Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отвиване капачките на акумулатор при зареждане вкъщи?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    [quote="lov"]
    Tornado написа:
    batproho написа:
    Бързия заряд води до десулфатизация на плочите и реално ако си зареждате акумулатора с такова зарядно за 2-3 години оставате без акумулатор.
    Ех мечти мечти. Де да можеше така с голям заряден ток да се десулфатизират плочите щяхте голям биснес да направите. Всъщност и аз съм си играл с рециклиране и наи добри резултати постигнах по метода на допълнително окисление с перхидрол. И колкото и куриозно да е най добре се държаха българските акомулатори защото тяхната решетка беше най дебела и успяваше да държи активната маса на мястото си. Но вече и у нас преминаха на новите технологии с много финна решетка с цел икономия на материал и рециклирането вече не си заслужава.. И по темата. На всички оловни акомулатори на които няма обозначено какъв да е максималния заряден ток от завода пеоизводител се счита че той е равен на 1/10 от капацитета на акомулатора. Или ако имаме 44 Ah Ще го зареждаме 10 часа с 4,4 ампера. И тъй като в повечето от случаите се ползват не до там прецизни зарядни които не следят и какво е и напрежението може да се счита че правим заряд на граничен режимна максимално натоварване. Тогава може да се очаква и по обилно отделяне на гозове че дори и кипене на електролито. макар че това е недопустимо разбира се. За това е за предпочитане да се отвият капачките. В автомобила заряда се следи и по напрежение и де факто тока на заряд не е постоянен а даже е намаляващ. Тоест в първоначалния момент имаме много голям заряден ток за кратко време и след това постепенно намалява. Всъщнот има и методика за ускорен заряд като времето се съкращава близо 2 пъти но не мисля че това е нужно да го обсъждаме тука. Такива зарядни станции се ползват за тягови акомулатори но там имаме следене дори и на температурата на електролита. Тъй че отвиването на капачките е препоръчително но не и задължително но всеки сам да си преценява с какви токове зарежда. Принципно дренажните отвори са предвидени да пропускат и най екстреното отделяне на газове което може да се получи..
    Всичко в този пост е верно Десулфатизация наистина при зареждане със силен ток не настъпва а точно обратното-настъпва сулфатизация на клетките.Десулфатизация настъпва при зареждане с много слаб ток-500 мА например при зареждане продължително време.Така наречените контролнопроверовачни цикли които се извършват на акумулаторите,но няма кой да си губи времето и да ги провежда.Няма никакъв проблем всеки акумулатор да се зарежда с ток 1/10 от капацитета на акумулатора.Което ще рече че акумулатор 60 Аh може да се зарейда с ток 6 А.Даже когато се цели 100% да се зареди един акумулатор е задължително в последната му фаза на заряд/след като е достигнал номиналното си напрежение/да се остави около два часа на заряд на номинален ток т.е.1/10 от капацитета.Тогава се получава интензивно кипене с газоотделяне и се гарантира 100% та му зареденост.Гъстотата на електролита в тази фаза на заряд се стабилизира на 1,28. Свалянето на капачките при заряд е препорачително,но не задължително.На новите акумулатори не се предвижда такава възможност и се зареждат такива каквито са си.Има си система в тях за газоотделяне и тя си действа.В реално време при работа на колата зарядния ток е ограничен чрез подаващото му се зарядно напрежение-14-14,50 волта и никога в този случай не се превишава номиналния ток на заряд 1/10 от капацитета и нормално имаме нищожно газоотделяне.Това се прави защото не се допуска акумулатора в реален режим да се зарежда с интензивно газоотделяне и кипене,но пък има недостатък,че на колата никога акумулатора не е зареден 100% теоретично.Това е и една от причините за настъпването на сулфатизационни процеси и ограничения му живот.

    Коментар


      #17
      Tornado написа:
      МОжеш ли снимаш или да покажеш устройството с което зареждаш?
      Това е зарядното за което споменах по-горе, при първоначалното му включване па макар и на минимум стрелката на потенциометъра показва стойности 6-6.5 ампера приблизително и в последствие спада постепенно на 4-4.5 ампера.
      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

      Коментар

      Working...
      X