Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ при избор на крушки/бушони и доп. оборудване

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ при избор на крушки/бушони и доп. оборудване

    Може ли да ми кажете по какво се избират бушоните? В книжката имат само номерация F01 до F-n-бройка. По-долу съм прикачил страници от книжката.А също и за крушките, но там се ориентирах. Предимно ме интересува каква марка да избягвам и каква е добра да си взема.Причината не е, че е изгоряло нещо, по-скоро превантивно. Ще ми се налага много често да пътувам до Скопие, а там е задължително да имаш гореспоменатите резервни крушки и бушони. А като купувам, поне да мога да ги ползвам Също ако може да ми препоръчате какво още да си нося, защото е доста пусто по пътя. Имам бутилка масло, крик, компресорче(нямам резервна гума заради метана) и лепило за гуми). Имам и многофунк. ножче с клещи, кибрит. Мисля да сложа бутилка вода, комплект гайчни ключове(вече си купих) и многофукционална отверка със сменяващи се накрайници. Не че разбирам нещо за поправка, но пък може не дай си боже ако имам проблем да има кой да ми помогне, а да няма инструмент.И последен въпрос: какво въже да си купя(пак е задължително)? Гледах има няколко вида Благодаря предварително за отделеното време.
    Прикачени файлове

    #2
    Бушоните се избират само по ампераж - колоната най вдясно от таблицата, дето пише 5 , 7.5, 10 .... Силно ти препоръчвам да избягваш бушоните от левче, ами да отидеш в някоя морга, и да помолиш да ти извадят бушони от мъртва кола - вземи си от 5 до 30 ампера , всички , поне по 3-4 от модел, да си имаш. Я ти искат 2 лева, я не. Лампите - взимай си маркови, на която и да е марка, но само да са маркови. Другите горят бързо, тея поне знаеш че имат някакъв контрол на качеството. Може би най-добре осрам, нарва, ГЕ също. Филипс, но те са по-скъпи, дали си заслужава Резервната гума е напълно задължителна ако трябва - носи я на седалката до теб, но задължително носи! Въже - бих ти препоръчал да отидеш в магазин за спортна екипировка, и да си купиш алпинистко въже, фи 8, или 10 мм, и да си оплетеш от 3 или 4 снопа въже, и на края - 2 "карабинера" . Така ще си сигурен в това което имаш Аз съм си изплел 5.60 метра въже от полипропилен 3-жилно, фи12 на всяко жило, 1365 кг по каталог. Демек - въжето без проблем ще издържи да висят 3 коли като моята на него. Не ми се е налагало да го ползвам, за щастие. Това бих направил аз. Снощи даже пуснах една тема в общите приказки - какво винаги имате в колата си, погледни я, може да ти дойде някоя идея за нещо полезно.

    Коментар


      #3
      Към допълнение и поправка към горното мнение:Предпазители си вземи НОВИ от хубав магазин за авточасти. Те не са толкова спешни.Гумата просто задължителна няма какво да коментираме ...Въже аз ги купих на метър от желязария имаше поне 20 вида въжета различна дебелина. Теглих се с него свърши чудна работа.Друго за колата:Задължително стартови кабели! Без да се усетиш може след едно гаснене да не можеш да запалиш повечеДобре е да имаш шишенца с малко моторно масло и дист. вода. Човек понякога забравя да си провери нивото и а си някъде на път и ти свтне лампата..Задължителните аптечка, триъгълник, жилетка и пожарогасителДобре е както си направил да имаш някой инструмент в колата дори да не разбираш. Всичко се случваФенерче, вода, някое одеало, КИБРИТ и т.н. по желаниетова е според мен
      Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


      Когато целта е всичко и пътят е без значение!

      Коментар


        #4
        Благодаря много. Особено на Оги за идеята за темата Загрях как е номера с амперите(сраммм, колко било елементарно). Купих си нови, смених два-три работят. Но ще си взема още едно комплектче, че се оказа, че имам няколко от 40 ампера, а в този комплект нямаше. Въже също си купих, стоманено(но гъвкаво, 6мм се води) в чантичка за около 8лв. Малко менте ми се видя, но един случаен човек ми каза, че е дърпал с него и не се е скъсало. Дано не се налага да го ползвам де.Крушки мисля да си принтна страничката отгоре, понеже от Ауто Италия са ми дали някаква "орязана" книжка, пък и на немски. Ще избера някакви.Между другото като питам някой опитен шофьор(разбирай голям стаж) какво да си взема започват да ми обясняват, че колата била нова(всъщност на 2години и 23хил км ) и не ми трябвало нищо... Фенерче и кибрит си имам вече. Утре ще метна и изолирбанд. Пожарогасителят ми е малък, ще му погледна маркировката. Като изтече(май до около половин година) ще взема малко по-голям.Гума мисля да обиколя гумаджийниците да ми намерят малка, защото голяма не събира под никакъв ъгъл в багажника. Просто е твърде висока и кората ми е леко вдигната. А и не може да сложи почти нищо. Малка - пробвах една събира се под кората и не заема чак толкова място. Но съм готов да го преглътна предвид сигурността. Но пък точно тази не пасна на дупките. Ще търся друга.Инструменти както казах мисля да взема комплект ключове(имам и за гумата) и отверка с различни накрайници. Имам и многофункц. ножче с клещи.Нещо друго ако може да ме подсетите. И благодаря още веднъж А и огледахме маслото, антифриза, спирачната течност и течността за чистачки. Всичко е ок. Изтупахме и въздушния филтър. Нещо друго да огледам?Гумите се сетих сега - утре като ходя да търся малка може да ги дам за баланс, че нещо подрусва.

        Коментар


          #5
          Колега, металното въже е много здраво, но много не-еластично - при дърпане, особено от неопитни шофьори по отношение на дърпането, се получават много резки и силни удари По-добре си намери някакво въже, което е податливо на някакво , макар и минимално разтегляне. Така при потегляне то ще се разстяга леко, и ще действа като ластик, няма да е толкова рязко "зацепването".Абе все едно да караш кола със съединител без демпферни пружини.

          Коментар


            #6
            Направо ме уплаши... Наистина доста лесно огъва, почти като платнено. Но за еластично - не мърда, поне на ръка.

            Коментар


              #7
              Взех си и ластично С крушките се получи малко обикаляне, защото никъде нямаше точно такива. Накрая си взех от готовите в кутийка и замених различните от други магазинчета. Взех си и от по-големите бушони за всеки случай, като си набутах на дъното на кутийката. Голям късмет: от втората гумаджийница си намерих малка гума, която пасва идеално. Не сме правили никакви "подобрения". Малко скъпо ми се видя 35лв, но не личеше да е карана, а и ми я измиха на съседната автомивка безплатно. А и се събира в багажника Е, ще трябва да махна касетката, та сега си търся някаква по-компактна чанта/кутия да си събера дреболиите. В краен случай ще я сложа в голяма торба и ще я наместя някак между предните и задните седалки като пътувам надале. Благодаря за помощта

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                .....
                аз имам такова въже, ни съм плел ни нищо, то е достатъчно здраво. дори има и по-добър вариант, но не съм го изпробвал- динамично въже, което е леко разтегливо, използва се за спускане в пещерите, че ако друснеш да не си счупиш кръста. то дава малко отклонение сравнително- на около 8 етажен блок можеш да подскачаш към 2 метра приблизително. т.е. на въже 5 метра освен да обира малко от потеглянето на дърпащата кола друго няма какво да стане. не си играйте да плетете и разплитате и т.н.- достатъчно здрави са за теглене на лека кола. единствено в карабинера не съм убеден, че ще издържи, те държат на статично натоварване, т.е. да висят на тях примерно 800 кила си представи - няма проблем, обаче д апочнеш да ги друсаш тези 800 кила и ще се счупят. затва аз разчитам на много универсалния възел осморка може и да греша, нищо от тези неща не е изпробвано на практика, освен, че въжето е достатъчно здраво без допълнителни интервенции
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Купешко въже при настъпване се къса като мокра хартия, откакто ме теглиха веднъж, но не с Бравата , допуснах грешка, и настъпих въжето. От тогава имам едно наум за купешко въже.

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    Купешко въже при настъпване се къса като мокра хартия, откакто ме теглиха веднъж, но не с Бравата , допуснах грешка, и настъпих въжето. От тогава имам едно наум за купешко въже.
                    какво визираш с купешко въже? аз говоря за алпинистко въже, което също е купешко. ето за подобно http://www.eshop-gorgona.com/catalog...bc021d0e0f092b
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар

                    Working...
                    X