Колега ... понеже имам бегли познания променливо токовите машини не работят с четки попринцип са на "късо съединен ротор" поне с такъв спомен съм останал ... а разлика междо динамо е генератор е , че едно статора е от намотки ... пък другото е с магнит ... незнам можеби и аз се бъркам ... но схемата на динамо и правотоков мотор е една и съша ... би трябвало и на генератора да е тъка с изключение в разликата в статора ... сега може и аз да се бъркам ама си спомянм ,че като съм сменял четки ... то един чифт само на изходящия + ... и маи е по различно устроитсвото на автомобилния генератор ... относно релето за реголиране на тока да това е в поновите генератори ... при старите като на лада е от вън ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
как да вържа генератора
Collapse
X
-
Колега в съвременните автомобили се ползва алтернатор, то пак си е генератор. При алтернатора регулираш напрежението към ротора за да получиш желаното напрежение от статора. При динамото регулираш статора за да получиш желаното от ротора, затова не е с постоянен магнит. Има и магнет при който ротора е магнит, статора отново може да е трифазен с общ край или както е сметнато да се направи, там регулирането става като даваш накъсо намотките до желаното напрежение, този вид се използва при мотоциклетите.Променливо токови двигатели с четки има и се ползват масово, не е само с ротор на късо.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар