Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на крушки задни осветителни тела на Пунто МК1

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на крушки задни осветителни тела на Пунто МК1

    Днеска се сблъсках с проблема,след смяната изглежда елементарно но в началото не беше така!Значи развиват се два чашковидни болта единия е над водача на задн.колан на гредата,а другияпод кората на гредата.Стопа се придърпва внимателно и излиза като се държи само на кабелите,вади се буксата и стопа е свободен.След това на гърба на самия стоп има четири болта,след тяхното развиване капака се отделя на него са крушките,има и малко снимки.
    Прикачени файлове
    Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

    #2
    Аз да допълня малко темата на колегата.При много пунта (и при моето), се получава силно окисление на контактите на крушките за мъгла и съответно се получава така, че крушката е здрава, но не свети. Много време се чудех защо така се получава и накрая съвсем случайно видях къде е проблема. Повечето шофьори палят тези габарити освен при мъгла и при силен дъжд (в това число и аз). Преди около месец, на магистрала Хемус ме валя зверски дъжд, едва си виждах предницата. И за всеки случай, реших да ги пална тези габарити за мъгла. Не ги бях палил от последния път когато сменявах крушките им и чистих гнездата им от окиси. Два часа по късно спрях на една бензиностанция да си купя цигари и какво да видя, едната от двете крушки не свети. Заедно с цигарите си купих и една крушка и на следващиет ден я смених. Докато я сменявах обаче забелязах, че уплътнението на планката с крушките (в мястото което съм посочил със стрелка) не контактува добре с тялото на стопа. Явно тази пластмасова планка се е огънала леко под натиска на уплътнението и с времето е заела такава позиция, че колкото и да се стяга последният винт от към уплътнението, то никога не прилепва добре към тялото на стопа и при обилен дъжд, в стопа влизат около два три милилитра вода. Това не е много, но е напълно достатъчно да се окислят крушките (все пак те са по 21W, което значи, че през тях тече ток 1.75А. За сравнение, през габаритите, които са 5W, тече ток 0.416А, затова те не се окисляват почти). След това, тази вода се изпарява през отдушника на стопа към купето и като се оправи времето и на човек му дойде музата да си смени крушките, стопа е идеално сух и настава голямо чудене защо се окисляват крушките.Решението на проблема - вадите уплътнението в частта която съм посочил със стрелка и под него слагате една равномерна линия силикон, който да повдига 2-3мм нагоре уплътнението и връщате самото уплътнението в каналчето (върху силикона). Изчаквате малко силикона да се повтвърди и си сглобявате стопа.След като си монтирах стопа, направих няколко теста с водоструйката на ОМV и вече 100% в него не влиза вода.На ентусиастите - успех!
    Прикачени файлове
    Fiat Punto 1.1 '97

    Коментар


      #3
      Колега, и аз имам тоя проблем с окисляването на буксите и на двата стопа на крушките за мъгла. Явно както ти казваш влиза вода или се получава някакъв конденз, но последния път като сменявах крушките на габаритите изсипах може би 100-200гр. вода която се беше събрала в стопа и от там ми беше ръждасала планката долу ниско при крушката за мъгла. Кажи, къде се намира тоя отдушник да видя дали не е запушен и да го почистя. Иначе съм решил да си взимам стопове на старо, щото моите както казах вече и двата особено левия така са се окислили че, крушките за мъгла не искат да светят, не че е болка за умиране ама е желателно да имаш при нужда и такиви светлини.
      Фиат Пунто 1,2 HSD

      Коментар


        #4
        Дупчицата посочена с лилавата стрелка е отдушника. Като монтираш стопа тази дупчица се оказва свързана с въздуха в купето.И аз го мислех този вариант да си купувам нови стопове, но се отказах, защото едва ли ще намеря два еднакво изгорели от слънцето (еднакви на цвят). Та поради тази причина както съм описал в предишния пост, подложих силикон под уплътнението на планката с крушките и от там спря да влиза вода. Освен това, си купих една тубичка течна гарнитура и една спринцовка от аптеката (20мл. спринцовка), напълних спринцовката с течна гарнитура и много прецизно уплътних всички визможни места откъдето може да влезе вода в тялото на стопа. Ползвайки спринцовката, накрая резултата беше все едно машина го е правила уплътнението.Колкото до ръждата на металните контакти при теб, зачисти я внимателно със шкурка, напръскай с WD40, изолирай си телата на стоповете, подложи малко силикон под уплътнението и си като нов.Новите стопове са по 115лв. парчето, а на старо ако ги вземеш първо не е сигурно, че ще са еднакви на цвят и второ може и те да пускат вода и положението да остане без промяна.За 2 часа и 5-6 лева за спринцовка и течна гарнитура и ще си като нов. По късно ще снимам моите стопове, да ти стане по ясно за уплътнението с течната гарнитура.
        Fiat Punto 1.1 '97

        Коментар

        Working...
        X