Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Индикация за изгоряля крушка на габарит

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Индикация за изгоряля крушка на габарит

    Как мога да "излъжа" електрониката че има крушка защото монтирах светодиоди отпред заместващи габаритите . Отзад в стоповете монтирах комбинирани светодиодни крушки "габарит плюс стоп светлина" Крушките се състоят от 24 светодиода . Когато е на габарит , светодиодите светят по-слабо , когато се натисне спирачка 12В се подават и на второто "краче" на крушката и диодите светят с "пълна сила" Има ли начин да излъжем системата без да повишаваме консумацията. Това са светодиодите.
    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

    #2
    Става с паралелен товар във веригата.

    Коментар


      #3
      naskobg написа:
      Става с паралелен товар във веригата.
      Свето диодите ги сложих защото ми си налага често вечер колата да стои на габарити 1,2,3 часа някой път. Смисъла е да не разрежда акомулатора , с предложението за паралелен товар във веригата не се ли обезмисля поставянето на диоди
      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

      Коментар


        #4
        Atanas71 написа:
        naskobg написа:
        Става с паралелен товар във веригата.
        Свето диодите ги сложих защото ми си налага често вечер колата да стои на габарити 1,2,3 часа някой път. Смисъла е да не разрежда акомулатора , с предложението за паралелен товар във веригата не се ли обезмисля поставянето на диоди
        Тук си прав, но на първо четене не се сещам как по друг начин да "излъжеш" колата.

        Коментар


          #5
          Ако не успеете да измислите културен начин, винаги остава "джамбазкия" вариант - да махнеш крушката на таблото, която свети при чека. Или да не и обръщаш внимание, че свети.А проверката за изгорял габарит ( и осветление на задния номер) да си я правиш лично.
          Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

          Коментар


            #6
            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

            Коментар


              #7
              Използвам темата на колегата и аз да попитам понеже на предните габарити съм със светодиоди както и на задния номер.Естествено същата индикация на таблото ми свети.Защо обаче като повиша консумацията т.е закача ремаркето индикацията не угасва?
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Tornado написа:
                Използвам темата на колегата и аз да попитам понеже на предните габарити съм със светодиоди както и на задния номер.Естествено същата индикация на таблото ми свети.Защо обаче като повиша консумацията т.е закача ремаркето индикацията не угасва?
                Трябва да има начин , не ми се подхожда по джамбаски както е описал по-горе колегата simeon3000
                Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                Коментар


                  #9
                  кола

                  то не следи колко крушки има -например ремаркето е една крушка колко товар - колко вата е трябва едно съпротивление още и тогава няма да свети ама тогава се губи ефекта щото пак трябва диода да стане колкото W е била крушката ако сега е 1 W трябва да стане 5W Тук пише повече Единствения начин да убедиш системата че всичко е наред, е да симулираш същата консумация на ток. Тъй като стандартно един бял 5V светодиод черпи около 20мА, трябва да сложиш един резистор R2 с определена стойност паралелно на веригата R1, D1 (резситор-диод), така че общия ток който минава да е около 300мА, колкото на габаритна крушка.ъй като за ел. крушка Power Factor коефициента е 1, значи мощността (W) може да се обърне директно във VA. Ако приемем че отпред крушките са 4W, при напрежение 13V, то P=V^2/R, откъдето следва че R=V^2/ P=13^2/ 4= 42.25 ома. Значи нормална крушка представлява товар от 42.25 ома и тока който дърпа е I = V/R = 13/42.25 ~ 300mA.Сега първо да оправим тока и напрежението към светодиода. Имаме захранване 13V, трябват ни 5V за диода, значи трябва да създадем пад от 8V. Токът, който да минава по веригата R1 - D1, e примерно 20мА. Оттук следва че R1 = V/I = 8/0.020=400 ома. Намрихме стойността на R1 която да ограничи тока и напрежението към диода D1, до необходимите стойности.R2 трябва да има такава стойност, че общия товар на веригата да стане пак 42.25 ома. 1/Rt = 1/R1 + 1/R2. Оттам получаваме 47.23 ома, като най-близката стойност май е 47 ома.И понеже през R2 ще мине по-голямата част от тока, той трябва да може да разсее около 3.64W. Демек - трябва ти резистор 47ома на 5W.Сега дали си заслужава да слагаш икономичен консуматор (светодиод), и остатъка от спестената мощност да я разсейваш в резистор е друг въпрос.
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Tornado написа:
                    Използвам темата на колегата и аз да попитам понеже на предните габарити съм със светодиоди както и на задния номер.Естествено същата индикация на таблото ми свети.Защо обаче като повиша консумацията т.е закача ремаркето индикацията не угасва?
                    Да споделя и аз че ми стана интересно.... със диодни габарити съм,също така и осветлението на номера е с такива, но чек лампата при мен не свети! Светва само тогава, когато имам изгоряла крушка на стопа и светването е с натискането на спирачката, след пускането на педала и крушката угасва. При мен никога не е светила чек лампата откакто съм с диодните габарити отпред и осветлението на номера отзад, а не е изгоряла тъй като наскоро светна че имам изгоряла крушка на стоп-светлина. А и на лампата на таблото пише Stop явно заради това свети само при натискане на спирачката
                    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                    Коментар


                      #11
                      cokata_23 написа:
                      Tornado написа:
                      Използвам темата на колегата и аз да попитам понеже на предните габарити съм със светодиоди както и на задния номер.Естествено същата индикация на таблото ми свети.Защо обаче като повиша консумацията т.е закача ремаркето индикацията не угасва?
                      Да споделя и аз че ми стана интересно.... със диодни габарити съм,също така и осветлението на номера е с такива, но чек лампата при мен не свети! Светва само тогава, когато имам изгоряла крушка на стопа и светването е с натискането на спирачката, след пускането на педала и крушката угасва. При мен никога не е светила чек лампата откакто съм с диодните габарити отпред и осветлението на номера отзад, а не е изгоряла тъй като наскоро светна че имам изгоряла крушка на стоп-светлина. А и на лампата на таблото пише Stop явно заради това свети само при натискане на спирачката
                      Явно в зависимост от модификацията на колата има различни чекове. При най-богатата модификация има следните 3 проверки: - Оранжева чек лампа, която светка при изгаряне на някоя от крушките на габаритите (предни или задни) или на осветлението на номера. - 2 чек лампи "STOP", които правят проверка поотделно на левия и десния стоп сигнал и в зависимост от това ти показва коя точно (лява или дясна, или и двете) са ти изгорели. - трета чек лампа - тя проверява дали някой от стоповете за мъгла не е с изгоряла крушка.
                      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                      Коментар


                        #12
                        Явно в зависимост от модификацията на колата има различни чекове. При най-богатата модификация има следните 3 проверки: - Оранжева чек лампа, която светка при изгаряне на някоя от крушките на габаритите (предни или задни) или на осветлението на номера. - 2 чек лампи "STOP", които правят проверка поотделно на левия и десния стоп сигнал и в зависимост от това ти показва коя точно (лява или дясна, или и двете) са ти изгорели. - трета чек лампа - тя проверява дали някой от стоповете за мъгла не е с изгоряла крушка.[/quote]При мен модификацията е ELX, но имам само една лампа Stop или др. е изгоряла, също така нямам и фарове за мъгла, които много исках но...
                        Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                        Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                        Коментар


                          #13
                          На мареите ЕЛХ, и на бравите ЕЛХ има проверка само на стоп-светлините, но не показва коя точно. Показва само че едната е изгоряла. На мареите ХЛХ има "чек" за всичко - номер, стопове, габарити....

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            На мареите ЕЛХ, и на бравите ЕЛХ има проверка само на стоп-светлините, но не показва коя точно. Показва само че едната е изгоряла. На мареите ХЛХ има "чек" за всичко - номер, стопове, габарити....
                            Моята е ЕЛХ и има индикация за ляв и десен стоп и габарит , без значение кой е габарита. Пробвал съм която и да е крушка на габарит да махна свети жълта предупредителна за не работещ габарит , включително и на номера. Сега когато съм с показаните на снимката комбинирани светодиоди "Габарит плюс Стоп" ми светят два надписа STOP съответно за ляв и десен Стоп. И за да си дойдем на въпроса по темата как да "излъжем" индикацията че има крушки без да подаваме паралелен товар , защото се обезмисля поставянето на диодите. Целта беше да мога спокойно да я оставям на габарити когато ми се налага , като някой път остава на габарит по 3 часа.
                            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                            Коментар


                              #15
                              колега съжалявам че ти бъгвам темат, но понеже гледам само за габарити говорите.. та да споделя проблем.. на предните габарити съм с диоди.. и винаги след около няколко дена ми изгаря левия... другия свети.... а около левия забелязвам нагар при фасунката... какъв може да е проблема??? пренатоварване на системата.. евентуално при запалване на колата с пуснати фарове?? или..??
                              Fiat Brava TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X