Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo/a/Marea със и без CHECK - Подготовка за ксенон (ел.)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Сега гледам някаква схема от Мареа, ама очевидно е най-новата, която вече е фабрично преработена. Сега ще видя в Downloads ako намеря за ТД100 УИКЕНД 96-99

    Коментар


      #32
      Торнадо, може би трябва да повториш измерванията много внимателно, и да гледаш с огледалце кои крачета пипаш. Сега намерих точният модел схема, само трябва да я обработя, и я качвам, с предложение за решение.ред.: На мареа с ЧЕК е супер-дървено Ето и решението което предлагам за Мареа с ЧЕК, конкретно за този случай:На първата снимка в червено е оградено мястото , от което излиза СИНЬО-БЯЛО кабелче, захранващо лампата в таблото, когато работят дълги. Това кабелче принципно се разклонява, и едната част отива в лампата в таблото, а другата - да захрани релето. Това се вижда и вдясно, на черната точка, дето има две букви N.D. Всъщност това е и основната разлика - в тези модели релето за къси, в позиция на лоста "дълги", се храни от веригата на лампата на таблото за дългите, а в Браво/а се храни от онзи синьо-червен кабел, който е описан по-назад в темата. Синята точка е мястото където ще вържем нашият нов кабел, който вече сме пуснали от горе от волана. За целта трябва да бръкнем при релето и да хванем СИНИЯТ кабел, и да го отрежем. Другите кабели са черен-маса, червен - +12 (30), и 2 броя сиво-червен. Те не ни интересуват, нашият кабел и СИНИЯТ. Тази част която влиза в релето - свързваме към нашият нов кабел, изолираме хубаво, и трябва да е готово.На втората снимка се вижда изградената в завода, инсталация за задни светлини за мъгла. Букса C е горе вляво на гърба на волана, вече е снимана няколко пъти в темата. Част от инсталацията за задните светлини за мъгла се вижда и на първата снимка , където с дебела черна линия долу в лоста, съм показал къде излизат 12В за задните светлини за мъгла. Така че според мен няма начин да няма 12 волта при къси на някое от крачетата. Поне схемата показва че трябва да има. (На тези картинки крачетата се броят отдясно на ляво, и както е видно - евентуално е второрто краче).Ако има нещо, ще допълвам. Ако съм сгрешил, поправяйте ме смело, че и аз не съм сигурен, дано нищо не изгори Ето още инфо ot temata za ДРЛ за това кога и как разбрахме че трябва да имаме +12 на къси и 0 на габарити, на второ крачче на конектора горе вляво на волана. Самото краче е озаглавено в Бравовските инструкции като Rear Fog Lamps Enablement.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=199567#199567
      Прикачени файлове

      Коментар


        #33
        Егати, извинявай, въобще не помислих за това че като си на дълги, късите пак ще светнат, демек и при светлинен клаксон. Аз се бях съсредоточил в/у това да ги прекарам през релето, когато врътнеш на "къси", и забравих за светлинния клаксон. Още веднъж извинявай! Значи там където е синята точка, трябва да го възстановиш. Там където е червената точка, трябва да го прекъснеш изцяло, както и сам си се ориентирал. Няма да имаш нужда от диода. Режеш кабела, и този край, който отива към релето, го свързваш към новия кабел. И трябва вече всичко да е ок. Сега ще начертая истинската схема. То просто е очевадно че по новия кабел, който съм дал в синьо, идва ток, и ще захрани лампата за дългите, дори когато си на къси. Ето истинската схема, този път съм напълно сигурен в нея:Надявам се че лесно ще бръкнеш и ще обработиш кабела на релето. То е горе вдясно от горното малко табло с бушони. Кабелът трябва да СИН, другите кабели са черен - маса, червен - +12, и червено-сиво - 2 броя. Твоят е СИНИЯТ. За да си сигурен че работиш с правилния кабел - ако можеш измери следното - при възстановен онзи синьо-бял кабел, ако можеш да извадиш буксата на релето, при контакт и позиция "дълги", на този син кабел трябва да дойдат +12, а като спреш дългите - 0.Още веднъж - извинявай за грешката !.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #34
          Да, значи като махнеш капака, и гледаш зад капака, горе вдясно, едва ли не - зад лявото лостче за светлините, но вътре в таблото. Сега ще кача и снимка да го видиш. На един колега от форума - xtry - релето изобщо му го нямаше, и падна голямо умуване докато открием защо не се получават нещата и при него. М/у другото - на горният ти пост - ако вържеш кабела при червената точка, и не го режеш, а само сложиш диода - при светлинен клаксон пак ще светят късите, защото по другият кабел си идва ток, който храни лампата, но си храни и релето на късите, и те ще светнат. Затова кабелът трябва да се прекъсне.Ето го и релето - пише 317, защото това му е номера в новите схеми на Браво/а, в старите - също е 5, като на Мареата.Всъщност без да искам уцелих оригинална "преправена" схема. Виж как излиза кабела от второто краче на конектор C на волана.
          Прикачени файлове

          Коментар


            #35
            След всичко това дневния километраж отново се нулира.Ще местя баласта когато има време.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #36
              Може проблема да ти е в самия километраж. Скоро се борих с един много интересне проблем в един Лексус. Арамтурното табло е с луминисцентна подсветка вклучителни и стреклите са мното тънки тръбички. Запалването е подобно на ксенона - първо високоволтов импулс и след това поддържане на определено напрежение. Проблема му беше че що се опитат да запалят светлините при даване на контакт блокира цялото табло - нито свети нито показва изминатите километри. Оказа се масов проблем при този модел и един колега беше го решил с смяната на 3 електролитни кондензатора блокирващи захрнващи вериги по таблото - явно от температурата изсъхват и губят параметри и високоволтовия импулс блокира процесорите по таблото. Смених ги и всичко тръгна. Много вероятно е по твоето табло да има подобен проблем и импулса при запалването на ксенона да ти лъже процесора на километража и да го ресетва.

              Коментар


                #37
                Колеги, ходих при моят майстор и му обясних какво искам да направи с инсталацията, като изрично го питах дали иска да му разпечатам какво сте писали тук във форума. Той отказа гордо, заявявайки че той не се е учил да прави коли от форумите. Все пак каза, че ще се заеме с примигването и гасненето на ксенона ми. След ремонта ми каза, че ключа е за смяна, но той го е почистил и няма да имам проблеми, обаче така се случи, че си прибирах колата по тъмно от сервиза ..... и изненада - ксенона пак си примигва ( не успя да изгасне за 5-те км, които минах до вкъщи). Почти съм убеден, че като тръгна на дълъг път ще ми изгасне поне 5 пъти. Въпроса ми е дали има някой от форума или човек, който разбира от токове, който може да ми го направи, защото не искам да се научавам да работя с мултицет точно върху инсталацията на колата ми.
                Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                Коментар


                  #38
                  Колега, с много голямо извинение пред всички - да ти === и майстора, да ти ===...Ела на някоя неделна, или четвъртъчна среща на форума, или на среща "София-изток", и ще ти го направя, срещу почерпка и усмивка. И после бих искал лично с теб да отидем при майстора ти, и да му кажа че аз съм се научил от форума, в който 14000 глави мислят повече от един майстор

                  Коментар


                    #39
                    Колега ogi28, какво да ти кажа за майстора, човек трудно приема съвети от някой, който му влиза в сервиза за 3-ти път. Както и да е важното е че ще получа това, което искам. Сега трябва само да намеря темата за срещите и да взема да дойда на някоя сбирка. Отдавна се каня, но нали знаеш, ч е все нещо те спира, когато не познаваш никой.
                    Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                    Коментар


                      #40
                      Сега е моментът !! Утре ще има 6 нови Бравота на срещата. Заповядай, не хапем

                      Коментар


                        #41
                        Едвам ме нави. Къде и кога?
                        Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                        Коментар


                          #42
                          Провери темата за редовните срещи на Форума в София. Носи си дамско огледалце, изолирбанд, кабел 0.75 мм - 1 метър, млтицет, отвертка ПХ 2 - дълга, макетно ножче, и друго не се сещам. И пари, да почерпиш, след работата. От всички изброени неща - фатално ще е ако нямаш кабел Не праим нищо тогава...

                          Коментар


                            #43
                            Здравейте.Оги не съм съгласен с теб. Ето какво е написано.
                            Най-бързият и лесен начин да разберете дали се нуждаете от това, е като дадете колата "на контакт", при всички консуматори изгасени, и накарате някой да дръпне лоста към себе си, или с други думи да присветне със светлинен клаксон. Ако фарът светне по този начин (целия, къс + дълъг), по-долу на снимката, тогава е възможно след слагане на ксенон, да имате проблеми, като описаните по-нагоре.
                            Ако свети само вътрешната част на фара, дългите, то тогава най-вероятно няма нужда да пипате нищо, и не би трябвало да имате проблеми с примигване, предизвикани от инсталацията на колата.
                            Според мен е точно обратното.От какво може да огасне ксенона? Ако ми се спре захранването за кратко време (премигване в случая.)За теста по - горе твърдиш че ако при премигване светят само дългите всичко ще е ок.Това означава изключени къси, а именно на тях е закачен ксенона.Аз ли нещо не разбрах ?
                            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                            Коментар


                              #44
                              vgeorgiev написа:
                              Аз ли нещо не разбрах ?
                              Да. Не бъркай примигване с присветване. Като дръпнеш лоста към теб - присветваш. А като превключваш къси-дълги - тогава може да ти примигне. Ти си 2001 година, не се занимавай с глупости, монтирай ксенона, и пей сърце, няма да имаш този проблем.

                              Коментар


                                #45
                                привет

                                здравеите на сички значи гледахписаното тука от колегите специално за фиат брава нима смисал да се пражи тая операция просто се копуват 2 електролитни кондензатора на 4700 микрофарада над 16 волта и се слагат по едно на сяка баластра и проблема е решен с гасненето на хсенона на мене неми гасне надяжамсе да сам ви бил полезен....

                                Коментар

                                Working...
                                X