Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

диагностика на ЕКУ IAW49 на Мареа 99 година - Инфо от Извора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    такаааа аз започнах темата и май ще я довърша на господин Хаджов може да му хареса може и не това мое включване но каквото и да му е мнението аз май си оставам на газ.Днес официално бях поканен да посетя оторизирания сервиз на Ловато (където ми е монтирана уредбата). Бил дошъл от Италия за някакво Гуру за обучение и междувременно да погледне 2-3 коли които правели много проблеми....включително и моята. след като 4 часа се мъчиха с един мерцедес и едно ауди90 дойте и моят ред. човека като погледна и се хвана за главата. реакцията му беше "охооооо ама това е 49Ф....ееееее"и мене ми потънаха гимиите се се надявах че там поне са се сблъсквали с тоя проблем. Да ама не. след около 20 минути обеснение от мен и съответно монтажника на уредбата какво сме опитвали човека само се усмихваше и каза: "даааа така и предполагах" пробвахме включително и подмяна на дюите с по бързи. никакви видове симулации не помагаха. категоричното му мнение беше. "Има два варианя за решаване на този проблем. Първият е този практикуван масово в Италия, а именно да се подменят колекторите с метални и монтиране на обикновена газова, с което се прави лек компромис с вървежа и харчлъка. Вторият и единствен приемлив вариянт е да се настройва колата на дълъг път или на стенд. като на стенд е за предпочитане. първо се ресетва ЕКУто, след което се мианва през всички обороти и натоварвания на двигателя и се за писват стойностите на бензинвите дюзи.(бел.а.:като за ловато са през 500 оборота, което ще рече, прекопиране 1:1 на таблицата с времената на бензиновото ЕКУ) и след това настройка на газ при същите условия при всеки вариант. настроката там трае около 1 час и 30 мин."това беше мнението на инженера от Ловато Италия. не знам дали има какво да добавя повече освен едно изречение което стъписа и него След като така надлежно човека обесни какво трвбва да се направи за да работи колата перфектно и че нямало да има повече проблеми. монтажника го пипота нещо много важно. "А какво правим като зареди в Перник примерно и газта се окаже друга" след което италианеца мълча в продължение на няколко секунди и попита "Е нали газта идва от едно и също място как така е различна." след което коментарите се прекратиха. сега чакам да дойте пак пролетта и през това време хората обещаха да намерят стенд и да се направи настройката финно.друг вариант нямало. Това бил единствения път когато Фиат са ползвали такъв модел ЕКУ. само, предимно и основно 99 година. след което сами си осъзнали грешката.
    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
    182A4.000 IAW49F
    LPG - Lovato EasyFast
    ----------------------------
    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

    Коментар


      #62
      Грешката е брутална :D . Виж човека ти е казал право според мен. Тая дивотия не е проблем само ако караш на газ. Значи на скоро говорих с познат майстор. Споменах му какво ми е правила колата и той ми каза, че при него идвала такава кола със същите проблеми. Питах го имаше ли газ. Той каза не. Оказа се, че собственика и сипвал бензин по някаква схема, нещо далавери. И явно бензина е бил боклук. След хиляди проби какъв и е проблема, свалили компютъра да търсят проблема в него и след като го закачили колата се оправила. Предполагам, че там се е получило същото нещо като при нас на газ. Та мизерията е тотал с това ЕКУ. В Петрич също представителя на Дигитал Тунинг се е борил с това ЕКУ пак с подобни проблеми без резултат. Иначе, добрата новина е, че при мен и днес нямаше помен от проблема. Ако задържи така, значи, че няма нужда чак от толкова финна настройка на стенд и т.н. А за качеството на газта в БГ не ми се говори. И как ни лъжат в литража...
      KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
      Land Rover Discovery 2.5TD '94
      EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
      EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
      EX: Fiat Regata 1.7D '84

      Коментар


        #63
        Ewing написа:
        такаааа аз започнах темата и май ще я довърша на господин Хаджов може да му хареса може и не това мое включване но каквото и да му е мнението аз май си оставам на газ.Днес официално бях поканен да посетя оторизирания сервиз на Ловато (където ми е монтирана уредбата). Бил дошъл от Италия за някакво Гуру за обучение и междувременно да погледне 2-3 коли които правели много проблеми....включително и моята. след като 4 часа се мъчиха с един мерцедес и едно ауди90 дойте и моят ред. човека като погледна и се хвана за главата. реакцията му беше "охооооо ама това е 49Ф....ееееее"и мене ми потънаха гимиите се се надявах че там поне са се сблъсквали с тоя проблем. Да ама не. след около 20 минути обеснение от мен и съответно монтажника на уредбата какво сме опитвали човека само се усмихваше и каза: "даааа така и предполагах" пробвахме включително и подмяна на дюите с по бързи. никакви видове симулации не помагаха. категоричното му мнение беше. "Има два варианя за решаване на този проблем. Първият е този практикуван масово в Италия, а именно да се подменят колекторите с метални и монтиране на обикновена газова, с което се прави лек компромис с вървежа и харчлъка. Вторият и единствен приемлив вариянт е да се настройва колата на дълъг път или на стенд. като на стенд е за предпочитане. първо се ресетва ЕКУто, след което се мианва през всички обороти и натоварвания на двигателя и се за писват стойностите на бензинвите дюзи.(бел.а.:като за ловато са през 500 оборота, което ще рече, прекопиране 1:1 на таблицата с времената на бензиновото ЕКУ) и след това настройка на газ при същите условия при всеки вариант. настроката там трае около 1 час и 30 мин."това беше мнението на инженера от Ловато Италия. не знам дали има какво да добавя повече освен едно изречение което стъписа и него След като така надлежно човека обесни какво трвбва да се направи за да работи колата перфектно и че нямало да има повече проблеми. монтажника го пипота нещо много важно. "А какво правим като зареди в Перник примерно и газта се окаже друга" след което италианеца мълча в продължение на няколко секунди и попита "Е нали газта идва от едно и също място как така е различна." след което коментарите се прекратиха. сега чакам да дойте пак пролетта и през това време хората обещаха да намерят стенд и да се направи настройката финно.друг вариант нямало. Това бил единствения път когато Фиат са ползвали такъв модел ЕКУ. само, предимно и основно 99 година. след което сами си осъзнали грешката.
        Не е постъпил съвсем коректно този италианец от Ловато.Измъкнал се е като се е оправдал със софтуера 49F.Предишния софтуер/с металните колектори/ 1AF има не по малко проблеми,даже в някои детайли повече.А последния софтуер 4EF след 2001 год пък е пълна трагедия тъй като е Евро 3 с две Ламбда сонди.Препоръката да се поставят метални колектори и се постави обикновена ГУ граничи с подигравка.Тогава ще започне да ти прави на трески въздушната филтърна кутия най редовно.Щеше да е по честно от негова страна като ти е препоръчал обикновена ГУ да ти препоръча и да си смениш колата с карбораторен двигател. Всички любители на газта да го знаят това от мене:оправяне с газта няма да има докъто не я изхвърлите ГУ.Само тогава живота става безгрижен.Но безгрижния живот също си има цена-повече пари за возия.Или......JTD.

        Коментар


          #64
          Scorpion_BV написа:
          Грешката е брутална :D . Виж човека ти е казал право според мен. Тая дивотия не е проблем само ако караш на газ. Значи на скоро говорих с познат майстор. Споменах му какво ми е правила колата и той ми каза, че при него идвала такава кола със същите проблеми. Питах го имаше ли газ. Той каза не. Оказа се, че собственика и сипвал бензин по някаква схема, нещо далавери. И явно бензина е бил боклук. След хиляди проби какъв и е проблема, свалили компютъра да търсят проблема в него и след като го закачили колата се оправила. Предполагам, че там се е получило същото нещо като при нас на газ. Та мизерията е тотал с това ЕКУ. В Петрич също представителя на Дигитал Тунинг се е борил с това ЕКУ пак с подобни проблеми без резултат. Иначе, добрата новина е, че при мен и днес нямаше помен от проблема. Ако задържи така, значи, че няма нужда чак от толкова финна настройка на стенд и т.н. А за качеството на газта в БГ не ми се говори. И как ни лъжат в литража...
          а дали не може от този сервиз за чиптунинга да ни светнат точно 2 неща. дали не може да се запълнят тези слотове на паметта които са заделени за самоадаптацията. в смисъл да се запълнят със същите стойности като на перфектно работеща кола на бензин и да няма на къде да се самоадаптира след като минеме на газ. и другото нещо е ако може да разгадаят каква е командата която праща ВИЗАта примерно към ЕКУто за ресетване на адаптацията. или по точно кои е точният адрес на паметта в който се пази тази информация. май разгадах как стой вурпосът с унидиг-а. под бутончето "ЕКУ РЕСЕТ" има едно поленце в което мисля че адрес напаметта се пише. и в зависимост какво напишеш ресетва определени неща. ако може това да кажат ще ги почерпя лично нищо че съм нямал зимане-даване директно с тях
          Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
          182A4.000 IAW49F
          LPG - Lovato EasyFast
          ----------------------------
          "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

          Коментар


            #65
            Scorpion_BV, ти в крайна сметка намали ли го налягането или го увеличи?
            Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
            Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

            Коментар


              #66
              reter написа:
              Scorpion_BV, ти в крайна сметка намали ли го налягането или го увеличи?
              Koлега,и да го увеличиш и да го намалиш проблемите остават.Като покараш малко и отново излизат.Този проблем е заложен в програмата на софтуера.А когато програмата е виновна,проблема се отстранява като се смени програмата с такава,която не генерира този проблем.Което ще рече смяна на основния софтуер на банзиновия контролер.

              Коментар


                #67
                Stefan Hadjov написа:
                reter написа:
                Scorpion_BV, ти в крайна сметка намали ли го налягането или го увеличи?
                Koлега,и да го увеличиш и да го намалиш проблемите остават.Като покараш малко и отново излизат.Този проблем е заложен в програмата на софтуера.А когато програмата е виновна,проблема се отстранява като се смени програмата с такава,която не генерира този проблем.Което ще рече смяна на основния софтуер на банзиновия контролер.
                СЪГЛАСЕН! май ще се окаже, че всички с 1.6 и проблеми с ГИ са от 1999 г. и един офтопик - колега, много е приятно когато даваш отговори , без да повтаряш препоръките си за махане на АГУ. Поздрави !
                Ewing написа:
                .... Вторият и единствен приемлив вариянт е да се настройва колата на дълъг път или на стенд. като на стенд е за предпочитане. първо се ресетва ЕКУто, след което се мианва през всички обороти и натоварвания на двигателя и се за писват стойностите на бензинвите дюзи.(бел.а.:като за ловато са през 500 оборота, което ще рече, прекопиране 1:1 на таблицата с времената на бензиновото ЕКУ) и след това настройка на газ при същите условия при всеки вариант. настроката там трае около 1 час и 30 мин."това беше мнението на инженера от Ловато Италия. не знам дали има какво да добавя повече освен едно изречение което стъписа и него ....
                е тук възниква логичния въпрос -не е ли по-лесно да се свали таблицата на бензиновия комп. , да се прегледат стойностите и --> да се качи съответна таблица на газовия комп !!!разните тунери биха могли много да помогнат май май

                Коментар


                  #68
                  Според момчето от Дигитал Тунинг няма как да се бърника в таблиците. Не и на тоя компютър.При мен намалих налягането. Първо го увеличих но компа на колата намали още повече времето на дюзите. Затова после го върнах както си беше и след това го намалих. Сега всичко е ОК. И днес нямаше проблеми. Няма и помен от проблема. Още седмица и мисля да спретна един купон :D . Сега ще проверя и разхода, газта е на привършване. Колата върви много по-добре от преди според мен. Днес си правих малки тестчета на един пуст път и съм много доволен.
                  KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                  Land Rover Discovery 2.5TD '94
                  EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                  EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                  EX: Fiat Regata 1.7D '84

                  Коментар


                    #69
                    Лелеее ама тема се е заформила, колеги я само ми кажете какъв ви е проблема на бензин, само това че като запали не работи добре ли? Възможно ли е колата да не ще дори да запали заради тая адаптация, или това вече се дължи на запушени дюзи??? Реално мен това вече не ме касае защото нямам фият вече и до някъде ми олеква от това като чета тая тема, но все пак въпроса остава и интереса ми към тоя проблем не е намалял, възможно ли е да не пали заради адаптация , или дюзите са позапушени, щото като запали веднъж после докато е топла пали чакмак на бенз. Верно не работи добре на бензин но поне си върви и си пали до де е топла, но студена пали от 3-4 път.
                    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                    Коментар


                      #70
                      ами мен БОБО ме предупреди още преди да си сложа газ че на няколко човека дори след месец каране дори не иска да запали на бензин. при мен този проблем го няма. пали си колата но на газ се е нагодила и за моемнта самоадаптацията се е догодила на газ както трябва. демек правилни данни получава от ламбдата докаот е на газ. от тука явно вече не внася промени по настроиките и проблемма се е закрепил. лично на мен единият от проблемите е че като е суден ДВГ-то и съм на бензин едвам едвам се форсира. е не чак толкоз бавно но определено е доста по мудно от преди.u_bo: определено ще е по лесно да се копира директно таблицата от бензина без да се налга да и се намират стойностите чрез тестове. но не знам има ли я има тази възможност някъде. говора от широко разпространените софтуери в БГ. иначе италианеца много похвали ЕКЗАМИНЕР-а. с него можело също да се направят почти иделани настройки но такъв уред към 7000 евра струвал и нямало смисъл да го купуват само за 2-3 коли. сподели че там имало някакво меню където самоадаптацията на Фиат била показана като една стрелка която се местела от + към -. и така може да се разбере къде точно и с колко да се коригира сместа. проблема за тоя ЕКУ (нашия демек) само на екзаминера я имало тази опция.
                      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                      182A4.000 IAW49F
                      LPG - Lovato EasyFast
                      ----------------------------
                      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                      Коментар


                        #71
                        Винаги съм харесвал италианците за това, че са авангардни. Винаги измислят нещо ново, което ако е добро другите почват да купират. (комън рейл системата например) Само, че в тоя случай са сгафили. Такъв е живота. Сега ние сме умни българчета, ще го решим проблема. :D Наз пък в това ни бива.
                        KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                        Land Rover Discovery 2.5TD '94
                        EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                        EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                        EX: Fiat Regata 1.7D '84

                        Коментар


                          #72
                          Ewing написа:
                          .... пали си колата но на газ се е нагодила и за моемнта самоадаптацията се е догодила на газ както трябва. демек правилни данни получава от ламбдата докаот е на газ. от тука явно вече не внася промени по настроиките и проблемма се е закрепил.....
                          тук ще те поправя - правилно е да се каже - оптимална е сместа на газ, защото ЕКУ се е адаптирал към текущото състояние.относно това което бях ти обещал на ЛС :има няколко неща, които да се помнят при настройване налягането в газовата рейка (чрез редуктор-изпарителя)- колата да е ресетната ( тогава зарежда ’дефаулт’ таблица)- колата да се адаптира към текущото състояние на бензиновата система - работа на Пх + известно време покаране на бензин- и ВАЖНО !!!! - когато започнеш да променяш налягането , чрез въртенето на шестограма на изпарителя - ИМА ОПАСНОСТ ако го правиш само с ВИЗА-та. така следиш само ефекта върху времената на дюзите, НО НЯМАШ ДАННИ за налягането в газовата рейка - така може да вдигнеш МНОГО налягането --> ако е над допустимите стойности , може много неща да станат , включително и да се запалиш някъде. Тов налягане трябва да е в определени граници - ако не работи добре колата в тези граници , ще трябва да се сменят дюзите... или други настройки по таблицата на ГИ. идеята е: - ресет, адаптация на бензин, настройка на ГИ.Слави се опитваше да си реши така проблема, но той гледаше стойностите на налягане в газовата рейка - safety first.

                          Коментар


                            #73
                            ами аз спрях с експериментите точно поради изискване 1. че всеки път по 30 кинта давах след като почна сам да ресетвам ще продължа с експериментите. иначе определено и аз съм за Safety First мерси и за забележката, както винаги си прав в стремежа ми да го обесня, понякога се получават доста объркващи изрази
                            Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                            182A4.000 IAW49F
                            LPG - Lovato EasyFast
                            ----------------------------
                            "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                            Коментар


                              #74
                              u_bo написа:
                              и един офтопик - колега, много е приятно когато даваш отговори , без да повтаряш препоръките си за махане на АГУ. Поздрави !е тук възниква логичния въпрос -не е ли по-лесно да се свали таблицата на бензиновия комп. , да се прегледат стойностите и --> да се качи съответна таблица на газовия комп !!!разните тунери биха могли много да помогнат май май
                              Колега,понеже следиш подробно моите писаници в раздел ГУ,ще се помъча да ти обясня защо препоръчвам да се махнат ГУ, който желае да няма проблеми непрекъснати с карането на газ.Не го правя с цел заяждане,може деа си сигурен в това. При съвремените двигатели,когато се постави ГУ и двигателя работи на газ,бензиновия контролер получава всичката информация от собствената си периферия/датчиците/,независимо че работи на газ.И точно тук е голямия проблем и непрекъснатото разминаване между двете системи. Как може да се реши проблема,като разбира се остават всички останали проблеми и недостатъци от ползването на газта,които добре се знаят какви са.Трябва двете системи-бензин.инжекс.система на двигателя и на ГУ да се направят да работят съвършенно САМОСТОЯТЕЛНО без да се влияят една от друга-НЕЗАВИСИМО.Но,има едно голямо но-от 1993 год,когато задължително се въвежда стандатта Евро 2 управлението на двигателите трябва задължително да имат адаптационна система за самоубочение с цел да се премахне фактора промяна в експлоатазионните фактори които влияят,износване двигател,стил на управление на водача,разлики в качество на ползваните горива и т.н.За тази цел се въвеждат обратни връзки за контрол-Ламбда сензор,Кнок сензори за детонации а сега вече с Евро 3 два Ламбда сензора.И да не ти обяснявам от тук нататък каква е кашата когато започнат да се полват двата вида гориво.Проблема може да се реши ако се подмени софтуера на бенз.контролер с такъв който да управлява двигателя по твърди програми за управление за целия си живот от създаването си до като работи.Тогава не ти трябва Ламбда сензор или Кнок,защото просто не са ти необходими.Такива бяха първите инжексиони от времето на края на 80-те години преди въвеждането на Евро 2.За това някои колеги си спомнят с насталгия как са карали някакъв си античен двигател с ГУ и не е имал днешните проблеми.Но за да се подмени фабричния софтуер на един съвременен беньз.двигател не е проста работа.Разните му тунери,мапери и др. момченца които се занимават с ремапвания не са в състояние да го направят защото не е лесна работа да се създаде подобен цялостен софтуерен продукт,а само с корекция на съществуващия не става.За това си позволявам да твърдя,че проблемите с карането на газ са вечни,непоправими,заложени в самата програма на работа на двигателя/софтуера/и решението което си позволявам да подскажа е премахване на ГУ или поставяне на карборатор.Ако махнеш ГУ отпадат проблемите и караш съвременен двигател.Ако постави карборатор,премахваш също проблемите но се връщаш в годините на миналия век.Въпрос на три избора:премахваш изцяло поблемите,караш като се правиш че не ги забелязваш,премахваш проблемите,но се връщаш с недостатъците на двигателите от миналия век.Но ние българите винаги във всичко искаме оная работа там и душата в рая.Няма да стане.Трябва да се избира.

                              Коментар


                                #75
                                е айде и аз да те поправя - върховия модел на БРЦ - си има собствена таблица и не скапва настройките на бензиновото ЕКУ,НО той струва 2 пъти и отгоре цената на един Фобос

                                Коментар

                                Working...
                                X