Колеги отворен съм приемам всякакви компетентни идеи как да управлявам свещите за подгряване на антифриза спрямо напрежението на акумулатора , колата ми фабрично няма такава ситема и ще трябва да пригодим една от рено с четири свещи по двеста вата всяка. Една от идеите които ми хрумна е нещо подобно на това изделие но вместо диоди да се управляват релета, както и да се променят интервалите на пускане и спиране.Както и да ограничим максималната температура на подгряване с нещо като този биметален термостат.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Идея за вкл. и изкл. на свещи за подгряване на антифриз.
Collapse
X
-
Хайде да го мислиме... 1. място на разположение: Според мен подходящо място за монтаж на нагреватели би било някъде близо до радиаторчето на парното, или някое друго място в малкия кръг на системата. според физиката е желателно да е в най-ниската част за да се получи естествена циркулация на водата.2. Бих ти препоръчал освен волтметъра който си решил да ползваш да сложиш и някакъв таймер който да може да се настройва за час като будилниказ нещо не схващам идеята да ползваш нагревателите докато колата работи защото количеството топлина което отделя е нищожно в сравнение с тази на двигателя и според мен няма да усещаш разликата.въпросната система може да се свърже и с вентилатора на парното за да може да обърне въздуха в купето.Дотук всичко добре АМА....Един приятел има БМВ 5 с печка в нея. Идеята е същата, а изпълненито е следнотоползва се нафтова горелка с горивна камера около която минава водта, намира се някъде близо до радиатора на парното.Топлинната енергия, която се отделя е доста голяма и надали ще може да се постигне с реотани или поне не такива които да не изтощят акумулатора за нула време. при него ток се изполва само за електрониката която включва и изключва проклетото нещо както и за вентилатора който споменх по-горе. ти писа за някакво рено от което си взел нагревателите, я кажи там как стоят нещата...?Fiat Brava 1.6 16 волта 99г. HSX
Коментар
-
В момента системата е сложена и е в процес на тестване , без никакво ограничение по време или напрежение единствено по температура. Дали има ефект да и то голям никога до сега колата не ми е загрявала толкова бързо да не говорим че дори на място загрява. След няколко дни ще напиша по точни резултати и ще кача снимки на изпълнението.
Коментар
-
dagrizzly написа:Хайде да го мислиме...
Коментар
-
Кратко описание на изпълнението и подготовката за монтаж на допълнителна система за подгряване на антифриза.Използвани компоненти:1- Подходящ корпус с подгревателни свещи в случая използвам такъв от рено с четири свещи по 200вата . 2- Многожилен проводник 4мм.3- Многожилен проводник 1мм.4- Необходимия брой кабелни обувки.5- Термосвиваем шлаух с размери 4мм.7мм,10мм,12мм.6- Две релета на 12в/40А.7- Две скоби за водните съединения.8- Два предпазителя по 40А.9- Биметален термостат 80/65гр.10- Термоконтактна паста. Заготовки на Ел. инсталацията.Тук можем да видим двете релета по 40А всяко, двата предпазителя по 40А , двете кабелни форми от батерията до релето и от релето до свещите, две скоби за водното съединение и не на последно място металния корпус с четирите подгревателните свещи всяка по 200вата. Тук виждаме корпуса и свещите, както и биметалния термостат (работещ 80/65гр.)Ето и по близък поглед върху биметалния термостат и неговия монтаж върху корпуса посредством две шайби и термоконтактна паста.Ето линк към използвания биметален термостат.
Коментар
-
Оги само една корекция С пускането на тези свещи двигателят няма как да работи на празен ход. Натоварвайки го с почти 1KW електрическа консумация той ще трябва да произведе значително повече количество енергия :КПД на дизелов двигател - 35%КПД на ремъчни предавки 95%КПД на алтернатор 70%Съвсем груба сметка показва че за да отдаде ел. мощност 1KW двигателят трябва да произведе близо 4KW. И то при положение че колата стои на място. Това обяснява и според мен ефекта на по бързото загряване при ползване на такива свещи - просто двигателят работи в режим на натоварване. Разбира се самите свещи също допринасят но тяхната мощност е несравнимо по малка от всичко друго което загрява двигателя.Иначе ще ми е интересен опит при който двигателят на една и съща кола загрява с включени и изключеи свещи за подгряване но поставени примерно в една кофа до колата.Според мен разликата между монтирани в системата свещи и оставени в кофа извън колата не би следвало да е много голяма ...
Коментар
-
Въобще не бях обърнал внимание на тази дребна но важна подробност. Има нещо друго - свещите когато са в кофа, един вид топлината отива навън, разхищава се. А когато са в колата, топлината се запазва вътре в системата. 800 вата не са никак малко все пак. Можем да пробваме така - кола да загрява с всички включени консуматори, и с всички изключени, това ще е подобно на свещите. Вярно че едва ли ще докараме и половината консумация, но пак има разлика.
Коментар
-
Колеги аз бих предложил друга алтернатива на този тест, засичаме колата с работещи свещи за колко време ще вдигне 85-86гр.(незнам защо според визата моята мареа не вдигна грам повече.)А следващия опит да е работеща кола и работещи свещи , но примерно захранени с кабели от друга кола.Нека тогава сравним времето за подгряване.По този начин ще можем да изолираме ефекта само от свещите.Само мога да споделя че преди съм оставял колата да работи в продължение на 30мин на място и несъм постигал повече от 55-60гр.Освен снимките на монтажа , мисля да направя и статистика на разхода на колата в mg/i при еднаква температура на включени и изключени подгревателни свещи.
Коментар
-
На място никога няма да вдигне повече, защото тогава отваря термостатът, а сега е достатъчно студено, че водата в големия кръг да охлажда ефективно.Миналата зима колата като беше напълно загряла, съм я чакал на място почти половин час да се включат перките, и греда... така че загряването на място на ЖТД над 85 е мисията невъзможна, поне според мен.
Коментар
-
Ето обещаните снимки на монтажа , както и на работата на устройството за подгряване на антифриза в цифри.Обща снимка на монтажа , на нея се виждат кабелите,предпазителите,релетата и подгревателните свещи.Това е по близък план на корпуса с четирите свещи.Ето ги релетата и предпазителите.Да преминем малки и към цифрите.Това е батерията на колата преди да бъде запалена.Колата работи температурата е 21 гр.Освен че колата работи тук имаме и включени свещи.Аналогично на предишните две снимки работа с пуснати и спряни свещи при 42 гр.Колата при 60гр. , както и показанията на таблото.Вече имаме 70гр.Колата е почети загряла 75гр.И момента в който свещите вече се изключват и се смята че колата е напълно загряла.Както се вижда по снимките напрежението на акумулаторът остава в нормите през целия период на подгряване, което означава , че не се нуждаем от допълнително регулиране на мощността на подгряване на антифриза в зависимост от напрежението.Все пак трябва да се обърне внимание че този тест е направен при работа на място, където алтернатора не може да даде целият си капацитет, при 1500 об. нещата са коренно различни.Продължителността на теста беше 20мин , това е времето за което колата постигна 83гр при начална температура от 12 гр.Като заключение мога да кажа че колата досега не е можела да загрее сама , след монтажа на системата това е факт.От снимковия материал ясно се вижда разликата в разхода на колата с пусната и спряна система , той варира от 2 до 4 мг за инжекция.Дали тези 4 мг ще вдигнат разхода или ще се компенсират с по бързото загряване на колата ще си проличи едва след засичане, но определено на двигателя ще му е по добре от колкото преди.Като минус на монтажа мога да споделя че за тези 20 мин работа на място , кабелните обувки около релетата и предпазителите се позагряха.Очаквам вашите предложения за отстраняване на този проблем.И все пак да незабравим че в този натоварен режим на работа на системата за подгряване на антифриза, ще сме свидетели само когато оставяме колата да загрее на място.
Коментар
-
Аз все още съм убеден че проблемът е в термостата. Днес на тръгване за работа се загледах в стрелката:При външна темп. 6 градуса запалих и тръгнах веднага. Росене, мисля че знаеш къде живея - около Мон Ами. От там карам по Урвич, правя завой по Гешов при "Центъра по хигиена" и излизам на България посика центъра. Точно под пешеходния мост зад НДК стрелката ми вече беше едно деление под средата а на втория светофар по надолу си застана на средното деление. Това става в рамките на 10-12 минути и предполагам не повече от 2 км. Малко повече се чака докато изляза на България ...И аз преди да сменя термостата си карах с постоянно играеща стрелка. След смяната тя направо се закова. Но забелязвам лека деградация на ефекта. Явно с времето на клапата се натрупват боклуци които частично я блокират в отворено положение. Знам че и ти си сменял термостат но продължавам да си мисля че в него е проблема....А за подгряването на място - бях го чувал и преди че не е желателно но наскоро Пешо извади текста от упътването на Стило-то. Двигателят по лесно влиза в режим при движение без да му се дава зор отколкото ако стои на място и само подгрява.Загряването на двигателя се дължи на загубите в него а те са 60-70 % Няма никаква логика да очакваш да получиш снижаване на разхода ако колата стои на място и 100% от произведеното е загуба. Ако търсиш икономичност наистина е най добре да тръгнеш 1-2 минути след запалване. Двигателят ще загрее по бързо вследствие на това че двигателят не работи на празен ход а под товар. В моментът в който температурата достигне стойност за отваряне на термостата цялата тази топлинна енергия която се явява загуба се изхвърля в атмосферата чрез топлообмена в радиатора.Това искам да кажа - няма смисъл да стоиш на място и да топлиш двигателя които след 10 минути започва да изхвърля 70% от постъпилата в него енергия под формата на излишна топлина.А на фона на 8-15 мг, 2-4 мг са от 20 до 40% завишение на разхода съвсем грубо сметнато ...Според мен такива свещи имат смисъл в някой доста по суров климат от нашия ...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар