Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По-голям акумулатор ли ми трябва?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Airfan написа:
    Наистина няма логика да дават за JTD акумулатор със стартов ток 540А, а за TD - 400А при положение, че последния е с по-висока компресия и би изисквал по-голяма мощност, за да развърти.
    За ЖТД-то даже ми дават 700+ ампера от каталога на Бош, но и с 540 не съм имал проблеми3 поредни зими, при условие, че не беше и нов. Обаче 400...знам ли...
    _______
    146 JTD

    Коментар


      #17
      Стига си измисляхте! Vladim e дал почти точните стойности, с леко завишение. Акумулатор 60 Ач е напълно достатъчен, повечето са със стартов ток над 400 А Дизеловите двигатели с обем 1.9 литра излизат с акумулатор 60 Ач, и стартов ток 380 А Трябва ли да снимам оригинален, за доказателство ? Стартерът е с мощност 2 киловата - 200 ампера "преко сили". Може да има проблем в самия стартер, и като е студено - да затяга леко. При мен е така. На колата, в която ви казвам че мога да снимам оригинален - тя няма проблем със стартера, и при минус 15 върти точно така, както върти и при плюс 30, а оригиналният и акумулатор е вече на 9 години. Колега автор на темата - провери дали нямаш незаконно изтичане на ток в атмосферата , особено по посока на допълнително монтирано оборудване, като радио, ЦД, усилвател, и др.

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        Колега автор на темата - провери дали нямаш незаконно изтичане на ток в атмосферата , особено по посока на допълнително монтирано оборудване, като радио, ЦД, усилвател, и др.
        Единственото допълнително монтирано оборудване е алармата на колата преди 2 години. Друго няма. Всичко останало си е оригинално.Там, където продават акумулатори, могат ли да ми замерят дали нямам утечка някъде все пак?
        Fiat Bravo 1997 TD100

        Коментар


          #19
          могат
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #20
            Аз бих го направил сам:
            - Измерване дали нещо не тегли ток при загасена кола - сваляме отрицателния полюс на акумулатора, допираме една от двете сонди на извода на акумулатора, а другата - на свалената клема. Преди това трябва да се уверим че токът не е твърде голям , за да изгори уреда ни, като измерим през незащитената верига - червената сонда на позиция 10! След като уредът отчете по-малко от 200 мА, можем да намалим обхвата и да направим ново, по-точно измерване. Пак напомням - точността точно при този уред клони към 0
            По-подробно - в темата Инструкции за работа с мултицет. Напомням, че при сваляне на акумулатора, и последващо свързване, първоначално токът е няколко ампера, после спада на 1-2, до 20-30 секунди спада на 0.1-0.2, и след още толкова, грубо, спада на 0.02-0.03-0.04, което е съвсем в нормите, при всички врати затворени, и плафоните изгасени.

            Коментар


              #21
              ogi28b написа:
              Аз бих го направил сам:
              - Измерване дали нещо не тегли ток при загасена кола - сваляме отрицателния полюс на акумулатора, допираме една от двете сонди на извода на акумулатора, а другата - на свалената клема. Преди това трябва да се уверим че токът не е твърде голям , за да изгори уреда ни, като измерим през незащитената верига - червената сонда на позиция 10! След като уредът отчете по-малко от 200 мА, можем да намалим обхвата и да направим ново, по-точно измерване. Пак напомням - точността точно при този уред клони към 0
              По-подробно - в темата Инструкции за работа с мултицет. Напомням, че при сваляне на акумулатора, и последващо свързване, първоначално токът е няколко ампера, после спада на 1-2, до 20-30 секунди спада на 0.1-0.2, и след още толкова, грубо, спада на 0.02-0.03-0.04, което е съвсем в нормите, при всички врати затворени, и плафоните изгасени.
              И да допълня - някой да помага натискайки бутона на предния капак, че да не отчита. Тогава лесно се тества и при включена/изключена аларма какво е папкането. Аз имах утечка от протита изолация - едно хАмперче се луташе... Открих го с разпаряне на сноп от кабели..., на ФОРД, не на ФИАТ, но си е показателно.
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #22
                По каталог на Бош за 1.9 ТД и жтд излизат 72 Ач акумулатор. А защо от завода ги издават с по-малки може да подскаже и фактът, че гаранция за акумулатора не се дава, а себестойността на продукта като цяло понамалява
                _______
                146 JTD

                Коментар


                  #23
                  Само дето излизат от завода на ФИАТ, а не от завода на Бош Мисля че също не се дава гаранция за лампички, за течности, и за всякакви видове консумативи. Както казах - всеки ден виждам на живо оригинален заводски акумулатор на 9 години, с който 1.9 ЖТД пали като ужилен всяка божа сутрин, и при минус 15 и при плюс 30 - все еднакво.

                  Коментар


                    #24
                    А някой загледал ли е, че на акумулаторите дават пусковият ток по два стандарта. Колега а какво ти е маслото в двигателя, да не е някое което става доста гъстичко при застудяване и това допълнително да тормози, също така може да пробваш да натискаш съединителя за да не се въртят и скоростите. И другото което е, че на тази Искра всичко и е паднало за две години поне на 50% особено като знам Фиат каква возия има по нашите пътища

                    Коментар


                      #25
                      Тази сутрин дори със зареден акумулатор, същия ***. Май ще трябва да се насоча към изгорели подгревни свещи, въпреки че нямам индикации по таблото за такива.
                      Fiat Bravo 1997 TD100

                      Коментар


                        #26
                        Re: По-голям акумулатор ли ми трябва?

                        Halt написа:
                        trustworthy написа:
                        Колега, този акумулатор просто не е за този двигател. Направ не ми се мисли какъв тормоз е в студовете паленето с него
                        Ами няма тормоз, просто не пали.
                        Halt, понеже трудно "стоплям" би ли уточнил - не пали колата или при стартиране не се развърта двигателя.
                        Тази сутрин дори със зареден акумулатор, същия ***. Май ще трябва да се насоча към изгорели подгревни свещи.

                        Коментар


                          #27
                          Re: По-голям акумулатор ли ми трябва?

                          zaio написа:
                          Halt, понеже трудно "стоплям" би ли уточнил - не пали колата или при стартиране не се развърта двигателя.
                          Двигателят завърта, но не пали, а само изпушва. След няколко опита спира да ми свети и индикаторът за маслото.
                          Fiat Bravo 1997 TD100

                          Коментар


                            #28
                            ogi28b ви е дал по-точни стойности. Просто помислете преди десет години при тогавашната технология за производство на акумулатори, защо на 62Ah акумулатор му дават 380А стартов ток, а днес тази стойност е доста по-голяма. Стойностите дадени от производителя са напълно достатъчни, а при слагане на по-голям акумулатор (в Ah) рискувате да има недозареждане, но това е друга тема дъвкана мнооого пъти.
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #29
                              Добре, един такъв въпрос: като отидете да купувате нов акумулатор, данни от производителя или какъвто излиза по каталог вземате? Аз се доверих на вторите и за момента не съжалявам, а и не се чувствам ’прецакан’, че съм купил по-скъп, отколкото е било необходимо...ако въбще е така на практика. Проблемът тук не е в капацитета в амперчасове, а в стартовия ток. Не съм гледал в епер, но предполагам, че алтернаторите ни са едни и същи. Щом Бош казват, че може 72 Ач, значи няма проблем да го зареди, но не това е важното, а 1.5 пъти разликата в стартовия ток - тя има огромно значение за студения старт.Имам лични наблюдения каква е разликата в паленето на прясно зареден 540-амперов в средно добро здраве и 720-амперовия при еднакви условия на палене. Самото въртене е осезаемо по-енергично.Отделно, че точно ’Искра’ не са от най-сериозните марки на пазара (IMHO). Аз лично имам доста резерви, след като на 3-тата година даде мъртва клетка.
                              _______
                              146 JTD

                              Коментар


                                #30
                                trustworthy написа:
                                Добре, един такъв въпрос: като отидете да купувате нов акумулатор, данни от производителя или какъвто излиза по каталог вземате? Аз се доверих на вторите и за момента не съжалявам, а и не се чувствам ’прецакан’....
                                Малко ти резнах цитата... Преди година си купих нов акумулатор Breda 63Аh с 610А стартов ток. По данни от каталога на марката ми излизаше подобен тип акумулатор, не мога да се сетя точно. Никой не казва, че си се прецакал, въобще не виждам, защо влизаме в такива полемики. Старият ми акумулатор с, който дойде колата бе 72Ah и стартов ток 450А на него пишеше Фиат и изкара три години експлоатация при мен, а на колко години е... така и не разбрах, все едно. За акумулатори можем да си говорим дълго и напоително! ) Ето и част от таблицата в сервизно ръководство номер три. Сори, че не я резнах, като хората, но нещо софт. проблем...
                                Прикачени файлове
                                Frontera Sport, X20SE март 1998

                                Коментар

                                Working...
                                X