Защо се отвиват въпросните капачки при зареждане на зарядно вкъщи? В колата не му пречи да е затворен акумулатора. А необслужваемите така и така май няма как да се отворят при зареждане. Ясно че завира и се отделя газ, но чак толкова пък че да се налага отпушване?!Или не е задължително?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Отвиване капачките на акумулатор при зареждане вкъщи?
Collapse
X
-
Хм, чакай сега Оги. Веднага ми изникват няколко лаишки въпроса. Казваш че се отделя водород който може да се запали от искра. Ако са затворени капачките тоя водород няма ли да си остане на безопасно място в акумулатора далеч от искри външни? Чак толкова налягане да вдигне че да бумне акумулатора не ми се вярва. Ок де, а в колата докато върви и се зарежда защо не е проблем? Защото се проветрява? Но там са си затворени капачките. А необслужваемите? Те няма как да се отварят. Или имат клапан?
Коментар
-
Вентилацията на клетките е задължителна при заряд.Зареждайте само с зарядни устройства които подават до 2,5 - 3 ампера не повече.Когато не може да достигнете необходимата плътност направете цикъл на акумулатора разискван в една друга тема.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
А ако зарядното подава 4-4.5 ампера това много ли вреди на акумулатора?Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
На акумулаторите с електролит има дупчица в единия край, която прилича на миниатюрна чешма. През нея би трябвало да се отделят газовете и евентуално електролит в случай, че се наложи. На някои от новите автомобили дори има тръбичка, която се слага на акумулатора и отвежда всичко което излиза от там под купето на автомобила (визирам главно ауди и фолксваген). А отварянето на капачките и аз знам, че е задължително при зареждане в домашни условия. По вероятно поради по-продължителния цикъл на заряд, при което възниква топлина и съответно течностите се разширяват и търсят на къде да излизат. Вярвам, че всеки е забелязвал как към края на зареждането почват да се образуват мехурчета заемащи цялата въздушна празнина над клетката и се пукат. Ако е затворено капачето е напълно възможно да се стигне до изтичане на електролита през "чешмичката" в случай на повишеното количество и образувалите се балончета. И за да се избегне това и заряд на сухо се отварят капачките.Аз си мисля, че причината е такава, но винаги е възможно и да греша.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
batproho написа:А ако зарядното подава 4-4.5 ампера това много ли вреди на акумулатора?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:batproho написа:А ако зарядното подава 4-4.5 ампера това много ли вреди на акумулатора?Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Tornado написа:За акумулатор до около 70 Ah вреди доста.Бързия заряд води до десулфатизация на плочите и реално ако си зареждате акумулатора с такова зарядно за 2-3 години оставате без акумулатор.С един приятел провеждаме разни експерименти със стари акумулатори и имаме доста успех във възстановяването ако разбира се вътре всичко не се е разпаднало.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Tornado написа:МОжеш ли снимаш или да покажеш устройството с което зареждаш?Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
[quote="Tornado"]batproho написа:Бързия заряд води до десулфатизация на плочите и реално ако си зареждате акумулатора с такова зарядно за 2-3 години оставате без акумулатор.
Коментар
-
Да, моето зарядно е от тези които следят състоянието на акумулатора докато го зареждат и подават необходимото. Затова няма нужда да се засича колко време се зарежда, може и 5 дена да оставя да стои акумулатора закачен за него. Превеждам в свободен текст. "Това зарядно е автоматично, т.е. е специално подходящо за необслужваеми акумулатори и за продължително и trickle зареждане на акумулатори които не се ползват постоянно, например яхти, косачки и подобни. Отделянето на газове от акумулатора е предотвратено чрез лимитиране на волтажа до 14.1V (2.35V на клетка). Зареждането не е нужно да бъде наглеждано".Все пак по-надолу пише да се зарежда в добре вентилирано помещение далеч от открит огън. Аз съм наблюдавал клетките отворени и не бих казал че виждам някакво особено ’кипене’. Тук там балонче излиза. Зарядното има една скала със стрелка която постепенно намалява докато трае зареждането.Та, все пак да вързвам попа и да отвивам капачките или...?
Коментар
-
ls1 написа:......... Чак толкова налягане да вдигне че да бумне акумулатора не ми се вярва..................
Коментар
-
То вече е казано но ще повторя - при зареждане се отделя водород. Ако капачките не са отвити, може да не се разсее достатъчно, това да доведе до натрупване около клетките, както и в помещението в което се зарежда. Затова се отвиват, а не че ставало налягане, или ак ги оставиш - да остане на безопасно вътре. След зареждане задължително се изчаква поне 1/2 час, за да може натрупаният водород да се разсее по естествен път. Едва тогава се поставя на колата, защото при поставяне на клемите, се получава искра, също. Когато акумулаторът е в колата - тя се движи, и той се проветрява чрез естествената циркулация на въздуха, през вентилационните отвори, затова там няма проблеми.Необслужваемите са си необслужваеми, те не са с електролит. Те са с някакъв гел вътре....Има други - ниско-обслужваеми, каквито са акумъулаторите Ексайд , с които моделите Брава/о излизат от завода, а и други модели. Често ниско-обслужваемите ги наричат "необслужваеми" което не е вярно. Това че са ниско обслужваеми не означава че не се долива, и че не трябва да се проверяват редовно Даже си имат вграден аерометър ли се казваше, който ти казва дали е зареден, или трябва да се долее, но е само на една клетка. Така нареченото "око". В книжката на Браво пише: При нормална работа на електроинсталацията на колата, не се налага доливане на вода през целия експлоатационен период на акумулатора. (за такъв акумулатор става въпрос)Проверяват се, но поради това, че изпарението е минимално, или никакво, може да изхвърлите колата с оригиналния и акумулатор. На колегата ми колата е с 10 годишен фабричен акумулатор, и пали като ужилена ! Перфектен е.Така че - отвий капачките, сложи в проветриво помещение, и включвай на зарядно с ток не по-голям от 1/10 от капацитета. Проверявай редовно температурата, чрез пипане отвън, ако стане доста топъл, спри. Иначе е нормално да се нагрее, но не да се нагорещи. Като изключиш - само постави капачките отгоре, да не влезе някой боклук, и след 1/2 - 1 час ги завий, и монтаж на колата, първо плюса, после минуса. Ако колата е бензинова - остави да поработи 15 минути без да пипаш газта , за да се самонастрои ТПСа
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар