Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

диагностика на ЕКУ IAW49 на Мареа 99 година - Инфо от Извора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Kakво значи да го ресетне за последно ?Натискай смело и безотговорно
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #17
      ами да го ресетне така че повече никога да не се налага да стартира ЕКУто а и точно това за безотговорното ме притеснява че не ми се дават 1000-2000 лева за нов ЕКУ п.с.а другите бутони до него за какво са, пише ли нещо в упътването по тоя въпрос?
      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
      182A4.000 IAW49F
      LPG - Lovato EasyFast
      ----------------------------
      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

      Коментар


        #18
        Ewing написа:
        u_bo е прав. НЕ действа при мене пробвано е. пробвахме в сервира и с емулатор и без и какво ли не и ефекта е един и същ. аз бях писал в друга теам. даже и qniZ удари едно рамо и пак същото. но ще кажа пак с 2 думи. като се ресетне самоадаптацията и колата работи перфектно и на газ и на бензин. но колкото повече я карам на газ и почва на бензин да не се форсира добре (и 1-2 други аномалии но са малки). при изфорсиране на място почват да играят оборотите (при връщането на стрелката надолу) и т.н. след ресет пак се оправя. и така. нови и нови настройки на газ и нищо.u_bo: при мен адаптацията е мнго острана. като е ресетнат ЕКУто и се самоадаптира но един пат газта като прецака самоадаптацията и не иска да се върне в предишното си състояние. това ще рече, че след като съм я карал 3-4 седмици на газ и самоадаптацията се е оправила за работа на газ и ламбдата като карам на газ си дава иделани стойности, но през това време е оплеската настойките на бензин и като включа на бензин и времената на дюзите са се увеличили и ламбдата почва да дава много богата смес и колкото и да карам не иска да се самоадаптира както преди. и за това търся нячин да си ресетвам сам тази пущина. но ме е страх с това на унидиага да не го резетне "за последно" иначе emzo при мен е активно.
        че съм прав знам, но благодаря де ...все пак не съм нафтаждия ключа за бараката е подчертаното, а твойта грешка е , че се опитваш да лекуваш следствието, а не причината !!!тия ресетвания точно това правят - лекуват следствието - пример - това е като следното - обул си една обувка с по-висок ток и куцаш и за да се оправиш - решаваш да си удължиш кракът , който е с по-ниския ток на обувката

        Коментар


          #19
          u_bo написа:
          Ewing написа:
          u_bo е прав. НЕ действа при мене пробвано е. пробвахме в сервира и с емулатор и без и какво ли не и ефекта е един и същ. аз бях писал в друга теам. даже и qniZ удари едно рамо и пак същото. но ще кажа пак с 2 думи. като се ресетне самоадаптацията и колата работи перфектно и на газ и на бензин. но колкото повече я карам на газ и почва на бензин да не се форсира добре (и 1-2 други аномалии но са малки). при изфорсиране на място почват да играят оборотите (при връщането на стрелката надолу) и т.н. след ресет пак се оправя. и така. нови и нови настройки на газ и нищо.u_bo: при мен адаптацията е мнго острана. като е ресетнат ЕКУто и се самоадаптира но един пат газта като прецака самоадаптацията и не иска да се върне в предишното си състояние. това ще рече, че след като съм я карал 3-4 седмици на газ и самоадаптацията се е оправила за работа на газ и ламбдата като карам на газ си дава иделани стойности, но през това време е оплеската настойките на бензин и като включа на бензин и времената на дюзите са се увеличили и ламбдата почва да дава много богата смес и колкото и да карам не иска да се самоадаптира както преди. и за това търся нячин да си ресетвам сам тази пущина. но ме е страх с това на унидиага да не го резетне "за последно" иначе emzo при мен е активно.
          че съм прав знам, но благодаря де ...все пак не съм нафтаждия ключа за бараката е подчертаното, а твойта грешка е , че се опитваш да лекуваш следствието, а не причината !!!тия ресетвания точно това правят - лекуват следствието - пример - това е като следното - обул си една обувка с по-висок ток и куцаш и за да се оправиш - решаваш да си удължиш кракът , който е с по-ниския ток на обувката
          абцолютно съм съгласен с тебе. ОБАЧЕ! няма такъв софтуер за тази година ЕКУ които да показва при дадени обороти с колко % е по-богата или съответно по-бедна сместа. ако имах ОБД2 ми го показаха нагледно тия в сервиза на ловато. включва устройството в един СИТРОЕН Ц4 2007 или 2008 модел и то си изпя всичко. и каза "при високи обороти 5% в + е сместа" и така го настоиха бая финно. докато при мене е на принципа "Проба - грешка" прават настройка, ако след 2 седмици почне да прави отклонения се гледа дали самоадаптацията е увеличила времената на бензиновите дюзи или ги е нмалила и съответно в какво положение е забила ламбдата. на богата или бедна смес. и така аз при всеки опит трябва да ходя на друг сервиз да ми ресетват ЕКУто. съответно си заплащам услугата по 30 кинта като поп. до сега единствено яниЗ ми го направи For FREE за което съм му адски благодарен.за това няма как да излекувам причинителя. пробахме и с емулатори на ламбда а там положението става още по зле. а махнат ли ми ламбдата на по време на газ си ставам с обикновена газова и язък за 1500те лева. е не е точно същото де ама образно казано
          Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
          182A4.000 IAW49F
          LPG - Lovato EasyFast
          ----------------------------
          "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

          Коментар


            #20
            @Ewing - ами както видя без +12в не става номера, така че ......
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #21
              emzo написа:
              @Ewing - ами както видя без +12в не става номера, така че ......
              абсолютно! като пусна + и даже светва един диод на корпуса на интерфейса....и синьо свети даже така че който иска да проба, задължително + от акумулатора
              Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
              182A4.000 IAW49F
              LPG - Lovato EasyFast
              ----------------------------
              "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

              Коментар


                #22
                Ewing написа:
                u_bo е прав. НЕ действа при мене пробвано е. пробвахме в сервира и с емулатор и без и какво ли не и ефекта е един и същ. аз бях писал в друга теам. даже и qniZ удари едно рамо и пак същото. но ще кажа пак с 2 думи. като се ресетне самоадаптацията и колата работи перфектно и на газ и на бензин. но колкото повече я карам на газ и почва на бензин да не се форсира добре (и 1-2 други аномалии но са малки). при изфорсиране на място почват да играят оборотите (при връщането на стрелката надолу) и т.н. след ресет пак се оправя. и така. нови и нови настройки на газ и нищо.u_bo: при мен адаптацията е мнго острана. като е ресетнат ЕКУто и се самоадаптира но един пат газта като прецака самоадаптацията и не иска да се върне в предишното си състояние. това ще рече, че след като съм я карал 3-4 седмици на газ и самоадаптацията се е оправила за работа на газ и ламбдата като карам на газ си дава иделани стойности, но през това време е оплеската настойките на бензин и като включа на бензин и времената на дюзите са се увеличили и ламбдата почва да дава много богата смес и колкото и да карам не иска да се самоадаптира както преди. и за това търся нячин да си ресетвам сам тази пущина. но ме е страх с това на унидиага да не го резетне "за последно" иначе emzo при мен е активно.
                Този пост трябва да стане ВАЖЕН и да се забие с голям пирон като номер 1 в раздел газови уредби,за да разберат всички любители на газта какво ги чака разваляйки си колите като им слагат газови уредби независимо какви. @EwingКолега естествено,че газта ще прецаква самоадаптацията след като караш на газ.Контролера получава стойности,които винаги при каквито и обстоятелства,както и да си я настроил на газ се различават от тези които биха на бензин.И един път излязла от адаптация не се връща.Това са вечните проблеми и се оправят единствено трайно като изхвърлиш газовата си уредба.Другият вариант е да се правиш че не ги забелязваш кусурите и да твърдиш както някои правят че нямаш проблеми с газта.Въпрос на избор.

                Коментар


                  #23
                  Stefan Hadjov написа:
                  Ewing написа:
                  u_bo е прав. .....
                  Този пост трябва да стане ВАЖЕН и да се забие с голям пирон като номер 1 в раздел газови уредби,за да разберат всички любители на газта какво ги чака разваляйки си колите като им слагат газови уредби независимо какви. @EwingКолега естествено,че газта ще прецаква самоадаптацията след като караш на газ.Контролера получава стойности,които винаги при каквито и обстоятелства,както и да си я настроил на газ се различават от тези които биха на бензин.И един път излязла от адаптация не се връща.Това са вечните проблеми и се оправят единствено трайно като изхвърлиш газовата си уредба.Другият вариант е да се правиш че не ги забелязваш кусурите и да твърдиш както някои правят че нямаш проблеми с газта.Въпрос на избор.
                  Стефане - стига де ! Ти сега казваш, че ВСИЧКИ СЕРИОЗНИ фирми производители на ГИ са мошенници и некадърници.и освен това ВСИЧКИ сервизи монтиращи ГИ са некадърници и неграмотници.е НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН - ако колегата беше сложил БРЦ или Заволи при точния майстор - нямаше да ги има тез проблеми,!!! Освен това - тук пишат предимно хората с проблеми с АГУ - а БОЛШИНСТВОТО , които проблеми нямат и просто си карат - за теб те не съществуват, защото не се вписват в картината която рисуваш.Ти си всепризнат във форума капацитет по дизели и аз много уважавам мненията ти, но този ти пост показва, че никой не е застрахован от предрасъдъци. Поздрави !!!

                  Коментар


                    #24
                    u_bo написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    Ewing написа:
                    u_bo е прав. .....
                    Този пост трябва да стане ВАЖЕН и да се забие с голям пирон като номер 1 в раздел газови уредби,за да разберат всички любители на газта какво ги чака разваляйки си колите като им слагат газови уредби независимо какви. @EwingКолега естествено,че газта ще прецаква самоадаптацията след като караш на газ.Контролера получава стойности,които винаги при каквито и обстоятелства,както и да си я настроил на газ се различават от тези които биха на бензин.И един път излязла от адаптация не се връща.Това са вечните проблеми и се оправят единствено трайно като изхвърлиш газовата си уредба.Другият вариант е да се правиш че не ги забелязваш кусурите и да твърдиш както някои правят че нямаш проблеми с газта.Въпрос на избор.
                    Стефане - стига де ! Ти сега казваш, че ВСИЧКИ СЕРИОЗНИ фирми производители на ГИ са мошенници и некадърници.и освен това ВСИЧКИ сервизи монтиращи ГИ са некадърници и неграмотници.е НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН - ако колегата беше сложил БРЦ или Заволи при точния майстор - нямаше да ги има тез проблеми,!!! Освен това - тук пишат предимно хората с проблеми с АГУ - а БОЛШИНСТВОТО , които проблеми нямат и просто си карат - за теб те не съществуват, защото не се вписват в картината която рисуваш.Ти си всепризнат във форума капацитет по дизели и аз много уважавам мненията ти, но този ти пост показва, че никой не е застрахован от предрасъдъци. Поздрави !!!
                    Аз може да съм консервативен във възгледите си,но не страдам от предрасъдаци.Ако познавах поне двама души които да карат колите си на ГАЗ без проблеми щях да се самоизлекувам от преддрасъдаците си ако наистина ги имах.Но за сега ги няма и на тази бази си формирам мненията.В една свободна пазарна система се произвежда всичко от което има търсене независимо качествата които има това производство и дали отговаря напълно на функционалните изисквания които трябва да има независимо дали производитела е известен.Примери колкото искаш в днешно време.Не искам да кажа че всички които монтират ГУ са некадърници и неграмотници.Те просто печелят пари и са намерили свободна ниша в които да се впишат.Това важи за всичко което се предлага около нас в днешно време.А дали човек ще избере едно или друго е оставено на неговите възгледи,финансови възможности и опит който е натрупал.Поздрави и от мен.

                    Коментар


                      #25
                      кола

                      я по добре отиди на ГАЗАДЖИЯ да ти нагласи газта и не пипай друго
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #26
                        Олеле каква тема се е заформила. :DПърво да уточня. Имам проблема със самоадаптацията от доста време. Не му обръщах внимание, но в крайна сметка ме нервира един ден и реших да го оправя. Последва много питане, чете и какво ли не. Всеки разтяга лукуми и нищо конкретно. И така взех си VISA, взех си компютър с два ком порта. След първата диагностика се видя грешката като при колегата, втората Fuel Trim нещо си. След много питане и никаква конкретна информация, стигнах до извода с малко мозъчен напън, че точно това е въпросната грешка за самоадаптацията или иначе казано грешна таблица на горивната смес, преведено на Български. И така, намерих във Визата къде е ресета на самоадаптацията и воаля. Колата заработи като нова на бензин. Добре, но това не ме устроиваше защото след няколко месеца всичко беше по-старо му. И така започнах отново да се ровя. Писах на производителите на газовата ми, но кореспонденцията се прецака в един момент а имаха голямо желание май да помогнат. Не знам какво стана, но не ми отговориха на последното питане. Аз и бях малко краен де, поисках да си купя програмата за диагностика и кабела за газовата. След това от таен източник разбрах, че заради проблемите със самоадаптацията на много от двигателите на съвременните коли, фирмата е произвела нов и подобрен компютър. Но пък не ми се дават един чувал пари за да сменя компютъра на моята. Софтуера само да се сложи не става. И така в момента съм направил следното. След мислене и консултация с един човек, (умишлено не казвам кой, понеже той така е пожелал) стигнах до извода, че за да прецаква самоадаптацията значи при работа на газ нещо в параметрите което се следи от компютъра на колата не е както трябва. Първото което се набива на очи при диагностика с визата е чуствителна разлика във времето на отваряне на дюзите при работа на различните горива. Или иначе казано, когато колата загряла работи на празен ход дава стойности от 3.30-3.50 мс, а когато работи на газ колата даваше стойности от 2-2.30мс. Посъветван бях да пробвам да играя с ръчната настройка на изпарителя за налягането в релсата на газовите дюзи. Първо увеличих налягането като го правех точно през оборот на шетограма (томасето ми е изпарителя, има шестограм за ръчно настройване на налягането) но стана по-зле. След това го намалих с два оборота от първоначалното както си беше. Времената се изравниха с минимална разлика. Сега съм оставил всичко така и чакам да видя какво ще стане. Колата върви много добре. Някак си по-леко, но може и да ме лъже де. Ще покарам месец така да видя какво ще стане. За сега след 10-на паления нямам никакви проблеми. Всичко работи отлично. Ще засека и разхода защото имах завишен разход при каране на газ с пуснат климатик.П.С. Възможен друг вариант да се отстрани проблема е мега финно настройване на газовата да покрива на 100% работата на бензин. За целта трябва много мераклия майстор газаджия с необходимия софтуер за диагностика на газовото ЕКУ и задължително ВИЗА за да се следи поведението на двигателя при работата на двата вида гориво. Проблема е решен по този начин на друга марка автомобил, но проблема е абсолютно същия. Аз ще се помъча за сега още малко сам и ако не успея товаря Визата (компа и сичко) и отивам в сервиза дето монтирах газовата. :DП.С. 2 Теорията...При работата на газ, всеки газов инжекцион се стреми да покрива времената на бензиновите дюзи. Само, че при различно налягане в газовите дюзи те впръскват различно количество газ. (според мен) Затова дори и добре да е настроено всичко колата може да отчита богата или бедна смес ако налягането не е правилно в газовите дюзи. Ако е бедна и богата сместа при каране на газ ЕКУ-то на колата почва да прави горивната таблица с корегирани времена на бензиновите дюзи за да корегира неправилната смес. И когато запалим на бензин колата работи в началото по тази таблица и проблема се появява. След като поработи малко колата тя си корегира времената на бензиновите дюзи и се оправя, но докато това стане колата работи лошо на бензин. Решението е според мен да няма разлика и колата да не си прави лоши таблици. Или най-дборе ако има начин някой да убие гадната самоадаптация. :D
                        KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                        Land Rover Discovery 2.5TD '94
                        EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                        EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                        EX: Fiat Regata 1.7D '84

                        Коментар


                          #27
                          Scorpion_BV написа:
                          Олеле каква тема се е заформила. :D Решението е според мен да няма разлика и колата да не си прави лоши таблици. Или най-дборе ако има начин някой да убие гадната самоадаптация. :D
                          Много добре си описъл и анализирал проблемите на газта,но за съжаление за сега няма решение на въпроса защото: 1"Гадната адаптация" няма как да се убие защото е обсолютно необходима при менижмънта на всички съврееменни двигатели и е изключително полезна. 2.За да не си прави контролера "лоши таблици"трябва хардуера и софтуера на управлението на газ да е токолва сложно колкото е на бензин,но това ще направи ГУ непродаваема заради цената и.За това аз за себе си съм стигнал до извода,който съм многократно изказвал:правиш непрекъснати настройки и донастройки сам или при майстори разни,или се правиш че не забелязваш всичките кусури на газта,или изхвърляш ГУ и се раждаш отново БЕЗГРИЖЕН. Сега ще се обади колегата u_bo за да каже "стига де",което преведено ще рече да не коментираме кусурите на ГУ а само на дизелите.

                          Коментар


                            #28
                            Scorpion_BV:съвсем същия проблем като при теб. ако искате мога да ви изредя какво сме правили на колата като различни видове решения и съответните резултати. ефекта обаче е един и същ. иначе решението е точно това. много МНОГО фина настройка на табицата на газ за да може данните да са 1:1 с тези от бензиновата. говоря като времена на дюзите де. то и от там се прецаква тази самоадаптация.иначе това което твърди г-н Хадйов за самоадаптацията че е еднопосочна, а иманно че един път прецакана не се възтановява, мисля че е ебсолютно погрешно. иначе за какво е тя тогава. макар че ако се окаже прав тогава пък автоматично почвам да плюя инженерите на ФИАТ че са я направили така. каква самоадаптация е това ако се адаптира само в една посока към + или - , това си е чисто налучкване.п.с.на софтуера на ловато може да се следят и времената на бензиновите дюзи без да се налага ВИЗАта. тя евентуално е ако нещо се оплеска да може да се ресетне.п.п.с.странното при мен беше че като изчистих тази грешка "...фуел трим...нещо-си" и работата на двигателя се промени но не е като след ресерната самоадаптация. за това се мъча да подкарам визата с ККЛ ВАГ преходника за да мога да си ресетвам от там.
                            Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                            182A4.000 IAW49F
                            LPG - Lovato EasyFast
                            ----------------------------
                            "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                            Коментар


                              #29
                              А защо се налага непрекъснато да ресетваш като се самовъзстановява.Остави я да се самовъзстанови.Как не може да разберете нещо много ясно и логично:може да направите идеалната настройка на Газ и да е покрила 100% параметрите на бензин,но след кратко каране при различни обстоятелства се променя тази настройка,било от атмосверни условия,било отг промяна в налягането на газта и всичко отива по дяволите.Много е несъвършенна ГУ и алгоритъма на работа на газ е много компромисно решен,така че един път излязла от самоадаптация не може да се възстанови защото разликата в параметрите е винаги налице.

                              Коментар


                                #30
                                Самоадаптацията се изчиства само с ресет. Тая грешка FUELL TRIM ще се появява колкото и да я триеш докато не се ресетно самоадаптацията. Самата самоадаптация е пълна идиотщина и от нея съм готов да се обзаложа на каквото щете, че няма никакъв смисъл. Ако идеята е да е икономичен двигателя, моля ви се, в книжката пише градски разход 11.7л!!! Това икономично ли е? Какъв е тоя 1.6 мотор дето харчи 7 извънградско и 11.7 градско по документи. Значи самоадаптацията не прави мотора по-икономичен. Тогава какво прави? По-вървежен? И тук не мисля, че тоя вариант на мотора върви повече от стария с металните колектори. Тогава какво прави самоадаптацията? Нещи като нищо. :DМного от хубавите ГИ-та имат разработен софтуер при който проблема вече го няма. В моя случай, фирмата BLUEMEC има решение, но трябва да подменя моя компютър с новия тип и още няколко компонента което ще излезе доста пари. За сега нямам намерение да инвестирам тази сума, но ще видим. Проблема е, че когато аз слагах моята система тогава още не е имало новия компютър и затова се е получило така. BRC например топ ГИ-то им си има самоадаптация самото ГИ и с него няма проблема който имаме ние. За нищо на света няма да сваля и изхвърля ГИ-то си. Проблема като си знаеш, че не ти прецаква колата дефакто, можеш да живееш с него съвсем спокойно. Просто трябва да си знаеш как да реагираш когато колата не работи хубаво в началото на бензин. Леко подаване на газ в началото решава проблема. Всичко е има няма мунита две, а лятото колата обръща на газ по-бързо от това защото е топло. Зимата проблема почти го няма при мен. Не знам защо но проблема при мен се усеща само на топло време. И така, при положение, че минавам над 20000км. годишно за времето за което съм карал с моя ГИ, съм го изплатил, както съм си изплатил и половината кола и инвестицията за компютър за диагностика излизаща към 140лв. :D . Още една година и мога да изхвърля колата. :D Така, че ГИ-то си е благинка която хората в цял свят дори в много по-богати страни ползват много преди нас. Проблема в БГ е в липсата на майсторски манталитет. Първо майсторите повечето не четат! После гледат да те претупат да ти земат парите и гледай си работата. Няма никакъв съпорт след продажбата. Като идеш да ги помолиш да изкоментирате проблема те се цупат и ти викат "е нали върви". Не е проблема в ГИ а в неуките майстори. Моля в темата да се пише по проблема а не коментари за това колко лошо е да се слага ГИ!Вече 50км. перфектна работа на колата - около 20-паления за днес...
                                KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                                Land Rover Discovery 2.5TD '94
                                EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                                EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                                EX: Fiat Regata 1.7D '84

                                Коментар

                                Working...
                                X