Kakво значи да го ресетне за последно ?Натискай смело и безотговорно
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
диагностика на ЕКУ IAW49 на Мареа 99 година - Инфо от Извора
Collapse
X
-
ами да го ресетне така че повече никога да не се налага да стартира ЕКУто а и точно това за безотговорното ме притеснява че не ми се дават 1000-2000 лева за нов ЕКУ п.с.а другите бутони до него за какво са, пише ли нещо в упътването по тоя въпрос?Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
u_bo
Ewing написа:u_bo е прав. НЕ действа при мене пробвано е. пробвахме в сервира и с емулатор и без и какво ли не и ефекта е един и същ. аз бях писал в друга теам. даже и qniZ удари едно рамо и пак същото. но ще кажа пак с 2 думи. като се ресетне самоадаптацията и колата работи перфектно и на газ и на бензин. но колкото повече я карам на газ и почва на бензин да не се форсира добре (и 1-2 други аномалии но са малки). при изфорсиране на място почват да играят оборотите (при връщането на стрелката надолу) и т.н. след ресет пак се оправя. и така. нови и нови настройки на газ и нищо.u_bo: при мен адаптацията е мнго острана. като е ресетнат ЕКУто и се самоадаптира но един пат газта като прецака самоадаптацията и не иска да се върне в предишното си състояние. това ще рече, че след като съм я карал 3-4 седмици на газ и самоадаптацията се е оправила за работа на газ и ламбдата като карам на газ си дава иделани стойности, но през това време е оплеската настойките на бензин и като включа на бензин и времената на дюзите са се увеличили и ламбдата почва да дава много богата смес и колкото и да карам не иска да се самоадаптира както преди. и за това търся нячин да си ресетвам сам тази пущина. но ме е страх с това на унидиага да не го резетне "за последно" иначе emzo при мен е активно.
Коментар
-
u_bo написа:Ewing написа:u_bo е прав. НЕ действа при мене пробвано е. пробвахме в сервира и с емулатор и без и какво ли не и ефекта е един и същ. аз бях писал в друга теам. даже и qniZ удари едно рамо и пак същото. но ще кажа пак с 2 думи. като се ресетне самоадаптацията и колата работи перфектно и на газ и на бензин. но колкото повече я карам на газ и почва на бензин да не се форсира добре (и 1-2 други аномалии но са малки). при изфорсиране на място почват да играят оборотите (при връщането на стрелката надолу) и т.н. след ресет пак се оправя. и така. нови и нови настройки на газ и нищо.u_bo: при мен адаптацията е мнго острана. като е ресетнат ЕКУто и се самоадаптира но един пат газта като прецака самоадаптацията и не иска да се върне в предишното си състояние. това ще рече, че след като съм я карал 3-4 седмици на газ и самоадаптацията се е оправила за работа на газ и ламбдата като карам на газ си дава иделани стойности, но през това време е оплеската настойките на бензин и като включа на бензин и времената на дюзите са се увеличили и ламбдата почва да дава много богата смес и колкото и да карам не иска да се самоадаптира както преди. и за това търся нячин да си ресетвам сам тази пущина. но ме е страх с това на унидиага да не го резетне "за последно" иначе emzo при мен е активно.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
emzo написа:@Ewing - ами както видя без +12в не става номера, така че ......Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
Ewing написа:u_bo е прав. НЕ действа при мене пробвано е. пробвахме в сервира и с емулатор и без и какво ли не и ефекта е един и същ. аз бях писал в друга теам. даже и qniZ удари едно рамо и пак същото. но ще кажа пак с 2 думи. като се ресетне самоадаптацията и колата работи перфектно и на газ и на бензин. но колкото повече я карам на газ и почва на бензин да не се форсира добре (и 1-2 други аномалии но са малки). при изфорсиране на място почват да играят оборотите (при връщането на стрелката надолу) и т.н. след ресет пак се оправя. и така. нови и нови настройки на газ и нищо.u_bo: при мен адаптацията е мнго острана. като е ресетнат ЕКУто и се самоадаптира но един пат газта като прецака самоадаптацията и не иска да се върне в предишното си състояние. това ще рече, че след като съм я карал 3-4 седмици на газ и самоадаптацията се е оправила за работа на газ и ламбдата като карам на газ си дава иделани стойности, но през това време е оплеската настойките на бензин и като включа на бензин и времената на дюзите са се увеличили и ламбдата почва да дава много богата смес и колкото и да карам не иска да се самоадаптира както преди. и за това търся нячин да си ресетвам сам тази пущина. но ме е страх с това на унидиага да не го резетне "за последно" иначе emzo при мен е активно.
Коментар
-
u_bo
Stefan Hadjov написа:Ewing написа:u_bo е прав. .....
Коментар
-
u_bo написа:Stefan Hadjov написа:Ewing написа:u_bo е прав. .....
Коментар
-
Олеле каква тема се е заформила. :DПърво да уточня. Имам проблема със самоадаптацията от доста време. Не му обръщах внимание, но в крайна сметка ме нервира един ден и реших да го оправя. Последва много питане, чете и какво ли не. Всеки разтяга лукуми и нищо конкретно. И така взех си VISA, взех си компютър с два ком порта. След първата диагностика се видя грешката като при колегата, втората Fuel Trim нещо си. След много питане и никаква конкретна информация, стигнах до извода с малко мозъчен напън, че точно това е въпросната грешка за самоадаптацията или иначе казано грешна таблица на горивната смес, преведено на Български. И така, намерих във Визата къде е ресета на самоадаптацията и воаля. Колата заработи като нова на бензин. Добре, но това не ме устроиваше защото след няколко месеца всичко беше по-старо му. И така започнах отново да се ровя. Писах на производителите на газовата ми, но кореспонденцията се прецака в един момент а имаха голямо желание май да помогнат. Не знам какво стана, но не ми отговориха на последното питане. Аз и бях малко краен де, поисках да си купя програмата за диагностика и кабела за газовата. След това от таен източник разбрах, че заради проблемите със самоадаптацията на много от двигателите на съвременните коли, фирмата е произвела нов и подобрен компютър. Но пък не ми се дават един чувал пари за да сменя компютъра на моята. Софтуера само да се сложи не става. И така в момента съм направил следното. След мислене и консултация с един човек, (умишлено не казвам кой, понеже той така е пожелал) стигнах до извода, че за да прецаква самоадаптацията значи при работа на газ нещо в параметрите което се следи от компютъра на колата не е както трябва. Първото което се набива на очи при диагностика с визата е чуствителна разлика във времето на отваряне на дюзите при работа на различните горива. Или иначе казано, когато колата загряла работи на празен ход дава стойности от 3.30-3.50 мс, а когато работи на газ колата даваше стойности от 2-2.30мс. Посъветван бях да пробвам да играя с ръчната настройка на изпарителя за налягането в релсата на газовите дюзи. Първо увеличих налягането като го правех точно през оборот на шетограма (томасето ми е изпарителя, има шестограм за ръчно настройване на налягането) но стана по-зле. След това го намалих с два оборота от първоначалното както си беше. Времената се изравниха с минимална разлика. Сега съм оставил всичко така и чакам да видя какво ще стане. Колата върви много добре. Някак си по-леко, но може и да ме лъже де. Ще покарам месец така да видя какво ще стане. За сега след 10-на паления нямам никакви проблеми. Всичко работи отлично. Ще засека и разхода защото имах завишен разход при каране на газ с пуснат климатик.П.С. Възможен друг вариант да се отстрани проблема е мега финно настройване на газовата да покрива на 100% работата на бензин. За целта трябва много мераклия майстор газаджия с необходимия софтуер за диагностика на газовото ЕКУ и задължително ВИЗА за да се следи поведението на двигателя при работата на двата вида гориво. Проблема е решен по този начин на друга марка автомобил, но проблема е абсолютно същия. Аз ще се помъча за сега още малко сам и ако не успея товаря Визата (компа и сичко) и отивам в сервиза дето монтирах газовата. :DП.С. 2 Теорията...При работата на газ, всеки газов инжекцион се стреми да покрива времената на бензиновите дюзи. Само, че при различно налягане в газовите дюзи те впръскват различно количество газ. (според мен) Затова дори и добре да е настроено всичко колата може да отчита богата или бедна смес ако налягането не е правилно в газовите дюзи. Ако е бедна и богата сместа при каране на газ ЕКУ-то на колата почва да прави горивната таблица с корегирани времена на бензиновите дюзи за да корегира неправилната смес. И когато запалим на бензин колата работи в началото по тази таблица и проблема се появява. След като поработи малко колата тя си корегира времената на бензиновите дюзи и се оправя, но докато това стане колата работи лошо на бензин. Решението е според мен да няма разлика и колата да не си прави лоши таблици. Или най-дборе ако има начин някой да убие гадната самоадаптация. :D
Коментар
-
Scorpion_BV написа:Олеле каква тема се е заформила. :D Решението е според мен да няма разлика и колата да не си прави лоши таблици. Или най-дборе ако има начин някой да убие гадната самоадаптация. :D
Коментар
-
Scorpion_BV:съвсем същия проблем като при теб. ако искате мога да ви изредя какво сме правили на колата като различни видове решения и съответните резултати. ефекта обаче е един и същ. иначе решението е точно това. много МНОГО фина настройка на табицата на газ за да може данните да са 1:1 с тези от бензиновата. говоря като времена на дюзите де. то и от там се прецаква тази самоадаптация.иначе това което твърди г-н Хадйов за самоадаптацията че е еднопосочна, а иманно че един път прецакана не се възтановява, мисля че е ебсолютно погрешно. иначе за какво е тя тогава. макар че ако се окаже прав тогава пък автоматично почвам да плюя инженерите на ФИАТ че са я направили така. каква самоадаптация е това ако се адаптира само в една посока към + или - , това си е чисто налучкване.п.с.на софтуера на ловато може да се следят и времената на бензиновите дюзи без да се налага ВИЗАта. тя евентуално е ако нещо се оплеска да може да се ресетне.п.п.с.странното при мен беше че като изчистих тази грешка "...фуел трим...нещо-си" и работата на двигателя се промени но не е като след ресерната самоадаптация. за това се мъча да подкарам визата с ККЛ ВАГ преходника за да мога да си ресетвам от там.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
А защо се налага непрекъснато да ресетваш като се самовъзстановява.Остави я да се самовъзстанови.Как не може да разберете нещо много ясно и логично:може да направите идеалната настройка на Газ и да е покрила 100% параметрите на бензин,но след кратко каране при различни обстоятелства се променя тази настройка,било от атмосверни условия,било отг промяна в налягането на газта и всичко отива по дяволите.Много е несъвършенна ГУ и алгоритъма на работа на газ е много компромисно решен,така че един път излязла от самоадаптация не може да се възстанови защото разликата в параметрите е винаги налице.
Коментар
-
Самоадаптацията се изчиства само с ресет. Тая грешка FUELL TRIM ще се появява колкото и да я триеш докато не се ресетно самоадаптацията. Самата самоадаптация е пълна идиотщина и от нея съм готов да се обзаложа на каквото щете, че няма никакъв смисъл. Ако идеята е да е икономичен двигателя, моля ви се, в книжката пише градски разход 11.7л!!! Това икономично ли е? Какъв е тоя 1.6 мотор дето харчи 7 извънградско и 11.7 градско по документи. Значи самоадаптацията не прави мотора по-икономичен. Тогава какво прави? По-вървежен? И тук не мисля, че тоя вариант на мотора върви повече от стария с металните колектори. Тогава какво прави самоадаптацията? Нещи като нищо. :DМного от хубавите ГИ-та имат разработен софтуер при който проблема вече го няма. В моя случай, фирмата BLUEMEC има решение, но трябва да подменя моя компютър с новия тип и още няколко компонента което ще излезе доста пари. За сега нямам намерение да инвестирам тази сума, но ще видим. Проблема е, че когато аз слагах моята система тогава още не е имало новия компютър и затова се е получило така. BRC например топ ГИ-то им си има самоадаптация самото ГИ и с него няма проблема който имаме ние. За нищо на света няма да сваля и изхвърля ГИ-то си. Проблема като си знаеш, че не ти прецаква колата дефакто, можеш да живееш с него съвсем спокойно. Просто трябва да си знаеш как да реагираш когато колата не работи хубаво в началото на бензин. Леко подаване на газ в началото решава проблема. Всичко е има няма мунита две, а лятото колата обръща на газ по-бързо от това защото е топло. Зимата проблема почти го няма при мен. Не знам защо но проблема при мен се усеща само на топло време. И така, при положение, че минавам над 20000км. годишно за времето за което съм карал с моя ГИ, съм го изплатил, както съм си изплатил и половината кола и инвестицията за компютър за диагностика излизаща към 140лв. :D . Още една година и мога да изхвърля колата. :D Така, че ГИ-то си е благинка която хората в цял свят дори в много по-богати страни ползват много преди нас. Проблема в БГ е в липсата на майсторски манталитет. Първо майсторите повечето не четат! После гледат да те претупат да ти земат парите и гледай си работата. Няма никакъв съпорт след продажбата. Като идеш да ги помолиш да изкоментирате проблема те се цупат и ти викат "е нали върви". Не е проблема в ГИ а в неуките майстори. Моля в темата да се пише по проблема а не коментари за това колко лошо е да се слага ГИ!Вече 50км. перфектна работа на колата - около 20-паления за днес...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар