Здравейте, на скоро си закупих 2000 16V Fiat Coupe с едно ужким дребно проблемче, което постепенно се превърна в нерешим за мен проблем. Проблема е следния - при запалване на колата при студен двигател всичко е ок, но стигне ли приблизително 60 градуса почва да променя плавно оборотите от 1000 на по-ниски. И така си подава и отнема газта самичка до момента, в който оборотите достигат 500-600 оборота и колата загасва. Ако си държа кракът върху газта тя пак си променя оборотите и не огасва до момента в който не пусна педала. Ако в момента на паленето тръгна, няма проблем, колата работи, набира си добре над 4500 оборота до момента, в който не загрее и почне да си прави нейните си истории и лампата за инжекцията светва. Ходих по майстори и ми откриха 6 грешки произлизащи от:- датчик за температура- ламбда сонда- датчик за оборотите Аз си намерих, че едното кабелче на датчика на температурата на колектора беше скъсано и го запоих (преди да го запоя лампата за диагностиката изобщо не изгасваше, а сега светва чак като загрее). Майсторите ми казаха да си търся нов компютър за проба, защото моя най-вероятно е заминал. Аз го отворих и вътре не открих никакви лоши спойки и изгорели пътечки. "Постъпковото ми моторче", ако може така да се нарече V.A.E моторчето си работи. Отварял съм го и съм му почистил клапанчето и си се движи. Малко ми е странно да ми е изгоряло ECU-то и колата все още да се движи. А и ако има някакво значение - нямам термостат. Ако някой може да ми помогне с някакъв съвет ще съм му много благодарен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с Fiat Coupe
Collapse
X
-
Здраси. Първото нещо което трябва да направиш е при загряла кола изключи стъпковото моторче и виж дали има промяна. След това изключи ламбда сондата. Ето ти схема на екуто някои датчици имат обща шина и при лоша връзка дават грешки. Също така си провери и масата към екуто. При мен при диагностика установиха грешки в всеки един от датчиците които подават инфо а колата си вървеше макар и трудно. Тогава ми казаха че екуто си е заминоло, аз го пробвах на дуго купе и си работеше перфектно.Прикачени файловеFIAT BRAVA 1,9-TD-100
FIAT COUPE 2,0-16 - последно
SUZUKI SUIFT 1,0 - служебно
PEUGEOT PARTNER TEPEE
-
Проверих масите на ECU-то. Явно проблема не е в тях. При 50 градуса махнах буксата на стъпковото моторче и колата огасна моментално. Сложих буксата без да съм махал контакта и моторчето си бръмчеше равномерно. Малко след махане на буксата на ламбда сонда колата промени малко оборотите и след слагането и обратно - пак така. Пробата направих при 50 градуса, защото при повишаване на температурата двигателя почва да мени много оборотите и става невъзможно да разбера каквото и да било.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Екуто взима под внимание показанията на ламбда сондата след като двигателя вдигне температура. коректната работа на сондата може да се разбере единствено на осцилоскоп. разкачи я и покарай така компа влиза в сервизен режим и колата трябва да се стабилизира ако е причината в нея. След разкачане на стъпковия мотор двигателя не трябва да угасне а да заработи на минималните обороти. при почистването ми да не си развивал гайката на цилиндърчето защото след това трудно се настройва.FIAT BRAVA 1,9-TD-100
FIAT COUPE 2,0-16 - последно
SUZUKI SUIFT 1,0 - служебно
PEUGEOT PARTNER TEPEE
Коментар
-
След почистването промених на няколко пъти натегнатостта на гайката. В момента е натегната до край така, че да пропуска максимално количество въздух, защото забелязах, че колкото повече въздух пропуска, толкова са по-високи оборотите на двигателя. Сега като запаля ми държи на 1000-1100 оборота и като загрее пада на 1000, но малко след това почва сама да си подава и отнема газта, докато не огасне.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Огледай хубаво да не взима въздух от някъде, но като се замисля, ако взимаше въздух - при откачане на регулатора на празен ход би трябвало да работи на някакви обороти, по високи от минималните за откачен регулатор, които са около 650. Щом гасне значи дави. Възможно е некоректно показание на датчиците за температура или мап-сензора. Ако е карана на газ е твърде възможно мап сензора. Закачи я на компютър и виж дали са реални показанията на датчиците, защото е възможно да няма грешка, ама датчика на водата, който е за еку-то да отчита 60 градуса (примерно) и така да се впръсква повече гориво. Реалните стойности на датчиците при загрял двигател за водата - 85-95 градуса, а за въздуха при 20 градуса външна температура - около 35-40.
Коментар
-
Определено колата се дави. Налива бензин, колкото може. Дори на празен ход мирише силно но бензин,а като я форсирам яко уханието на гориво става много силно и прави облък от черен дим. Днес вадих свещите и забелязах, че единствено 1 цилиндър работи относително добре. Свеща му беше суха и въпреки, че отстрани бе черна посредата и по трите електрода беше леко сивкава-бежава. Другите цилиндри бяха мокри и свещите черни и мокри. Дърпайки всеки един от кабелите на свещите по отделно установих, че всички свещи работят. Като взех колата гайките на дистрибуторната капачка бяхя охлабени и си мисля, че е напълно възможно и центровката да не е много наред. Все пак там има и датчик за оборотите "timing sensor". Но забелязах някакви стари белези и я застопорих по тях с надеждата да са верни. А колкото до въздухът - огледах и не намерих някакъв проблем. Датчиците за температурата - проверих ги с омметър и нямаше проблем. Закачих на тяхно място по 4 килоома и пак си менеше оборотите. Пробвах и с 1.5 килоома и същата работа. Ако не се лъжа дори при 1.5 дори и не запали. MAP сензора - не знам как да го проверя.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
А това с клапана за газта и аз го правих, но пак си мени оборотите сама и горивото се влива в двигателя вместо да се впръсква. :D В общи линии е по-добър вариант от моторчето за ниските обороти. Аз го бях регулирал, като загрее да държи към 1800 оборота и нямаше проблеми с паленето.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Тайминг сензора работи само в момент на палене да определи, грубо казано - кое бутало в кой цилиндър е и аджеба кога да му отвори дюзата и кога да му даде искра. След като запали и да го изключиш тоя датчик пак ще работи двигателя.А за датчиците - най правелното е да я закачиш и да видиш как еку-то "тълкува" стойностите им
Коментар
-
2000_16V написа:Малко след махане на буксата на ламбда сонда колата промени малко оборотите и след слагането и обратно - пак така.FIAT BRAVA 1,9-TD-100
FIAT COUPE 2,0-16 - последно
SUZUKI SUIFT 1,0 - служебно
PEUGEOT PARTNER TEPEE
Коментар
-
vencislav написа:2000_16V написа:Малко след махане на буксата на ламбда сонда колата промени малко оборотите и след слагането и обратно - пак така.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Това го разбрах че ти е давало грешка - грешка дава когато имаме късо в линията на датчика или когато е прекъсната. А когато имаме някаква стойност в границата на реалните, а тя не съответства на реалната температура -няма натрупана грешка, но пък се получава манджа с грозде. За това ти казвам да се обърнат внимание на стойностите - те се изписват на компютъра на четене на параметри в реално време. Срещал съм случаи когато "майсторите" гледат само за грешки, сякаш това е най важното. После - сменяй компа. Марелито е толкова критеноустойчива система, че май не съм чул за гръмнал комп до сега от сериата IAW
Коментар
-
В моя случай майсторите наистина май са проверили само за грешки и ще отида пак да ги тормозя в такъв случай, защото тогава времето беше кофти и те не са могли да я вкарат в гаражите, че вратите са били големи и ...... А по между другото наистина компа ми е IAW 4Q4 - току що погледнах.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар