Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на електромотора на задната чистачка на Мареа.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Vladim написа:
    dimmX написа:
    Нормално ли е да цъка постоянно това реле на чистачката, само като съм на контакт?Пак казвам, че чистачката е под наклон 50 градуса и сега да цъка постоянно поради това че иска да се върне в нормално положение.......въможно ли е това или има друг яд?
    Чистачката трябва да е в долно положение. В противен случай релето ще си цъка и моторът ще се мъчи да я свали до долу. Не знам при Мареа, как е, но ако имаш контактори между капака и купето лепни едно дебело тиксо на пластинките. Сега точно не мога да ти кажа на, коя но карай под ред докато цъкането спре. Направи това преди да е изпушил тотално мотора.
    Откачих конектора захранващ моторчето и шума спря.(това е под пластмасовия капак на 5-та врата).Изолирал съм го!Както и ти казваш, чистачката се опитва да се върне в нормално положение и от там релето цъка постоянно!п.с.Нямам и много време, но вечер ще гледам да разколача всичко и да оправя проблема
    now. BMW E39 523i '98 170hp
    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

    Коментар


      #17
      В този ред на мисли - при мен зачисти самоволното включване на задната чистачка. Дори веднъж ми се стори, че в крайно положение след поредното самоволно изчистване на задното стъкло, чистачката в продължение на 3-4 сек леко се допридвижваше към крайно положение.Преди почти година е отваряна и почиствана оста отзад, че беше блокирала.

      Коментар


        #18
        Airfan написа:
        В този ред на мисли - при мен зачисти самоволното включване на задната чистачка. Дори веднъж ми се стори, че в крайно положение след поредното самоволно изчистване на задното стъкло, чистачката в продължение на 3-4 сек леко се допридвижваше към крайно положение.Преди почти година е отваряна и почиствана оста отзад, че беше блокирала.
        Това ми прилича на кофти контакт между двата контактора на капака у купето. Зачисти ги с финна, или водна шкурка!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          Вътре в двигателчето има вградена защита(на Темпрата има,на Брава има,значи и на Мареата има).Така,че си раздвижи остта по описаните вече начини.Малка е вероятността да си го изгорил,най-много защитата.
          Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

          Коментар


            #20
            Днес смъкнах всичко, разглобих моторчето, по точно махнах капачето за да виждам забчатките.Имаше следи от ръждива течност вътре, оста е яко клеясала.Пръсках я с един спрей с MOS2, и доста пое но не успях да извадя оста и я дадох на един приятел да свърши тая работа понеже аз не успях!Надявам се утре да си я получа готова
            now. BMW E39 523i '98 170hp
            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

            Коментар


              #21
              Vladim написа:
              Airfan написа:
              В този ред на мисли - при мен зачисти самоволното включване на задната чистачка. Дори веднъж ми се стори, че в крайно положение след поредното самоволно изчистване на задното стъкло, чистачката в продължение на 3-4 сек леко се допридвижваше към крайно положение.Преди почти година е отваряна и почиствана оста отзад, че беше блокирала.
              Това ми прилича на кофти контакт между двата контактора на капака у купето. Зачисти ги с финна, или водна шкурка!
              При Мареа Уикенд няма контактни пласти, всичко върви по кабел, т.е. има сноп, който се вижда до едната панта и минава от купето към вътрешността на капака.

              Коментар


                #22
                Вече задната чистачка на Мареата работи
                now. BMW E39 523i '98 170hp
                ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                Коментар


                  #23
                  Airfan написа:
                  При Мареа Уикенд няма контактни пласти, всичко върви по кабел, т.е. има сноп, който се вижда до едната панта и минава от купето към вътрешността на капака.
                  Ясно... На едно пет годишно Пежо 406 комби в този сноп му бе прекъснала една жица и не светеше третия стоп на капака... :D
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #24
                    dimmX написа:
                    Вече задната чистачка на Мареата работи
                    Бравос
                    Marea Weekend HLX Jtd 110

                    oO(_)____////____(_)Oo

                    Коментар


                      #25
                      Здравейте и аз направих това с чистенето на моторчето всичко тръгна обаче като си пусна задната чистачка и е на инпулси тръгва стига до половината на прозореца и спира после още 1/2 оборот и спира и после прави цял оборот за да се върне в началното си положение,не трябва ли да си прави цели обороти от 1 край до другия и обратно ?Ще се постарая да направя клипче да се види за какво става на въпрос.

                      Коментар


                        #26
                        след двудневна борба с посоченото моторче, следвайки упътването на Оги, мога да добавя следното за всички които плануват да минат тази процедура ще използвам снимката на колегата arsenov )запомнете позицията на тези зъбни ’колела’ ...след демонтаж/монтажа трябва да са точно в позицията като на снимката на колегата...ама ТОЧНО :D :D :D в противен случай, чистачката придобива много...интересно движение :D
                        arsenov написа:
                        Ако мога само да допълня, че е хубаво да се навият 2 гайки на резбата и след това да се бие с чука. Това е с цел да не се нарани резбата.
                        това също е много ключово, уви го видях със закъснение, та ми се наложи да пренавивам резбата :D
                        Fiat Bravo 1.8 16V
                        Fiat Bravo II 1.9 Multijet

                        Коментар


                          #27
                          Малко изравям темата от нафталина, но какво да се прави. Изчетох мненията и ми стана ясно, че странния шум (почти непрекъснато цъкане на реле) е ясно откъде идва. Обаче интересното в моя случай е, че задната чистака се движи нормално. Релето се разцъка преди ден-два в големите студове. Чистачката стои горе-долу на мястото, на което беше и преди може би малко по-надолу. Какво го е накарало тъпото реле да прави такива магарии? Дошло му е времето да се сменя или нещо го е повредило?
                          Fiat Bravo 11'97
                          1.4 12V A/C

                          Коментар


                            #28
                            rudiem написа:
                            Малко изравям темата от нафталина, но какво да се прави. Изчетох мненията и ми стана ясно, че странния шум (почти непрекъснато цъкане на реле) е ясно откъде идва. Обаче интересното в моя случай е, че задната чистака се движи нормално. Релето се разцъка преди ден-два в големите студове. Чистачката стои горе-долу на мястото, на което беше и преди може би малко по-надолу. Какво го е накарало тъпото реле да прави такива магарии? Дошло му е времето да се сменя или нещо го е повредило?
                            Почти 4.5 години след ремонта, чистачката изглежда да се движи нормално, но предполагам, че се е натрупал боклук по пистите на зъбното колело и понякога релето цъка като шантаво. Ще трябва да свалям и да разглобявам.

                            Коментар

                            Working...
                            X