Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нов софтуер за връзка с ECU - http://www.multiecuscan.net

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ilko-gd написа:
    pnkk написа:
    Колеги, някой може ли да ми каже повече за диагностика на Стило 1.6 16v 2001г. ? Какъв кабел и софтуер ми трябва ? Благодаря
    Със сигурност пробвано от мен с ELM интерфейс и МЕС се чете двигателя, таблото и боди компютъра. За другите системи можеш да провериш на сайта на МЕС.
    Здравей, другите системи кой са ? еърбеците ли,където жака им бил зад жабката ? също под "МЕС" да разбираме мултискан ? Относно ЕЛМ327 тва би трябвало да стане нали,с кабелче е направо да го поръчвам http://www.ebay.ca/itm/ELM327-V1-5-O...451093&vxp=mtr

    Коментар


      Другите системи са ABS, Airbag, Power steering /електро усилвателя/. При Стило вече всичко излиза на буксата при бушоните, няма отделни букси по колата. Работата е че излизат на различни крачета и системите, които не са свързани към CAN шината ти трябва преходник между буксата и адаптера. Също за някои от системите трябва друг вид кабел - VAG COM.Ето тук можеш да видиш за коя система какъв интерфейс ти трябва и евентуално какъв преходник. Отстрани има картинка как да си ги направиш преходниците ако искаш, има и готови.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        M5kov написа:
        Ако е карана с различен размер джанти/гуми е възможно да има такова разминаване При мен разликата е около 1000 км.
        s 15ki 195/50/15 е карана последните 4-5 години

        Коментар


          ilko-gd написа:
          Другите системи са ABS, Airbag, Power steering /електро усилвателя/. При Стило вече всичко излиза на буксата при бушоните, няма отделни букси по колата. Работата е че излизат на различни крачета и системите, които не са свързани към CAN шината ти трябва преходник между буксата и адаптера. Също за някои от системите трябва друг вид кабел - VAG COM.Ето тук можеш да видиш за коя система какъв интерфейс ти трябва и евентуално какъв преходник. Отстрани има картинка как да си ги направиш преходниците ако искаш, има и готови.
          Колега,мерси за отговора Така като гледам за моита с адаптери с всичко ще ми трябват ПОНЕ 80-100 лв. И после тря и да разузнавам и кои код кво означава и става дълга и широка Тва е за маниаци работа По добре си караи без грижи и като ти светне нещо сериозно иди на майстор и тва е Все пак поръчах тва от горния ми пост да си начекна крастата :D

          Коментар


            Благодаря и от мен. Заемам се

            Коментар


              една 145ца 1.4тс закачвах вчера, според програмата изписа, чее на 565 000км, по километраж е на 260 000, дали има нещо вярно, попринцип колата е купувана 2007ма от автокъща, а отвътре всичко е супер износено.

              Коментар


                Въпроса е може ли да се вярва на км от програмата

                Коментар


                  misho_ написа:
                  Въпроса е може ли да се вярва на км от програмата
                  за програмата не знам,но определено на джамбази вяра не може да се има !!! 99% са ти базикали километрите

                  Коментар


                    dan4op5 написа:
                    misho_ написа:
                    Въпроса е може ли да се вярва на км от програмата
                    за програмата не знам,но определено на джамбази вяра не може да се има !!! 99% са ти базикали километрите
                    питам за програмата за другото не се притеснявай

                    Коментар


                      Може да се вярва на програмата
                      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                      Коментар


                        Може, може, колко да може, ако в ЕКУ-то е променена ?
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          ЗА 1.6 може ли?За 1.8 от тебе разбрах че може
                          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                          Коментар


                            От няколко дни имам Стило 1,9 multijet 8V 2007г.Някой има представа с какво се чете .Имам USB kkl кабел и с него си чета Пунтото 1,9 JTD, но на Стилото не става нито с мултиецускан нито с унидиаг.Имам и блутут адаптер ELM 327 , и него не мога да подкарам.
                            Fiat Stilo MultiJet 120 PS
                            Multiwagon

                            Коментар


                              M5kov написа:
                              Ако е карана с различен размер джанти/гуми е възможно да има такова разминаване При мен разликата е около 1000 км.
                              Това не е вярно.1. Показанието на таблото и това в ЕКУ-то се изчисляват от датчик на колелата.Датчиците са два вида: подаващи 16 или 4 пулса на оборот на колелото.2. Броячът в ЕКУто се увеличава с единица всеки път когато пристигнат 1024 пулса за 16 пулсов датчик или 256 пулса за 4 пулсов датчик. И в двата случая това означава 64 оборота на колелото.От 1 и 2 следва, че ако ще с гуми за трактор да си показанията на таблото и в еку-то ще са еднакви.От къде обаче идва проблема с ФЕС-а ? В тази тема авторът се чуди дали да раздели на 34, на 35 или на 34.5.Отговорът за Брава JTD е точно 34,93716768748704.Пример с Фиат Брава:Стандартно гумите са: 175/65/14, което прави 1,831 метра без значение колко е напомпана гумата.Тук в тази тема последното мнение на страницата казва, че в ЕКУ-то показанието на одометъра е 6848622, а на таблото 198997.Ако разделим 6848622 на 64 получаваме 107009 оборота на колелото. Умножаваме по обиколката на гумата 1,831 и получаваме 195934км.Тазликата е 3063 км, което е 1.5% грешка. Документацията на Фиат, казва, че фрешката е под 3%.Какво става ако не сме със 175/65/14 гуми ? Нека вместо това съм успял да сложа 17" гуми както прави всеки уважаващ себе си играч (режат се вежди и подкалници).Гимите са 225/50/17. Обиколката е 2,063 метра.При показание на таблото И в ЕКУ-то 195934 (съответсващо на 107009 оборота) ще съм минал 220759 км.Извода за мен е че единствено може да има разлика между реалните киломентри и тези на таблото (респ. в екуто), но никога гумите не могат да доведът до разлика в показанието между таблото и еку-то.Малката разлика в моя случай от 3063км идва от там, че в завода се правят тестове на всички модули преди да се сглобят заедно. Тества се ЕКУ-то. Един от тестовете е за скорост и т.н. Т.е. навъртат му се някакви км. изкуствено.Същото е за таблото.Другата разлика, която се натрупва с времето се получава по следния нячин.Както казах брояча в екуто се увеличава с единица на всеки 64 оборота (120 метра).Тоест екуто пази колко по 120 метра сме изминали. Сега си представете, че току що брояча се е увеличил.Изминаваме още 60 оборота на колелото (110 метра) и гасим.Брояча не се е увеличил, но за сметка на това, този на таблото е, защото точността му е 100м.
                              04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                              Коментар


                                vgeorgiev написа:
                                M5kov написа:
                                Ако е карана с различен размер джанти/гуми е възможно да има такова разминаване При мен разликата е около 1000 км.
                                Това не е вярно.1. Показанието на таблото и това в ЕКУ-то се изчисляват от датчик на колелата.Датчиците са два вида: подаващи 16 или 4 пулса на оборот на колелото.2. Броячът в ЕКУто се увеличава с единица всеки път когато пристигнат 1024 пулса за 16 пулсов датчик или 256 пулса за 4 пулсов датчик. И в двата случая това означава 64 оборота на колелото.От 1 и 2 следва, че ако ще с гуми за трактор да си показанията на таблото и в еку-то ще са еднакви.От къде обаче идва проблема с ФЕС-а ? В тази тема авторът се чуди дали да раздели на 34, на 35 или на 34.5.Отговорът за Брава JTD е точно 34,93716768748704.Пример с Фиат Брава:Стандартно гумите са: 175/65/14, което прави 1,831 метра без значение колко е напомпана гумата.Тук в тази тема последното мнение на страницата казва, че в ЕКУ-то показанието на одометъра е 6848622, а на таблото 198997.Ако разделим 6848622 на 64 получаваме 107009 оборота на колелото. Умножаваме по обиколката на гумата 1,831 и получаваме 195934км.Тазликата е 3063 км, което е 1.5% грешка. Документацията на Фиат, казва, че фрешката е под 3%.Какво става ако не сме със 175/65/14 гуми ? Нека вместо това съм успял да сложа 17" гуми както прави всеки уважаващ себе си играч (режат се вежди и подкалници).Гимите са 225/50/17. Обиколката е 2,063 метра.При показание на таблото И в ЕКУ-то 195934 (съответсващо на 107009 оборота) ще съм минал 220759 км.Извода за мен е че единствено може да има разлика между реалните киломентри и тези на таблото (респ. в екуто), но никога гумите не могат да доведът до разлика в показанието между таблото и еку-то.Малката разлика в моя случай от 3063км идва от там, че в завода се правят тестове на всички модули преди да се сглобят заедно. Тества се ЕКУ-то. Един от тестовете е за скорост и т.н. Т.е. навъртат му се някакви км. изкуствено.Същото е за таблото.Другата разлика, която се натрупва с времето се получава по следния нячин.Както казах брояча в екуто се увеличава с единица на всеки 64 оборота (120 метра).Тоест екуто пази колко по 120 метра сме изминали. Сега си представете, че току що брояча се е увеличил.Изминаваме още 60 оборота на колелото (110 метра) и гасим.Брояча не се е увеличил, но за сметка на това, този на таблото е, защото точността му е 100м.
                                и пак, един допълнителен въпрос, може ли да се има доверие на тези километри в програмата, и в кой случай? все пак повечето джамбази в бг връщат километрите само от паметта на таблото?

                                Коментар

                                Working...
                                X