Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Типото угасна насред пътя и повече не поиска да запали

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Типото угасна насред пътя и повече не поиска да запали

    Както си джитках по родните пътища, колицата ми "умря" отведнъж...изгасна и не понечи да запали повече. Повъртях малко на стартер, някакви релета се "разжужаха" отпред и акумулатора също предаде богу дух. Изчаках един колега да ме издърпа до най- близкия сервиз .....и тогава започнаха истинските мъки. Майстора майтапчия някакъв каза "първо да я запалим пък после диагностика ще и направим". То не беше нова бубина, то не беше нов датчик...все неща които с колегата и неговата кола обиколихме София да търсим. Сменихме ги и накрая нищоооо. Отдърпахме я с един приятел (към 22:30 вече беше станало) в един удобен гараж. Като хора на ти с електротехниката проверихме абсолютно всички съединения от компютъра и към него. усъмнихме се в някои маси, които ни даваха към 5 Ома съпротивление...подменихме кабелните обувки и пак нищо. Искра няма и няма. Към компа си идват захранванията според схемата която намерих в нет-а, бензиновата помпа не се чува да работи(като махнеме релето и окъсим крачетата, които затваря заработва), когато пуснем при извадек куплунг на компа към бобината маса получаваме искра.Двигатела на "момата" е 835С100, компа е BOSCH Mono- motronic MA1.7Дали съм за нов компютър или има още нещо което не съм изпробвал???Много ще съм благодарен ако някой има някакво мнение по въпроса.

    #2
    Re: Типото угасна насред пътя и повече не поиска да запали

    bate-rosko написа:
    Както си джитках по родните пътища, колицата ми "умря" отведнъж...изгасна и не понечи да запали повече. Повъртях малко на стартер, някакви релета се "разжужаха" отпред и акумулатора също предаде богу дух. Изчаках един колега да ме издърпа до най- близкия сервиз .....и тогава започнаха истинските мъки. Майстора майтапчия някакъв каза "първо да я запалим пък после диагностика ще и направим". То не беше нова бубина, то не беше нов датчик...все неща които с колегата и неговата кола обиколихме София да търсим. Сменихме ги и накрая нищоооо. Отдърпахме я с един приятел (към 22:30 вече беше станало) в един удобен гараж. Като хора на ти с електротехниката проверихме абсолютно всички съединения от компютъра и към него. усъмнихме се в някои маси, които ни даваха към 5 Ома съпротивление...подменихме кабелните обувки и пак нищо. Искра няма и няма. Към компа си идват захранванията според схемата която намерих в нет-а, бензиновата помпа не се чува да работи(като махнеме релето и окъсим крачетата, които затваря заработва), когато пуснем при извадек куплунг на компа към бобината маса получаваме искра.Двигатела на "момата" е 835С100, компа е BOSCH Mono- motronic MA1.7Дали съм за нов компютър или има още нещо което не съм изпробвал???Много ще съм благодарен ако някой има някакво мнение по въпроса.
    Може и аз да не съм разбрал правилно, но не си ли си отговорил сам на проблема ? Провери ли всички връзки от и към реллето, включително инерционния прекъсвач (може би е под седалката ) ?

    Коментар


      #3
      Здравей колега,застани пред колата, и погледни горе в ляво, има един капак, широк колкото длан, железен. Под нега са бушоните на помпата, която се намира в резервояра, както си усетил.Намери си Аутодата и виж всички датчици какви напрежения дават. Имай в предвид че само с ключа на контакт не можеш да дадеш напрежение на помпата и тя да тръгне, там напрежението е колкото да вдигне налягане. Отвори капака под стелката в багажника (с 3 болта е ) извади големия куплунг и сложи един мултимер. Завърти за запалване и виж как се променят напреженията. Трябва в началото да даде няколко волта, - за кратко в контакт режим, и като завъртиш да започне да дава 12.По този начин правилно ще тествате помпата.Инерционен прекъсвач, под седалката на Типо 1.6 93-95 няма.Другото, за което се сещам е таз система DSG мисля че се казваше ( ignition amplifier) ...една кутиика, намираща се най-отдясно. в горната част. Тя оговаря за стартиране на доста неща...погледнете дали не се е скапала.Успех!
      Прикачени файлове
      Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
      Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

      Коментар


        #4
        Много съм благодарен за това, че откликнахте на болката ми. Основното питане ми е --при тази система на BOSCH MA1.7, необходимо ли е да се "комбинират" в самия компютър данни от различните датчици за да може да се подаде команда за получаване на толкова желаната искра. Иначе датчиците - за положение на коленовия вал, за температура на въздуха в колектора, за температура на двигателя са с нормални съпротивления.И в Аутодата-та се рових и в WorkshopData се рових. Явно нещо малко пропускам Незная как да премеря напреженията които дават, при включени захранвания на компа няма ли да "усера" допълнително нещата

        Коментар


          #5
          Аз до колкото разбрах колегата няма искра, помпата си работи когато я дадат на късо от релето. Не знам на типото как е, но при подаване на контакт помпата би трябвало да завърти и след това да спре и когато започне да се върти двигателя тогава отново да заработи помпата. Във фиестата ми има едно реле което следи импулсите от датчика за запалване и ако двигателя не се върти не работят доста неща по запалителната система. В момента на завъртане релето затваря и тръгват захранванията............... Предполагам и при теб проблема може да я някакъв такъв. Колегата @GTipo говори за нещо подобно както при форд.

          Коментар


            #6
            При подаване на контакт помпата не се чува, прегледах инерционната "щуротия" под седалката.... визуално е добре. при подаване на минус на буксата на компа( разкачена естествено) помпата работи. При въртене на стартер, датчика за положение на коляновия дава импулси(гледах ги с осцилоскоп и мултицет)!!!Отивам да търся по моргите КОМП за проба, че нещо почвам да се изнервям когато съм безпомощен!!!

            Коментар


              #7
              По същия начин ми угасна ТЕМПРА преди 2 години - нямаше искра. Оказа се лош контакт на куплунга на комутатора. Ти имаш ли комутатор?
              Fiat Marea 1,6 16V 1998
              Lancia Y 1.2 8v 1997
              Fiat Tempra 1.6 1991

              Коментар


                #8
                Бубината съм я мерил и новата и старата съпротивленията са в нормите, а комутатор отделен няма... компютъра "клати" първичната намотка на бубините( впрочем те са 2 в един корпус)

                Коментар


                  #9
                  bate-rosko написа:
                  При подаване на контакт помпата не се чува, прегледах инерционната "щуротия" под седалката.... визуално е добре. при подаване на минус на буксата на компа( разкачена естествено) помпата работи. При въртене на стартер, датчика за положение на коляновия дава импулси(гледах ги с осцилоскоп и мултицет)!!!Отивам да търся по моргите КОМП за проба, че нещо почван да се изнервям когато съм безпомощен!!!
                  Колега тука принципа е същият като с газовият ключ. При подаване на контакт за секунда тръгва газта и после спира и докато не се получи импулс от двигателя, че се върти ключа не пуска газ. При теб въпроса е дали компютъра управлява помпа............... или има някое друго устройство което го прави.

                  Коментар


                    #10
                    Лошото е, че няма управляващ сигнал(минус) от компютъра към релето в нито един момент( даване на контакт или въртене на стартер)-- за бензиновата помпа става думаНай общо казано няма сигнал нито към помпата, нито към бубината, нито към инжектора-----ПЪЛНА ЛУДНИЦА

                    Коментар


                      #11
                      А към компютъра има ли сигнал ,че си на контакт.

                      Коментар


                        #12
                        Има го и постоянният плюс и плюса, който идва от релето при подаване на котакт.Утре отивам за друг компютър( за да пробвам) дали ще потръгнат нещата и ще напиша какво се е случило

                        Коментар


                          #13
                          Сложих другия комп и "птичката запя"Много благодаря на всички, които споделиха своя опит и виждане по проблема!Сега съм го разкостил- неработещия за да видя какво има и какво няма вътре.

                          Коментар

                          Working...
                          X