Колеги сагата с трудното първо палене сутрин или по точно на студена кола остава, каквото и да правя неще и неще да пали сутрин от раз, до следния експеримент. Вчера на температурния датчик последователно вързах съпротивление 1000 ома така със съпротивлението на самия датчик което беше 1600ома съответсвтащо за температура 30 градуса аз го дигнах до 2600 съответсващо на температура 20 градуса. Влезнах врътнах и колата запали от раз както никога не е палена до сега дори студена тръгна на бензин без никви чудения забивания на нос и тем подобни. Лошото е че не мога да я оставя така защото пък държи високи обороти на газ. Единия вариант за които се сещам е да управлявам едно реле чрез 12в + от газовия клапан, сиреч когато колата дигне температурата необходима да обърне на газ и пусне газовия клапан това реле да затваря и да прави баипас на съпротивлението и демек да си влиза в нормален режим. Или с думи прости когато колата е на бензин винаги компа ще си мисли че е по студена примерно с 5 или 10 градуса в зависимост от това колко голямо съпротивление ще реша да ползвам. Минели на газ мери реалните показания на датчика. Какво ще кажете за тази идея, единствено ме притеснява когато това нещо става по време на движение и компа както си отчита 60 градуса примерно на мотора и изведнъж цък и те скачат рязко на 70 те тоя скок незнам как ще реагира компа към мотора и кави ли корекци ще измисли да нанесе, макар че едва ли е толкова умен. Дугото за което си мисля е терморезистор (реално самия датчик е такова нещо) които при студена кола да ми осигирява тея 500-700 ома повече и почне ли да загрява колата терморезистора да е с такива параметри че при температура 60-70 градуса да е стигнал стоиности равни на 0 тоестр деиствието му е елиминирано. Понеже не съм голям спец с електрониката разчитам на отговори от хора които наистина са на ясно за какво става дума и каква ми е идеята. Приемам и всякъкви други идеи и варианти разумно обосновани.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обогатяване на сместа- начини?
Collapse
X
-
Обикновено в един и същ корпус на датчика може да има различно съдържание. Когато аз закупувах такъв датчик ми казаха, че е задължително да дам номер на двигателя, защото имало 3 или 4 датчика за такъв двигател, които били с различни съпротивления. Едва ли твоя случай да е по-различен. Ако няма точно със същата резба - на стругар да ти направи един щуцер и си готов. На BOSCH са едни от най-евтините датчици съдейки по моята покупка. П.П. Преди и аз имах подобни проблеми и се управиха от подмяната на катализатора и всички останали гърнета с нови.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
-
u_bo
2000_16V написа:.. П.П. Преди и аз имах подобни проблеми и се управиха от подмяната на катализатора и всички останали гърнета с нови.
Коментар
-
u_bo написа:2000_16V написа:.. П.П. Преди и аз имах подобни проблеми и се управиха от подмяната на катализатора и всички останали гърнета с нови.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар