Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бушона на вентилатора; произволно "изчезване" на м

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Бушона на вентилатора; произволно "изчезване" на м

    Здравейте!Няколко проблема ми струпаха на високоочелялата ми глава, за които искам помощ:1. Спря да работи вентилаторът, който "отговаря" за купето. Скъсах се да търся бушона (бях питал, един колега ми отговори, за което благодаря), но нито в Workshop-a, нито в руското р-во не можах да разбера КОЙ е тоя ш*бан бушон, а както сте усетили, лятото е тук вече. Та туй ми е първото питане.2. Поне 2-3 в година ми се случва да "изчезнат" мигачите, т.е. както си карам и трябва да завия някъде, изведнаж установявам, че не работят - ни ляв, ни десен, което ме вбесява, защото съм суперстриктен шофьор! След това, също така внезапно се появяват и си работят ни лук яли, ни лук мирисали... (Започва да ми прилича фиата на първата ми кола Шкода 1000МВ, по-известна като 1000 малки болести, точно заради такива животоскъсяващи дреболии.)Както разбирате, това ми е второто питане - ЗАЩО, по-дяволите, ми чезнат мигачите?3. Щях да питам и за термостат, но междувременно намерих всичко необходима за него, тук, във форума.
    Marea Weekend TD100 ELX '97

    #2
    Re: Бушона на вентилатора; произволно "изчезване"

    Ел МареАчи написа:
    Здравейте!Няколко проблема ми струпаха на високоочелялата ми глава, за които искам помощ:1. Спря да работи вентилаторът, който "отговаря" за купето. Скъсах се да търся бушона (бях питал, един колега ми отговори, за което благодаря), но нито в Workshop-a, нито в руското р-во не можах да разбера КОЙ е тоя ш*бан бушон, а както сте усетили, лятото е тук вече. Та туй ми е първото питане.2. Поне 2-3 в година ми се случва да "изчезнат" мигачите, т.е. както си карам и трябва да завия някъде, изведнаж установявам, че не работят - ни ляв, ни десен, което ме вбесява, защото съм суперстриктен шофьор! След това, също така внезапно се появяват и си работят ни лук яли, ни лук мирисали... (Започва да ми прилича фиата на първата ми кола Шкода 1000МВ, по-известна като 1000 малки болести, точно заради такива животоскъсяващи дреболии.)Както разбирате, това ми е второто питане - ЗАЩО, по-дяволите, ми чезнат мигачите?3. Щях да питам и за термостат, но междувременно намерих всичко необходима за него, тук, във форума.
    Извинявам се - втората точка май отпада, защото като ми мина "гневът Ахилов" се сетих за търсачкта на форума. Вероятно е релето, за което иде реч в отговорите. Кофти е да си Ахил...
    Marea Weekend TD100 ELX '97

    Коментар


      #3
      За вентилатора на парното:Ръководството: http://storage.fiat-bg.org/Books/Bra...quip.pdfвиж стр. 2-14, по-специално 9 стр.Ако не е от бушона, разгледай тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3432
      Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

      Коментар


        #4
        Re: Бушона на вентилатора; произволно "изчезване"

        Колега "Ел МареАчи", колегата "simeon3000" ти е дал походящите линкове за инфо за ремонта. Понеже съм я чел тази тема във форума преди диста време и не си спомням дали го пише, искам да добавя нещо. Ако вентилатора не работи на 1,2,3 степен а на 4 степен работи значи е реостата за степените който е под жабката заедно с вентилатора. За да работиш най-добре си демонтирай жабката (много е неудобна работата отдолу). Ако и на 4-та степен не ти работи или е бушон или прекъсната връзка или изгорял електромотор. 4-та степен е директно 12волта, другите са по-малки съответно. Дано не ти се налага да сменяш ел.мотор. Не забравяй, че за да работи вентилатора ключа на колата трябва да е на контакт. Ако не ти идва напрежение на клемата му, си провери дали имаш на ключа (врътката) за степени. За да го разглпбиш се демонтира първо радиото и от там слизаш внимателно надолу, препоръчвам ти ако стигаш до там да си смениш и крушките за осветление на централна конзола защото след обратния монтаж може да не светят. Тези крушчици са ефтини стотинки са и мисля че бяха 6бр 12в без цикъл (от най-малките, като за табло). Ако имаш въпроси питай, с каквото можеме ще помагаме. Успех

        Коментар


          #5
          Здравейте.Рапортувам:1. В четвъртък изгубих 4-5 часа в опити да вдъхна живот на старото реле. "Ефектът на капака" беше в пълна сила - при свален капак работеше, 10-15 минути след затварянето - спираше. При N-тото сваляня, вадене от кутийката и обратно поставяне, релето не издържа и сдаде багажа окончателно. R.I.P. В петък обиколих 10-на магазина и потвърдих писаното във форума - марковите 27-30 лева, останалите 4-10лв. Взех 2х 10лв, едното noname, другото Topran, (пише Made in Germany, и сигурно е вярно, ако Germany e на югоизток от Анкара).Сложих 2-то, другото резерва. 2. Прегледах всички видове бушони свързани, според гайдовете, с вентилатора, но нищо - всички бяха "здрави". А пропо вентилаторът не работеше на нито една степен.Накрая стана като в случая с Рокфелер - започнал с продажба на ябълки - купувал ги по цент, лъскал ги и ги продавал по 1$. И така, докато не умрял дядо му и му завещал 1 милион $...Аз просто отидох по друг повод при зетят на брадчеда, който е профи-механик, има сервиз. Исках да си продухам G4-та. Вметнах м/у другото за проблема и той го оправи. Свали за 0 време вентилатора. Оказа се, че контактните му пластини са силно нагорели и няма контакт със захранващите кабели. За същото време сглоби всичко в обратен ред.Представям си колко време щях да се блъскам само със свалянето на дивайса, а дали щях да се усетя веднага къде е проблема е друг въпрос.Та така - още една причина да спре да работи вентилаторът е лош контакт м/у контактните пластини и кабелните обувки на захранващите кабели. Фактически и кабелите не бяха много в ред, но нямаше време, иначе щяхме и тях да смени(м).Рапорт даден!ПП Да не забравя да благодаря на отзовалите се!(Съвсем OFF - ако някой се нуждае от двупроцесорна G4-трепач с Tiger@Leopard, прясно продухана - на лични.)
          Marea Weekend TD100 ELX '97

          Коментар


            #6
            Същата процедура я правих преди седмица, но при мен вентилатора се включваше/изключваше при по-силно друсане на колата и 99% бях сигурен че е от лош контакт... разглабяне, контактен спрей, откачане на клапата щото и без това не работи и всичко обратно.
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #7
              Колега "Ел МареАчи", радвам се за теб че си отстранил проблема доста успешно. А сега искам да попитам нещо колегата "spark": как си свалил вентилатора на парното че аз искам да ремонтирам клапата за циркулация на въздуха, а не знам как се сваля този вентилатор, мъчих се няколко пъти по 3-4 часа, но не разбрах как да го сваля?

              Коментар


                #8
                mihr написа:
                Колега "Ел МареАчи", радвам се за теб че си отстранил проблема доста успешно. А сега искам да попитам нещо колегата "spark": как си свалил вентилатора на парното че аз искам да ремонтирам клапата за циркулация на въздуха, а не знам как се сваля този вентилатор, мъчих се няколко пъти по 3-4 часа, но не разбрах как да го сваля?
                На дъното на самия вентилатор има една малка петичка с винт. Маха се този винт и след това капака се завърта и се сваля целият вентилатор с все перката. Ако не освободиш тази петичка, бая зор ще видиш.А по въпроса с клапата има много писано и общо взето всичко се свежда до една дума : За*би!Няма оправия, освен ако не си някой супер инат. Просто тая клапа е навряна на такова място, че .......
                Настоящата - Ford Focus ST
                Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                Франкенщайн - R.I.P.
                Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                Коментар


                  #9
                  Това ми е идеята, ако сваля вентилатора няма ли да се свали с него и въпросното редукторче с клапата? Или ще ме разочароваш колега Korun

                  Коментар


                    #10
                    Ами не, няма да го свалиш. Въпросния редуктор заедно с клапата е най-горе на корпуса на вентилатора, а самия вентилатор - най-долу.Виж поразрови се из темите, има много писано. Даже имаше и инструкция как се оправя въпросната клапа. Но е пълен "Фъззз" самата процедура. Аз за това не се и хващам с моята.Съжалявам за картинката, ама сега просто това е най-доброто, което мога да изровя.
                    Прикачени файлове
                    Настоящата - Ford Focus ST
                    Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                    Франкенщайн - R.I.P.
                    Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                    Коментар


                      #11
                      Колегата Korun го е обяснил - моторчето няма сваляне, задните два болта просто няма как да се развият без сваляне на цялото табло. Това което направих е да откача клапата от горния край на Z пластината, която я свързва с моторчето. Така клапата "клепна" във вертикално положение, което е полу-отворено. Пробих я долу в десния ъгъл и я вързах с тел да е напълно отворена. На есен може да помисля за някаква система с жило и някоя кука в жабката
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар

                      Working...
                      X