Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Избор на усилвател и говорител-избрани.Следва кутия

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Избор на усилвател и говорител-избрани.Следва кутия

    Здравейте господа!!! ЧНГ и от мен Дойде време и аз да си помисля за нещо което да ми бумка в количката...След гледане и четене по форумите и тук там стигнах до извода че трябва да сложа такъв говорител че да мога да го захраня за да свири добре....тук всичко опира до сума с която разполагам. Та имам 450-550лв. маааксимум горе долу за усилвател,туба с говорител или 2 незнам и аз как ще бъде по добре,кабели + бушон(и),втори акумулатор или кондензатор въпреки че незнам и аз дали ще ми трябва.За усилвател гледах Lanzar: http://www.caraudio.canbroc-bg.com/a...Lanzar_VIBE231 Pioneer: http://www.dekom.bg/?page=product_de...4d4f00dAlpine: http://www.aval-bg.com/catalog/displ...d=1170Kenwood: http://www.aval-bg.com/catalog/displ..._id=1206Ако можете предложете ми някоя марка усилвател който е добър и същевременно не много скъп (не Thunder),че да мога да му вържа по мощен говорителЗа говорители съм се ориентирал към Hertz: http://www.aval-bg.com/catalog/displ...17&style_id=43 ES 300 или ES 300Dили Pioneer: http://www.aval-bg.com/catalog/displ...id=670Това са ми познанията ако можете предложете нещо,а и освен това съм близо до Пловдив,така че ако някои знае магазин за усилватели втора употреба също да пише :PП.С. В багажника имам газова бутилка в дясния край, CD-то ми е Пайнер DEH 4000UB,отзад имам 3 лентови Пайнер отпред съм с оригиналните но ще ги сменя и тях + демпване по нататъкПриемам всякакви коментари включително и от типа "Къде си тръгнал с половин бон да правиш музика" :D но ако трябва може и да допълним някой друг лев към бюджета Благодаръ за фниманието
    Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
    Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
    Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

    #2
    Здрасти и честита нова година. Не ми стана ясно на колко ома смяташ да слушаш суба. За Паинера които си избрал 5300т е подходящ 307Д2 , защото на бридж работи на 4 ома. Или две намотки на суба се свързват последователно а на ампа мостово и си на 4 ома. За ланзара нямам представа дали на бридж работи на 2 ома. Даи повече подробности как ги виждаш нещата. Но определено конфигурацията с паинер ще ти допадне. Колкото м/у субовете паинер и херц наи добре ги чуи в някои магазин за кар аудио но не на стенд а в каса. Така ще добиеш малко представа за звука им. Поздрави.
    Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
    ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

    Коментар


      #3
      Добре а може ли някой да обясни с две три думи каква е разликата в звука при 1 при 2 при 4 и при 8 ома,щото гледам че двата пайнера които са за по 150 160 лв разликата им е на колко ома работят .....D2 е на 1 и на 4 ома,а D4 работи на 2,4 и 8 ома. А пък аз като не знам на колко каква е разликата и немога да преценя какво е по добре и също така незнам какви врътки стават с две намотки и бриджовото свързване на ампа. Също така дали не е по-добре моноблок да се вземе?Бъдете така любезни да ме просветлите или да ми кажете някои саит където пише накратко да прочета Yellow_Flash_Colorz_PDT_14P.S. Разбрах че двунамотковите говорители са направени с цел разнообразие от начини на свързване с ампаи според моите изчисления мога да си взема еднонамотков и да го вържа с усилвателя на бридж на 4 ohm и в този случай ще ми трябва двуканален усилвател който на 4 ома да има по 200W на канал...прав ли съм или бъркам вече след 5 часа ровене по сайтове и форуми?И каква ще е разликата ако е двуканален говорителя как ще стане свързването???
      Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
      Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
      Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

      Коментар


        #4
        Ами ом това е съпротивление или товар. В случая на говорителя. Значи при товар-4 ома стъпалото е способно да извади (примерно) 200 вата. А при товар-2 ома (обаче ако производителя е написал---стабилна работа на 2 ома--) същото стъпало вече вади 300 вата. Или с две думи повече мощ и малко повече ток. Почти всички усилватели работят в диапазона от 2 до 8 ома но не и на бридж(мостово). Има и такива но са по скъпи и е написано на тях. Ако имаме дву-канално стъпало което дава по 50 вата на канал при 4 ома то на 2 ома дава по 70-80 вата, но на бридж при 4 ома пуска около 130-150. При товар от 8 ома вече няма такава мощ но имаме два пъти по качествен звук. Моно-блока е създаден за суб-говорител. Вече повечето фенове предпочитат скъпа предна линия и суб в багажника. Ако и ти си се спрял на този вариант ето ти няколко предложения;-- 4-канален амп-- за предна линия и суб-мостово на 4 ома--2-канален амп за предна линия и моноблок за суб- (малко по скъпичко сяда)--или-- ако не търсиш много сила наи добрия вариант 5-канален усилвател (предна , задна и суб)- но за тук ти трябва плеър с 3 пред-изхода за усилвател. Ако има нещо питаи не се срами.
        Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
        ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

        Коментар


          #5
          Ами значи аз за сега мисля да си оставя предните(оригинални) и трилентовите отзад да ги "мъчи" CD-то а отзад да сложа суба с един усилвател.Обаче незнам какъв да е усилвателя: моно или двуканален,като се има в предвид че ще взимам този http://www.aval-bg.com/catalog/displ...ubstyle_id=258 или този http://www.aval-bg.com/catalog/displ...ubstyle_id=847 говорител. Единия е двунамотков а другия еднонамотков: КОЙ ВАРИАНТ ЩЕ Е ПО-ДОБЪР (гледам че еднонамотковия е 91dB SPL ,а двунамотковия 93dB SPL) и кой усилвател ще е най удачен в случая?? Как става свързването на двунамотковите говорители?Всяка намотка на отделен канал ли (съответно двуканален усилвател за целта)? А колкото до омовете незнам... може би ще го направя на 4ohm понеже той Hertz-а си работи май само на 4 ,не е като Pioneera(2,4,8ohm)И още едно малко въпросче: Дали е по-полезен моноблок,или двуканален усилвател на бридж при положение че търся от тях само един канал???
          Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
          Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
          Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

          Коментар


            #6
            Обаче колеги никой не иска да се отзове на тъпите ми въпроси :D Само Milen’Ko_Punto е така добър да ми обясни,за което му благодаря и очаквам ново включване Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
            Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
            Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
            Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

            Коментар


              #7
              Ами виж сега. Кои е по удачен- моно-блок или двуканален на бридж трябва да си решиш ти, след като събереш мнения и на други хора , но които са запознати и с двата ампа. Аз лично залагам на моно-блок клас Д . Слушал съм и двата вида на долу горе еднакви мощности.В колата си имам 4-канално сони и моно-блок клас Д на кенууд .Второто движи 2 паинера 257-Д2 на 2 ома. Усилвателите клас Д внасят по малко изкривявания, необходим им е по малко ток не загряват толкова много , и имат КПД около 80-100%(грубо) Клас А,Б имат повече изкривяване , искат малко повече ток и греят повече ( но не е толкова опасно ) Но аз се влияя от факта че на електрониката наи големия враг е топлината. ( даже си подържам компа в диапазона 35-45 градуса на процесора) Херц-300Д има две намотки по 4 ома . Може да се пусне на 2 или 8. За него ти рябва стъпало на 2 ома да е стабилно. Например това ;http://www.aval-bg.com/catalog/displ...bstyle_id=1170 или; http://www.aval-bg.com/catalog/displ..._id=1202или нещо друо с подобни характеристики. Аз лично съм с второто, и даже ми идва в повече. Но повече никога не е излишно,хе хе.Ако избереш Херц-300 то ти трябва нещо от сорта;http://www.aval-bg.com/catalog/displ...e_id=437Ако има нещо не ясно с което да помогна казваи. Поздрави
              Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
              ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

              Коментар


                #8
                Milen’ko_Punto написа:
                Херц-300Д има две намотки по 4 ома . Може да се пусне на 2 или 8. За него ти рябва стъпало на 2 ома да е стабилно. Например това .....
                Само ето това не ми е ясно... Защо трябва стъпалото да е на 2 ома стабилно след като говорителя е 2 намотки по 4 ома... мовеби отговора на въпроса ми се крие в това как се свързва двунамотъчния говорител с усилвателя...? Ясно ми е че по добре да си взема усилвател който да е стабилен на 2 ома....щото тогава и натоварването му е по-голямо!..Искам да попитам моноусилвателите колко изхода имат за свързването с говорителя.... един ли? + и - и ако е така как става свързването му със двунамотков говорителМоже ли някой да ми предложи някой саит да се пообразовам че чак неудобно ми стана вече да задавам въпроси
                Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                Коментар


                  #9
                  Значи мисля че всички моноблокове клас д са стабилни на 2 ома, но има и такива стабилни и на 1 ом. Последните са по скъпи. Относно изходите има и с два плюса и минуса има и с един. Например на паинер клас д от ниската серия (GM-D7400M,GM-D8400M) са с един плюс и минус. При тях свързваш (на говорителя плюс със плюс и минус с минус , после от минуса опъваш кабела до минуса на ампа . Така и за плюса. На за говорител с 2х4 ома. Така стъпалото пуска 2 ома на говорителя. Това се нарича паралелно свързване. Ако е последователно ( плюс с минус и плюс с минус , става 8 0ма. Или ето така;
                  Прикачени файлове
                  Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                  ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                  Коментар


                    #10
                    За два суба на два ома; Но за о,5 ома не е желателно( трябва много яко стъпало)
                    Прикачени файлове
                    Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                    ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                    Коментар


                      #11
                      Колега a каквоо ще кажеш за този говорител http://www.aval-bg.com/catalog/displ...ubstyle_id=746 По добър ли е от Херца? Гледам също че е с по големи показатели отиващи към среда (500KHz),а пък аз не искам да ми "пее" voice отзад въпреки че може да се ореже до определени честоти. С този усилвател мисля да е системата http://www.aval-bg.com/catalog/displ...bstyle_id=1170 или Kenwood-а http://www.aval-bg.com/catalog/displ...bstyle_id=1206 но нямам представа кой от двата е по добър?Лесно ли се поръчва от aval-bg.com И коректни ли са пичовете? че мисля от там да поръчам всичко,а кабели незнам откъдеП.С Благодаря за схемичките...образовах се
                      Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                      Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                      Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                      Коментар


                        #12
                        За авал, коректни са хората и няма да имаш проблеми. И аз съм си пазарил от тях. Този суб които си посочил е прекрасен за мен, но на мен не ми достигнаха средства за да го притежавам.Ако наистина можеш да си го позволиш няма да съжеляваш. А комбинацията--Alpine SWR-1242D + Alpine MRP-M500 е супер. По параметри едва ли не са ги направели един за друг. Но и Кенууда не лъже. И тук няма да съжеляваш. Така че се свежда пак до твоя избор. По 10-то балната система аз ги оценявам и двата по 10 точки.Един съвет; използвай захранващи кабели минимум 16мм2 и колкото може по къса маса. А от суба до ампа минимум 2х3мм2. Поздрави.п.п. Надявам се скоро да кажеш как се представят Ампа + суба. Желая ти успех.
                        Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                        ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                        Коментар


                          #13
                          Пускаи суба паралелно на 2 ома и за да имаш по права синосуида не увеличаваи геина повече от 1 волт. Ето ти и една тема за клас д усилватели, но порови из саита има и други полезни неща;http://free.hit.bg/rrstzamp2/prod02....ex.htmТова са по важните неща за момента.
                          Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                          ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                          Коментар


                            #14
                            Взех говорителя и усилвателя прекарах кабелите и сега само трябва да взема още малко джунджурии и кутиика за баса утре или да си направя сам и пускам машината в действие!!! Кажете каква кутия ще ми трябва че да звучи добре Алпинчето 45-50л. Затворен обем ли да е,каква незнам...?
                            Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                            Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                            Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                            Коментар


                              #15
                              PaUnOff написа:
                              Взех говорителя и усилвателя прекарах кабелите и сега само трябва да взема още малко джунджурии и кутиика за баса утре или да си направя сам и пускам машината в действие!!! Кажете каква кутия ще ми трябва че да звучи добре Алпинчето 45-50л. Затворен обем ли да е,каква незнам...?
                              Много по-добър е варианта да си направиш/купиш кутия с отворен обем. По схеми на Pioneer те са много по-ефективни от затворените. Стига да не се окаже, че говорителя ти е предвиден за кутия със затворен обем, провери го и това.
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X