Привет, След като смених реостата, ми направи впечатление, че самият резистор работи, ограденото с червено на снимката е прекъснало. До колкото знам, това е нещо като термо-бушон, изгаря при определена температура. Само не ми се връзва, защо ще изключват перката след повишанане на температурата, когато радиатора има най-голяма нужда?!? Каква е функцията на този елемент, и може ли да го шунтирам?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какъв е този елемент?
Collapse
X
-
Това са резисторите на парното или по точно на вентилатора! Термореле което изключва за да предпази резисторите! Те са доста по-скъпи!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Executer написа:Това са резисторите на парното или по точно на вентилатора! Термореле което изключва за да предпази резисторите! Те са доста по-скъпи!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Точно термо бушон е, ако може така да се каже. При прегряване прекъсва. Има ги в магазините за части за ел. домакински уреди, не е скъпо. Същото го има и при резисторите за степените на парното. На един Форд сменях миналата година. В ютията например също имаFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Humppa
-
Не съм уточнил, при мен става въпрос за вентилатора на радиатора, в горната тема е съвсем друго. Май ще го шунтирам, вижда ми се тъпо въпросния термопредпазител да изгори, с което да спаси резистора (10 лв. от Италианеца), а двигателя да прегрее! В моя случай всичко беше черно от мръсотия, и след почистване нищо не се чете, няма как да разбера за каква температура трябва да е този бушон.
Коментар
-
tomny написа:Не съм уточнил, при мен става въпрос за вентилатора на радиатора, в горната тема е съвсем друго. Май ще го шунтирам, вижда ми се тъпо въпросния термопредпазител да изгори, с което да спаси резистора (10 лв. от Италианеца), а двигателя да прегрее! В моя случай всичко беше черно от мръсотия, и след почистване нищо не се чете, няма как да разбера за каква температура трябва да е този бушон.Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
Moonsteppers - All over the world and beyond ...
Коментар
-
Това е термопредпазител. Оригиналната стойност му е 84°С, 10А/240V. Цената - 0.90лв. Смяната му е малко сложна. Фабрично е точкован към планките. Откъсват се и се маха изгорелият. Предварително се калайдисват изводите на реостата. Термо предпазителя се увива с парче плат, напоено обилно със спирт и много внимателно се запоява към съответните изводи. Държи се с ръка и се внимава да не се нагорещи много, защото ще прекъсне. Не те съветвам да го шунтираш. Реостата на практика си е един реотан, който може да направи доста поразии, при ситуация.
Коментар
-
tomny написа:Много благодаря, ще го сменя, и ще имам един резервен реостат. Видях, че на картинката си дал стойност на резистора 10-15 ОМ. Дали не си объркал нещо, моя е 0,3 ОМ, и толкова си пише на цокъла му?
Коментар
-
tomny написа:Много благодаря, ще го сменя, и ще имам един резервен реостат. Видях, че на картинката си дал стойност на резистора 10-15 ОМ. Дали не си объркал нещо, моя е 0,3 ОМ, и толкова си пише на цокъла му?||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Humppa
Вариант при запояване - с памук, натопен обилно с вода или спирт, толкова напоен, че докато запояваш да капе от памука. Така ни учина хавремето в училище даскалите!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар