Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Релета за мигачите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Релета за мигачите

    Да ви питам мога ли да си намеря тихи релета за мигачите. Чесно казано писнали са ми разните малки прискърцвания от пластмасите /като се оправи времето почвам акция "тишина"/ пък и релетата на мигачите тракат като багер Мога ли да си намеря някои по тихи даже и да са малко по-скъпи. Не съм някакъв максималист, но гледам нещата които ме дразнят да ги отстранявам когато имам възможност.
    "What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
    Кара любимата червена Brava 1,4 12V


    #2
    Давам идея ... направи си електронно реле - с транзистор или нещо такова ... а възможно е по магазините за електроника да има нещо готово или полуготово ПоздравиИвайло
    Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

    Коментар


      #3
      Не съм отварял реле на Брава, но на други съм виждал, че на котвата на релето има нещо като чукче (всъщност то издава звука, който се чува).Та, щом вече си решил да го сменяш, вземи го разглоби и виж дали и на Бравата е така - ако махнеш чукчето, ще утихне.
      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

      Коментар


        #4
        Потърси в магазините ЕМ Комплект електронно реле за мигачи за Лада. Имаше едно време такова руско творение. Лесно става и със схема с два транзистора и няколко кондензатора и резистора. Само трябва да намериш, кой да ти я направи. Може да изолираш малко звука от механичното реле, като го омотаеш с тънак дунапрен, или нещо подобно.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          Значи позамислих се над въпроса как да си направя някакъв безшумен комутиращ елемент и стигнах до заключението, че механичният контактор (термина реле не е правилно да се използва заради наличието на хистерезис) неможе да се избегне, а имено той е вибриращият елемент. Използването на транзистор е невъзножно, защото когато е отпушен той има с порядъци по-голямо съпротивление от това на крушката 50-100 ома за биполярен, ако не се лъжа. Да не говорим, че крушките са две и са вързани в паралел със съпротивление 2 ома близо. За използването на тиристор трябва задължително да се прибави някоя бобинка за да го запуши, а и схемата става доста по-сложна -> ненадеждна. Излиза просто да си подбера някакви качествени релета на сименс .. омрон, но явно, че не съм се вманиачил толкова и ще си карам със старите
          "What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
          Кара любимата червена Brava 1,4 12V

          Коментар


            #6
            killertoon написа:
            Значи позамислих се над въпроса как да си направя някакъв безшумен комутиращ елемент и стигнах до заключението, че механичният контактор (термина реле не е правилно да се използва заради наличието на хистерезис) неможе да се избегне, а имено той е вибриращият елемент. Използването на транзистор е невъзножно, защото когато е отпушен той има с порядъци по-голямо съпротивление от това на крушката 50-100 ома за биполярен, ако не се лъжа. Да не говорим, че крушките са две и са вързани в паралел със съпротивление 2 ома близо. За използването на тиристор трябва задължително да се прибави някоя бобинка за да го запуши, а и схемата става доста по-сложна -> ненадеждна. Излиза просто да си подбера някакви качествени релета на сименс .. омрон, но явно, че не съм се вманиачил толкова и ще сиЯ карам със старите
            Абсолютно НЕВЯРНО! Има десетки схеми на безконтактни релета! :P :P
            FIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.

            Коментар


              #7
              jmi написа:
              Абсолютно НЕВЯРНО! Има десетки схеми на безконтактни релета! :P :P
              Безспорно има, но идеята ми беше да са лесни за реализиране, без управляващи блокове и прочие.
              "What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
              Кара любимата червена Brava 1,4 12V

              Коментар


                #8
                killertoon написа:
                jmi написа:
                Абсолютно НЕВЯРНО! Има десетки схеми на безконтактни релета! :P :P
                Безспорно има, но идеята ми беше да са лесни за реализиране, без управляващи блокове и прочие.
                Ето една елементарна схема:http://dimasen.narod.ru/migal/003.htm
                FIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.

                Коментар


                  #9
                  jmi написа:
                  Ето една елементарна схема:http://dimasen.narod.ru/migal/003.htm
                  За да я подкарам ще ми трябва DC-DC конвертор, който хеч не е елементарен :Pт.е. може и да греша ... първо трябва да намеря преводач /много съм зле с руския/ , може да се окаже наистина, че работи :D
                  "What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
                  Кара любимата червена Brava 1,4 12V

                  Коментар


                    #10
                    killertoon написа:
                    jmi написа:
                    Ето една елементарна схема:http://dimasen.narod.ru/migal/003.htm
                    За да я подкарам ще ми трябва DC-DC конвертор, който хеч не е елементарен :P
                    Няма нужда от никакъв конвертор-схемата се захранва с 12 волта!
                    FIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.

                    Коментар


                      #11
                      Ммм да подкарах я. Само трябва да настроя честотата на мигане. Благодаря ти много :D
                      "What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
                      Кара любимата червена Brava 1,4 12V

                      Коментар


                        #12
                        killertoon написа:
                        Ммм да подкарах я. Само трябва да настроя честотата на мигане. Благодаря ти много :D
                        JMIMarea 1.8 HLX ,1987
                        FIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.

                        Коментар


                          #13
                          killertoon написа:
                          Ммм да подкарах я. Само трябва да настроя честотата на мигане. Благодаря ти много :D
                          Леле, с тази схема ме вьрнахте 20г. назад! С тия германиеви транзистори... страхотни емоции имаше! А , за честотата, сигурно знаеш, подбери стойностите на базовите резистори на мултивибратора... или тримери сложи и ОК!

                          Коментар


                            #14
                            hit-ko написа:
                            Леле, с тази схема ме вьрнахте 20г. назад! С тия германиеви транзистори... страхотни емоции имаше!
                            Германий почти не ми се намира в нас. Мултивибратора си го бях направил още при първите опити преди jmi да даде схемата и беше с NPN транзистори. Само не зацепвам защо С1 влияе на честотата, но както и да е оправих я Малко е неприятно, че товара е преди тиристора, но и това ще го оправя някак си.
                            "What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
                            Кара любимата червена Brava 1,4 12V

                            Коментар


                              #15
                              Сега рискуваш да си забравяш включен мигача не случайно се правят по-шумни релетата ще трябва да му добавиш зумерче нещо което беше хит в лади и москвичи преди 20 - 25 години

                              Коментар

                              Working...
                              X