Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свети ми лампата показваща че акумолаторът не се зарежда

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свети ми лампата показваща че акумолаторът не се зарежда

    Здравейте.Преди 30мин прибирайки се към вкъщи в едно голямо задръстване изведнъж започна да ми пресветва лампата показваша не зарждането на акумолатора.Първоначално слабичко и премигваше.Помислих си да не е някаква грешка,защото преди това карах по паваж,и данеби някое кабелче да е окъсило.Интересното е че колкото по-бързо се движа(или се покачват оборотите),светлината на лампата избледнява и в един момент,над 3000 оборота не свети.Дали е от генератор,алтернатор или статор???Пред нас я форсирах,за момент изчезна и аьа да изгася двигател пак просветна.Помагайте че не мога да я карам в това положение.Благодаря ви предварително.
    Fiat Tipo 1.4 91 AGT cat.
    Fiat Marea 1.6 16v 99

    #2
    Износени четки на алтернатора.Колкото по-скоро ги смениш толкова по-добре.Има вероятност вече пружинките да контактуват с колектора и започват да го накопават след коетои той трябва да се сменя.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Добре де,колко би ми струвало подмяната на четките,горе,долу?Надявам се да не съм закъснял,то се случи на път към вкъщи.Следващото каране ще е към сервиза,който е на 4,5 км от вкъщи,дали няма да е фатално......но както и да е.Тъй или иначе ще ходя за гарнитурата на изпускателният колектор,да ме ориентираш горе-долу???
      Fiat Tipo 1.4 91 AGT cat.
      Fiat Marea 1.6 16v 99

      Коментар


        #4
        ludiqbasist написа:
        Добре де,колко би ми струвало подмяната на четките,горе,долу?Надявам се да не съм закъснял,то се случи на път кум вкъщи.Следващото каране ще е към сервиза,който е на 4,5 км от вкъщи,дали няма да е фатално......но както и да е.Тъй или иначе ще ходя за гарнитурата на изпускателният колектор,да ме ориентираш горе-долу???
        Не мога защото моята кола в севриз стъпва много рядко и второ съм от Казанлък.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          ludiqbasist написа:
          Добре де,колко би ми струвало подмяната на четките,горе,долу?
          Самите четки струват комплекта 4 лв. Ама като знам в какво приклющчение се вкарах докато стиган до тях не е за приказка. Още съм в бокса по тая причина защото за 3 часа едва свалих генератора. Обещавам да пусна нагледен материал за подмяната. но ще е след сряда вечерта че утре съм на бачкане и отлагам малко заниманието.
          BRAVA 1.4 12v - 1998г.


          http://vbox7.com/play:124bedab

          Коментар


            #6
            На типото не е необходимо да се демонтира динамото за смяна на четките! Принципно те се водят като една част с реле-регулатора, но могат да се презапоят нови!Отвиват се трите гайки от шпилките 1, 2 и 3 и се изважда пластмасовата защина капачка, която е демонтирана на снимката! След това се отвиват болтовете 4 и 5 и директно се изважда въпросния реле-регулатор (6) с въпросните четки!Естествено, предварително се откача минусовата клема на акомулатора и кабелите, свързани към алтернатора!
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              Аве тия нашите кошници да не са се наговорили . За един месец и аз минах по трънливия път на 285-те проблема с алтернатор на Типо. Равносметката и реда им бяха следните:С паленето светка лампата и не гасне - презапоих си нови четки от четкодържател от Лада (естествено) - с малко шкурка се натъманяват до Фиатовите, но 21 лв за комплектно положение като на снимката горе, ме накара да си купя и ново и него сложих; След има-няма 20 дена... паля - лампата още от даването на контакт не свети. Е.ал съм и майката изгоряла е(си казвам) отпрашвам. Да, ама след 6-7 км на фарове и финиширам с изгасване на светофара м/у Сточна гара и Подуене с изтощен акумулатор. Клетви и храна по търговците, от които купих релерегулатора (мислех, че пак целнах ментето). Кабели за ток от близката бензиностанция - 34 лв. Късмет, че закъсах на 10 м от къщата на познат, който ми услужи с бакъп батерията си и криво ляво на габарити, яваш-явяш, с минимална употреба на мигачи се прибрах в бокса пред блока. Слагам презапоеното от мен елементче на алтернатора - мне, мъртвец (тук наум се извинявам за храните, които имаше по адрес на търговците). Меря тоци, мисля - диодният блок ще да е. Отивам на алтернатоджия, сигурен, че е от блока. Нов диоден блок 35 лв, за работа (`бах тея 3 жички дет запои) 10 лв и то с отстъпка, че беше 15. Е, оказа се, че не е и от това. В последтвие(натам във времето видях 2-те скъсани жички, които са с изолация, принципно, от 2-те страни на ротора). Взех алтернатор 2-ра ръка 35 лв;Адски щастлив бях, защото бачкаше на 18. ...Е, кратка беше радостта ми - точно на 3-тия ден на 1 км от бачкане, лампата почна на свети и да не гасне. Въртележката на релерегулаторите не помогна. Смених си диодния блок(новият) от стария алтернатор, като си спестих 10-те лв за запойка на 3 жички и си го направих сам и вече съм в джаза от 4-5 дена. Естествено, вече свалям и качвам алтернатор за 15-20 мин със смяната на частите по него(без лагерите), след минимум 48-те демонтажа и монтажа на 2-та алтернатора и специално за релерегуратора, когато се налагаше да сменявам, все се чудех, не може ли без да се сваля за н-ти път тъпото динамо... Вече знам ... П.С. Забравих да спомена, че при последното светкане на лампата, вече вдигнах ръце и реших, че ще се посещава майстор. Речено-сторено. Закарах я, отворихме капака, за да проверим колко не зарежда и нова радост, видях, как от единия ъгъл на главата към гарнитурата към блока пуши на чайник. Ае, земи тия 250 лв за тотален ремонт на глава и "те тека"... Пък после, някой колега беше попитал в темите, `що сме им викали Тъпо. Умно и здраво, как да го наречеш .
              AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
              AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
              FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

              Коментар


                #8
                За съжаление и аз смених всичко,четки,диоден блок,реле-регулатор...Не свети 2 дни лампицата и е одеве пак.От какво ли е???Замервам напрежението показа 14.3 а натоварено (с фарове и парно) 13.7... Вече не зная какво да правя.Жица ли е както пише колегата или нещо друго...Много ме е яд но тъй е нали карам Фиат
                Fiat Tipo 1.4 91 AGT cat.
                Fiat Marea 1.6 16v 99

                Коментар


                  #9
                  Да не те отчайвам колега и аз имах тези признаци и обещах да пиша по темата за смяната на четкие. Но в последствие се оказа даваща към корпус намотка на статора. Прави си го когато поиска и доста дълго време ме тормози докато накрая окаси напълно и се опече целия генератор. Огледаи всички спойките даже и на ротора да няма някоя студена все пак.
                  BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                  http://vbox7.com/play:124bedab

                  Коментар

                  Working...
                  X