здравейте колеги. аз пак за помощ нали се досещате няма да дообеснявам проблемите с газовия инжекцион и трупането на грешки...съответно прецаканата самоадаптация. а не ми се дават и всеки месец по 36 камъка за ресет на горепосочените. реших да взема нещата в свои ръце. от скоро съм собственик на това кабелче от снимка 1. както се досещате това е преходник от нормалния 3 пинов куплунг за диагностика към ОБД2. оказа се че ОБДто позлва същите К и Л линии за диагностика. да обаче в сервиза за газта имат такова чудо за четене на грешки по ОБД2 но не ми разпознава ЕКУто. онзи майстор се оправда че му било старо уредчето и не поддържало всички протоколи. та молбата ми е ако някой има такова уредче което да поддържа повече протоколчета да проверя дали ще ми прочете и съответно да ми занули грешките. (има такива уредчета по интернет и не са кой знае колко скъпши. снимка 2) да си взема едно и да си реша проблема. другиа вариянт е да поръчам ето този интерфейс...снимка 3. и да си вържа нещата по УСБ. това чудо на снимка 3 пише че поддържа всички протоколи:SAE J1850 PWM (41.6 kbaud) SAE J1850 VPW (10.4 kbaud) ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud) ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud) ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud) ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud) ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud) ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud)ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbaud)ISO 15765-4 CAN (29/11bit ID, arbitrary baudrate)SAE J1939 знам че някое ИСО ми трябва на мен ама иди разбери кое някъде поинтернет четах че комбинацията снимка 1 + снимка 3 раобтела но не ми се рискува че се охарчих достатъчно.та въпросчето мие такова, дали ако ги навържа този прегодник които имам и този интерфейс на снимка 3 и някоя програма за диагностика че станат нещата или да не си давам парите само. за това ми се иска някой който има ОБД четец като на снимка 2 (или подобен) да пробвам само с преходника дали става за да знам има ли смисал да купувам това на снимка 2 или това на снимка 3 и отделно да търся софтуер за лаптопа.какот се досещате всеки коментар по темата е добре дошъл. благодаря за което много п.с.гледах че в ибей има и интерфейси за ВИЗА 1.83, или поне така са написали, заедно с всичките необходими кабеляци но е около 100$ пък и трябва да търся лаптоп с 2КОМ порта. не съм сигурен но мисля че може и по УСБ да се пусне но нямам с какво да тествам а не ми се дават 100$ само за теста
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
диагностика на ЕКУ IAW49 на Мареа 99 година - Инфо от Извора
Collapse
X
-
ето това е комбинацията която пишат в нета че работела. с някаква безплатна програмка УНИДИАГ мисля но не мога да се сетя за сайто кой беше да сложа направо линк.update:сега погледнах че този синия кабел го водят KKL VAG OBD2. но по спомени на този сайт който четах бяха тествали на фиат (от който сзех и снимката) и работело...как...никои не знаеФиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
-
ето и един от линковете http://www.stzcarfans.com/forum/viewtopic.php?t=2443Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
u_bo
-
такааа да подновя пак малко темата, благодарение на колегите ogi28b и emzo, си подкарах успешно диагностиката на колата. комбинацията работи и не е сложно никак за изпълнение. сега обаче възникнаха няколко въпросчета. 1. появяват се две грешки които на други диагностики ги е нямало. първата е нещо за датчика на Хол за коляновия вал, да ама колата си пали на 6 само като е студена (току що е запалена и когато лека полека сами падат оборотите в процеса на загряване) и около 1000 оборота почва да работи като на 3 цилиндъра но след 1-2 изфорсирвания всичко си идва на място. някой ако знае да каже каква е тая верига "А", а пък за втората грешка изобщо си нямам на идея каква е и как се коригира. интересното е че след като дадах "CLEAR DTC" и повече не се появиха докато течеше експеримента.2. от къде мога да направя ресет на самоадаптацията. на снимка 3 видях бутон RESTART ECU но като не знам какво прави не съм го пробвал. както и другите бутони около него.иначе като изтрих грешките и колата се усеща че работи доста по добре от преди.и така помагайте колеги, ако пък някой намери ръководство за тази програма ще съм много благодарен ако го сподели . примерно да разбера какво конкретно правят тези два бутона READ DCT by Status и READ Status of DCT.и тези в подлисника MISK AND DEBUG.мерси много предварително и благодарности още веднъж на ogi28b и emzoФиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
да ама моя адаптер е на УСБ визата нали иска 2 ком порта а аз нямам нито един ще я мъча и нея да я подкарам през УСБ но това в близкото бъдещеФиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
P0335 - Speed/Reference -mark sensorСваляш въпросния датчик и му замерваш съпротивлението.При 20градуса - от 1 до 1,4 kOhmОписанието на Унидиаг-а не го чети дословно Според мен ще го сменяш тоз датчик.P0170 - Mixture adaptation.Тука сигурно има намеса LPG-то. Иди да ти проверят ламбда-та.Ама да я проверятF9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
ми и аз така мисля че да неме остави насред път някъде а emzo за ЕКУ РЕСТАРТ ще подскажеш ли нещо. от там ли се ресетва самоадаптацията или като съм затрил тази грешка Р0170 и то я е ресетнало.иначе ламбдата работи тестжах я. като пусна на газ и почва да дажа 0.15-0.91 в тоя интержал някъде. и е равномерно. съдя че работи. просто е оплескана самоадаптацията.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
u_bo
Ewing написа:ми и аз така мисля че да неме остави насред път някъде а emzo за ЕКУ РЕСТАРТ ще подскажеш ли нещо. от там ли се ресетва самоадаптацията или като съм затрил тази грешка Р0170 и то я е ресетнало.иначе ламбдата работи тестжах я. като пусна на газ и почва да дажа 0.15-0.91 в тоя интержал някъде. и е равномерно. съдя че работи. просто е оплескана самоадаптацията.
Коментар
-
u_bo
Re: кола
kluchar написа:...а като махнеш + за поне 15 минути оправя ли се после на бензин провери си ланда емулатора за газта
Коментар
-
Според сервизна информация - над 30 мин.После като закачиш акумулатора - палиш 5 мин я оставяш да работи на празен ход без да пипаш нищо.След 5 мин гасиш. После си я караш нормално.Според колегата iv_laz във Виса я има тази опция и той си е ресетвал ЕКУто.ЕКУ ресет опцията в Унидиаг трябва да прави същото.При мен това не е активно.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
u_bo е прав. НЕ действа при мене пробвано е. пробвахме в сервира и с емулатор и без и какво ли не и ефекта е един и същ. аз бях писал в друга теам. даже и qniZ удари едно рамо и пак същото. но ще кажа пак с 2 думи. като се ресетне самоадаптацията и колата работи перфектно и на газ и на бензин. но колкото повече я карам на газ и почва на бензин да не се форсира добре (и 1-2 други аномалии но са малки). при изфорсиране на място почват да играят оборотите (при връщането на стрелката надолу) и т.н. след ресет пак се оправя. и така. нови и нови настройки на газ и нищо.u_bo: при мен адаптацията е мнго острана. като е ресетнат ЕКУто и се самоадаптира но един пат газта като прецака самоадаптацията и не иска да се върне в предишното си състояние. това ще рече, че след като съм я карал 3-4 седмици на газ и самоадаптацията се е оправила за работа на газ и ламбдата като карам на газ си дава иделани стойности, но през това време е оплеската настойките на бензин и като включа на бензин и времената на дюзите са се увеличили и ламбдата почва да дава много богата смес и колкото и да карам не иска да се самоадаптира както преди. и за това търся нячин да си ресетвам сам тази пущина. но ме е страх с това на унидиага да не го резетне "за последно" иначе emzo при мен е активно.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар