Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Brava_75td Климатик?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Не е,просто търсих подходяща снимка из нета и само тази намерихИ последен въпрос,че станах досаден вече.Как зимата при положение че всички бутони са били изключени(в положение "0") и аз въпреки незнанието си, съм натискал бутона за компресора,е духало топло?И удачно ли ще е,щом не работи климатика да ползвам духалката,за да ми духа студено,или излишно ще натоварвам системата?

    Коментар


      #17
      Сега без да се обиждаш, това е вкръга на шегата, но това е направено да бъде глупако-устойчиво. T.e. - ако някой някога натисне копчето за компресора, но забрави да включи вентилатора в купето, то той автоматично се включва на едно, за да не се получи замръзване на изпарителя, т.е. да има винаги постоянен поток въздух, който да го загрява, независимо от степента на врътката за вентилатор. Аз понякога зимата, когато е 6-7 градуса, натискам копчето за компресора, без да пипам врътката за вентилатора, колкото да се раздвижи фреона. И тъй като го знам това, дори и вентилатора да е на нула, не го пипам, защото знам че той сам ще се включи на едно. Демек - натискам 1 копче по-малко. Затова когато натиснеш копчето на климатика, вентилатора задължително се включва, ако е на нула. Вече другите датчици решават дали да позволят на самия компресор да се задейства, или да остане изключен, като зимата обикновено остава изключен, а вентилатора си тръгва автоматично. Ако не включваш компресора, ще ти духа точно толкова студено, колкото е външният въздух, с други думи - въздухът няма да се загрява от радиаторчето - колкото е бил хладен при навлизане във вентилацията, ттолкова хладен и ще я напусне, ако не работи компресора, и няма какво да го охлади допълнително.

      Коментар


        #18
        Благодаря за изчерпателния отговор!

        Коментар


          #19
          Закарах я на един сервиз,където оправят климатици,отвориха капака,свъзаха там бутилката с фреона,като преди това закачиха някакви тръби с уред за измерване на налягането.Оказа се,че климатика изобщо не ми е бачкал,но след като започнаха да го пълнят с фреон и започна да трака асал като трактор(много дразнещо) и в началото се чудеха,да не би да е запушена някоя клапа или да е заминал компресора...В последствие с "300" зора го напълниха(уж) и на ниски обороти трака,а като включи на по-големи обороти,тракането спира.Имат съмнение,че това е така защото не е имало фреон дълго време и съответно трябва да поработи ден,два за да "смаже" компресора или евентуално има нещо счупено по самия компресор.Но от коментарите по-горе никаква диагностика не ми направиха,просто забучиха едно като датчик във въздухоотводите в колата и отчитаха температурата.По време на самото пълнене,форсираха колата,като лудиВ крайна сметка климатика си бачка но с това тракане...

          Коментар


            #20
            Компресора не му трябва време да се смазва. При автомобилните и битовите климатици има определено количество масло което се разтваря във фреона и циркулира заедно с него в системата и така маже компресора. Друг е въпроса че много пълначи станаха който не проверяват за течове не слагат масло при зареждането. Скоро се наложи да трансформирам едно рено от фреон R12 на R134 при отваряне на пробката на компресора се оказа че няма капка масло вътре смятайте какво става ако беше някой хладилен мастор го бе заредил.
            Обичам си работата.

            Коментар


              #21
              Valentin_V написа:
              Компресора не му трябва време да се смазва. При автомобилните и битовите климатици има определено количество масло което се разтваря във фреона и циркулира заедно с него в системата и така маже компресора. Друг е въпроса че много пълначи станаха който не проверяват за течове не слагат масло при зареждането. Скоро се наложи да трансформирам едно рено от фреон R12 на R134 при отваряне на пробката на компресора се оказа че няма капка масло вътре смятайте какво става ако беше някой хладилен мастор го бе заредил.
              Имат съмнение,че като е бил празен и не е останало масло вътре.Като го напълниха,казаха че е възможно,новия фреон да смаже компресора,ако ли не трябва да се източва наново целия фреон и да се сложи отделно и масло в компресора.

              Коментар


                #22
                Стандартна процедура е при зареждане на авто климатик да се добавя масло 50% от това което съдържа системата това че не са ти сложили говори лошо за тях. Сезонни печалбари. Специализирани сервизи имат дозатори и могат без да точат фреона да добавят масло.
                Обичам си работата.

                Коментар


                  #23
                  Valentin_V написа:
                  Стандартна процедура е при зареждане на авто климатик да се добавя масло 50% от това което съдържа системата това че не са ти сложили говори лошо за тях. Сезонни печалбари. Специализирани сервизи имат дозатори и могат без да точат фреона да добавят масло.
                  Много благодаря за мнението!Понеже колата е без оборотомер,взеха да се чудят,защо при ниски обороти включва,при високи изключва и т.н.А случайно да знаеш,дали колата се форсира яко при самата процедура на пълнене?

                  Коментар


                    #24
                    Днес следобед ми дойде едно момче с голф и той така заредили го некви дето слагат климатици но не сложили масло обаче той разбрал че е опасно за компресора и не го е ползвал. Добавих му маслото без да източвам климатика. Не е нужно да се форсира може да се дига но не е нужно повече от 2000оборота много рядко ми се е налагало да увеличавам оборотите при пълнене. Може да изключва от презареждане или от лошо охлаждане на радиатора на климатика. Ето този уред се ползва за вкарване на маслото
                    Прикачени файлове
                    Обичам си работата.

                    Коментар


                      #25
                      Valentin_V написа:
                      Днес следобед ми дойде едно момче с голф и той така заредили го некви дето слагат климатици но не сложили масло обаче той разбрал че е опасно за компресора и не го е ползвал. Добавих му маслото без да източвам климатика. Не е нужно да се форсира може да се дига но не е нужно повече от 2000оборота много рядко ми се е налагало да увеличавам оборотите при пълнене. Може да изключва от презареждане или от лошо охлаждане на радиатора на климатика. Ето този уред се ползва за вкарване на маслото
                      Казаха ми ако трака 2-3 дни,да отида да ми източат фреона,пък след това да налеят нов и чак тогава,да вкарат масло....Жалко,че не си от Пловдив,та да дойда при теб

                      Коментар


                        #26
                        Хора, имам подобен проблем но в лятни условия. Съска, а не охлажда.Климатика съмо шушти - все едно върти фреона в кръг, и едва може да се нарече хладна струята но съвсем не е студена.За допълване ли да се готвя? Има една гайка, която се вижда под компресора отдолу от канал и на нея отвън винаги имам събрана една капка с някаква зелена течност и си мисля, че можеби от там изпуска по малко. Последното пълнене беше преди две години и до сега издържа.Някакви клапи нещо може ли да е останало отворено, че да не спира да шуми - миналото лято издаваше този звък в продължение на няколко секунди само докато се включва и изключва и замлъкваше, а сега не престава.Търсих за подобни теми но намерих само тази.
                        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                        Коментар


                          #27
                          niko_ymn написа:
                          Хора, имам подобен проблем но в лятни условия. Съска, а не охлажда.Климатика съмо шушти - все едно върти фреона в кръг, и едва може да се нарече хладна струята но съвсем не е студена.За допълване ли да се готвя? Има една гайка, която се вижда под компресора отдолу от канал и на нея отвън винаги имам събрана една капка с някаква зелена течност и си мисля, че можеби от там изпуска по малко. Последното пълнене беше преди две години и до сега издържа.Някакви клапи нещо може ли да е останало отворено, че да не спира да шуми - миналото лято издаваше този звък в продължение на няколко секунди само докато се включва и изключва и замлъкваше, а сега не престава.Търсих за подобни теми но намерих само тази.
                          Това е пробката на компресора обикновенно е нагоре. Трябва да се източи климатика и да се смени уплатнителния пръстен на пробката.
                          Обичам си работата.

                          Коментар


                            #28
                            niko_ymn написа:
                            Хора, имам подобен проблем но в лятни условия. Съска, а не охлажда.Климатика съмо шушти - все едно върти фреона в кръг, и едва може да се нарече хладна струята но съвсем не е студена.
                            Е за това съскане ставаше дума и при мен. Преди да ми напълнят компресора с фреон,не тракаше като развален трактор,каква е причината тогава сега да трака? Имам съмнения,че са направили нещо от самия сервиз. Дори да е нямало фреон и въпреки това съм включвал компресора ,такова тракане преди е нямало. Веднага след като го напълниха и се появи?!? Нещо няма логика ми се струва?

                            Коментар


                              #29
                              Има, има: Когато нямаш фреон, дори и да натискаш копчето, компресора не се включва. Съответно не се върти, и не трака.

                              Коментар


                                #30
                                Моля препоръчайте ми свестен сервиз за авто климатици за гр.Пловдив.Съответно да не ми "одерът кожата"P.S. Намерих този в нета,някой да знае,дали е добър?

                                Коментар

                                Working...
                                X