yani, поздравления за проекта! Ако не е много нахално от моя страна да питам, предвиждаш ли възможност за диагностика на колите с ЕКУ хитачи (1.8 двигателите) ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нов софтуер за връзка с ECU - http://www.multiecuscan.net
Collapse
X
-
Поздравления на автора за полезния проект.Колеги имам няколко въпроса, на които се надявам да можете да ми отговорите.Днес вързах моята мареа 2.4жтд - първото нещо, което ми направи впечатление беше стабилната връзка, но незнам защо живите данни ми се опресняваха много бавно. Единствено, когато дам да съм в графичен вид опресняват много добре, но пък забелязах, че в графиката не отчита коректно максималните стойности. Бях пуснал да ми запише лог на няколко параметъра, един от които беше положението на потенциометара на педала на газта и забелязах, че максимално се е записало 92.5% ,което е некоректно , отстрани в живите данни се вижда като 100%, а в графиката по -малко. Направи ми впечатление, че това е и при другите параметри.Друго нещо, което не разбрах беше одометъра, който показа числото 6827322 км.
Коментар
-
Колеги, налична е нова версия 1.6Както обикновенно се сваля от тук : http://fiatecuscan.net/Добавена поддръжка на :01/26/2010 - Version 1.6 - Added Bosch Motronic M1.5.5 support- Added Bosch Motronic ME7.3.1 support- Added Bosch Motronic ME7.3H4M support- Added Hitachi MPI support- Added Siemens MY99 Airbag support- Added TRW MY99 Airbag support- Added ALLIED MY97 support- Added BREED MY97 support- Added more EDC6C39 functions- Fixed IAW49F communicationп.с Този път успях да изпреваря автора с анонса
Коментар
-
Понеже със стандартният VAG-COM ( за пример този http://sklad66.com/cms/VAG-COM.html )кабел може да се прави диагностика само на основното ЕКУ на колата, за да можем да се свържем към АБС и еърбег или ел. сервото централите е необходима лека модификация на кабела.Забележка- линкът с кабелът е даден само като пример - цената на посоченият кабел в горният линк е леко завишена, от ибей можете да си намерите за около 25 лв с доставката.Обратно в темата. Този кабел чете данни само от пин 7 от ОБД2 буксата. За да можем да се свържем към АБС и Еърбег или сервото е нужно да свържем пин номер 7 със пин номер 1 ,номер 3 или номер 9Пин 1 - АБСПин 3 - ЕърбегПин 7 - Главно еку на двигателяПин 9 - ел. серво.Мислех си да вградя 3 или 4 позиционно ключе , но първо не можах да намеря толкова малко и второ все нещо ще стърчи от буксата.Примерно на Стило и Алфа 147 самата диагностична букса е забутана между два реда бушони и ако нещо стърчи от диагностичният кабел няма да можем да го закачим.Първоначалната ми идея беше да ползвам женска букса от ком порт или видео платка ( нещо от този вид http://www.f3j.com/images/dsub.jpg) и после да си окъсявам необходимите позиции с кламер. Но нещо неми хареса идеята и докато си ровех в компютърните отпадъци реших да ползвам захранващи букси от ИДЕ хард диск.За целта ми бяха нужни :1 мъжка букса - четирите и кабела се запояват директно на пиновете от вътрешната страна на диагностичната букса.3 женски букси - използвам ги като тапи. Всяка от тези букси осигурява следната връзка:Пинове 1-7 ( АБС)Пинове 3-7 ( Еърбег)Пинове 9-7. (Ел. Серво)От женските букси съм извадил ненужните пинове за да може да се слагат и махат по- лесно тапите. Необходимите 2 пина си ги окъсявам от задната страна и изолирам с изолирбанд.Цялата система изглежда ето така:Грубо и грозно, но пък здраво и ефективно.п.с Яни, без проблем си тествах Еърбег-а днес
Коментар
-
днес пробвах програмката на браво тд 100 98 година не сесвърза нито с екуто на помпата нито с airbag-a,нищо не показва само че се свързва и след няколко секунди изчезва и нищо.после пробвах с възглавницата на алфата 96 година, същото нещо и там ,но този път мигаше лампата на таблота за възглавницата.направих всички настройки както е обеснено на сайта,ползвам този кабелhttp://cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?...ползвам windows 7 драйвера си го инсталира автоматично,после направих настройките.направи ми впечатление че алфата има само една възглавница а в програмата е за две пробвах и на запален и на угасен двигателalfa romeo 145 1.3 boxer-моята гордост
fiat bravo TD100-печката на брата
Коментар
-
Здравейте колеги, вчера пробвах софта на Мареа тд 100. Работи много добре показа всичко по ЕКУ-то, но не успя да се свъже с airbag-а. п.с. Забравих да благодаря на yani за програмата!ex. Tipo 1.6 i.e DOHC
ex. Marea Weekend HLX TD100
ex. Nissan Primastar 1,9 dci
Mercedes Vito W447
Skoda Rapid 1.2 110ps
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Sergo написа:Здравейте колеги, вчера пробвах софта на Мареа тд 100. Работи много добре показа всичко по ЕКУ-то, но не успя да се свъже с airbag-а. п.с. Забравих да благодаря на yani за програмата!ex. Tipo 1.6 i.e DOHC
ex. Marea Weekend HLX TD100
ex. Nissan Primastar 1,9 dci
Mercedes Vito W447
Skoda Rapid 1.2 110ps
Коментар
-
Ако сте със стандартен кабел е необходимо да модифицира - виж горният ми пост по темата.@marian2784 , не знам какъв драйвер ти е инсталирал автоматично Win7 , ама ясно е там е проблема.Погледни тук http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htmЕто и настройки на ком порт с които програмата работи чудесно .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар