Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo/a/Marea със и без CHECK - Подготовка за ксенон (ел.)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Bravo/a/Marea със и без CHECK - Подготовка за ксенон (ел.)

    Темата е готова, по преценка на екипа, поддържащ сайта, може да се качи и там.Ключови думи за намиране на темата: ксенон гасне мига примигва.ред.: След редакция на заглавието, започвам с това че не при всички модели на Мареа кабелите съвпадат по описанието. Но на някои са същите. Убеден съм че съм виждал Марейска схема, на която "нашият" синьо-червен кабел е на друг конектор, в предната част на таблото, ако не се лъжа. Мисля че схемата ми я праща преди време колегата Rokambol. ред.: 2 След поредната редакция на заглавието, вече е готово и решението за Мареа с ЧЕК-Контрол, по-надолу в темата.Премини направо към схемата на решението за Мареа с ЧЕКПри моделите Bravo/a до 2000 година, има една особеност при късите светлини - захранват се по една верига, когато работят само къси, и по друга, когато работят в комбинация с дългите. Случва се когато вече сте си инсталирали ксенона, да установите че в момента на превключване от къси на дълги, или при присветване със светлинния клаксон,когато късите работят, да установите че ксенона примигва, или по-лошо - направо да изгасне и да се наложи да го рестартирате, или най-малкото наново да превключите къси/дълги. Това не е добре, защото ако карате през деня, може да се получи така, че само единия фар да изгасне, а другия само да примигне, и ще представлявате грозна картинка - с 1 работещ фар. За да се избегне този момент, се налага инсталацията на колата леко да се пипне, така че късите винаги да се захранват по едната верига, и да не се влияе от превключването към дълги, или от присветване със светлинен клаксон. Това е изпълнено в моделите след 2000 година, и при тях това не се налага. Ако сте решили да си сложите ксенон, не е лошо да подготвите колата по този начин, който сега ще опиша накратко и който най-вероятно нямаше да е познат без вещата намеса на колегата Detron.Най-бързият и лесен начин да разберете дали се нуждаете от това, е като дадете колата "на контакт", при всички консуматори изгасени, и накарате някой да дръпне лоста към себе си, или с други думи да присветне със светлинен клаксон. Ако фарът светне по този начин (целия, къс + дълъг), по-долу на снимката, тогава е възможно след слагане на ксенон, да имате проблеми, като описаните по-нагоре.
    Прикачени файлове

    #2
    Ако свети само вътрешната част на фара, дългите, то тогава най-вероятно няма нужда да пипате нищо, и не би трябвало да имате проблеми с примигване, предизвикани от инсталацията на колата."Пипването" на инасталацията се състои в захранване на фабричното реле, което управлява късите през веригата на задната светлина за мъгла, която постоянно е захранена, когато сме на къси, и не се влияе от превключването. За целта - сваляме корите на волана, корите на таблото с бушони - фронтална и долна (ако има), и с помощта на мултицет трябва да се проследят 1-2 неща.Първоначално се насочваме към ето този конектор (посоченият с пръст), който е на гърба на конзолата с лостове: (изв. за качеството..)
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Конекторът се откача, като се натисне надолу пъпката в средата му, и конектора се издърпа назад.След като го откачим, слагаме едно огледалце, така че да виждаме крачетата в буксата от която сме откачили конектора.Хващаме един мултицет, и започваме да проверяваме крачетата поред за наличие на напрежение.Преди това - контактния ключ на контакт, врътката на лостовете - на позиция "къси".Пипаме със сондите първото краче (откъм шоф. врата което се пада първо). Ако на него има 12 волта, така както държим сондата, завъртаме врътката на позиция "габарити" (не на НУЛА ). Да приемем че все още има 12 волта. В такъв случай минаваме на следващото краче. Правим същото - търсим 12 волта когато са включени късите, и 0 волта когато сме на габарити. На текущите снимки се оказа ТРЕТОТО краче. Хубаво е да се направят няколко поредни проверки, защото се случва сондата да стъпи на мръсно, или нещо друго, което да ни заблуди, и да обработим грешния кабел. След като сме намерили на кое краче има +12 при контакт и къси, и НУЛА при габарити, проверяваме съответното краче на кой кабел от буксата отговаря. В конкретния случай - ТРЕТОТО краче отговаряше на ВТОРИЯ кабел в буксата. Той на цвят е СИВО-СИНЬО и е доста тъничък. Внимателно отделяме кабела от останалите, като внимаваме да не го скъсаме, защото е много тънък. С помощта на макетно или друго остро ножче заголваме кабела, сваляме около 0.5 см от изолацията му. МНОГО ВНИМАТЕЛНО ТРЯБВА ЗАЩОТО КАБЕЛЪТ Е ТЪНЪК И СЕ КЪСА ЛЕСНО След като вече сме оголили, към оголената част свързваме с оплетка, или с поялник, краят на нов кабел - 0.75 кв. мм (примерно, няма сми. от по-дебел). Получената спойка изолираме в изолирбанд, и получаваме следното:
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        Сега промушваме новият кабел някъде между корите, между таблото, и трябва да го закараме долу вляво, до задната част на таблото с бушони. Закачаме конектора, който вече сме обработили, и проверяваме с мултицета дали при къси имаме +12 на новия кабел, а при габарити - НУЛА. Ако да - продължаваме, ако не - връщаме се и повтаряме внимателно всичко от предния пост. От тук нататък - ако колата е Мареа с ЧЕК, премини тук:Премини направо към схемата на решението за Мареа с ЧЕКРЕД. (19.04.2010) : След като за първи път го направих и на Мареа с чек-контрол - искам да заявя, че е значително по-лесно да се работи по начина описан в горния линк! За Браво/а/Мареа БЕЗ ЧЕК - продължаваме тук: Да приемем че всичко е ок за ммента. Поглеждаме таблото с бушони. В долния десен ъгъл, само че отзад, има един конектор, който трябва да откачим:
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          Откачането на конектора е малко "тегава работа" - стиска се в средата, и се издърпва назад, с поклащане, с дърпане.... Като падне, го сваляме надолу и го разглеждаме. На него трябва да има 2 кабела в еднакъв цвят - ЧЕРВЕНО-СИНЬО.Даваме "на контакт", включваме ДЪЛГИ. С мултицета мерим двата кабела (бъркаме в конектора който сме откачили). На единия кабел има +12, а на другия - НЕ. Задължително мерим и двата кабела, и ако нещо не съвпада, кофти. Проверяваме дали сме на контакт, врътката на къси, а лоста като цяло - на дълги. И мерим отново. Да приемем че вече знаем на кой кабел има +12, и на кой - НУЛА. Внимателно отделяме кабела с НУЛАта от останалите, и започваме да работим с него. В този случай кабела беше четвъртият (или втори, зависи от гл. точка, но не беше третият). Тук има 2 начина: 1. По-добър начин: ако успеем да извадим кабела с кабелната обувка от буксата.2. По-кофти начин: ако не успеем да го извадим, го срязваме с резачките! Малко грубо е, но...Аз работих по втория начин. Срязваме го така, че някой ден да бъде възстановимо, например с лустер-клема. Тази част, която отива нагоре, тя захранва релето на късите. Другата част която остава да стърчи 2-3 см от конектора я изолираме с изолирбанд, защото по нея в даден момент има +12, и за да не стане коледна елха... изолираме. Другата част, която казахме че отива нагоре - свързваме с новия кабел, който сме промушили. Изолираме хубаво с изолирбанд. След като сме готови, конекторът изглежда така:
          Прикачени файлове

          Коментар


            #6
            Сега закачаме обратно конектора, и пробваме. Колата на контакт, включваме къси. (При включването им вече трябва да се чува цъкането на релето, което ги захранва. Проверяваме отпред дали светят.Включваме дълги, проверяваме, трябва да свети целия фар.Изключваме всички светлини. Присветваме със светлинен клаксон. Колата отпред трябва да изглежда така:
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              Плюсове и минуси на това нещо:+ :- късите винаги се захранват през фабричното реле, не се налага добавянето на допълнително реле за ксенона, освен ако токът не надвишава 10 ампера. Моят надвишава 10 при палене, но въпреки това нямам изгорели бушони, и работеше стабилно дори през 7.5 А бушон. Дори и да не се слага ксенон, така се осигурява максимално напрежение в/у късите халогенки, защото се спестяват няколко елемента, които иначе внасят загуби и намаляват светимостта. - разтоварва се конзолата с лостовете, сега от там минава доста по-малко ток, когато работят само късите.- разтоварва се и контактният ключ- гарантира се постоянно напрежение в/у късите, което не се влияе от превключване на лоста, и така можем да сложим ксенон без да се притесняваме от примигване, или изгасване. - нито една от останалите системи не се влияе, и продължава да си работи както преди, в т.ч. задните светлини за мъгла.- ако е инсталиран ксенон, при присветване със светлинния клаксон, ксенонът няма да светва за части от секундата, и после да гасне. Ще светва само дългия рефлектор.минуси :- когато палим колата, фаровете няма да гаснат, както това се е случвало преди. Затова трябва да се внимава колата да не се пали с включени фарове.Това е единственият минус, за който се сещам. Вероятно няма други, след като и в завода са стигнали до решението да направят новите инсталации по този начин. Всичко написано в тази тема важи и за Мареа, но там разположението на кабелите е малко по-различно, и не го знам. Затова в заглавието на темата не пише мареа. Със сигурност кабелът долу на таблото с бушони е на друго място, не е този като при Браво/а. Подробно описание на процедурата има и в темата за профилактика на фаровете, но така стана доста по-ясно, според мен. Успех на колегата van_dal. Колеги, за които знам че са го направили: аз, Rokambol, JO_666, Yavor, deadairplane, svetkos_, и др....

              Коментар


                #8
                Време за работа със свалянето и поставянето на корите - 20 до 45 минути. Необходими инструменти и материали:- кръстата отвертка дълга, тип ПХ2- мултицет- кабел 0.75 кв. мм (гъвкав) - не повече от метър.- изолирбанд- дамско огледалце за гримиране- макетно ножче

                Коментар


                  #9
                  Това не е нещо ново, има го написано вече, от миналата година, но вчера така или иначе го правих пак, и реших че вече със снимки е много по-лесно разбираемо. Иначе в другата тема са едни текстове, едни схеми, едни обеснения.... а пък и кой ще седне да извади от онази тема само тези постове които се отнасят за това? Никой. А така като си има отделна тема, си е друго. Само трябва да видя на мареа в схемата кои са кабелите, и да преименуваме заглавието на "... и Мареа". ред.: В Мареа без чек нещата уж са същите, но за мареа с чек:Премини направо към схемата на решението за Мареа с ЧЕК

                  Коментар


                    #10
                    Днес го направих на моята Марея 1.6 SW 99’ и всичко беше така както е описано в темата! Сега всичко работи прекрасно! Благодаря на колегата за темата и на майстора дето извърши преработката! Смятам, че темата трябва да бъде направена важна защото ще бъде полезна на много хора.
                    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                    Land Rover Discovery 2.5TD '94
                    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                    EX: Fiat Regata 1.7D '84

                    Коментар


                      #11
                      Благодарение на напътствията на Оги и аз си преправих схемата преди 2-3 месеца заради ДРЛ модул
                      Фиат Крома 1.9 16v+
                      Фиат Браво 1.6 16v
                      Фиат Мареа 1.6 16v

                      Коментар


                        #12
                        Аз вече забравих кога я преправях - още след като Оги го описа за пръв път.И така си карам - няма никакви проблеми с ксенона.
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          Колеги пишете ме и мен в списъка от днес и аз съм с преправена инсталация благодаря на колегата Оги за полезната информация.
                          FIAT BRAVO 1,6 16V 103ps ''97''г.

                          Коментар


                            #14
                            Поздравления на колегата ogi28b за хубавата тема , само да спомена че на моята Мареа схемата е същата която е показал колегата.Подкрепям темата да стане важна.


                            r_osen@yahoo.com

                            Коментар


                              #15
                              проблем с ксенона

                              на мен вчера ми монтираха ксенон и започнаха проблемите.влизам в колата паля и като включа фаровете стрелката на оборотомера,километража се вдигат до край и след това се връщат в нормално положение.Също така дневния ми километраж се нулира.След това ги гася и ги включвам веднага и този проблем го няма.Появи ми се и друг проблем когато мигна със светкавицата на дълги ми светва и ксенона,а когато включа дълги ми светват и късите.Този проблем ми се появи след като ми монтираха ксенона.Човека,който ми го монтира има същия ксенон и същата кола като моята(fiat brava)но той няма такъв проблем.Ако някой знае от какво може да е станало така и как може да се оправи да пише.От Велико Търново съм прочетох тази тема,но не знам към кой електричар в града да се обърна и да ми го направи това нещо.Ако някой знае да помогне
                              FIAT BRAVA 1.6 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X