Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какъв е този елемент?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какъв е този елемент?

    Привет, След като смених реостата, ми направи впечатление, че самият резистор работи, ограденото с червено на снимката е прекъснало. До колкото знам, това е нещо като термо-бушон, изгаря при определена температура. Само не ми се връзва, защо ще изключват перката след повишанане на температурата, когато радиатора има най-голяма нужда?!? Каква е функцията на този елемент, и може ли да го шунтирам?
    Прикачени файлове

    #2
    резистор

    може и да има в магазините за електроника и да си го смениш и него
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Това са резисторите на парното или по точно на вентилатора! Термореле което изключва за да предпази резисторите! Те са доста по-скъпи!
      ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
      // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

      Коментар


        #4
        Executer написа:
        Това са резисторите на парното или по точно на вентилатора! Термореле което изключва за да предпази резисторите! Те са доста по-скъпи!
        Е стига щуротии... не прочете ли човека, какво е написал "След като смених реостата". Терморелето изглежда по друг начин. Това прилича на диод, но най-вероятно е термозащита (бушон).
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          Точно термо бушон е, ако може така да се каже. При прегряване прекъсва. Има ги в магазините за части за ел. домакински уреди, не е скъпо. Същото го има и при резисторите за степените на парното. На един Форд сменях миналата година. В ютията например също има
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            Намерете темата на fcuk по този въпрос и я прочетете,ще ви стане ясно.
            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

            Коментар


              #7
              Хоп, ето я темата Много полезна, как съм я изпуснал. Благодаря, колега!

              Коментар


                #8
                Не съм уточнил, при мен става въпрос за вентилатора на радиатора, в горната тема е съвсем друго. Май ще го шунтирам, вижда ми се тъпо въпросния термопредпазител да изгори, с което да спаси резистора (10 лв. от Италианеца), а двигателя да прегрее! В моя случай всичко беше черно от мръсотия, и след почистване нищо не се чете, няма как да разбера за каква температура трябва да е този бушон.

                Коментар


                  #9
                  200-250 градуса
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    tomny написа:
                    Не съм уточнил, при мен става въпрос за вентилатора на радиатора, в горната тема е съвсем друго. Май ще го шунтирам, вижда ми се тъпо въпросния термопредпазител да изгори, с което да спаси резистора (10 лв. от Италианеца), а двигателя да прегрее! В моя случай всичко беше черно от мръсотия, и след почистване нищо не се чете, няма как да разбера за каква температура трябва да е този бушон.
                    Само да уточним, че като изгори термо-бушона, за да предпази резистора, спира да работи само "първа" степен на перката (въртене с по-бавна скорост). "Втора" степен на перката остава да си работи, така че няма опасност да прегрее двигателя. Мисля, че би трябвало да си го забелязал.
                    Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
                    Moonsteppers - All over the world and beyond ...

                    Коментар


                      #11
                      Това е термопредпазител. Оригиналната стойност му е 84°С, 10А/240V. Цената - 0.90лв. Смяната му е малко сложна. Фабрично е точкован към планките. Откъсват се и се маха изгорелият. Предварително се калайдисват изводите на реостата. Термо предпазителя се увива с парче плат, напоено обилно със спирт и много внимателно се запоява към съответните изводи. Държи се с ръка и се внимава да не се нагорещи много, защото ще прекъсне. Не те съветвам да го шунтираш. Реостата на практика си е един реотан, който може да направи доста поразии, при ситуация.
                      Прикачени файлове
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Много благодаря, ще го сменя, и ще имам един резервен реостат. Видях, че на картинката си дал стойност на резистора 10-15 ОМ. Дали не си объркал нещо, моя е 0,3 ОМ, и толкова си пише на цокъла му?

                        Коментар


                          #13
                          tomny написа:
                          Много благодаря, ще го сменя, и ще имам един резервен реостат. Видях, че на картинката си дал стойност на резистора 10-15 ОМ. Дали не си объркал нещо, моя е 0,3 ОМ, и толкова си пише на цокъла му?
                          Два модела са. Твоят и моят са различни. А съпротивлението съм го получил с директно измерване, с цифров омметър. Дал съм варираща стойност, защото на новия (първоначално бях купил нов реостат) беше ~10 Ом, а на моя, стария ~15 Om. 0.3 Ом хич не ми се вярва да е. Ама хич. Тези резистори по документация са 30 и 50 Ом.
                          Fiat Marea 1.8i 16V
                          Fiat Tipo 1.4i 8V
                          Fiat Punto 1.6i 8V
                          www.italauto-bg.net/forum/

                          Коментар


                            #14
                            tomny написа:
                            Много благодаря, ще го сменя, и ще имам един резервен реостат. Видях, че на картинката си дал стойност на резистора 10-15 ОМ. Дали не си объркал нещо, моя е 0,3 ОМ, и толкова си пише на цокъла му?
                            Ахаа аз съм се подвел сериозно по картинката! 0.3 ома обаче е почти невъзможно да е, защото целия ток ще минава през него, а не през резистора!
                            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                            Коментар


                              #15
                              Вариант при запояване - с памук, натопен обилно с вода или спирт, толкова напоен, че докато запояваш да капе от памука. Така ни учина хавремето в училище даскалите!

                              Коментар

                              Working...
                              X