Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моята идея за аудиото на BRAVO-то

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моята идея за аудиото на BRAVO-то

    Привет, идеята ми е да не свалям оригиналния касетофон на колата(защото така таблото изглежда мн добре) а да го "тунинговам".1. Ще го сваля и ще сложа изходи от предусилвателя за външен (доста по-мощен) усилвател.2. Докато е още свален , някъде от понтенциометъра(още незнам откъде) ще измъкна и кабели за вход(AUX) като буксата ще е такава дето ако няма включен плеар касетофона да си работи нормално. Моля всеки които има идея къде да режа кабели и да запоявям други да пишепосле ще окабеля и в багажника ще сложа един четириканален"blaupunk BGA450" , като на два от каналите по една българска 20watt-ова среда на кората , а на другите два на "бридж" една моя много сполучлива бас каса(100 литра и много здрав мегавокс).За AUX-a ще си взема някакъв плеар 30-40лв. ТАКА ХЕМ ЩЕ Е С ПЕРФЕКТНА ВИЗИЯ НА ТАБЛОТО, ХЕМ И МУЗИКАТА ЩЕ Е ЗАДОВОЛИТЕЛНА

    #2
    Поразгледай форума и ще намериш техническото решение на идеята си. Доста от колегита са разгадали как става извеждане на AUX и изходи по ниско ниво на оригиналните плеари на Fiat и няма смисъл да преоткриваш топлата вода.
    Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
    Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
    -------------------------------------------------------------

    Коментар


      #3
      Ами ти защо си мислиш че ще получиш добър звук с оригиналното касетофонче....качеството ще е ужасно.....и защо ли си мисля че тая каса 100л,. е мегаголяма за тоя Megavox? Не се занимавай да го "тунинговаш" и да взимаш CD-та за 40лв.Вместо да си блъскаш главата смени оригиналното радио с CD и го сложи в една отливка че да излезне по напред и ще стане добра визията и ще му вързваш усилватели и ще дъъъни качествено
      Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
      Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
      Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

      Коментар


        #4
        +1 :P
        Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
        Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
        -------------------------------------------------------------

        Коментар


          #5
          Re: Моята идея за аудиото на BRAVO-то

          megasign написа:
          Привет, идеята ми е да не свалям оригиналния касетофон на колата(защото така таблото изглежда мн добре) а да го "тунинговам".1. Ще го сваля и ще сложа изходи от предусилвателя за външен (доста по-мощен) усилвател.2. Докато е още свален , някъде от понтенциометъра(още незнам откъде) ще измъкна и кабели за вход(AUX) като буксата ще е такава дето ако няма включен плеар касетофона да си работи нормално. Моля всеки които има идея къде да режа кабели и да запоявям други да пишепосле ще окабеля и в багажника ще сложа един четириканален"blaupunk BGA450" , като на два от каналите по една българска 20watt-ова среда на кората , а на другите два на "бридж" една моя много сполучлива бас каса(100 литра и много здрав мегавокс).За AUX-a ще си взема някакъв плеар 30-40лв. ТАКА ХЕМ ЩЕ Е С ПЕРФЕКТНА ВИЗИЯ НА ТАБЛОТО, ХЕМ И МУЗИКАТА ЩЕ Е ЗАДОВОЛИТЕЛНА
          Като го направиш, можеш спокойно да демонтираш и двигателя от колата. Щото той повече няма да е нужен. Колега, запознай се с правилата.1.8. Спамът няма да бъде толериран в никой случай..............Модераторски екип на fiat-bg.org
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #6
            Това трябва да е помощ ли? Нещо не схващам, аз CD няма да слагам , а МР3 плеар . И колеги, ще ви помоля ако не помагате -поне не пречете. А като я свърша тая работа пак ще говорим.p.s. 100-те литра беше в Вектрата ми и аз си знам колко е добра и какво може!

            Коментар


              #7
              Re: Моята идея за аудиото на BRAVO-то

              megasign написа:
              Моля всеки които има идея къде да режа кабели и да запоявям други да пише
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=42784&highlight= тук един колега е обеснил как е направил своето радио, дано да ти помогне неговата темаиначе и аз не мисля че ще изкараш качество от това радио... много ми се искаше да направя същото но постепенно се разобедих и сега си взех едно цд (дано да свикна с визията)

              Коментар


                #8
                Като го направиш, можеш спокойно да демонтираш .......Извинявам се за по горния пост, но не се сдържах. Иначе и аз съм фен на качествената музика. А сега по темата: Според мен звуковото качество на радиокасетофоните или CD-та, монтирани на Фиат е доста добро! За туба в багажника и поне две качествени колонки в купето, ви е необходимо възпроизвеждащото устройство да е: Честотна лента не по-тясна от 50hz-15Khz и съотношение сигнал/шум, по-добро от 55db. Аз мисля че монтирания касетофон на Фиат, е с не по лоши характеристики и няма нужда от по скъп, при положение че ще се извежда звук от предусилвателя му където честотната лента е още по-добра. Там, е някъде от 20Hz-20Khz и сигнал шум над 70db, при изкривявания под 0.001%. Равномерноста на въртене на CD-то, също е с предостатъчни показатели, като се има в пред вид че производителя на тия радиа е от класа (Блаупункт, Филипс). Така че оригиналния касетофон-CD в колата, ви е предостатъчен за целта. Освен това, няма туба за кола с ниски под 50hz, oсвен ако тубата не е от порядъка на 1000-2000лв, както и няма клонки за средни и високи под 200лв, с честота над 15-16Кhz при 1дб неравномерност на честотната характеристика. Всичко останало е рекламен трик. Например само резонансната честота на по евтините туби е между 40 и 50hz, както и на купето-багажника. Така че няма много смисъл от по скъпо възпроизвеждащо устройство, освен ако не сте фен на скъпите туби и ще правите скъпо и по правилата демпфане. Голяма грешка е да си купите скъпа и последен писък на модата МP3-ка и да сложите отзад туба на Тъндър или някоя още по невзрачна марка и средни с високи с цена под 200лв комплекта, та дори и да са Sony-в повечето случаи китайско менте. (Казвам китайско менте, защото има и китайски скъпи и качествени такива.) Относно свързването ще погледна първо схемата в мануала и ще постна снимка от къде ще е най добре да се свали сигнал. Но това ще стане утре, че съм доста поуморен вече.П.П. Ползването на КАЧЕСТВЕНИ екранирани кабели от предусилвателя на радиото, към крайното стъпало /мощния усилвател/ е задължително! Не се препоръчват евтини китайски такива. Важно е също екрана на кабела да е свързан при ,,общата точка"на маса в схемата на радиото, а другия към усилвателя - на маса на входа му! Това е против смущения и брум.Управлението на усилвателя по +, може да се савали от ключа в потенциометъра на радиото. Така като изключите радиото ще се изключва автоматично и усилвателя. Основния-захранващ + на усилвателя, се сваля от акумулатора през бушон!За свързващи кабели си купете такива на метър и букси за целта. В пъти по-евтино и качествено ще е от китайските комплекти. Последните са по-скоро красиви, отколкото качествени. Опасни са и от противопожарна гледна точка. За сигналния кабел, става качествен /стерео/микрофонен такъв, също продаван на метър.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #9
                  iuly_vn написа:
                  Аз мисля че монтирания касетофон на Фиат, е с не по лоши характеристики и няма нужда от по скъп, при положение че ще се извежда звук от предусилвателя му където честотната лента е още по-добра.....
                  Не съм съгласен много с теб. Мисля, че сравнението на това фабрично радио с някой среден клас CD- плеар на по-сериозен производител е просто немислимо. Забележи колко глух и притъпен звук има. Със същите колони и някой плеар на Alpine, Sony, Pioneer ... за 300-400 лв. почва да се чува доста по-качествен и ясен звук.
                  Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                  Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                  -------------------------------------------------------------

                  Коментар


                    #10
                    2000_16V написа:
                    iuly_vn написа:
                    Аз мисля че монтирания касетофон на Фиат, е с не по лоши характеристики и няма нужда от по скъп, при положение че ще се извежда звук от предусилвателя му където честотната лента е още по-добра.....
                    Не съм съгласен много с теб. Мисля, че сравнението на това фабрично радио с някой среден клас CD- плеар на по-сериозен производител е просто немислимо. Забележи колко глух и притъпен звук има. Със същите колони и някой плеар на Alpine, Sony, Pioneer ... за 300-400 лв. почва да се чува доста по-качествен и ясен звук.
                    Производителя на фабричното радио не е Фиат, колега. Радиата на Фиат са производство на три фирми от различни страни. Това са Флипс, Блаупункт и Грундик но по рядко. Също се срещат и такива на Алпин. Аз не съм забелязал приглушен звук, а другите марки които споменаваш изкуствено повдигат високите с тонкоректора. Но моето си радио с подходящи говорители си свири повече от добре. А и предложението ми е да се свали звука от предусилвателя, който по честоти и динамика няма нищо общо с вграденото крайно стъпало.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      напълно подкрепям колегата iuly_vn, фабричния касетофон с нищо не е по лош от всевъзможните мп3ки за по 200-250 лева. единствено изключение бих направил за pioneer и алпин. там имам преки наблюдения, звука е доста хубав. за кларион също но рядко се срещат мп3та за под 300 лева.относно мп3ките. не ги знам вече до къде са стигнали с компресиите, новите фраухофер кодеци, mp3pro и т.н. но масовите музики които може човек да свали е орязана от 50 до 16к херза. и това е резултат от самото компресиране на мп3ката. заслужава си да се влагат огромни суми пари в качествени компоненти само и единствено ако се слуша от компютър или от аудио СД, респективно ДВД. там няма компресия, няма припокриване на тонове няма честотно ограничаване и т.н. от опит мога да ви кажа че разлиакта е огромна колкото и да не им се вярва нанякои въпроса е да се подбере правилната музика(като жанр и конкретни изпълнители) и ефекта е ушеизваден друг проблем по който трябва да се помисли е доста важен. задната линия. особено за хората като мен с мари седан. кората е отвратителна отзад за слагане на задна линия. замислил сам 2 вариянта. елипси или компонентна система, но ще го мисля по натам кое да избера и как т очно да се монтират с най-малко главоболия.megasign: послушай iuly_vn, единствено може да пропуснеш часта с замасяването на сигналния кабел към усилвателя и касетофона . те корпусите ина двете са метлани и респективно са маси и не е мужно допълнително замасяване според мен. самия кабел си има достатъчно добра контактна повърхност при самите чинчове. но задължително кабелите да са маркови. захранващите може да не са толкоз маркови но да са сметнати правилно за натоварването за да не се запалиш някъде. или да укъсиш някъде и да стне белята. ако няма да е мощна музиката поне 10 квадрата кабел. за около 200 вата релални. за да ти е мирна главата. и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО към усилвателя поне 1 бушон от тези за музиките които са, в отделни водонепропускливи капсули. независимо дали ти е в купето или както беше на мен в двигателния отсек.успех и ако някои има идеи за монтиране на колони на кората на мареа седан неа споделя п.с.забравете за всякакви видове промоции от техномеркет, технополис или билла ако искате хубава музика. аааа и тъндера е за кофата. както се говореше в един форум преди време." не то не свири музиа то свири "квадрати"" много са прави да знаете п.п.с.ако сметнете че не трябва да фигурират имената на магазините нека модовете да ги махнат или да ми кажат аз да си ги махна, не смятам че правя реклама за това ги оставям.
                      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                      182A4.000 IAW49F
                      LPG - Lovato EasyFast
                      ----------------------------
                      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                      Коментар


                        #12
                        Колеги, ще ме извинявате за тона но съм на няколко бири и съм повече от прям - да сравняваш най-обикновено възпроизвеждащо устройство на Fiat със среден или висок клас такова на някой водещ производител на озвучителна техника за автомобили ми се струва несериозно. Най-малкото настройката на еквилайзерите по честота и ниво, а някои от тях и по времезакъснение и какви ли не глезотии... няма как да ме убедите. Дори и в фабрични настройки повечето от плеарите свирят къде по-качествено от фабричния. Ако правите някаква врътка, като си ги преправяте е друг въпрос, но оригиналният Филипс и Блаупункт .... бляк. Но да приемем, че не съм прав и нека ми е гадно като разкарах моя Филипс и си монтирах гадния Alpine.
                        Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                        Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                        -------------------------------------------------------------

                        Коментар


                          #13
                          Кой както си иска да го възприема и мисли. Озвучаването се постига трудно и различно се възприема от всеки. Колкото до сърфирането в нетрезво състояние е по безопасно от шофирането в такова. Та можете да пиете колкото си искате и да пишете каквото.... Най много да ви предупредят като мен. Колккото за кората на Мареа Седан, то и аз съм с такава, май ще трябва да се оребри отдолу и да се демпфа с подходящи материали. Може да се направи нещо като сндвич. Т.Е. един слой под нея залепен и по твърд, после звукоизолатор и трети слой пак твърд и оребряване най отдолу. За да се чува тубата от багажника, то може да се предвиди и отвор но да е в задната част до прозореца с насочващ елемент. Отвора да е поне 1.5 пъти спрямо площа на баса, за да не резонира звука. Все трудни задачи, но не и невъзможни. Без експерименти няма да мине. Новите тенденций обаче не са във тубите вече. Ползват се по малки но повече говорители за баси, но качествени и с проектиран подходящ затворен обем, изчислен в багажника или вратите. На снимката по долу странично монтираните баси имат акустична връзка с купето с подходящи демпфани отвори. Идеи има много.
                          Прикачени файлове
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #14
                            2000_16V написа:
                            Колеги, ще ме извинявате за тона но съм на няколко бири и съм повече от прям - да сравняваш най-обикновено възпроизвеждащо устройство на Fiat със среден или висок клас такова на някой водещ производител на озвучителна техника за автомобили ми се струва несериозно. Най-малкото настройката на еквилайзерите по честота и ниво, а някои от тях и по времезакъснение и какви ли не глезотии... няма как да ме убедите. Дори и в фабрични настройки повечето от плеарите свирят къде по-качествено от фабричния. Ако правите някаква врътка, като си ги преправяте е друг въпрос, но оригиналният Филипс и Блаупункт .... бляк. Но да приемем, че не съм прав и нека ми е гадно като разкарах моя Филипс и си монтирах гадния Alpine.
                            Колега, радвам се че музиката в колата ти те радва, обаче няма как да не те попитам какъв е произхода на Алпина(в коя държава е изработен) и дали си наясно, че един грундик на 10 години е в пъти по добър дори и от нов алпин ако е направен в някои кръжок по електроника в някоя китайска провинция. Дано твоя да не е от горепосочените. Имам полови маза пълна с такива ЦДта по 150-200лева които по една или друга причина не им работи по някоя функция. Аз ще използвам потенциометъра(за AUX) и предусилвателя(за изходите) п.с.Ако випроса е до друга музика, имам Блаупункт дайтона мп26(доста простичък модел) произведен в германия и повярваи ми знам какво означава "качествен звук"

                            Коментар


                              #15
                              като изключим всичките лампички, цветни дисплеи и разните му там дистанционни падащи панели и т.н. има 3 три компонента от които зависи качеството на даден касетофон, СД или ДВД. ЦАП-а, предусилвателя с тонкорекциите и крайното стъпало. на новите и скъпи плеъри точно в това им е силата. вече всеки може да направи цветен, тъч или какъвто и да е дисплей или с 10-12 или 20 цветни светодиоди за подсветките на бутоните. а при положение че някой ще си връзва фабричния касетовон през усилвател автоматучно премахваме ефекта от крайното стъпало. ако ще се връзва за сорс някой външен мп3 плеър автоматично отпада и ЦАП-а. и кое остана....единия предусилвател с корекциите. лично моя в колата е грундиг и мога да кажа че корекциите са му доста адекватни. така че се губи смисъла за де купува нов headunit за 400+ лв. а да се връзва усилвател към него и съответно сигнала да идва от някво усб или мп3.е ако се цели много качествена музика или много силна тогава....има някякъв смисъл....но лично аз на дали ще дам толкова пари за това и съм се насочил и аз към ъпгрейд на фабричния касетофон п.с.иначе 2000_16V, няма проблем и за бирите и за мнението, но както казах и в горния ми пост, че пионерите, кларионите и алпините са една друга бира за старата кола бях купувал СОНИ за 300 кинта с мп3 и бях доволен докато след 2 години не чух най-прогнилия модел на пионер от годината на призводство на моя плеър а и дори нямаше и мп3. останах потресен от разликата. за това и ги оставям тези трите марки в друга графа но тази графа започва с най вачното...ЦЕНАТА
                              Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                              182A4.000 IAW49F
                              LPG - Lovato EasyFast
                              ----------------------------
                              "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                              Коментар

                              Working...
                              X