Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отвиване капачките на акумулатор при зареждане вкъщи?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Отвиване капачките на акумулатор при зареждане вкъщи?

    Защо се отвиват въпросните капачки при зареждане на зарядно вкъщи? В колата не му пречи да е затворен акумулатора. А необслужваемите така и така май няма как да се отворят при зареждане. Ясно че завира и се отделя газ, но чак толкова пък че да се налага отпушване?!Или не е задължително?

    #2
    Напълно задължително Отделя се водород, който може да доведе до експлозия от малка искра. Зареждай на проветриво място !ред.: Разбира се, сега ще се намери някой да каже - аз съм зареждал и без да отвивам, и няма проблеми.

    Коментар


      #3
      Хм, чакай сега Оги. Веднага ми изникват няколко лаишки въпроса. Казваш че се отделя водород който може да се запали от искра. Ако са затворени капачките тоя водород няма ли да си остане на безопасно място в акумулатора далеч от искри външни? Чак толкова налягане да вдигне че да бумне акумулатора не ми се вярва. Ок де, а в колата докато върви и се зарежда защо не е проблем? Защото се проветрява? Но там са си затворени капачките. А необслужваемите? Те няма как да се отварят. Или имат клапан?

      Коментар


        #4
        Вентилацията на клетките е задължителна при заряд.Зареждайте само с зарядни устройства които подават до 2,5 - 3 ампера не повече.Когато не може да достигнете необходимата плътност направете цикъл на акумулатора разискван в една друга тема.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          А ако зарядното подава 4-4.5 ампера това много ли вреди на акумулатора?
          Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
          Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

          Коментар


            #6
            На акумулаторите с електролит има дупчица в единия край, която прилича на миниатюрна чешма. През нея би трябвало да се отделят газовете и евентуално електролит в случай, че се наложи. На някои от новите автомобили дори има тръбичка, която се слага на акумулатора и отвежда всичко което излиза от там под купето на автомобила (визирам главно ауди и фолксваген). А отварянето на капачките и аз знам, че е задължително при зареждане в домашни условия. По вероятно поради по-продължителния цикъл на заряд, при което възниква топлина и съответно течностите се разширяват и търсят на къде да излизат. Вярвам, че всеки е забелязвал как към края на зареждането почват да се образуват мехурчета заемащи цялата въздушна празнина над клетката и се пукат. Ако е затворено капачето е напълно възможно да се стигне до изтичане на електролита през "чешмичката" в случай на повишеното количество и образувалите се балончета. И за да се избегне това и заряд на сухо се отварят капачките.Аз си мисля, че причината е такава, но винаги е възможно и да греша.
            Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
            Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
            -------------------------------------------------------------

            Коментар


              #7
              batproho написа:
              А ако зарядното подава 4-4.5 ампера това много ли вреди на акумулатора?
              За акумулатор до около 70 Ah вреди доста.Бързия заряд води до десулфатизация на плочите и реално ако си зареждате акумулатора с такова зарядно за 2-3 години оставате без акумулатор.С един приятел провеждаме разни експерименти със стари акумулатори и имаме доста успех във възстановяването ако разбира се вътре всичко не се е разпаднало.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Tornado написа:
                batproho написа:
                А ако зарядното подава 4-4.5 ампера това много ли вреди на акумулатора?
                За акумулатор до около 70 Ah вреди доста.Бързия заряд води до десулфатизация на плочите и реално ако си зареждате акумулатора с такова зарядно за 2-3 години оставате без акумулатор.С един приятел провеждаме разни експерименти със стари акумулатори и имаме доста успех във възстановяването ако разбира се вътре всичко не се е разпаднало.
                Ужас понеже и малкият ми 44Ah. и големият 55Ah. Ги зареждам на около 4 ампера.
                Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                Коментар


                  #9
                  Tornado написа:
                  За акумулатор до около 70 Ah вреди доста.Бързия заряд води до десулфатизация на плочите и реално ако си зареждате акумулатора с такова зарядно за 2-3 години оставате без акумулатор.С един приятел провеждаме разни експерименти със стари акумулатори и имаме доста успех във възстановяването ако разбира се вътре всичко не се е разпаднало.
                  А в случай, че ползват MONBAT тези две-три години употреба дори и при нормален начин на зареждане ще ги видят през крив макарон. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                  Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                  Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                  -------------------------------------------------------------

                  Коментар


                    #10
                    МОжеш ли снимаш или да покажеш устройството с което зареждаш?
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      МОжеш ли снимаш или да покажеш устройството с което зареждаш?
                      Някакво руско е, снимки в момента няма как да направя но То е с превключвател за ампеража, но дори и на минимум при стартиране тръгва от около 6-7 ампера и скоро след това спада на около 4-4.2 ампера.
                      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                      Коментар


                        #12
                        [quote="Tornado"]
                        batproho написа:
                        Бързия заряд води до десулфатизация на плочите и реално ако си зареждате акумулатора с такова зарядно за 2-3 години оставате без акумулатор.
                        Ех мечти мечти. Де да можеше така с голям заряден ток да се десулфатизират плочите щяхте голям биснес да направите. Всъщност и аз съм си играл с рециклиране и наи добри резултати постигнах по метода на допълнително окисление с перхидрол. И колкото и куриозно да е най добре се държаха българските акомулатори защото тяхната решетка беше най дебела и успяваше да държи активната маса на мястото си. Но вече и у нас преминаха на новите технологии с много финна решетка с цел икономия на материал и рециклирането вече не си заслужава.. И по темата. На всички оловни акомулатори на които няма обозначено какъв да е максималния заряден ток от завода пеоизводител се счита че той е равен на 1/10 от капацитета на акомулатора. Или ако имаме 44 Ah Ще го зареждаме 10 часа с 4,4 ампера. И тъй като в повечето от случаите се ползват не до там прецизни зарядни които не следят и какво е и напрежението може да се счита че правим заряд на граничен режимна максимално натоварване. Тогава може да се очаква и по обилно отделяне на гозове че дори и кипене на електролито. макар че това е недопустимо разбира се. За това е за предпочитане да се отвият капачките. В автомобила заряда се следи и по напрежение и де факто тока на заряд не е постоянен а даже е намаляващ. Тоест в първоначалния момент имаме много голям заряден ток за кратко време и след това постепенно намалява. Всъщнот има и методика за ускорен заряд като времето се съкращава близо 2 пъти но не мисля че това е нужно да го обсъждаме тука. Такива зарядни станции се ползват за тягови акомулатори но там имаме следене дори и на температурата на електролита. Тъй че отвиването на капачките е препоръчително но не и задължително но всеки сам да си преценява с какви токове зарежда. Принципно дренажните отвори са предвидени да пропускат и най екстреното отделяне на газове което може да се получи..
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #13
                          Да, моето зарядно е от тези които следят състоянието на акумулатора докато го зареждат и подават необходимото. Затова няма нужда да се засича колко време се зарежда, може и 5 дена да оставя да стои акумулатора закачен за него. Превеждам в свободен текст. "Това зарядно е автоматично, т.е. е специално подходящо за необслужваеми акумулатори и за продължително и trickle зареждане на акумулатори които не се ползват постоянно, например яхти, косачки и подобни. Отделянето на газове от акумулатора е предотвратено чрез лимитиране на волтажа до 14.1V (2.35V на клетка). Зареждането не е нужно да бъде наглеждано".Все пак по-надолу пише да се зарежда в добре вентилирано помещение далеч от открит огън. Аз съм наблюдавал клетките отворени и не бих казал че виждам някакво особено ’кипене’. Тук там балонче излиза. Зарядното има една скала със стрелка която постепенно намалява докато трае зареждането.Та, все пак да вързвам попа и да отвивам капачките или...?

                          Коментар


                            #14
                            ls1 написа:
                            ......... Чак толкова налягане да вдигне че да бумне акумулатора не ми се вярва..................
                            Гърми гърми,от личен опит,даже физономията ми беше на 20см от него,взриви се докато си правех експерименти преди 3-4 години на едно от типотата ми,бях махнал централния кабел от бобината до делкото,като го бях подпрял до акумулатора,ама късно се усетих да махна и буксата (д + и -) на бобината и стана взрив и то бая голям.

                            Коментар


                              #15
                              То вече е казано но ще повторя - при зареждане се отделя водород. Ако капачките не са отвити, може да не се разсее достатъчно, това да доведе до натрупване около клетките, както и в помещението в което се зарежда. Затова се отвиват, а не че ставало налягане, или ак ги оставиш - да остане на безопасно вътре. След зареждане задължително се изчаква поне 1/2 час, за да може натрупаният водород да се разсее по естествен път. Едва тогава се поставя на колата, защото при поставяне на клемите, се получава искра, също. Когато акумулаторът е в колата - тя се движи, и той се проветрява чрез естествената циркулация на въздуха, през вентилационните отвори, затова там няма проблеми.Необслужваемите са си необслужваеми, те не са с електролит. Те са с някакъв гел вътре....Има други - ниско-обслужваеми, каквито са акумъулаторите Ексайд , с които моделите Брава/о излизат от завода, а и други модели. Често ниско-обслужваемите ги наричат "необслужваеми" което не е вярно. Това че са ниско обслужваеми не означава че не се долива, и че не трябва да се проверяват редовно Даже си имат вграден аерометър ли се казваше, който ти казва дали е зареден, или трябва да се долее, но е само на една клетка. Така нареченото "око". В книжката на Браво пише: При нормална работа на електроинсталацията на колата, не се налага доливане на вода през целия експлоатационен период на акумулатора. (за такъв акумулатор става въпрос)Проверяват се, но поради това, че изпарението е минимално, или никакво, може да изхвърлите колата с оригиналния и акумулатор. На колегата ми колата е с 10 годишен фабричен акумулатор, и пали като ужилена ! Перфектен е.Така че - отвий капачките, сложи в проветриво помещение, и включвай на зарядно с ток не по-голям от 1/10 от капацитета. Проверявай редовно температурата, чрез пипане отвън, ако стане доста топъл, спри. Иначе е нормално да се нагрее, но не да се нагорещи. Като изключиш - само постави капачките отгоре, да не влезе някой боклук, и след 1/2 - 1 час ги завий, и монтаж на колата, първо плюса, после минуса. Ако колата е бензинова - остави да поработи 15 минути без да пипаш газта , за да се самонастрои ТПСа

                              Коментар

                              Working...
                              X