Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем(Темпра,"чек контрол")-почти решен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем(Темпра,"чек контрол")-почти решен

    Здравейте колеги, Вчера се случи нещо "странно" с колата - Темпра 1.6 моно 78 к.с. с дигитално таблоКарам винаги на фарове.Когато паркирах на паркинга пред "Метро" ми светна една от лампичките на "чек контрол"-а, т.е. показа, че единия габарит отзад е изгорял. Погледнах го, наистина беше така. Тогава се зарадвах, че "чек контрол"-а работи .След това се запътих към Фантастико и по пътя ми светнаха още лампички от "чек контрол"-а - за преден изгорял габарит и едно от осветленията на номера. Е, много се издразних, и още повече, когато установих, че не светят и подсветките на врътките на парното и на таблото вляво подсветките на копчетата за осветление на таблото, халогенни фарове... Когато се прибрах отидох и купих крушки - на задния габарит и на номера наистина бяха изгорели!Но на предния габарит е здрава, но не свети!Подсветките на парното не съм ги проверявал. При сменени с нови крушки, габаритите и осветл.на номера пак не работят и "чек контрол"-а пак ми показва, че са изгорели ?!? Проверих бушоните-всички са ОК. Обаче от двете страни на таблото с бушоните има около 10-12 релета. които си нямам идея за какво са! Нямат и картинки, а само означения Е1 ; Е2 и т.н. Чудя се в какво ли се крие проблема? Когато изключа фаровете, и "чек контрол"-а си изгасва. п.с. Всичко може да се оправи като си пусна "мостове" към крушките, които не работят и изолирам "чек контрол"-а, ама искам всичко да ми е перфектно и докато не стане така, все нещо ще ме човърка отвътре А може би колата някак си да е подразбрала, че се оглеждам за чисто нова(или поне в гаранция) и да ме бойкотира
    SKODA 105L '78
    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
    FIAT 126p '89
    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
    GRANDE PUNTO 1.2 '06

    #2
    Аз имах подобен проблем, но със стоп светлините. Оказа се, че е изгорял измервателния шунт в таблото с бушоние Лошото е, че неуспях да го ремонтирам и се наложи да го сменя.

    Коментар


      #3
      A какво представлява този "шунт" ?- някое от тези релета ли е или....
      SKODA 105L '78
      PUNTO 1.2 MPI ELX '94
      FIAT 126p '89
      TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
      GRANDE PUNTO 1.2 '06

      Коментар


        #4
        Не, това са вътре в таблото, едни като съпротивления, чек-а мери пада на напреженито върху тях и ако няма такъв смята, че крушката е изгоряла. За това ти казах, че не успях да ги ремонтирам. Платката вътре една найлонова, гъвкава такава, и много тегаво се работи с поялника. Ако ти се занимава все пак мога да ти дам старото табло, ако не съм го изхвърлил.

        Коментар


          #5
          Е, да де, ама защо новите крушки тогава не светят? Чек-а ли ги спира по някакъв начин?
          SKODA 105L '78
          PUNTO 1.2 MPI ELX '94
          FIAT 126p '89
          TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
          GRANDE PUNTO 1.2 '06

          Коментар


            #6
            damianoff написа:
            Е, да де, ама защо новите крушки тогава не светят? Чек-а ли ги спира по някакъв начин?
            Тока тече през шунта, и той като изгори - ток не тече - крушките не светят - чек-а показва, че са изгорели, а те са здрави

            Коментар


              #7
              Провери си спрямо маса от акумулатора и съответно от плюса, кое не ти стига до крушката. Много е възможно да имаш клеясали букси или държачи на крушки. Огледай за прекъснати кабели покрай местата, където най-често се гънат. Не е безкрайно невъзможно да имаш някоя окислена обувка монтирана към корпуса на автомобила. UHO, възможно е да си прав до някъде, но все пак това са шунтове, а принципа на работа на този шунт според мен е да преминава част от токът през него и ми се струва малко невъзможно захранването на крушките да минава през арматурното таблото (кабелите са доста тънки) . Дори и да даде дефект в таблото светлините трябва да продължат да си светят. Виждал съм TIPO с изгоряло напълно табло и всичко си му работеше нормално.
              Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
              Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
              -------------------------------------------------------------

              Коментар


                #8
                За съжаление целия ток минава през тях. А това което го пиша е от личен опит. Ма** та ми е*а докато го открия. Защото в началото му подходих само с мултицет и според него всичко беше ОК, докато не ме светнаха, че тези неща по-добре се тестват с пробна лампа. Наистина е възможно и някъде другаде да му е прекъсната веригата, но при мен беше шунта.

                Коментар


                  #9
                  Здравейте колеги! Проблемът не е от "шунт"-а. Просто вчера го смених с друг, а проблемът с несветещите габарити остава. И ми е мн.интересно защо светят само преден десен и заден ляв?!? Утре ще попрегледам кабелите и буксичките по обстоино..
                  SKODA 105L '78
                  PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                  FIAT 126p '89
                  TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                  GRANDE PUNTO 1.2 '06

                  Коментар


                    #10
                    След известно време днес човъркане по колата открих проблема! Едно реле - идва "+" до него, а от него- нищо не излиза на клемата на която трябша да "пусне +" при запалване на фаровете. Сега само трябва да намеря това реленце при "Италианеца" , ама когато имам време-за сега съм ги побългарил малко и всичко си е О.К.Поздрави и благодарности за съветите
                    SKODA 105L '78
                    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                    FIAT 126p '89
                    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                    GRANDE PUNTO 1.2 '06

                    Коментар

                    Working...
                    X