Колеги, разгледах форума, но по тоя въпрос решение не открих. Проблема е следния: Един прекрасен ден преди седмица колата не запали (браво 1.9 ТД100). Просто нямаше достатъчно напрежение акумулатора. Помислих, че съм забравил лампа или друг консуматор, дадоха ми ток и тръгнах да се прибирам към София. След 2:30 часа шофиране (би трябвало да е възбудило акумулатора) не можа да запали на следващия ден! Тогава започнах да меря: на клемите на акумулатора зарежда 13.84 волта алтернатора, като включа къси и реотани пада на 13.81 волта. Не съм мерил на самия алтернатор, не бях сигурен как. При загасена кола измерих консумация на ток 0.12 ампера (затворих веригата между минуса на акумулатора и минусувата клема), което е много (някъде бях чел, че нормално е до 0.05 А). Проверих всички консуматори, няма светеща лампа (нито в купето, нито в багажника), алармата съм я изключил, панела на касетофона е свален. НЯМАМ ИДЕЯ ЗАЩО И ОТКЪДЕ ДЪРПА ТОК.Естествено е да се насоча към последните промени по колата, но си контузих кръста и още не съм се захванал. Значи в последните две седмици е пипано следното:1. Смених си крушките по таблото, защото бяха изгорели (използвах полезната тема във форума)2. Майстори ми боядисваха и съответно са сваляли: шофьорска врата (ел.стъкло) и пасажерско ел. огледало. Ел. огледалото на шофьора е сменено с ново, както и предния капак. Стъклата и огледалата си работят, пасажерското слиза бавно, но то си е така от година.Мисълта ми е, може ли някъде в тези последни интервенции по колата да се крие проблема, при положение, че лампите по таблото не светят, когато е загасена? Не разбирам много от токове и се надявам въпросите ми да не звучат глупаво. А това, че акумулатора не се съживи след почти 3 часа извънградско шофиране отдавам на факта, че някоя клетка му се е съсипала, а не че алтернатора не зарежда (все пак над 13.8 волта прави и колата върви, светлините светят нормално при почти никакъв акумулатор).
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Не мога да хвана утечката,която ми съсипа акумулатора РЕШЕНО
Collapse
X
-
По мое мнение 0,12 ампера не е страшна утечка за кола, която се кара често и е с добър акумилатор.Една проста сметка:Гледам че си с дизел - значи поне 60 амперчаса ти е акумилатора.За да запалиш съвсем фигуративно приемаме че ти трябват поне 40 амперчаса в акумулатора, макар това да не се гледа така но ни дава база за размисли.Тази утечка от 0,12 ампера за 10 часа изяжда 1,2 амперчаса, а за 100 часа 12 ампечаса - занчи за да ти изяде 20 и нагоре амперчаса и трабват над 160 часа което си е цяла седмица непалене.Сега ако караш само къси разстояния градски този процес се ускорява.Аз лично бих се насочил към калпав акумулатор.Ти пробва ли да го свалиш и заредиш хубаво поне 10-12 часа, виж има ли електролит.0,12 ампера са ми нормална консумация на електрониката на колата + да кажем аларма и ако на музиката ти крайното стъпало е все под напрежение - имах едно такова СОНИ - за 4-5 дни не каране акумулатора падаше от него.Макар тука имаме едни нови Пежа - колегата ги препалва през ден защото ако седят 1 седмица и не искат да врътнат като хората. А акумулаторите им са нови.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
-
Ами колата я карам средно 3 пъти седмично в града, като на две седмици веднъж е извънградско по-дълго. Акумулатора засега не съм го свалял, палих я чрез кабели с друг пак стар, но зареден. Страх ме е да взема нов сега, за да не го съсипе. Дизела си иска бая ток за палене. Само подгряването отнема към 4-6 сек. преди да завъртя стартера. Интересно е, че като пусна алармата (от ключето ръчно) консумацията на загасена кола отива над 0.2 ампера. Това значи, че ако си ползвах алармата, консумацията щеше да е толкпова. Без аларма, но със сложен и светещ панел на плейър Сони (от старите с неголям дисплей) консумацията е към 0.3 ампера. Като изключа всичко е 0.12 ампера. Чудя се дали пипане на контактите по таблото, ел.стъклото и ел. огледалата (които да отбележа си работят) може да доведе до подобен проблем. Също и свалянето на капака на двигателя и подмяната му с нов (ако от там минават кабели или пък е вързана масата). Нямам идея.А между другото тоя акумулатор е захванат много гадно за колата в основата си. Достъпа до болта е затруднен от маркуч на охладителната система, който минава отгоре.Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Коментар
-
Истината е че едновременно имаш голяма консумация и незареждащ добре алтернатор. Консумацията на загасена кола трябва да ти е минимална- 20 до 60 милиампера. Алтернатора трябва да ти дава 14.2-14.4V при запален автомобил без включени консуматори. При 13.8 ще береш ядове зимата (за дизел), дори и с нов акумолатор(а и с тази консумация). Относно оттечката сваляй панела и мери, ако и тогава е висока консумацията откачай CD-то и мери пак както са ти казали колегите. При свален панел на CD-то при мен консумацията пада с 20 милиампера, което никак не е малко Мери с хубав уред и дай стойности в милиампери. За сравнение колата ми с оригиналния касетофон, без аларма оттечката на ток беше минимална- 12 милиампераFiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
cokata_23 написа:Алтернатора трябва да ти дава 14.2-14.4V при запален автомобил без включени консуматори.
Коментар
-
Valentin_V написа:Много често радиото се оказва консуматор дори и изгасено. Извади захранването му и тогава мери консумацията. Аз моето сд съм го вързал да работи замо на контакт иначе ми яде тока.
Коментар
-
Ха .... нещо познато с дърпането на ток. Вчера получих от еконта две ел.машинки за прозорците.Какво стана.... значи монтирах ги на вратите, закачих ги към електрическата инсталация, пробвах как работят и много се изкегих понеже 4 месеца от както имам колата само се ебаваха джамовете и не се отваряха ... Днес по обед излизам аз и що да видя, натискам бутона на дистанционното да си отключа колата ... ми не иска да ми работи централното ... Отворих с ключа, правя опит за палене, но няма никои под капака ... едвам завърта стартера. Оказа се че проблема ми е някъде и из алармата . Когато заключа колата двете ми стъкла се вдигат след време, така требе да си е по описание ... да ама пасажерското стъкло се вдига и остава под постоянно напрежение (маса) и ми смуче тока .... Сега съм откачил бутона на дясната врата и реших да драсна и по тази тема тук. Така че колега ако имаш аларма на този принцип, виж и ти да нямаш същия проблем като при мене ... Как да оправя проблема ще го мисля по-нататък.
Коментар
-
Още не съм мерил пак, но да споделя, че алармата съм я изключил ръчно с малкото ключенце. Пусна ли я - качва консумацията над 0.2 А. Така, че ме съмнява да е от там. Интересното е, че колата я имам от година и я карам с акумулатора, с който я купих. Миналата зима забравих лампа и го разредих и ми даваха ток, но така и не го качих да го зареждам. Просто имах сериозни пътувания на дълги разстояния и не съм се занимавал, щото си палеше. Значи ако е имало утечка в последните 6 месеца (след онова разреждане) със сигурност е щял да сдаде багажа веднага. Това ме навежда на мисълта, че проблема е от скоро (може би не е СД-то, което го имам отдавна). Това е само гадаене, като поиграя с мултицета ще споделя резултати.Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Коментар
-
Едната причина със сигурност е СД-то. Всички, които са нефабрични в книжката за монтажа си пише да се свързват двата плюса единият през контакт, а другият постоянно, за да си помни настройките. Например моето Сони има консумация около 100мА ако са свързани и двата плюса, за да ти работи СД-то и без контакт. Не е проблем с хубав акумулатор и задължително карана всеки ден и то по-много, говоря по 100-на километра. За това съм си го свързал само през контакт да работи и консумацията ми с пусната аларма е 10-15мА. Алармата е бъргарска ако има значение и аз съм си я монтирал.При замерването, колегите добре са ти казали да изчакаш малко, защото наистина в началото консумацията е голяма. Например аз като мерих когато сложих алармата, уреда го сложих на 10А обхват и в началото като свържа клемите, натисна дистанционното да се заключи колата, като това е свързано с пускане на мигачите, сирената, консумацията е 8-10 ампера.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Той акумулатора и да няма мъртва клетка капацитета може да му е паднал толкова много, че да има ток колкото да запали и ако не запали веднага да умре. В такъв случаи нали се сещате при по голяма консумация, че издъхва за няколко часа :D Доскоро си мъчех реното с такъв акумулатор, но понеже като видеше ключа и веднага палеше нямах никакви проблеми с паленто. Правил съм обаче проба колко ще върти, върти нормално около 7-8сек и след това изведнъж умира. Ако си сложиш акумулатора да се зарежда, акумулатора е скапан до край, зарядното има амперметър и след пускането да се зарежда зарядният ток падне на акумулатора значи си плаче за нов.
Коментар
-
Проблема се намери - АЗ! Днес реших да премеря пак с вадене на бушоните един по един, но не се наложи. При затваряне на веригата (минусува клема и минусов полюс на акумулатора) с амперметър се получи следното: консумация 0.22 А за около 1 сек. След това за около 30 сек. консумацията бе познатата 0.12 А, но след 30-тата секунда падна на 0.00 А. Тоест на скала 10 А не се хваща!!!. Явно просто компа или някаква друга техника си е правила самодиагностика или нещо подобно в първите секунди, след като е получила отново захранване. Оказа се, че проблема е самият акумулатор, който е тотално скапан. Явно като съм мерил преди без да искам за малко съм прекъсвал веригата (от непохватност) и самодиагностиката е почвала пак - затова си мислих, че дърпа 0.12 А постоянно. Та да обобщя - с нов акумулатор всичко е наред. Благодаря на всички, отзовали се с хипотези и съвети.Поуката: Не пренебрегвайте фактора "човешка-грешка"Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар