Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нов софтуер за връзка с ECU - http://www.multiecuscan.net

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Според мене обсъждането е важно,защото е свързано пряко с диагностиката,която всеки би желал да я извършва успешно.

    Коментар


      Колега наистина си прав, но и ти грешиш. Напрежението към датчика се мери директно върху конектора и ако има нещо прекъснато няма да има и захранване на самият конектор. За да елиминираме всички отечки........... то тогава трябва да мерим напрежение върху самото ЕКУ. И за да не започваме спор ще го кажа още веднъж и повече няма да пиша. Щом захранването е точно и съпротивлението се променя точно според промяната на температурата значи всичко е ОК. Доказваш го на 100% че е така като измериш температурата на горивото с термометър и я сравниш със съпротивлението и показанията на диагностичната програма. По твоята логика може конектора на ЕКУ-то да не е в час и до него да стига точната стойност......................... но и тя е грешна защото ако има проблем след ЕКУ-то и проводниците няма да има захранване на конектора, точно заради това е излишно да се мери каквото и да било след като захранването е на лице и точно Тази проверка я дават от ESI-tronic и там не мисля, че е любителска.

      Коментар


        chaveto написа:
        Колега наистина си прав, но и ти грешиш. Напрежението към датчика се мери директно върху конектора и ако има нещо прекъснато няма да има и захранване на самият конектор. За да елиминираме всички отечки........... то тогава трябва да мерим напрежение върху самото ЕКУ. И за да не започваме спор ще го кажа още веднъж и повече няма да пиша. Щом захранването е точно и съпротивлението се променя точно според промяната на температурата значи всичко е ОК. Доказваш го на 100% че е така като измериш температурата на горивото с термометър и я сравниш със съпротивлението и показанията на диагностичната програма. По твоята логика може конектора на ЕКУ-то да не е в час и до него да стига точната стойност......................... но и тя е грешна защото ако има проблем след ЕКУ-то и проводниците няма да има захранване на конектора, точно заради това е излишно да се мери каквото и да било след като захранването е на лице и точно Тази проверка я дават от ESI-tronic и там не мисля, че е любителска.
        Хем съм прав и хем греша????Ето ти един пример да разбереш къде може да е грешката за която говоря:При 80 градуса обикновено е около 700-800 ома съпротивлението на датчика и като го мериш с изваден куплунг разбира се показва ОК.За да измериш напрежението слагаш куплунга и мериш.Ако куплунга не контактува добре с някой от пиновете си ще измериш или 5 волта,защото с такова напрежение се зашранва от комтролера или някакво друго нереално/да кажеме 4 волта/.Но ако къплунга е както трябва реално за 80 градуса трябва да отчетеш около 500 mV.Разбра ли сега защо се мери напрежение а не съпротивлени.Както ти твърдиш е верно само при условие че няма никъде проблем по връзките на веригата,но гаранции за това-никакви.Всеки куплунг в една елверига е винаги потенциален източник на грешки и проблеми.

        Коментар


          Колеги, знаете ли дали вече има потдръжка за мареа 1.8 1996г. Четох всичко и в сайта а и в други теми и yani е обещал да сложи скоро и това ECU. Много по удобно ще ми е да си чистя грешките с лаптоп отколкото да мъкна цяло пс за VISA-та. Взел съм си OBD кабел и съм му направил модификацията за ABS сега чакам само да може и на мойта кола да разчете ECU - то. Благодаря предварително
          Fiat Ritmo 1.1 1985g. 44kw, Lancia Thema 2.0 i.e 1986g 85kw, Lancia Dedra 1.8 i.e 1992g. 77kw, Fiat Marea 1.8 16v 1997g. 83kw, Alfa Romeo 1.8t.s. 1999g 144ks, Lancia Lynda 1.9jtd 2004g. 115++is, Lancia Phedra 2.2 hdi 2002g 128ks,Fiat Freemont 2.0 multijet2 2014g 140ks

          Коментар


            @yani, може да си писал, но не видях.Какъв е refresh rate при правене на лог, на 2, 3 и 4 параметра ?
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              @yani да попитам към момента софтуера поддържа ли ELM адаптер Пробвах го не се закача

              Коментар


                mirix написа:
                @yani да попитам към момента софтуера поддържа ли ELM адаптер Пробвах го не се закача
                Текущата версия 1.6 не поддържа ELM327. Във версия 2.0 която правя в момента и ще е готова до края на месеца ще го има. Ще има също и service reset за Стило, но за него трябва минимум ELM327 v1.3.
                @yani, може да си писал, но не видях. Какъв е refresh rate при правене на лог, на 2, 3 и 4 параметра ?
                Това не е фиксирано и зависи от ЕКУ-то и кои параметри се следят. Според протокола след всеки предаден байт има определено минимално изчакване което е различно при някой ЕКУ-та. Също така не всички параметри са с еднаква дължина на командите и резултата. Мисля че @pr_00f беше правил опити с няколко параметъра и беше писал някъде за скоростта при различен брой параметри.
                Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
                Punto HLX JTD '02

                Коментар


                  Ясно моя ELM e версия 1.3. преди това пробвах да се вържа със ScanMaster. На ОБД протокол се върже но не чете коректно данните , като избера Alfa се свързва на протокол KWP2000 , но в списъка с поддържани няма мотор 1,9 JTD. и не си разпознава всичко

                  Коментар


                    За да не пускам нова тема,ще попитам тук.Имам VAG-COM 812.4,към който включвам Fiat 3 pin to 16 pin OBD OBD2 Diagnostic adapter.Всички драивери са инсталирани и на лаптопа ми показва,че двете к-линий са О.К.Когато включа Fiat Ecu scan 1.6 и се опитам да вляза в еку-то ми дава error controler(или нещо такова) и немога да направя нищо.Четох за виртуалния СОМ ,но немога да инсталирам програмката за него.Ако някой може да ми помогне,ще съм му благодарен!
                    COUPE 1.8 16V
                    Volvo XC90 T6

                    Коментар


                      Здравейте,пуснах FiatECUScan 2.0.Вече се поддържа ELM327 и има sevice reset за Стило.
                      Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
                      Punto HLX JTD '02

                      Коментар


                        супер а за bravo 1.8 gt става ли
                        КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

                        Коментар


                          yani написа:
                          ...пуснах FiatECUScan 2.0.Вече се поддържа ELM327 и има sevice reset за Стило.
                          Три пъти ура! :D Обаче при мен, след успешна инсталация, програмата (2.0) не тръгва - извежда ей това съобщение по-долу и до там. Под Ундоус Виста съм, старите версии (които бяха без инсталация) си работят. Добавено: стартирах exe-то с права на администратор и тръгна. Откъм шорткъта, който си прави инсталационната програма, обаче не може да се стартира.
                          Прикачени файлове
                          ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                          Коментар


                            Май, прибързано виках ура... Наистина ли рисетването на сервизния интервал при Стило става само с ELM 327? И още 2 проблема възникнаха при мен днес (адаптер Galeto). При опит да избера параметъра за налягането на въздуха, връзката с ЕКУ-то се разпада (това за Стило 1,9 JTD 8V). При Добло 1,3 Multijet 2006 се свързва с ЕКУ-то и чете статичните параметри. При запалване на двигателя обаче връзката се разпада и при опит за ново свързване излиза съобщение, че няма връзка с ЕКУ-то, да се даде контакт и т.н.
                            Прикачени файлове
                            ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                            Коментар


                              Даде ми РЕСЕТ ЕРРОР, но реално го нулира.@Pecho - само с ЕЛМ, а за Галетото, мисля и на GTipo му бях казал, да не го ползва вместо ВАГ КОМ (разбирай ККL адаптер).Назаде в Стило темата, се оказа, че дава съвсем различни стойности на някои параметри.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                NPD написа:
                                За да не пускам нова тема,ще попитам тук.Имам VAG-COM 812.4,към който включвам Fiat 3 pin to 16 pin OBD OBD2 Diagnostic adapter.Всички драивери са инсталирани и на лаптопа ми показва,че двете к-линий са О.К.Когато включа Fiat Ecu scan 1.6 и се опитам да вляза в еку-то ми дава error controler(или нещо такова) и немога да направя нищо.Четох за виртуалния СОМ ,но немога да инсталирам програмката за него.Ако някой може да ми помогне,ще съм му благодарен!
                                Можеш ли да измериш и кажеш каква е схемата на този кабел "Fiat 3 pin to 16 pin OBD OBD2 Diagnostic adapter."

                                Коментар

                                Working...
                                X