Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем със скоростомера

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем със скоростомера

    Колеги та значи проблема ми е следния.Ходих си днес до село спрях колата там и като си тръгнах забелязах че не ми отчита скороста на автомобила.И след продължителен оглед се забеляза че неотчита и изминати километри.Първото което си помислих скъсано жило на скоростомера.Пребирам се в града веднага на канал оглежда се скоросната кутия да не виси от някъде жилото.От никаде нищо не се вижда.Веднага се сваля таблото и какво да видя няма жило.Явно всичко е електроника някаква почват да се гледат бушони ама нема изгурели.Сядам на компа сега и почвам да търся с търсачката.До колкото разбрах имало някакъв датчик на скоростната кутия(червяк) който се изронвал и се дължало на него проблемите.Но никои не казва точно и ясно дали е от него а само предположения.И никой от хората с проблем после не обесняват при тях на какво се е дължало това нещо и как е отстранено.Моля ви помогнете ми Автомобила ми е Мареа 1.6
    кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф

    #2
    Смени си датчика за скоростта, на скоростната кутия Виж в продава, намират се по 15-20-30 леваИли си купи ччисто нов за 65 лева.

    Коментар


      #3
      И Аз бях със същият проблем, при мен се оказа повреден датчик.
      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

      Коментар


        #4
        batproho написа:
        И Аз бях със същият проблем, при мен се оказа повреден датчик.
        Да колега благодаря ти много за изчерпателната информация която ми даде на лични Може ли някои да обясни по възможност нагледно къде се намира тоя датчик и евентуално де е тоя червяк.То е ясно че е на скоросната кутия ама какво представлява и къде точно е .
        кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф

        Коментар


          #5
          rercho написа:
          batproho написа:
          И Аз бях със същият проблем, при мен се оказа повреден датчик.
          Да колега благодаря ти много за изчерпателната информация която ми даде на лични Може ли някои да обясни по възможност нагледно къде се намира тоя датчик и евентуално де е тоя червяк.То е ясно че е на скоросната кутия ама какво представлява и къде точно е .
          аз имах проблем с цялото таблоту отчитаха, ту не отчитаха всички уредии смених таблото - всичко се оправинамерих табло в една автоморга във варна - чрез колегата Любомиримай го предвид и това като търсиш повредата
          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

          Коментар


            #6
            Възможностите са няколко. Повреда в таблото, повреда в датчика, връзки. Най-често срещаната причина е датчика - импулсен. На снимката се вижда разглобен такъв. Платка с SMD монтаж и магнит. В някакви руски матриали бях чел, че привода е такъв, че на всеки 1000м. импулсите подавани от него трябва да са 6000. С просто делене от електърониката в таблото получавате реалната скорост. И това било по някакъв стандарт ХХХХХХХ... А датчика поне при мен се намирана много неудобно място - точно над диференциала. От долната страна го покрива почти изцяло едно рамо, което през тампон държи двигателя. Това е третия тампон (заден) от страната на Скоростната кутия. Без да бъде сталено рамото няма как да се смени датчика. От горната страна пречат още повече неща, така че пак е невъзможно. Трябва някакъв изключителен ентусиазъм и нечовешки мъки за да може човек сам, без подемник да се справи.
            Прикачени файлове
            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

            Коментар


              #7
              alvanovo написа:
              rercho написа:
              batproho написа:
              И Аз бях със същият проблем, при мен се оказа повреден датчик.
              Да колега благодаря ти много за изчерпателната информация която ми даде на лични Може ли някои да обясни по възможност нагледно къде се намира тоя датчик и евентуално де е тоя червяк.То е ясно че е на скоросната кутия ама какво представлява и къде точно е .
              аз имах проблем с цялото таблоту отчитаха, ту не отчитаха всички уредии смених таблото - всичко се оправинамерих табло в една автоморга във варна - чрез колегата Любомиримай го предвид и това като търсиш повредата
              Да и повредено табло също е вариант но е много малко вероятно.Аз също бях купил табло но уви не беше от него и наскоро Го продадох на Колега от Варна.
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар


                #8
                Ето позицията на датчика в двигател 1.6 (’95-’98 ), в Браво. Благодарение на Sedmaka.mme - в сервизните ръководства на датчика съм чел че един импулс подадаен от него е от 1.00 до 1.02 метра. От Това преди време се интересуваше и Esper по някакъв повод. Т.е. за 5 оборота на гумата се подават около 9 импулса. Грубо. Синята стрелка сочи дясната полуос.
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  Ето статия за датчици, скоростомети, оборотомери: http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a...?9,250,250Не е онова, което четох преди, но дава представа все пак за някои стандарти."...Скоростомерите на новите автомобили (ВАЗ--2110, ГАЗ--3110) са електронни и при тях обърквания с предавателните числа няма. (...)По международен стандарт, на всеки километър датчикът на електронния скоростомер трябва да дава 6000 импулса..."
                  Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                  Коментар


                    #10
                    Ето снимка на датчика и червяка.Червяка с това металното влиза в скоростната кутия и се захваща с един болт отстрани.Върху металното се завива датчика.Ако се окаже, че някое от тях е счупено и ти потрябва, може да пишеш, имам ги.Металното + червяка е чисто ново и не е слагано, купувано е от Т&Н Кар за 54лв., като ги дават само комплект. Цената ще е по-ниска разбира се доста.Имам и датчик (не този на снимката).
                    Ex Fiat 126P
                    Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
                    Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
                    Alfa Romeo 147 1.6 TS
                    Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

                    Коментар


                      #11
                      От сървис мануала на 2.0 ХГТ:The sensor is the Hall effect type (see paragraphon "engine timing sensor") and is calibratedso that a distance of one metre correspondsto each impulse. 1.8 - ’99та:The sensor is the Hall effect type (see paragraphon "engine timing sensor") and is calibratedso that each impulse corresponds to adistance of one metre;1.6 :The sensor is of the Hall-effect type (see"timing sensor" sub-section), and transmits16 pulses/revolution; thus the vehicle speedcan be obtained on the basis of the pulse frequency.

                      Коментар


                        #12
                        Кво толкоз го мъдрите? Датчика струва 50лв. Самият той е почти дураково устойчив - ако не е строшен/изгорял от волтова дъга, се измива със спирт подсушава се (пиша за електрониката). Залепват се съставните му части, хидроизолират се и всичко е шест точки. Аз лично съм я правил тази процедура. Накрая я завърших с черен силикон. За 14 месеца - не е мръднал. Цена на труд + материали + време = 5лв.
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          Три датчика сменям и нищо друго табло сложих и пак нищо.Кажете от какво може да е сега ?
                          кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф

                          Коментар


                            #14
                            rercho написа:
                            Три датчика сменям и нищо друго табло сложих и пак нищо.Кажете от какво може да е сега ?
                            Значи колеги проблема е открит Най -накрая Червяка е изронен Въртяхме датчика с един винтоверт и километража нмаправо полудя
                            кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф

                            Коментар


                              #15
                              Хора кажете бе как се вади тоя червяк бе?Има отстрани едно болче с шестограм то отвива ли се цялото или просто се отхлабва и после тва чудо отвива ли се от скоростната кутия или просто се издърпва?
                              кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф

                              Коментар

                              Working...
                              X