Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отказ на електрониката при високите температури през лятото.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Отказ на електрониката при високите температури през лятото.

    Ето какво ми се случи днес. Към 17:40 си тръгвам от работа. Колата - напечена от слънцето, направо слънчасала от всякъде. Отвън сигурно температурата е била около 30 градуса. Вътре в колата имам термометър - 45 градуса.Оставям отворена лявата врата, слагам ключа, давам контакт и със копчето отварям дясното стъкло. Натискам копчето да отворя лявото - няма никой. Щракам го няколко пъти, въобще не работи.Почвам да си прехвърлям през главата какво съм чел във форума за копчетата и механизма на стъклата.Отварям и двете врати да се проветри колата. След минута пак опитвам копчето на лявата врата - сработи.Пробвам някоко пъти лявото и дясното стъкло - работят без проблем.Проблема си го обяснявам със високата температура - елекрониката която управлява стъклата вероятно е отказала.Като съм отворил шофьорската врата и тя се е охладила и е започнала да работи нормално.От както съм купил колата такъв проблем никога не съм имал.Задавам си следните въпроси.1. Какво става ако електрониката откаже и стъклата на прозорците не се отварят. В горещината ще трябва да карам на климатик.2. Какво става ако електрониката откаже при отворени стъкла и трябва да оставя колата и да отида някъде.Има ли някакъв начин прозорците да се затворят или да вържа едно куче да се мотае около колата (само да не е електронно че може и то да блокира).Мисля че ще бъде интересно ако някой има проблеми със отказ на електрониката при високи температури да сподели - проблеми, решения, впечатления, предположения.Имам предвид всички системи които се управляват от електроника - стъкла, климатроник, радио, ECU, ксенони, диодни светлини, аларма и др.
    Bravo 1.6 / 16

    #2
    Контактните пластинки в копчетата; проблем с акумулатора; хлабави куплунзи...
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Електрониката ти не е отказала, след като си успял да свалиш едното стъкло. Модула който се грижи за това, има един управляем изход за двете предни стъкла, който се контролира от ключетата на вратите и релета в самия модул. Т.Е. модула е дефектен ако и двете ти стъкла откажат. Освен това електрониката отказва над 70* като в повечето случаи се задейства топлинната защита, ако е предвидена такава. Причина може да търсиш в лоша връзка на куплунгите към модула, на вратите към купето, трите куплунга над бущоните и един под жабката над самия модул. Също провери бушоните в купето под волана и тия в двигателния отсек, дали не са с кородирали контакти и ги почисти или смени. Лично аз като купувах колата, си смених всички бушони и крушки по таблото с нови.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #4
        Благодаря на колегата Rokambol обаче имах предвид проблеми не точно по електрическата част - кабели, релета, конектори ами по електрониката - спойки на елементи, диоди, транзистори, контролери, електронни модули. И под въздействието на високите температури през лятото.Сега се сещам какво ми се случи като ми слагаха алармата. Монтират ми алармата и се прибирам. След няколко включвания на мигачите стана така че като включа мигач и започват да светят аварийните. Веднага въртя телефона на алармаджията. Викам - кво става, тая кола на аварийни ли ще я карам. Това става в края на работното време. Той пък стигнал до центъра на София и през най-големия трафик - хайде обратно при мене. Оказа се че има два диода които разделят сигнала на аварийните от сигналите на мигачите и те да вземат да изгорят. Защото били слаби. Диодите са поставени при монтиране на алармата. Естествено смени ги и работата се оправи. Та, такива диоди по принцип може да изгорят и при прекомерно загряване. Веднъж понеже си загряват от протичащия през тях ток и допълнително ако се нагряват от околната температура.
        Bravo 1.6 / 16

        Коментар


          #5
          И аз имам същият проблем. За шофьорският джам иде реч! Също се получава, когато колата е била напечена на слънце. Проблемът при мен обаче със сигурност е механичен, а не електрически! Чува се ясно, как моторът щрака и се опитва да свали прозореца. Слад 5-6 опита обикновено джама слиза! А относно нагряването на елементите... провери на, колко градуса се топи тинола и ще ти стане ясно, че лесно спойки няма, как да се разпоят при 70 градуса дори. Единствено по-уязвими към високата темперетура са кондензаторите и микропроцесорите, но пак иде реч за темперетури над 85 градуса!
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            Аз подобен проблем съм имал от релето в жабката. Като го разчовъркаш малко, и се оправя.

            Коментар


              #7
              Vladim написа:
              И аз имам същият проблем. За шофьорският джам иде реч! Също се получава, когато колата е била напечена на слънце. Проблемът при мен обаче със сигурност е механичен, а не електрически! Чува се ясно, как моторът щрака и се опитва да свали прозореца. Слад 5-6 опита обикновено джама слиза! А относно нагряването на елементите... провери на, колко градуса се топи тинола и ще ти стане ясно, че лесно спойки няма, как да се разпоят при 70 градуса дори. Единствено по-уязвими към високата темперетура са кондензаторите и микропроцесорите, но пак иде реч за темперетури над 85 градуса!
              Нямах в предвид електронните елементи, а нормалната работна температура на контролерите. Твоят компютър със сигурност ще забие, ако процесора вдигне температура над 65-70*. И това се случва защото му сработва термозащитата. А всеки един скъп модул има такава защита.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #8
                Колега и при мен е същото. Не мисля че е някав проблем по принцип - на момента след подаване на контакт - не иска левия - само десния може. Ама след 10 секунди няма проблем вече - оправя си се само.
                I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way......

                Коментар


                  #9
                  iuly_vn написа:
                  Нямах в предвид електронните елементи, а нормалната работна температура на контролерите. Твоят компютър със сигурност ще забие, ако процесора вдигне температура над 65-70*. И това се случва защото му сработва термозащитата. А всеки един скъп модул има такава защита.
                  Може пък производителите на микропроцесори да са съобразили, че в купетата темперетурата достига 60 дори 70 градуса и да са направили по-термоустойчиви процесори, чиято защита сработва на 80-90 градуса например! Мислиш ли, че в южна Италия например е по-хладно отколкото тук? :D
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    В автомобила електрониката трябва да работи стабилно при околна температура 85 градуса, а целия диапазон е от -40 до 125 градуса, 60 - 70 са нищо!

                    Коментар


                      #11
                      Не визирам точна температура от 70*, а го коментирам принципно. Ако щете и 85* да е, все ми е тая . Не се хващайте за думата, сега. Иначе не е проблема в електрониката ако едното ти стъкло се управлява. Проблема е по скоро механичен. като контакти на релета, ключетата на вратите, най вече връзките в клемите на буксите. Но трябва да се поогледа тук там и да се провери всичко. И моята кола е на слънце по принцип, но съм разглобявал всичко това, като си правех автоматично вдигане след команда от алармата и сега нямам проблем. П.П. За по любознателните модула който управлява стъклата, осветлението в купето и нагревателя на задното стъкло, като последния има връзка дори с околната температура и се контролира от електрониката, има схема в Downloads.
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        iuly_vn написа:
                        Не визирам точна температура от 70*, а го коментирам принципно. Ако щете и 85* да е, все ми е тая . Не се хващайте за думата, сега. Иначе не е проблема в електрониката ако едното ти стъкло се управлява. Проблема е по скоро механичен. като контакти на релета, ключетата на вратите, най вече връзките в клемите на буксите. Но трябва да се поогледа тук там и да се провери всичко. И моята кола е на слънце по принцип, но съм разглобявал всичко това, като си правех автоматично вдигане след команда от алармата и сега нямам проблем. П.П. За по любознателните модула който управлява стъклата, осветлението в купето и нагревателя на задното стъкло, като последния има връзка дори с околната температура и се контролира от електрониката, има схема в Downloads.
                        Е, че аз, какво казах по-горе? :D При моята модефикация SX нагревателя на задното стъкло е вързан директно към копчето с което се пуска! Това го проверявах подробно преди време, защото имах проблем с него. Оказа се странна повреда... наранен и в последствие прекъснал кабел в багажника...
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Може и така да е при теб, но при Брава модула управлява предните ел стъкла и нагревателя. Няма трети изход за осветлението на купето и за заден модул. При мене има един такъв от Брава, но не става за Марея, който е с три букси. Модулите са около 4-5 вида и най луксозния така да се каже, гаси осветлението плавно. При теб може да е по опростено, но въпреки това, к;юча управлява релето на нагревателя. Аз смених два такива и сега имам един излишен за брава. И ако сваляте модул, или каквато и да е електроника, вадете преди това клемите на акумулатора. Аз изгорях с един модул така, после купих един от форума, но не стана и сега съм с трети.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #14
                            iuly_vn написа:
                            Може и така да е при теб, но при Брава модула управлява предните ел стъкла и нагревателя...
                            Къде е този модул, който управява награветеля, колега? :D За справка - схемата е от Bravo Service Manual Part 3, страница 627.
                            Прикачени файлове
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #15
                              Е, до колкото знам автомобилната електроника има или превишава температурните параметри на промишлената. Т.е. говорим за температури до -40 и до макс +120 (някои по-чувстивтелни до +90). С други думи със сигурност са измислени въпросните компоненти да издържат летните горещини... България със сигурност не е най-горещата страна в която се карат автомобили
                              FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                              Коментар

                              Working...
                              X