Колеги та значи проблема ми е следния.Ходих си днес до село спрях колата там и като си тръгнах забелязах че не ми отчита скороста на автомобила.И след продължителен оглед се забеляза че неотчита и изминати километри.Първото което си помислих скъсано жило на скоростомера.Пребирам се в града веднага на канал оглежда се скоросната кутия да не виси от някъде жилото.От никаде нищо не се вижда.Веднага се сваля таблото и какво да видя няма жило.Явно всичко е електроника някаква почват да се гледат бушони ама нема изгурели.Сядам на компа сега и почвам да търся с търсачката.До колкото разбрах имало някакъв датчик на скоростната кутия(червяк) който се изронвал и се дължало на него проблемите.Но никои не казва точно и ясно дали е от него а само предположения.И никой от хората с проблем после не обесняват при тях на какво се е дължало това нещо и как е отстранено.Моля ви помогнете ми Автомобила ми е Мареа 1.6
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странен проблем със скоростомера
Collapse
X
-
И Аз бях със същият проблем, при мен се оказа повреден датчик.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
batproho написа:И Аз бях със същият проблем, при мен се оказа повреден датчик.кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф
Коментар
-
rercho написа:batproho написа:И Аз бях със същият проблем, при мен се оказа повреден датчик.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Възможностите са няколко. Повреда в таблото, повреда в датчика, връзки. Най-често срещаната причина е датчика - импулсен. На снимката се вижда разглобен такъв. Платка с SMD монтаж и магнит. В някакви руски матриали бях чел, че привода е такъв, че на всеки 1000м. импулсите подавани от него трябва да са 6000. С просто делене от електърониката в таблото получавате реалната скорост. И това било по някакъв стандарт ХХХХХХХ... А датчика поне при мен се намирана много неудобно място - точно над диференциала. От долната страна го покрива почти изцяло едно рамо, което през тампон държи двигателя. Това е третия тампон (заден) от страната на Скоростната кутия. Без да бъде сталено рамото няма как да се смени датчика. От горната страна пречат още повече неща, така че пак е невъзможно. Трябва някакъв изключителен ентусиазъм и нечовешки мъки за да може човек сам, без подемник да се справи.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
alvanovo написа:rercho написа:batproho написа:И Аз бях със същият проблем, при мен се оказа повреден датчик.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Ето позицията на датчика в двигател 1.6 (’95-’98 ), в Браво. Благодарение на Sedmaka.mme - в сервизните ръководства на датчика съм чел че един импулс подадаен от него е от 1.00 до 1.02 метра. От Това преди време се интересуваше и Esper по някакъв повод. Т.е. за 5 оборота на гумата се подават около 9 импулса. Грубо. Синята стрелка сочи дясната полуос.
Коментар
-
Ето статия за датчици, скоростомети, оборотомери: http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a...?9,250,250Не е онова, което четох преди, но дава представа все пак за някои стандарти."...Скоростомерите на новите автомобили (ВАЗ--2110, ГАЗ--3110) са електронни и при тях обърквания с предавателните числа няма. (...)По международен стандарт, на всеки километър датчикът на електронния скоростомер трябва да дава 6000 импулса..."Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Ето снимка на датчика и червяка.Червяка с това металното влиза в скоростната кутия и се захваща с един болт отстрани.Върху металното се завива датчика.Ако се окаже, че някое от тях е счупено и ти потрябва, може да пишеш, имам ги.Металното + червяка е чисто ново и не е слагано, купувано е от Т&Н Кар за 54лв., като ги дават само комплект. Цената ще е по-ниска разбира се доста.Имам и датчик (не този на снимката).Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
От сървис мануала на 2.0 ХГТ:The sensor is the Hall effect type (see paragraphon "engine timing sensor") and is calibratedso that a distance of one metre correspondsto each impulse. 1.8 - ’99та:The sensor is the Hall effect type (see paragraphon "engine timing sensor") and is calibratedso that each impulse corresponds to adistance of one metre;1.6 :The sensor is of the Hall-effect type (see"timing sensor" sub-section), and transmits16 pulses/revolution; thus the vehicle speedcan be obtained on the basis of the pulse frequency.
Коментар
-
Кво толкоз го мъдрите? Датчика струва 50лв. Самият той е почти дураково устойчив - ако не е строшен/изгорял от волтова дъга, се измива със спирт подсушава се (пиша за електрониката). Залепват се съставните му части, хидроизолират се и всичко е шест точки. Аз лично съм я правил тази процедура. Накрая я завърших с черен силикон. За 14 месеца - не е мръднал. Цена на труд + материали + време = 5лв.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
rercho написа:Три датчика сменям и нищо друго табло сложих и пак нищо.Кажете от какво може да е сега ?кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар