Ако при работа на газ ламбдата мери същите стойности като при работа на бензин, за ЕКУ-то на двигателя е все тая какво гори, въглища или водка. Всичко идва от грешна смес на газ. Ако е направена добре проблемите ги няма. Всички други датчици по двигателя мерят неща дето нямат връзка с типа гориво.BRC е номер едно в това отношение, но е скъпичко да.АГУ се монтира без проблем и на много по-нови двигатели от тези дето караме ние. В Англия в момента това е пълен хит. В Холандия и Италия хората имат вековна традиция в това отношение. В Германия и там вече има сериозен процент конвертирани автомобили. Разликата между България и Италия и Холандия например е, че там се работи на много по-високо ниво. Контрола е жесток. Тук всеки който иска може да монтира газови. Половината дори нямат паспорт. Много са слагани от собствениците на колите понеже не било трудно. От там идват и проблемите. В БГ в повечето фирми гледат да ти метнат нещо в колата и да ти вземат парите. После се оправяи. Това обаче не значи че АГУ е нещо лошо и гадно и вечно с проблеми. Важното е да се монтира качествена система в качествен сервиз и проблеми няма да има. Проблемите с въпросния 1.6 и самоадаптацията са частен случай за Фиат и няколко френски коли. Проблема е решим или с финна настройка или с адекватна ГИ. Няма невъзможни неща. :D Важно е човек да има желание.Steinmetz един от тунерите на Опел имат модел наречен Pgasus на Опел Астра Х. Като основа е ползвана 2.0 турбо версията на модела. С инсталирана газова система колата има по-добри мощностни характеристики от оригинала. Така, че както виждате хората не "философстват" а се преориентират! :D http://www.youtube.com/watch?v=d-L7RWv7UTwhttp://www.youtube.com/watch?v=ePV2nzj2Vic
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
диагностика на ЕКУ IAW49 на Мареа 99 година - Инфо от Извора
Collapse
X
-
u_bo написа:е айде и аз да те поправя - върховия модел на БРЦ - си има собствена таблица и не скапва настройките на бензиновото ЕКУ,НО той струва 2 пъти и отгоре цената на един Фобос
Коментар
-
Scorpion_BV написа:Ако при работа на газ ламбдата мери същите стойности като при работа на бензин, за ЕКУ-то на двигателя е все тая какво гори, въглища или водка. Всичко идва от грешна смес на газ. Ако е направена добре проблемите ги няма.
Коментар
-
Колега ти си нямаш грам понятие от това що е ГИ!!! Земи млъкни, вече, че ставаш смешен! Това дето пишеш може и да се отнася до неква газова с вакумен изпарител но не и за ГИ или газова с ламбда контрол. Ма какво ли да ти обеснявам. Толкоз глупости изписа, че я ясно, че спора е безсмислен. Целия свят е глупав да слага ГИ само ти си гения. Що не идеш да работиш в НАСА? Пак ще кажа, ама от дървени философи дет сте чели недочели нещо и пишете глупости на ляво и на дясно. Въобще си нямаш идея какво е ГИ ама си пишеш по форумите и даваш мнения за ГИ. Е затва България е на тоя хал. Зарад хора дет се занимават с това дет не им е работа и имат самочуствие, че са много знаещи. И понеже темата се изврати заради "философа" спирам да пиша по нея. Ако някой иска инфо и развитие по моя случай нека пише на ЛС. С радост ще помогна на който има нужда и ако мога. При мен от проблема няма и помен. Преди за това време вече почваше да се появява. Значи за сега съм си решил проблема. Успех на всички и си караите на газ. Оставете завизчиите да си говорят колко е зле! :D
Коментар
-
Scorpion_BV написа:Колега ти си нямаш грам понятие от това що е ГИ!!! Земи млъкни, вече, че ставаш смешен! Това дето пишеш може и да се отнася до неква газова с вакумен изпарител но не и за ГИ или газова с ламбда контрол. Ма какво ли да ти обеснявам. Толкоз глупости изписа, че я ясно, че спора е безсмислен. Целия свят е глупав да слага ГИ само ти си гения. Що не идеш да работиш в НАСА? Пак ще кажа, ама от дървени философи дет сте чели недочели нещо и пишете глупости на ляво и на дясно. Въобще си нямаш идея какво е ГИ ама си пишеш по форумите и даваш мнения за ГИ. Е затва България е на тоя хал. Зарад хора дет се занимават с това дет не им е работа и имат самочуствие, че са много знаещи. И понеже темата се изврати заради "философа" спирам да пиша по нея. Ако някой иска инфо и развитие по моя случай нека пише на ЛС. С радост ще помогна на който има нужда и ако мога. При мен от проблема няма и помен. Преди за това време вече почваше да се появява. Значи за сега съм си решил проблема. Успех на всички и си караите на газ. Оставете завизчиите да си говорят колко е зле! :D
Коментар
-
Колеги, намесвам се в темата като новак. Карам Marea 2.0 147 кончета от 6 месеца с ГИ на BRC. Дайте съвет къде мога да направя СВЯСТНА диагностика на BRC-то, тъй като при последното ми влизане за диагностика в сервиза на BRC в Дружба искаха да ми пробутат нов ГИ, тъй като моя бил стар . Проблема просто беше, че едно маркуче се беше развило и не вкарваше газ в единия от цилиндрите ама кой да ти го види. Е от там след 15мин увещаване да сложа нов ГИ, че видиш ли моя бил стар и си е отишъл, единия от механиците видя маркучето и го затегна. И чудо - колата нямаше вече проблеми :D . В момента обаче имам следния проблем - смених свещите и капака на клапаните, че беше леко пукнат в единия край. Обаче след тази интервенция, почна да ми свети една лампичка която прилича на свещ, или на инжектор...Тя светваше от време на време още преди да сменям свещи, но реших, че може бензиновите инжектори да са се позапушили, купих си добавка REDEX от OMV и лампичката спря да свети. До днес...В момента като колата е на газ, и ако форсирам и си махна крака от педала на газта, тя стига до 900 оборота опитва се да ги задържи, не успява и гасне. Иначе като карам на газ започна след 4000 оборота на 1ва, 2ра и 3та да ми прекъсва. На 4та не го прави тоя номер или ако го прави го прави много рядко...Трябва да спомена и, че при последната диагностика (някъде преди 4 месеца) в Лисан сервиз, се оказа, че ламбдата набива грешка и също така някаква грешка от дебитомера се появява. Но за последната не е ясно дали дебитомера е заминал или е от спукания въздуховод след него. Та след всичко това което изброих може ли някои от вас да ми помогне със съвет или да препоръча къде да направя диагностика на ГИ. КАЧЕСТВЕНА!
Коментар
-
deadairplane
-
Здравейте колеги,При мен този проблем присъстваше и докато колата беше само на бензин и като сложих ГИто си остават (явно не само ГИто влияе върху самоадаптацията ). При мен съм забелязал че проблема се появява само при външна температура (нямам с какво да видя тази на охлад. течност колко е) между 8 и 12 градуса. Ходих на диагностика и там видях че като прави този проблем (глъхненето при форсиране) се изразява в намаляване на времето за впръскване и за това мисля че е проблемен датчика за темп. на охладителната течност тъй като той коригира обогатяването докато мотора достигне работна температура. Моля някой колега да съдейства с OBD куплунг и комп за да я ресетна и да видя необходимия хардуер и софт за да си го набавя. Пък ще почерпя за услугата П.С. Колата е Ланча Либра 1.6 16в с 49F ЕКУ с ГИ Фобос. П.С.2 Колега Scorpion_BV би ли дал инфо дали при теб продължава да няма проблем? И ако е така би ли съдействал за настройката на мойта газова.. . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
Lancia Lybra SW 1.6 16V
Fiat Bravo 1.6 16V
Коментар
-
За сега нямам проблем. Самоадаптацията се беше прецакала иначе. Гледах я миналата седмица. Но не ми влияеше на работата на бензин. Мен това ме устройва. Нямам вече проблем с паленето и т.н. При положение, че на бензин се кара по няколко метра ми е все тая че самоадаптацията се е разбазикала след като няма отражение на работата на колата. Все пак съм я ресетнал и я побазиках още малко да видя какво ще стане. Сега гледах да докарам времената да са еднаки на 3000 оборота за сметка на празния ход. Ще видим как ще е. Иначе аз съм с чисто нов датчик за температурата на водата. Смених го като смених термостата. Нямах проблем с него, но е така викам дай като ще свалям да го сменя и него. Иначе не смея да бъзикам ГИ което не познавам. Все пак не съм майстор и не ми се рискува. Иначе и мойте наблудения са, че проблема се влияе много от температурата. При мен проблема го имаше най-вече на топло време. И по пронцип колата върви една идея по-зле когато е топло. Ама не знам вече кой от всичките датчици може да е проблема. Този за темп. на входящия въздух и той е нов ама нямаше разлика.
Коментар
-
Scorpion_BV написа:За сега нямам проблем. Самоадаптацията се беше прецакала иначе. Гледах я миналата седмица. Но не ми влияеше на работата на бензин. Мен това ме устройва. Нямам вече проблем с паленето и т.н. При положение, че на бензин се кара по няколко метра ми е все тая че самоадаптацията се е разбазикала след като няма отражение на работата на колата. Все пак съм я ресетнал и я побазиках още малко да видя какво ще стане. Сега гледах да докарам времената да са еднаки на 3000 оборота за сметка на празния ход. Ще видим как ще е. Иначе аз съм с чисто нов датчик за температурата на водата. Смених го като смених термостата. Нямах проблем с него, но е така викам дай като ще свалям да го сменя и него. Иначе не смея да бъзикам ГИ което не познавам. Все пак не съм майстор и не ми се рискува. Иначе и мойте наблудения са, че проблема се влияе много от температурата. При мен проблема го имаше най-вече на топло време. И по пронцип колата върви една идея по-зле когато е топло. Ама не знам вече кой от всичките датчици може да е проблема. Този за темп. на входящия въздух и той е нов ама нямаше разлика.. . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
Lancia Lybra SW 1.6 16V
Fiat Bravo 1.6 16V
Коментар
-
Значи проблема се оправи след като ресетнах адаптацията и си настроих налягането като гледах на празен ход да не ми променя компютъра на колата времената на бензиновите дюзи. Датчика за температурата на водата съм го сменил доста след това и няма разлика след смяната му. Датчика на входящия въздух го смених много преди да реша проблема и пак нямаше разлика. На моя ГИ може да се пипат много неща но е италиански и за него нямам софт и кабел. В сервиза ги пазят тези неща като свещена тайна. :D Така, че всичко което правя е да гледам на VISA какво ми дава колата и да въртя шестограма за налягането на изпарителя.Колата има една много голяма домислица която според мен също играе роля в целия проблем. Изпускателните тръби са точно под смукателните. За да работи една кола добре има нужда от студен въздух защото той е много по-богат на кислород. За жалост обаче това при този двигател е невъзможно. Лятото когато температурите са над 15 градуса там става някакъв ужас от жега. Всеки може да провери това. Смукателните тръби се нагряват жестоко. Става още по-зле при пускането на климатика. Чак ми е чудно как тоя двигател не се разтапя лятото. И затова според мен лятото колата върви осезаемо по-зле от колкото зимата при ниски температури. И според мен това влияе и много при работата на газ. Затова за да е всичко добре смятам, че настройка трябва да се прави за всеки сезон. Лошото е, че това е трудно да стане. За мен беше важно да може да работи колата добре на бензин след като я запаля. И за сега съм решил проблема. Другото не е болка за умиране, все пак тая кола не става за състезаване. Прекалено е тежка за този двигател. Ама вече е късно дет се вика, да бях мислил като я взимах. :D Като изключим обаче високия разход дето прави на мойто каране съм си доволен от колата. Толкоз безпроблемна като цяло кола не съм карал до сега. :D Скоро ще направи километрите за ангренаж и ролки и това за няма и 3 години. :D Та сега се чудя дали да не се разделяме вече, но ме е страх, че няма да намеря пак такава запазена кола и най-вероятно ще си продължавам да си я карам.
Коментар
-
грешките в ECU
Колеги случайно попаднах на Вашата според мен много важна тема.Много важна ,защото 1 година си блъсках главата как да реша подобен проблем и сумати пари хвърлих по диагностикиКолата ми е по различна от вашите Фиат Пунто 1,2 MPI 75kcПълна инжекций със сходни проблеми Газова Ел LOVATO с ламбда контролИзключването на акумулатора даваше частични подобрения за кратко време и компа пак се бъгвашеПроблема го реших след много проби и грешкиПиша реших защото от 2 години не съм ходил по диагностики и давал нахалост по 30лв всеки пътЗначи в емулатора на ламда сондата-той е вграден на платката на ламда контрола има реле което превключва ламда сондата към компа на колата в режим бензин или към процесора на ламда контрола в режим газПри режим газ го направих това реле подава търди +0,7V към ECUЛамбда сондата си подава сигнал към ламбда контрола за оприделяне на сместа газ въздухКомпа изглежда че се лъже че сместа е богата Спря да ми натрупва грешкиНе съм теоретик и познавач на софта в тези компютри и не коментирам защо спря да натрупва грешки при каране на газКолата си върви еднакво добре и в двата режима ......Е не е ФерариТова напрежение +0,7V се получава много просто от един силициев диод и 1к резистор от +12VКраси :P
Коментар
-
u_bo
Re: грешките в ECU
Krasimir Kostov написа:Колеги случайно попаднах на Вашата според мен много важна тема.Много важна ,защото 1 година си блъсках главата как да реша подобен проблем и сумати пари хвърлих по диагностикиКолата ми е по различна от вашите Фиат Пунто 1,2 MPI 75kcПълна инжекций със сходни проблеми Газова Ел LOVATO с ламбда контролИзключването на акумулатора даваше частични подобрения за кратко време и компа пак се бъгвашеПроблема го реших след много проби и грешкиПиша реших защото от 2 години не съм ходил по диагностики и давал нахалост по 30лв всеки пътЗначи в емулатора на ламда сондата-той е вграден на платката на ламда контрола има реле което превключва ламда сондата към компа на колата в режим бензин или към процесора на ламда контрола в режим газПри режим газ го направих това реле подава търди +0,7V към ECUЛамбда сондата си подава сигнал към ламбда контрола за оприделяне на сместа газ въздухКомпа изглежда че се лъже че сместа е богата Спря да ми натрупва грешкиНе съм теоретик и познавач на софта в тези компютри и не коментирам защо спря да натрупва грешки при каране на газКолата си върви еднакво добре и в двата режима ......Е не е ФерариТова напрежение +0,7V се получава много просто от един силициев диод и 1к резистор от +12VКраси :P
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар