Значи по време на този тест обърнах специално внимание на термостата , който до 75 гр. гарантирано не беше отворил.Определено и моята кола когато е в движение загрява много по бързо, но ако температурата е -5 -10гр. и парното ми е на ауто нямам никакъв шанс да загрея в близките 6-8 км. разбира се ако карам колата нормално максимум до 1500-1800об. Определено сега нещата са доста по различни.Относно работата на място не знам как е при 1.9 но при 2.4 за 30 мин. достигам 70гр.А сега за 20 мин достигам 85гр.Това дали ще имам преразход или икономия може единствено да се засече, оказва се че при Оги няма промяна в разхода на колата.Но за сметка на това със сигурност ще удължим живота на двигателя след като намалим студената работа на двигателя до минимум.Прави ми впечатление че повечето дизелови коли след 2002г са снабдени с тази система.Приемам идеи как да избегна греенето около кабелните обувки на релетата и предпазителите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Идея за вкл. и изкл. на свещи за подгряване на антифриз.
Collapse
X
-
Ето текстът в упътването за ползване на Фиат Стило:Явно това е най добрият вариант за подгряване на двигателя щом производителят го препоръчва.Аз лично почти винаги тръгвам след като запаля освен ако нямам нещо друго да правя - примерно да чистя стъклата.Самият разход е логично да се увеличи ако колата работи примено 10-20 минути на място за достигане на някаква температура преди тръгване.Ако се тръгва веднага със свещи или не разходът не би следвало да се променя защото те като консумация са нищо.Както знаем от основни физични принципи енергията не се губи и не се получава от нищото - за да се осигури работата на тези нагреватели все от някъде трябва да се вземе енергия - в случая от резервоара. Но на фона на 80-90 KW айде да кажем че всекидневно ползваме половината от тях 1KW и то за 10 минути при всяко стартиране - е няма как да се усетят.Според мен ако е сложено подходящо масло на двигателят му е все едно дали е загрял или не щом не се товари на максимум.Изрично в упътването си пише че вариантите с подгряване на място или в движение с по голямо натоварване не се препоръчват.Не казвам че тези свещи не дават ефект - дават но толкова незначителен на фона на количеството топлина която се произвежда от двигателя и после е изхвърля защото е непотребна ... 1KW срещу поне 10 пъти повече мощност под формата на топлина която освен всичко друго се явява и загуба ... Дали ще са 10 или 11 - все тая...Сега по въпросът ти с греенето при връзките: Греят защото има високо контактно съпротивление. Начините за намаляването му е най лесно чрез увеличаване на контактната площ. За предпазителите най добре използвай такива каквито са в запалването - гледам че там има такива с рейтинг 80А което би трябвало да ти е предостатъчно. А най добре според мен да сложиш 4 отделни предпазителя + отделен проводник до всяка свещ. Така ще намалиш контактното съпротивление както в предпазителите така и в каб. обувки.
Коментар
-
Здравейте, имам няколко въпроса:1. Свещите за подгряване на антифриза се проверяват дали работят също както нормалните свещи за подгряване(корпус на маса и като подам от акумулатора плюс трябва да прихвърчи искра).2. Ако ги сваля от корпуса и подам плюс и минус дали ще почервенеят като обикновените свещи?3. Мога ли да ползвам едножилен проводник пак 4 квадрата примерно?4. rosenmvr, твойте свещи са комплект със корпуса или си копувал допълнително такива?5. Каква е разликата между свещите за подгряване на антифриза и обикновените?6. При мене корпуса е с 3 свещи, аз мисля да го направя с 3 релета и 3 бушона по 20А(дайте съвет за бушоните)Колата на която ще поставям свещите е Пунто 1.7ТД, а свещите са от браво 1.9JTD.
Коментар
-
Във форума на Мерцедес четох, че при тяхните Комън рейл, ЦДИ особено зимата, загряването е много трудно. Това било така защото при Комън рейла загубите на топлина в мотора били много по-малки, по-ефективен е така да се каже. Нали все пак и ЖТД го дават да се кара със пълна синтетика масло например, а това намалява триенето при студеният старт.Та за това всичките ЦДИ имали монтирана фабрично печка, която работи до достигане на раб. температура на мотора.А за загряването на колата също съм установил, че най-бързо стига работна температура ако я изчакаш няколко минути на място и тръгнеш като я караш на около 2000об/мин, не повече. Разбира се и работещ термостат. Другото, което ми е направило впечатление, е че дизела "понася" по-добре студеното тръгване, доколкото на бензиновият мотор му е по-добре самият колектор да е топъл, по-добро смесообразуване се получава. За това през него минава и антифриз при карбуратори и моноинжекциони, да го подгряват допълнително. За пълен инжекцион не знам дали е така.И друго искам да попитам, тези 800W значат че консумираният ток е 800/12=67A, а това за 10 минути е приблизително 11Ah, как се отразява това на акумулатора, особено при градско каране, наваксвали алтернатора да го зареди?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd - ще ти отговоря как е при мен, и как е при Росен. При мен - инсталацията е заводска, и при изправни алтернатор и всичко по електрото - напрежението стои без колебание на 13.8 волта, при 3 работещи свещи, и без други консуматори. Казвам без други, защото се предполага че колата е на място, и най-много някакво леко парно да работи. Но когато колата тръгне - алтернаторът може да произведе повече ток, и не му е проблем да поддържа 13.8 дори и с консуматори. Това е при мен, 3 свещи, заводски. Характерно при заводската система е че има защита срещу недозареждане на акумулатора - при пад под 13.2 волта - компютърът изключва 1, 2, или дори и трите свещи, ако е нужно, за да се осигури на акумулатора нужното напрежение. Алтернаторът по документи е 100 Ампера (6000) , и мисля че 60, или 70 Ампер при 1500 оборота. При Росен - свещите са 4, и са монтирани допълнително, като преди монтажа бяха правени тестове дали алтернаторът щ може да смогне. При околна температура около 0 градуса, колата се пали, и секунди след запалване, с 4 работещи свещи - напрежението в/у акумулатора остава в нормите , даже малко над минимума 13.8. При подаване на много малко газ, колкото оборотите да подминат 1000 - напрежението достигаше максимум от 14.4, и не беше проблем да се задържи, дори и с включени консуматори. Мисля че всичко е описано по-назад в тази тема, но не ми се търсеше. Алтернаторът му е с характеристики - 70 А при 1500, и 120 А при 6000 - Мареа 2.4 ЖТД. ХЛХ.
Коментар
-
Ясно, благодаря на Оги за отговора. Явно щом по-новите коли имат такава система, говоря за комън рейл, значи наистина загубите в топлина на този вид дизелови мотори са по-малки и за това се налага допълнително да се топли мотора.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Вече монтирах свещите, но резултатите нещо не ми харесват. Пускам само 2 свещи, и за всеки случаи съм си сложил и един мултицет за да следя до какви стойности ми пада напрежението. А ето ги и тях: без консуматори 14.06 V с включени фарове 13,9 V с включени фарове и една подгрявна свещ 13,4 V с включени фарове и две подгрявни свещи 12,46 VТова до тук е на празен ход, а когато се движа дава напрежени приблизително 13,52 V. Незнам обаче мисля че има нещо гнило, акумулатора вярно е стар с него купих колата(на него има бележка с дата мисля беше 2006)ама..не вярвам да е от това, другото за което си мисля е алтернатора. Нека някой да каже дали според него стойностите са нормални или наистина има нещо гнило.
Коментар
-
Има голямо значение какъв ти е алтернатора ? Моят както казах е 60 или 65 А при 1500 и 100 при 6000 , а на росен е още по-силен - 120 А при 6000. Твоят ако е да речем 70 А при 6000, нали се сещаш къде отиваш с 3 свещи по 200 вата всяка? Имаш ли климатик, 4 ел. стъкла, или поне 2, ел. огледала с подггряване, фабрична стерео уредба, фарове за мъгла и задни светлини за мъгла ?
Коментар
-
ogi28b, чесно казано не разбирам на каде биеш. Моят алтернатор е 65 А, това го пише на него. В аутодатата видях че пише 38А при 1800 оборота. Това заа климатика, стъклата и другите не го разбрах. Ти как разбра твоя колко ампера е при 1500 оборота. Аз гледах в аутодатата и за твоя и пишеше само че при 6000 оборота дава 105 А.
Коментар
-
Ами освен аутодата - аз имам и специалните издания на ФИАТ за модел Брава/о. Там пише за всеки модел подробни технически характеристики. Бия натам, че когато в един автомобил са инсталирани много електрически уреди, следва да има инсталиран и по-силен алтернатор. Не си мисли че питам за тези неща случайно, или за да си чешам езика, или да се заяждам. В моята брава има: 4 ел стъкла, елг. огледала с подгрев, климатик, предни и задни светлини за мъгла, които ако ги включа всички заедно - трябва нещо да може да ги захранва безпроблемно ! Освен тези "екстри", охлаждането е съставено от два мощни вентилатора, целия двигател работи чрез ток, вярно че няма нужда от много, но пак е нещо: ЕКУ, дюзи, датчици... Колата на Росен е оборудвана, освен с всичко това, което имам аз - с пръскалки на фаровете, и не съм сигурен за подгряващите седалки, може и да ги няма. Това имах предвид, колега. Така че моето мнение е че колата ти, в частност алтернаторът си работи напълно нормално, предвид оборудването с което е излязла от завода. Допълнително оборудване като 3 200-ватови свещи (50+ ампера) са твърде много за такъв алтернатор, като твоя. Поздрави !
Коментар
-
Колата ми като екстри няма почти нищо(модификация ELX)предните стъкла са електрически, светлини за мъгла отпред и отзад, това е. ogi28b, значи няма смислъл от тези свещи след като немога да ги захраня. А и не си мисля че си чешеш езика или се заяждаш, извинявай ако така е прозвучало от поста ми. Поздрави и от мен.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар