Както си джитках по родните пътища, колицата ми "умря" отведнъж...изгасна и не понечи да запали повече. Повъртях малко на стартер, някакви релета се "разжужаха" отпред и акумулатора също предаде богу дух. Изчаках един колега да ме издърпа до най- близкия сервиз .....и тогава започнаха истинските мъки. Майстора майтапчия някакъв каза "първо да я запалим пък после диагностика ще и направим". То не беше нова бубина, то не беше нов датчик...все неща които с колегата и неговата кола обиколихме София да търсим. Сменихме ги и накрая нищоооо. Отдърпахме я с един приятел (към 22:30 вече беше станало) в един удобен гараж. Като хора на ти с електротехниката проверихме абсолютно всички съединения от компютъра и към него. усъмнихме се в някои маси, които ни даваха към 5 Ома съпротивление...подменихме кабелните обувки и пак нищо. Искра няма и няма. Към компа си идват захранванията според схемата която намерих в нет-а, бензиновата помпа не се чува да работи(като махнеме релето и окъсим крачетата, които затваря заработва), когато пуснем при извадек куплунг на компа към бобината маса получаваме искра.Двигатела на "момата" е 835С100, компа е BOSCH Mono- motronic MA1.7Дали съм за нов компютър или има още нещо което не съм изпробвал???Много ще съм благодарен ако някой има някакво мнение по въпроса.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Типото угасна насред пътя и повече не поиска да запали
Collapse
X
-
Re: Типото угасна насред пътя и повече не поиска да запали
bate-rosko написа:Както си джитках по родните пътища, колицата ми "умря" отведнъж...изгасна и не понечи да запали повече. Повъртях малко на стартер, някакви релета се "разжужаха" отпред и акумулатора също предаде богу дух. Изчаках един колега да ме издърпа до най- близкия сервиз .....и тогава започнаха истинските мъки. Майстора майтапчия някакъв каза "първо да я запалим пък после диагностика ще и направим". То не беше нова бубина, то не беше нов датчик...все неща които с колегата и неговата кола обиколихме София да търсим. Сменихме ги и накрая нищоооо. Отдърпахме я с един приятел (към 22:30 вече беше станало) в един удобен гараж. Като хора на ти с електротехниката проверихме абсолютно всички съединения от компютъра и към него. усъмнихме се в някои маси, които ни даваха към 5 Ома съпротивление...подменихме кабелните обувки и пак нищо. Искра няма и няма. Към компа си идват захранванията според схемата която намерих в нет-а, бензиновата помпа не се чува да работи(като махнеме релето и окъсим крачетата, които затваря заработва), когато пуснем при извадек куплунг на компа към бобината маса получаваме искра.Двигатела на "момата" е 835С100, компа е BOSCH Mono- motronic MA1.7Дали съм за нов компютър или има още нещо което не съм изпробвал???Много ще съм благодарен ако някой има някакво мнение по въпроса.
-
Здравей колега,застани пред колата, и погледни горе в ляво, има един капак, широк колкото длан, железен. Под нега са бушоните на помпата, която се намира в резервояра, както си усетил.Намери си Аутодата и виж всички датчици какви напрежения дават. Имай в предвид че само с ключа на контакт не можеш да дадеш напрежение на помпата и тя да тръгне, там напрежението е колкото да вдигне налягане. Отвори капака под стелката в багажника (с 3 болта е ) извади големия куплунг и сложи един мултимер. Завърти за запалване и виж как се променят напреженията. Трябва в началото да даде няколко волта, - за кратко в контакт режим, и като завъртиш да започне да дава 12.По този начин правилно ще тествате помпата.Инерционен прекъсвач, под седалката на Типо 1.6 93-95 няма.Другото, за което се сещам е таз система DSG мисля че се казваше ( ignition amplifier) ...една кутиика, намираща се най-отдясно. в горната част. Тя оговаря за стартиране на доста неща...погледнете дали не се е скапала.Успех!Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Много съм благодарен за това, че откликнахте на болката ми. Основното питане ми е --при тази система на BOSCH MA1.7, необходимо ли е да се "комбинират" в самия компютър данни от различните датчици за да може да се подаде команда за получаване на толкова желаната искра. Иначе датчиците - за положение на коленовия вал, за температура на въздуха в колектора, за температура на двигателя са с нормални съпротивления.И в Аутодата-та се рових и в WorkshopData се рових. Явно нещо малко пропускам Незная как да премеря напреженията които дават, при включени захранвания на компа няма ли да "усера" допълнително нещата
Коментар
-
Аз до колкото разбрах колегата няма искра, помпата си работи когато я дадат на късо от релето. Не знам на типото как е, но при подаване на контакт помпата би трябвало да завърти и след това да спре и когато започне да се върти двигателя тогава отново да заработи помпата. Във фиестата ми има едно реле което следи импулсите от датчика за запалване и ако двигателя не се върти не работят доста неща по запалителната система. В момента на завъртане релето затваря и тръгват захранванията............... Предполагам и при теб проблема може да я някакъв такъв. Колегата @GTipo говори за нещо подобно както при форд.
Коментар
-
При подаване на контакт помпата не се чува, прегледах инерционната "щуротия" под седалката.... визуално е добре. при подаване на минус на буксата на компа( разкачена естествено) помпата работи. При въртене на стартер, датчика за положение на коляновия дава импулси(гледах ги с осцилоскоп и мултицет)!!!Отивам да търся по моргите КОМП за проба, че нещо почвам да се изнервям когато съм безпомощен!!!
Коментар
-
bate-rosko написа:При подаване на контакт помпата не се чува, прегледах инерционната "щуротия" под седалката.... визуално е добре. при подаване на минус на буксата на компа( разкачена естествено) помпата работи. При въртене на стартер, датчика за положение на коляновия дава импулси(гледах ги с осцилоскоп и мултицет)!!!Отивам да търся по моргите КОМП за проба, че нещо почван да се изнервям когато съм безпомощен!!!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар