[quote="lov"]
Всичко в този пост е верно Десулфатизация наистина при зареждане със силен ток не настъпва а точно обратното-настъпва сулфатизация на клетките.Десулфатизация настъпва при зареждане с много слаб ток-500 мА например при зареждане продължително време.Така наречените контролнопроверовачни цикли които се извършват на акумулаторите,но няма кой да си губи времето и да ги провежда.Няма никакъв проблем всеки акумулатор да се зарежда с ток 1/10 от капацитета на акумулатора.Което ще рече че акумулатор 60 Аh може да се зарейда с ток 6 А.Даже когато се цели 100% да се зареди един акумулатор е задължително в последната му фаза на заряд/след като е достигнал номиналното си напрежение/да се остави около два часа на заряд на номинален ток т.е.1/10 от капацитета.Тогава се получава интензивно кипене с газоотделяне и се гарантира 100% та му зареденост.Гъстотата на електролита в тази фаза на заряд се стабилизира на 1,28. Свалянето на капачките при заряд е препорачително,но не задължително.На новите акумулатори не се предвижда такава възможност и се зареждат такива каквито са си.Има си система в тях за газоотделяне и тя си действа.В реално време при работа на колата зарядния ток е ограничен чрез подаващото му се зарядно напрежение-14-14,50 волта и никога в този случай не се превишава номиналния ток на заряд 1/10 от капацитета и нормално имаме нищожно газоотделяне.Това се прави защото не се допуска акумулатора в реален режим да се зарежда с интензивно газоотделяне и кипене,но пък има недостатък,че на колата никога акумулатора не е зареден 100% теоретично.Това е и една от причините за настъпването на сулфатизационни процеси и ограничения му живот.
Tornado написа:
Коментар