Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане за резистора на вентилатора за охлаждането?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане за резистора на вентилатора за охлаждането?

    Здравейте. Преди полвин час си свалих гореспоменатия резистор понже не ми работи първата степен на вентилатора. Понеже на резистора пише 30 ома, а като погледна в EPER-а и после напиша номера в axm-auto.bg ми излиза, че е 50 ома. Въпросът ми е, резистор с какво съпротивление да си купя?И още един въпрос, между клемите на резистора има някакъв елемент, какъв е?VIN-a e ZFA17600000921448, колата е без климатик.
    FIAT PUNTO 1,7TD ELX

    #2
    моя като го мерих с китайски уред показваше двайсе и няколко ома. не можех да прочета изобщо какво пише. другия елемент е някаква термо-защита. при мен точно тя беше прекъснала, просто я шунтирах.
    Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
    Moonsteppers - All over the world and beyond ...

    Коментар


      #3
      null.zero, ти си имал същото пунто или просто казваш как е при твоята кола.
      FIAT PUNTO 1,7TD ELX

      Коментар


        #4
        ами казвам как беше при моята. предполагам е същото. при 30 ома резистор ще ти се върти по-бързо перката, отколкото при 50 ома.
        Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
        Moonsteppers - All over the world and beyond ...

        Коментар


          #5
          Е да, мисля че който и да сложа няма да е толкова фатално, ама все пак да попита за да бъда точен.
          FIAT PUNTO 1,7TD ELX

          Коментар


            #6
            а твоя резистор измери ли?
            Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
            Moonsteppers - All over the world and beyond ...

            Коментар


              #7
              Много често проблема е в този "елемент", който наистина е термопредпазител.Провери го да не е той изгорелия.Не че е лесно да се замени, защото няма как да се пои май. трябва да се измисли нещо на механичен контакт.

              Коментар


                #8
                Нещо немога да си го обясня, мера и в началото показва по - голямо съпротивление(за секунда) и изведнъж спада до 1(1.2)ома.Аз ли не измервам правилно или уреда ми е прецакан?
                FIAT PUNTO 1,7TD ELX

                Коментар


                  #9
                  За поенето аз успях след 1ч. поене с доста голям поялник да залепия що годе само едното краче. Така залепено, напълних обилно около резистора с термосиликон. ЗАсега 2 месеца няма проблем. Проблема е, че е "точковано" и сплавта не понася поене. Всякакви пасти и бъркочи които се сетих изсипах отгоре и неще. Та със силикон стана при мен работата.

                  Коментар


                    #10
                    ако мериш елемента разкачен от веригата и уреда сложен на съпротивление, значи мериш правилно. ако показва 1 ом, значи е окъсен. по-логично е ако е пробил да е прекъснал. пробвай с още един уред, за да си сигурен.
                    Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
                    Moonsteppers - All over the world and beyond ...

                    Коментар


                      #11
                      null.zero вчера тръгнах по маргите да си търся такова съпротивление работещо. Естествено си взех и уреда с мене, още в първата морга ми показаха две и на двете ми показа стойности като моето, което ме наведе на мисълта че и може и мойто да е здраво или тези от моргата да са развалени и двете. Върнах се, закачих го само за проба и тръгна, нямаше проблеми с пъреата степен(естествено прочистено от всякакви налепи и окиси).
                      FIAT PUNTO 1,7TD ELX

                      Коментар


                        #12
                        Аз доста си играх с тоя реостат и накрая му запоих кабелите вместо с клемите-както и да е иначе нагаря рано или късно. Сега обаче след всичките профилактики,които направих по охлаждането (и повечето без ефект на практика) си мисля да сменя датчика за перката. То всъщност това хрумване го имаше в една от другите теми, там разликата е в 5 градуса по-ранното пускане и на двете степени на перката, а самият датчик се води за колите произведени за по-топли страни. В съботата правих промивка с добавка на цялата охл.система (изтекоха сума ти гадории) , измих радиаторите отвънка, гледах за изкривени ламели които евентуално ограничават въздушния поток. След това заредих с дестилирана вода и Парафлу ,обезвъдуших хубаво но при планинско изкачване си ми се качва от време на време на 2 черти над средата и там пуска 2-рата степен. На градско из София днеска ми държеше по светофарите 1 черта над средата. Та се надявам след смяната с другия датчик за перката да станат истински нещата.
                        Фиат Крома 1.9 16v+
                        Фиат Браво 1.6 16v
                        Фиат Мареа 1.6 16v

                        Коментар


                          #13
                          Я подскажи малко за тая промивка, с какво е направи, как е направи?
                          FIAT PUNTO 1,7TD ELX

                          Коментар


                            #14
                            Продукта е Xenum R-Flush,добавя се към съществуващата охл.течност и се оставя колата да работи на място около 15 мин и каквото има по системата-налепи,ръжда и подобни гадории ги разтваря и при източване на системата след третиране всичко изтича с антифриза.След това се правят поне 2 промивки,първо с обикновена вода се пълни,затваря се всичко и работи колата малко колкото да развърти всичко което е останало в блока на двигателя след първото източване.Прави се още една промивка след тая с обикновената вода, тя се прави само с дестилирана вода, пак се затваря всичко и работи колата; източва се каквото изтече и след това окончателно се пълни с поне 3 литра истински антифриз (обикновения след 1 година в двигателя ми изглеждаше като разтворена синя боя за яйца) , и доливане на дестилирана вода. Разбира се и хубаво обезвъздушаване след това.
                            Фиат Крома 1.9 16v+
                            Фиат Браво 1.6 16v
                            Фиат Мареа 1.6 16v

                            Коментар


                              #15
                              Нямам си мн представа от електроника , но имам опит със проблемите които могат да се получат от изгарянето на този резистор. Моят напълно беше издал багажа .. нито зелената смола с която е покрит , нито нишките под нея бяха останали. В следствие на това перката на радиатора въобще не ми се включваше . И така един ден слънчев ден колата ми загря до червената стрелка без да ми се вкл. перката да охлажда и се чу едно изгърмяване под капака на двигателя... вследствие на което изтече около 3 литра антифриз и се спука разширителния съд. Купих си ново казанче за 30 лв .. и нов резистор на перката за 13 лв .. и вече всичко е наред ( за 1-ви път си чух перката да работи при загрял двигател ). Така че не му мислете , ами копувайте ново докат е време .. 13лв. за част не са нищо в днешно време.. но белите в последствие са ужасни.
                              Fiat Bravo 1.2 , 16V , 82 hp

                              Коментар

                              Working...
                              X