та купих си диоди OSW5SL5111A-E-VW 3.2 волта 15 градуса та въпроса ми е според вас ако ги вържа последователно по 4 диода накрая колко съпротивление трябва да сложа така че хем да светят много силно хем да не изгорят .Моля помагаите защото не знам закона на ома и не знам как да боравя с него. и втори въпрос кое краче беше плюса дългото или късото че забравих да питам продавача
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
моля за помощ ако някой знае как да си вържа диодите
Collapse
X
-
За сметките виж тук: http://download.fiat-bg.org/Books/Ge...ED.pdfМоят съвет е да ги свържеш в групи от по 3 броя последователно.Погледни светодиода странично - анодът обикновено прилича на цифрата 1 Дължината не всеки път е критерий.
-
В твоя случай анода (+) е дългото краче а катода (-) е късото.Освен това за диодите е важен тока протичащ през тях а не напрежението.Последното е следствие За твоите диоди дават номинален ток от 30mA или 0,03А.Според същия този закон на Ом, ако свържеш 4 броя последователно и напрежение 12V не е необходимо никакво съпротивление.Пък и не само според закона на Ом - и според аритметиката пак 4 броя се получават Нали знаеш какво значи последователно свързване?Анод с катод на първия, анод с катод на втория и така нататък...I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Esper написа:В твоя случай анода (+) е дългото краче а катода (-) е късото.Освен това за диодите е важен тока протичащ през тях а не напрежението.Последното е следствие За твоите диоди дават номинален ток от 30mA или 0,03А.Според същия този закон на Ом, ако свържеш 4 броя последователно и напрежение 12V не е необходимо никакво съпротивление.Пък и не само според закона на Ом - и според аритметиката пак 4 броя се получават Нали знаеш какво значи последователно свързване?Анод с катод на първия, анод с катод на втория и така нататък...
Коментар
-
Няма.При 14В тока през всеки диод ще стане не 30 а 35mA - чудо голямо. Ще ги поеме.Така или иначе, със или без резистор, само с пасивни компоненти не е възможно да изкараш максимума светлина от диода и изобщо този метод е импровизация.Това е така поради факта, че диода позволява да му бъде подаден 3 пъти по-голям ток но в специален, импулсен режим.За твоите диоди този ток е 100mA ( 0,1A ).Той се осигурява посредством специална интегрална схема.По този начин печелиш по-голям интензитет на осветеност без да съкращаващ живота да диода драстично.Изобщо разгледай линка, който ти даде Ilkor - примера за управление на диодите с драйвер беше накрая.П.С: Данните на диода ти са взети от ТУК.Подчертаните параметри са тези, за които ти говорех по-горе.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
четох там и четох тук http://www.led.omega-light.com/Leds/leds.htm но не съм сигурен че съм избрал супер вариянта да ми светят силно но и да не горят моля помагаите
Коментар
-
lubomm написа:...моля помагаитеI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Искам така http://www.led.omega-light.com/Leds/...les/LEDUM2.jpg защото мисля че е по удачно за мен ама не знам какво съпротивление моля казвайте колко ома е много добре
Коментар
-
От опит 1.8к върши перфектна работа, ако се връзва на всеки диод по отделно.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Преди 2 години си бях купил габаритни диоди бели - изгоряха и реших да ги "тунинговам" - запоих по три силносветещи бели светодиода последователно, сложих едното съпротивление от съществуващите габаритни диоди, поставих полученото самоделие във "цокъла" на изгорелите и вече имам доста добре светещи габарити - без никакви проблеми са. Е, изгорих един-два диода в експериментите, но пък си имам и стабилизирани 12V захранване и мога да си играя с тестовете..Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар