Здравейте колеги. Имах следния проблем и реших да споделя с вас как го реших. Не ми работеше интервала на чистачките и прочетох в тема на един колега че може да е от една шайба която се намира при моторчето на чистачките. Свалихме системата... отворихме да видим дали нещо не е наред. Оказа се че всичко е точно. Шайбата беше добре и греста беше горе долу добре. За всеки случай зачистихме всичко и го сглобихме. Закачихме буксата кам механизма пуснахме да пробваме и пак нищо. На парва и втора степен чистачките пак си вартяха еднакво и постоянно!!!След кратак оглед на нещатата и премисляне отново и отново решихме да разгледаме нещата по-обстойно. При самото моторче има малко електроника.. една платка с транзисторче, няколко резисторчета, кондензаторче и най-важното - реле. След кратак тест се оказа че релето е изгоряло и не функционира. Платката се сваля като се отпоят трите пластини които контактуват с шайбата от долу. И платката излиза на горе. Релето се сменя ако имате такова, запоявате пластините и сглабяте всичко. Дано сам помогнал на някой, защото аз доста се измачих с тези чистачки. П.С. Аз лично нямах такова реле и нямаше от каде да намеря. Използвах реле свалено от сателитен применик за цифрова телевизия. Изведох го с 5 кабелчета навън и го изолирах много добре.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с чистачки на Браво - ОПРАВЕН!!!
Collapse
X
-
Повдигам темата, за да питам, някой дали знае точният модел/стойности на тези релета, които трябва да се презапоят? При мен проблема е следващият: Пускам, не тръгват, или тръгват, и спират в някакво положение. Като ги размърдам с ръка (при пуснато лостче), тръгват, може да по насекат няколко пъти, обаче тръгват, и повече проблем няма с конкретната степен. При смяна на степента, пак същият проблем. Докато не им помогна с ръка не тръгват просто. На прекъсната степен помагам, правят няколко цикъла, и спират. На средната степен проблем няма, след като "влязът в ритъм", и помагане с ръка в началото. На последната степен, работят, ама бавно, трябва бая време, за да почнат да движат бързо, и бая помагания с ръка.На всички степени е, все едно не им достига сила и/или ток.И затова смятам че релетата са виновни.
Коментар
-
nikolce написа:Повдигам темата, за да питам, някой дали знае точният модел/стойности на тези релета, които трябва да се презапоят?Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Re: Проблем с чистачки на Браво - ОПРАВЕН!!!
nonamecrew написа:Здравейте колеги. Имах следния проблем и реших да споделя с вас как го реших. Не ми работеше интервала на чистачките и прочетох в тема на един колега че може да е от една шайба която се намира при моторчето на чистачките. Свалихме системата... отворихме да видим дали нещо не е наред. Оказа се че всичко е точно. Шайбата беше добре и греста беше горе долу добре. За всеки случай зачистихме всичко и го сглобихме. Закачихме буксата кам механизма пуснахме да пробваме и пак нищо. На парва и втора степен чистачките пак си вартяха еднакво и постоянно!!!След кратак оглед на нещатата и премисляне отново и отново решихме да разгледаме нещата по-обстойно. При самото моторче има малко електроника.. една платка с транзисторче, няколко резисторчета, кондензаторче и най-важното - реле. След кратак тест се оказа че релето е изгоряло и не функционира. Платката се сваля като се отпоят трите пластини които контактуват с шайбата от долу. И платката излиза на горе. Релето се сменя ако имате такова, запоявате пластините и сглабяте всичко. Дано сам помогнал на някой, защото аз доста се измачих с тези чистачки. П.С. Аз лично нямах такова реле и нямаше от каде да намеря. Използвах реле свалено от сателитен применик за цифрова телевизия. Изведох го с 5 кабелчета навън и го изолирах много добре.Fiat Bravo 1.4 12v '95
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар