Да ви питам мога ли да си намеря тихи релета за мигачите. Чесно казано писнали са ми разните малки прискърцвания от пластмасите /като се оправи времето почвам акция "тишина"/ пък и релетата на мигачите тракат като багер Мога ли да си намеря някои по тихи даже и да са малко по-скъпи. Не съм някакъв максималист, но гледам нещата които ме дразнят да ги отстранявам когато имам възможност.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Релета за мигачите
Collapse
X
-
Не съм отварял реле на Брава, но на други съм виждал, че на котвата на релето има нещо като чукче (всъщност то издава звука, който се чува).Та, щом вече си решил да го сменяш, вземи го разглоби и виж дали и на Бравата е така - ако махнеш чукчето, ще утихне.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Потърси в магазините ЕМ Комплект електронно реле за мигачи за Лада. Имаше едно време такова руско творение. Лесно става и със схема с два транзистора и няколко кондензатора и резистора. Само трябва да намериш, кой да ти я направи. Може да изолираш малко звука от механичното реле, като го омотаеш с тънак дунапрен, или нещо подобно.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Значи позамислих се над въпроса как да си направя някакъв безшумен комутиращ елемент и стигнах до заключението, че механичният контактор (термина реле не е правилно да се използва заради наличието на хистерезис) неможе да се избегне, а имено той е вибриращият елемент. Използването на транзистор е невъзножно, защото когато е отпушен той има с порядъци по-голямо съпротивление от това на крушката 50-100 ома за биполярен, ако не се лъжа. Да не говорим, че крушките са две и са вързани в паралел със съпротивление 2 ома близо. За използването на тиристор трябва задължително да се прибави някоя бобинка за да го запуши, а и схемата става доста по-сложна -> ненадеждна. Излиза просто да си подбера някакви качествени релета на сименс .. омрон, но явно, че не съм се вманиачил толкова и ще си карам със старите"What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
-
killertoon написа:Значи позамислих се над въпроса как да си направя някакъв безшумен комутиращ елемент и стигнах до заключението, че механичният контактор (термина реле не е правилно да се използва заради наличието на хистерезис) неможе да се избегне, а имено той е вибриращият елемент. Използването на транзистор е невъзножно, защото когато е отпушен той има с порядъци по-голямо съпротивление от това на крушката 50-100 ома за биполярен, ако не се лъжа. Да не говорим, че крушките са две и са вързани в паралел със съпротивление 2 ома близо. За използването на тиристор трябва задължително да се прибави някоя бобинка за да го запуши, а и схемата става доста по-сложна -> ненадеждна. Излиза просто да си подбера някакви качествени релета на сименс .. омрон, но явно, че не съм се вманиачил толкова и ще сиЯ карам със старитеFIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.
Коментар
-
jmi написа:Абсолютно НЕВЯРНО! Има десетки схеми на безконтактни релета! :P :P"What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
-
killertoon написа:jmi написа:Абсолютно НЕВЯРНО! Има десетки схеми на безконтактни релета! :P :PFIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.
Коментар
-
jmi написа:Ето една елементарна схема:http://dimasen.narod.ru/migal/003.htm"What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
-
killertoon написа:jmi написа:Ето една елементарна схема:http://dimasen.narod.ru/migal/003.htmFIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.
Коментар
-
killertoon написа:Ммм да подкарах я. Само трябва да настроя честотата на мигане. Благодаря ти много :D
Коментар
-
hit-ko написа:Леле, с тази схема ме вьрнахте 20г. назад! С тия германиеви транзистори... страхотни емоции имаше!"What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар