Здравейте,Дайте съвет как да реша следния проблем:Пунто 97 г, бензин, с централно заключване без дистанционно. Заключва и отключва само с ключа. Взех си модул за дистанционно управление, който представлява една платка със съответните елементи и пулт за управление. Модулът има два кабела за захранване; един, служещ за антена-да приема сигнала от дистанционното и две релета, нормално отворени. Като натиснеш едното копче на дистанционното- едното реле затваря за известно време, като натиснеш другото копче- другото реле прави същото. Аз си представях, че двигателчето, което затваря и отваря е свързано постоянно към плюса, а маса се подава когато се завърти ключът , или се натисне бутонът на вратата. Мислех си да сваля кората, да видя кои кабели отиват към двигателчето и да пусна маса през двете релета. Така като натисна бутон на ДУ , ще се задвижва двигателчето. Да , ама не. Двиг. е капсуловано, от него излизат сноп от 6 жици които отиват в една букса и от там някъде към таблото. Двете са по дебели, явно захранващите двигателчето, една черна, явно маса. Разтворих буксата и измерих в посока към таблото жиците/за маса и за ток/. Черната действително показа маса, една от жиците ток от 2.5 V и другите нищо. Изглежда , че има командна верига и може би се командва от компютъра. Какво да се прави сега?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Свързване на модул за ДУ към централно заключване
Collapse
X
-
Свързване на модул с номер СЕ024-G2194
Здравейте колеги,ново питане...Свързване на модул с номер СЕ024-G2194От Галин(Галинчо/Бургас:Тъкмо мислех да ти пратя правилната схема,но щом си се оправил...поздравления..Избрал си по трудния вариант за монтирване..Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
От днес
Сега това е снопа кабели,който влиза във вратата.Видях ,че са 15 на брой. Това трябва да са белия и синия за отллюч заключКолега недей открива топлата вода. От снопа кабели който излиза от лявата предна врата,намираш тънки кабели (бял и син). По тези кабели с минус се отваря и затваря централното т.е. (- отваря,-затваря)Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
2Напредък и благодарности на всички неотзовали се...
Слагам само две снимки поради големия интерес към темата.Няма смисъл от коментари след дъжд качулка.Днес виках неволята и дойде не след дълго.Не искам критики за това как е направено всеки можеше да изкаже своевременно мнение.Дано хората,които ще си слагат сами нещо по колата да са достатъчно грамотни.Разбирам защо някои колеги след като си разрешат дертовете и не споделят опита си Както и да е.Другия път повече.Остава само един розов кабел за свързване.ПО начало го дават минус(-) ,който командва вдигането на стъклата след заключване от централното.НО........,както и да го мъчих не разбрах къде или към какво да го свържа за да го даде тоя минус и стъклата да се вдигнат сами след заключване.Все си мисля,че трябва да има постоянен плюс преди контакт към машинката за вдигане на стъклата и тоя кабел само да затвори веригата при команда.Сигнала е за 30 сек и прекъсва.НЕ знам ,сега ще ровя из нета и дано намеря някакво подробно обяснение. М/у другота разглобих шоф.врата и смазах водачите и машинката на стъклата с грес ,а буксите с контактен спрей.Видях,че машинката се командва от два по-дебели кабела-бял0-жълт и лилаво-жълт(бял с жълта ивица/лилав с жълта ивица).ТЕ си сменят поляритета.Тоест при вдигане едияния показва минус,при спускане плюс,но само след контак.Без контакт нямат ток по тях.Явно не са те кабелите ,които се командват с тоя розовия ,пробвах,ама си знаех,че е безсмислено.Интересното ,е че е само един кабел пък го дават да командва и двата джама.Някои коли имали модули за прозорците и тях командвали,нещо като заводско централно и тоя модул с дистанционно Та това е ,утре ако събера инфо ша го мъча да го връзвам,ако не -оставям го така.Явно има начин,но ми трябва малко по-подробно ....Някой от форума написа:Колега аз сам с такова модулче на мойта фиатка. Значи свързването е лесно аз несам го свързвал едно приятелче ел техниче и доколкото схванах от цялата работа модула се свързва кам жичките на копчетата за стаклата дето дава плюс и вдигат стъклата значи кам тях се приктепят и плюс това се прикрепя жичка кам някоя от тези на алармата мойта я свързахме за централното като заключи централното дава сигнал на модула той задеиства копчето за дигане на стаклата тоест се едно го натиска самоче само му дава ток и се дигат несам много по жиците и ел=а но това е което можах да споделя.иначе аз като си заключз и първо единия се дига след това другия такъв е модула просто може да има такъв кадето автоматично и на двата подава ток.Обаче си е голямо предимство особенно лятото няма седиш в колата и да затваряш джамове сами се дигат само да заключиш ако може и на люка ще си сложа :D :DFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Нямам напредък-работата недовършена поради незнание.
Днес пак се мъчих да разгадая магията на тока,но напълно безуспешно.Снощи какво ли не прочетох и пак съм в задъдена улица с автоматичното вдигане на стъклата след заключване с дистанционното от модула за Ц.З.Разбрах,че на моя кошник няма комфорт модул или опцията да си вдигаш или сваляш стъклата със задържане на ключа при заключване/отключване.Има само автоматично вдигане и сваляне на шоф.стъкло от копчето.При сегашните ми опити,а и от вчера разбрах,че без проблем може да се свърже дясното стъкло да работи и без контакт,но не и лявото.Кабелите на лявата машинка са два и си сменят поляритета при вдигане-пускане.Мъгла и то доста плътна.Тая кутийка зад жабката не хвърли никаква светлина в желанието ми да си довърша работата. В крайна сметка стигнах до извода,че е по-добре за сега да го замразя това си желание,а когато намеря ясно описание тогава да се занимавам.Така дори и да го свържа всеки път при заключване ще си пуска токкъм машинките за 30 сек независимо дали са отворени или затворени прозорците .А дори и да има начин да се командва самия "комфорт" модул само лявата врата има обезопасяване и изключва тока като се претовари,а отдясно е директно и рано или късно проблемите ще дойдат. Помислих малко и за да стане както трябва ще иска доста играчка и стигам до извода,че тая жица най-вероятно е оставена да командва самостоятелен модул за вдигане на стъклата,а не по някакъв начин да се намесва в съществуващата инсталация.Иначе трябва да се изгради изцяло нова верига,която да се командва от тоя скапан минус.По-добре не,за сега.Пък ако някой знае лесния начин да се чувства спокоен и да сподели.реакция:П.П:Да колега и аз стигнах до този извод като прегледах схемите и кабелите.Това изчерпва въпроса и мъките ми.Поздрави.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
колегааа така не става слага се модул за автоматично вдигане на стъклата трябва да ползваш нещо такова Линкизвинявам се за линка но НЕ Е рекламаШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
todorshalev написа:колегааа така не става слага се модул за автоматично вдигане на стъклата трябва да ползваш нещо такова Линкизвинявам се за линка но НЕ Е реклама>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар