Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с чистачки на Браво - ОПРАВЕН!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с чистачки на Браво - ОПРАВЕН!!!

    Здравейте колеги. Имах следния проблем и реших да споделя с вас как го реших. Не ми работеше интервала на чистачките и прочетох в тема на един колега че може да е от една шайба която се намира при моторчето на чистачките. Свалихме системата... отворихме да видим дали нещо не е наред. Оказа се че всичко е точно. Шайбата беше добре и греста беше горе долу добре. За всеки случай зачистихме всичко и го сглобихме. Закачихме буксата кам механизма пуснахме да пробваме и пак нищо. На парва и втора степен чистачките пак си вартяха еднакво и постоянно!!!След кратак оглед на нещатата и премисляне отново и отново решихме да разгледаме нещата по-обстойно. При самото моторче има малко електроника.. една платка с транзисторче, няколко резисторчета, кондензаторче и най-важното - реле. След кратак тест се оказа че релето е изгоряло и не функционира. Платката се сваля като се отпоят трите пластини които контактуват с шайбата от долу. И платката излиза на горе. Релето се сменя ако имате такова, запоявате пластините и сглабяте всичко. Дано сам помогнал на някой, защото аз доста се измачих с тези чистачки. П.С. Аз лично нямах такова реле и нямаше от каде да намеря. Използвах реле свалено от сателитен применик за цифрова телевизия. Изведох го с 5 кабелчета навън и го изолирах много добре.
    Fiat Bravo - НАЙ-БЪРЗИЯ с вариатор Powered By . . .
    Fiat Marea 1.6 16V - Not Powered By ... YET !
    Alfa Romeo 155 2.0 8v Twin Spark - в гаража ...
    Lancia Delta 1 HF 2.0 8v TURBO

    #2
    Поздравления!
    Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
    Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
    -------------------------------------------------------------

    Коментар


      #3
      Повдигам темата, за да питам, някой дали знае точният модел/стойности на тези релета, които трябва да се презапоят? При мен проблема е следващият: Пускам, не тръгват, или тръгват, и спират в някакво положение. Като ги размърдам с ръка (при пуснато лостче), тръгват, може да по насекат няколко пъти, обаче тръгват, и повече проблем няма с конкретната степен. При смяна на степента, пак същият проблем. Докато не им помогна с ръка не тръгват просто. На прекъсната степен помагам, правят няколко цикъла, и спират. На средната степен проблем няма, след като "влязът в ритъм", и помагане с ръка в началото. На последната степен, работят, ама бавно, трябва бая време, за да почнат да движат бързо, и бая помагания с ръка.На всички степени е, все едно не им достига сила и/или ток.И затова смятам че релетата са виновни.
      00' Bravo 105 JTD

      Коментар


        #4
        nikolce написа:
        Повдигам темата, за да питам, някой дали знае точният модел/стойности на тези релета, които трябва да се презапоят?
        В мануала не го пише... Освен някой, който го е разглобявал да каже.Иначе мисля, че всяко 5 амперово (и нагоре) реле за 12V - 14V би ти свършило работа. Мотора не ми се вярва да е повече от 50-60 вата.За всеки случай може да го отвориш, за да видиш дали не се е получил нагар по контактите. Може и това да ти е проблема, ако моторчето е видяло зор, от спекла смазка и/или ръжда по рамената. Възможно и водичка да е влезнала от някъде.
        Alfa 159 SW 2.4 Ti
        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

        Коментар


          #5
          Аз събота/неделя, ще ги отворя задължително, ама искам да съм приготвен с релетата под ръка, да не правя една работа два пъти. Грес съм взел литиева, контактен спрей също. Ще приготвя и две обикновени релета. Междувременно, някой ако знае стойностите на тези релета, нека да помага.
          00' Bravo 105 JTD

          Коментар


            #6
            Re: Проблем с чистачки на Браво - ОПРАВЕН!!!

            nonamecrew написа:
            Здравейте колеги. Имах следния проблем и реших да споделя с вас как го реших. Не ми работеше интервала на чистачките и прочетох в тема на един колега че може да е от една шайба която се намира при моторчето на чистачките. Свалихме системата... отворихме да видим дали нещо не е наред. Оказа се че всичко е точно. Шайбата беше добре и греста беше горе долу добре. За всеки случай зачистихме всичко и го сглобихме. Закачихме буксата кам механизма пуснахме да пробваме и пак нищо. На парва и втора степен чистачките пак си вартяха еднакво и постоянно!!!След кратак оглед на нещатата и премисляне отново и отново решихме да разгледаме нещата по-обстойно. При самото моторче има малко електроника.. една платка с транзисторче, няколко резисторчета, кондензаторче и най-важното - реле. След кратак тест се оказа че релето е изгоряло и не функционира. Платката се сваля като се отпоят трите пластини които контактуват с шайбата от долу. И платката излиза на горе. Релето се сменя ако имате такова, запоявате пластините и сглабяте всичко. Дано сам помогнал на някой, защото аз доста се измачих с тези чистачки. П.С. Аз лично нямах такова реле и нямаше от каде да намеря. Използвах реле свалено от сателитен применик за цифрова телевизия. Изведох го с 5 кабелчета навън и го изолирах много добре.
            Благодаря на съфорумника nonamecrew. По същия начин си оправих и аз чистачките .
            Fiat Bravo 1.4 12v '95

            Коментар


              #7
              Моля ))))
              Fiat Bravo - НАЙ-БЪРЗИЯ с вариатор Powered By . . .
              Fiat Marea 1.6 16V - Not Powered By ... YET !
              Alfa Romeo 155 2.0 8v Twin Spark - в гаража ...
              Lancia Delta 1 HF 2.0 8v TURBO

              Коментар

              Working...
              X