Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

диагностика на ЕКУ IAW49 на Мареа 99 година - Инфо от Извора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Scorpion_BV написа:
    Самата самоадаптация е пълна идиотщина и от нея съм готов да се обзаложа на каквото щете, че няма никакъв смисъл. Ако идеята е да е икономичен двигателя, моля ви се, в книжката пише градски разход 11.7л!!! Това икономично ли е? Какъв е тоя 1.6 мотор дето харчи 7 извънградско и 11.7 градско по документи.
    Koлега,извинявам се но грешиш.Самоадаптацията е изключително ценно нещо и при положение че контролера има обратна връзка по Ламбда сонда и Детонация да не се използва е направо безумно.Толкова време трябваше да мине за да се въведе от конструктори и софтоеристи и сега да я отричаме.Много е дълго за обяснение,но е изключително ценно нещо.Условията на експлоатация се променят непрекъснато,състоянието на двигателя също/филтри,износеност и др./ и таблиците му в софтуера в режим на самоубочение непрекъснато се обновяват.И дай да премахнеме това голямо предимство и да работи двигателя по твърда програма от създаването му до края на живота му.Така се правеха първите инжексиони преди 20 год.Не си прав,но нямам повече време за обяснения. За информация:Двигател 1,6/16V след есента на 1998 год се сменява софтуера и разхода му градско не е 11,7 а 9,5 или 9,7 л/100 клм.доколкото си спомням.

    Коментар


      #32
      Ами колега прав съм защото за мен е важна логиката. И тя е, че тоя мотор не е с АБСОЛЮТНО НИЩО ПО-ДОБЪР от много по-стари и прости мотори от него! АМА С НИЩО! Карал съм много коли и от други марки. Такова нещо нямаше преди 99г! Имах Опел Астра преди това, пълна инжекция 1.4 82 коня. Мина милия над 100000км. на газ без нито един проблем. Вървеше как си трябва. Харчеше под 10 градско и никога не съм си и помислял за диагностика. А сега какво? Че Мара харчи с климатика градско 15л./100! Много е на далавера тая самоадаптация! Така се самоадаптира, че трябва да съм петролен шейх. Що на 1.8 мотора на Фиат или двойката няма тая гадост. Ми баз ловя, че 1.8 е по-икономичен от тоя 1.6! Тази самоадаптация е поредната шитня вкарана в автомобилостроенето за да може да ти продават евтини коли и после да се ръсиш редовно за сервиз. Щото за тоя ресет на самоадаптацията примерно в Италия ше те скубнат поне трицифрена сума в ЕВРО. Старите мотори, дето са много по-прости, говорим за атмосферен бензин, са в пъти по-надеждни от сегашните бъкани с електроника, и много по-икономични! Не може никой да ме убеди, че нещо което кара здрав механично мотор да работи зле е нещо добро! Книжката която си дойде с целия комплект документи в колата си има таблица и там пише разхода - 11.7 градско! Без клима е толкоз, ама с клима...
      KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
      Land Rover Discovery 2.5TD '94
      EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
      EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
      EX: Fiat Regata 1.7D '84

      Коментар


        #33
        Scorpion_BV написа:
        Ами колега прав съм защото за мен е важна логиката. И тя е, че тоя мотор не е с АБСОЛЮТНО НИЩО ПО-ДОБЪР от много по-стари и прости мотори от него! АМА С НИЩО! Карал съм много коли и от други марки. Такова нещо нямаше преди 99г! Имах Опел Астра преди това, пълна инжекция 1.4 82 коня. Мина милия над 100000км. на газ без нито един проблем. Вървеше как си трябва. Харчеше под 10 градско и никога не съм си и помислял за диагностика. А сега какво? Че Мара харчи с климатика градско 15л./100! Много е на далавера тая самоадаптация! Така се самоадаптира, че трябва да съм петролен шейх. Що на 1.8 мотора на Фиат или двойката няма тая гадост. Ми баз ловя, че 1.8 е по-икономичен от тоя 1.6! Тази самоадаптация е поредната шитня вкарана в автомобилостроенето за да може да ти продават евтини коли и после да се ръсиш редовно за сервиз. Щото за тоя ресет на самоадаптацията примерно в Италия ше те скубнат поне трицифрена сума в ЕВРО. Старите мотори, дето са много по-прости, говорим за атмосферен бензин, са в пъти по-надеждни от сегашните бъкани с електроника, и много по-икономични! Не може никой да ме убеди, че нещо което кара здрав механично мотор да работи зле е нещо добро! Книжката която си дойде с целия комплект документи в колата си има таблица и там пише разхода - 11.7 градско! Без клима е толкоз, ама с клима...
        1. колега Скорпион - гледам навлязъл си доста в материята на ГИ , и ’respect’ както казват !2. за подчертаното - ами 1.8 и 2.0 са със Хитачи , а 1.6 е с магнети марели / забележи липсата на главни букви 3. основната причина за усложняването на по-новите ДВГ спрамо по-старите ’преди 95’ яки железа е една - ’ЕКОЛОГИЯТА" - вкарват се изисквания за изгорелите газове, които по друг начин освен със "ламбда сонди и самоадаптиращи се горивни таблици , целящи работа на максимално обеднена смес" --- няма как да се постигне целевата норма от замърсявания в изгорелите газове.затова и най-новите дизелджии се чудт как да си ’лекуват’ колите от разните резервоари със СКЪПИ добавки за по-пълно изгаряне на вредните емисии,затова и ’мапнатите’ коли вървят повече - просто спират да отговарят на еконормите и разкриват нормалния капацитет на ДВГ.имаше скоро едно предложение за ’ремапнато’ ЕКУ - има едно копче за превключване на режима- положение 1 - оптимална мощност без спазване на екологии- положение 2 - фабрично състояние - използва се при преминаване на ГТП

        Коментар


          #34
          Scorpion_BV написа:
          Ами колега прав съм защото за мен е важна логиката. И тя е, че тоя мотор не е с АБСОЛЮТНО НИЩО ПО-ДОБЪР от много по-стари и прости мотори от него! АМА С НИЩО! Карал съм много коли и от други марки. Такова нещо нямаше преди 99г! Имах Опел Астра преди това, пълна инжекция 1.4 82 коня. Мина милия над 100000км. на газ без нито един проблем. Вървеше как си трябва. Харчеше под 10 градско и никога не съм си и помислял за диагностика. А сега какво? Че Мара харчи с климатика градско 15л./100! Много е на далавера тая самоадаптация! Така се самоадаптира, че трябва да съм петролен шейх. Що на 1.8 мотора на Фиат или двойката няма тая гадост. Ми баз ловя, че 1.8 е по-икономичен от тоя 1.6! Тази самоадаптация е поредната шитня вкарана в автомобилостроенето за да може да ти продават евтини коли и после да се ръсиш редовно за сервиз. Щото за тоя ресет на самоадаптацията примерно в Италия ше те скубнат поне трицифрена сума в ЕВРО. Старите мотори, дето са много по-прости, говорим за атмосферен бензин, са в пъти по-надеждни от сегашните бъкани с електроника, и много по-икономични! Не може никой да ме убеди, че нещо което кара здрав механично мотор да работи зле е нещо добро! Книжката която си дойде с целия комплект документи в колата си има таблица и там пише разхода - 11.7 градско! Без клима е толкоз, ама с клима...
          През втората половина на 90-те години фирмите започнаха да подготвят двигателите си за норми Евро 3.Въведе се задължително тази самоадаптация и последователен шприц на цилиндрите със строг контрол за качество на горивната смес и детонация на всеки цилиндър индивидуално а не вкупом както беше преди.В началото не съвсем сполучливо с необходимите компромиси като всяко ново нещо.В посследствие нещата го пооправиха,смениха си софтуерите и отидоха на по високо ниво-нормално.1,8/16 V и 2,0/20 V имат също самоадаптация-задължително,но може софтуерно да имат някаква разлика с 1,6.Поставянето на ГУ независимо каква разбишква всичко в работата на тези двигатели,защото фирмите производители на ГУ се движат доста след тези на съвременните двигатели а и трудно биха влезли в крак заради високите цени които биха имали техните решения. Ти сочиш за пример старите двигатели.Ами аз винаги съм твърдял и съветвал,че който иска да кара на Газ да си купи кола с карборатор,Тогава проблемите ще са най малко.

          Коментар


            #35
            И пак не си прав. Газ на карбуратор е най-гадното нещо. Никога не работи както трябва и все трябва нещо да въртиш и настроиваш. Ако го настроиш за газ после не става за бензин и обратното. Само мъки и нерви. Единственото хубаво е, че колкото и да ти е прецакана настройката там няма да гърми и ще върви като хората. За мен най-добрите мотори за газ са старите инжекциони от началото на 90-те. С един реглаж веднъж годишно и палене винаги на бензин колата ми никога не е имала проблеми с газта, с компютри, гърмежи и какво ли не. Карах и си свирках. И така бях направил монтажа, че никой не разбираше че имам газова в колата.Тия еко норми са пълен ташак. Да сложат катализатори на кравите, защото е доказано, че са най-големия замърсител на природата ама по тоя въпрос нищо не се прави. Там се бутат субсидии. А шофьорите да се мъчат с тия недоносчета бъкани с електроника и тъпотии.Сега един въпрос конкрете. Ако си направя "чип тунинг" дали ще може да се убии тъпата самоадаптация. Според мен трябва да стане но не съм сигурен. Иначе ме блазни много идеята да я "чипосам" и да видя какво ще стане.
            KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
            Land Rover Discovery 2.5TD '94
            EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
            EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
            EX: Fiat Regata 1.7D '84

            Коментар


              #36
              @Scorpion_BVФиат фанатикПо принцип карането на газ не е безпроблемна работа,но при карборатор е най малко проблемна и проблемите са от такъв характер че човек сам се оправя без да ходи по разни майстори,диагностики,настройко и донастройки.Двете системи газ и бензин работят съвсем самостоятелно и независимо без да се влияят една от друга и няма следене на времена от бензинови дюзи,самоадаптации,ламбда сонди и контролери.Настрроена добре сама за себе си всяка система си работи самосттоятелно.Има два винта за регулировки-един на карборатора и един на ГУ и с това всичко се изчерпва.Ako си направиш чиптунинг за да убиеш "тъпата самоадаптация"не мога да ти кажа какво ще се роди от това.Всичко предоставяш в ръцете и уменията на този който ще ти прави чиптунинга.Но едно със сигурност знам,че двигателя по управление на захранващия и горивен процес ще се върне в 80-те години на миналия век.Желая ти успех и ако предприемеш подобно начинание ще бъде добре да споделиш резултата.

              Коментар


                #37
                Scorpion_BV написа:
                И пак не си прав. Газ на карбуратор е най-гадното нещо. Никога не работи както трябва и все трябва нещо да въртиш и настроиваш. Ако го настроиш за газ после не става за бензин и обратното. Само мъки и нерви. Единственото хубаво е, че колкото и да ти е прецакана настройката там няма да гърми и ще върви като хората. За мен най-добрите мотори за газ са старите инжекциони от началото на 90-те. С един реглаж веднъж годишно и палене винаги на бензин колата ми никога не е имала проблеми с газта, с компютри, гърмежи и какво ли не. Карах и си свирках. И така бях направил монтажа, че никой не разбираше че имам газова в колата.Тия еко норми са пълен ташак. Да сложат катализатори на кравите, защото е доказано, че са най-големия замърсител на природата ама по тоя въпрос нищо не се прави. Там се бутат субсидии. А шофьорите да се мъчат с тия недоносчета бъкани с електроника и тъпотии.Сега един въпрос конкрете. Ако си направя "чип тунинг" дали ще може да се убии тъпата самоадаптация. Според мен трябва да стане но не съм сигурен. Иначе ме блазни много идеята да я "чипосам" и да видя какво ще стане.
                има един колега, който си хвалеше 1.6 16 че е чипосано (ремап) и следствието е:-повече мощ (дори от 1.8 )- няма самоадаптацияпорови по форума

                Коментар


                  #38
                  Ако ще и 5 века на зад да я върна все ми е тая. Искам да не ми създава грижи. Аз околната среда така или иначе караики на газ я опазвам повече от колкото ако карах на бензин. :D Писах на Digital Tuning SA въпрос дали ако ми програмират ЕКУ-то могат да спрат самоадаптацията. Ако кажат да мисля да пробвам. Скъпо е, но пък ще имам 115 коня и 164Nm на разположение. :D http://www.digitaltuning.ch/prodotti_dett.php?id=859
                  KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                  Land Rover Discovery 2.5TD '94
                  EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                  EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                  EX: Fiat Regata 1.7D '84

                  Коментар


                    #39
                    С ремап повече мощ от 1,8 не вярвам.Само на приказки може.Просто няма от къде да дойде.Това не е дизел с турбина да предполагаш че ще я нядуеш с повече въздух и като прибавиш гориво работата ще стане.То колко може да я надуеш е отделна работа,ама поне теоретично може.Докъто при бензините ремапа си е чиста заблуда,че ще нарасне мощноста.Може да стане,но трябва много работа по механиката и малко ремап,но след промените в механиката на двигателя.Или да му се постави турбина,но това не е ремап а цялостно тунинговане.

                    Коментар


                      #40
                      Scorpion_BV написа:
                      Писах на Digital Tuning SA въпрос дали ако ми програмират ЕКУ-то могат да спрат самоадаптацията. Ако кажат да мисля да пробвам. Скъпо е, но пък ще имам 115 коня и 164Nm на разположение.
                      Не се лови на тези въдици.Ще имаш допълнителни проблеми.Чудя се как си давате парите за да си разваляте автомобилите.То си започнал с развалянето още с поставянето на ГУ и излизане от омагьосания кръг като че ли няма.

                      Коментар


                        #41
                        Абе колега ти що за човек си? Не ти ли писна да пишеш все едно и също? Не разбра ли, че и да повтаряш, че гроздето е кисело на никой не му дреме! Спри вече, че става банално. Ако искаш да помогнеш по темата ок. Ако ще циклиш на теорията колко лошо е ГИ, ще те помоля да си я задържиш за себе си. Темата не е за и против АГУ!!!
                        KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                        Land Rover Discovery 2.5TD '94
                        EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                        EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                        EX: Fiat Regata 1.7D '84

                        Коментар


                          #42
                          Scorpion_BV написа:
                          Абе колега ти що за човек си? Не ти ли писна да пишеш все едно и също? Не разбра ли, че и да повтаряш, че гроздето е кисело на никой не му дреме! Спри вече, че става банално. Ако искаш да помогнеш по темата ок. Ако ще циклиш на теорията колко лошо е ГИ, ще те помоля да си я задържиш за себе си. Темата не е за и против АГУ!!!
                          Ама аз си знам че като си казал един път на киселото грозде че е сладко връщане назад трудно ще направиш.А аз всичко това го пиша за да ти помогна,но ти за съжаление го схващаш като упрек или заяждане.Съжалявам ако съм ти развалил настроението.

                          Коментар


                            #43
                            За кое да ми помогнеш бе колега!? Да ме убеждаваш колко лошо е АГУ ли? Ти не разбра ли, че не можеш да ме убедиш защото нямаш база на която да ме убедиш. Аз съм човек имал не една кола на газ и съм изминал много ама много километри с такива коли. За какво се пънеш да ме убеждаваш, че нещо е лошо при положение, че едва ли имаш и 1/3 опита който имам аз с тая техника. НЕ майсторски опит а чисто потребителски! Ти си повтаряш едно и също като развален грамофон във всяка тема от тоя сорт. Разбери, никой не го интересува какво ти е светлоусещането за АГУ! Всеки си има глава на раменете и си решава за себе си. Аз съм избрал това и знам, че не съм сбъркал, защото с проста математика, съм изчислил какво съм спечелил от избора си. И смея да твърдя, че сумата не е никак малка. За мен това е важно. Като стана милионер ще си карам Ферарите на бензин и няма да ми дреме. Сега ми дреме! Искам да си карам колата а не да смятам с 10лв. дали ше стигна от нас до работата. И проблема в случая е с конкретно ЕКУ на конкретен модел и марка кола. Нещо което не е така при всички и това, че съм извадил крив късмет да имам някакъв проблем, не значи, че проблема е в АГУ и ГИ като идея. Ако бях се ръснал 2 бона за БРЦ нямаше да е така. И тогава какво щеше да кажеш а? Зашото същата кола с БРЦ Секуент с Кехин дюзи няма моя проблем. Е какво сега? Там какво се е прецакало и какво не е като хората? Моля, те спри да мърляш темата! Ако имаш глава на раменете си ще схванеш какво те моля, ако продължиш в същия дух ще е ясно, че е като борба с вятърна мелница...
                            KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                            Land Rover Discovery 2.5TD '94
                            EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                            EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                            EX: Fiat Regata 1.7D '84

                            Коментар


                              #44
                              Добре де колега.Много е готино да имаш ГУ.Купи си още една да имаш резервна.Поздрави и не се ядосвай.Не мога да разбера защо се ядосваш когато се изкаже различно мнение от твоето,особено ако е неодобрително.

                              Коментар


                                #45
                                Защото да го беше казал веднъж ок. Два пъти айде здраве да е. Но ако искаш да ти извадя в колко теми колко пъти си го написал, сигурно повече от 80% от постовете са ти това! Е колага извиняваи ама не е много нормално... Аз газови резервни не ми трябват и тая си ми бачка. За сега мисля, че проблема ми е решен. Нека мине още малко време за да съм сигурен, но до тук резултатите са перфектни. :D
                                KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                                Land Rover Discovery 2.5TD '94
                                EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                                EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                                EX: Fiat Regata 1.7D '84

                                Коментар

                                Working...
                                X