Здравейте!Аз съм онзи, известният, с проблемния ксенон, който на дълги гасне и после не светва.Стига толкова ретроспекция . Сега, по важния въпрос. Понеже се уча бавно и сам, въпросът ми е следният: Били могло да се оправи това изгасване, ако инсталацията се подсили с реле? В крайна сметка, това ще се разбере, когато го направя, може и да бъркам, много е вероятно. И все пак смятам да пробвам този вариант. Та, другият ми въпрос е, къде и по какъв начин трябва да се свърже релето? Трябва да бъде между тока на крушката и този на късите? Не ми се смейте много и не ме ругайте, но друго ме влечеше в училище. :D Все пак, по-добре късно, отколкото никога.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подсигуряване на ксенона с реле
Collapse
X
-
Колега, мисля че имаш прекъсване на тока някъде в лоста, при самото му движение напред за дълги, прекъсва за миг. Ако ще и шалтер да сложиш - в лоста пак ще прекъсва. Някакво решение е да добавиш кондензатор. Но аз бих се опитал да открия причината, а не да излекувам следствието. Потърси някой познат с осцилоскоп и виж какво става с тока в лоста - дали се губи там, и къде се губи. Ако намериш уред, ще ти помогна да изследваме проблема подробно и да открием дефекта, преди да си монтирал един куп неща които не е сигурно че ще помогнат.Все пак ще ти драсна 1 схемичка как се слага реле на ксенона.Вляво е оригиналната инсталация в Общ вид. При теб не е точно така, защото ти си имаш фабрично реле, и късите ти минават през реле и без това. Ако добавиш реле, ще ти станат 2 релета, от които фабричното командва допълнителното - т.е. - безсмислено е и едва ли ще доведе до решаване на проблема.Вдясно е инсталацията след добавяне на реле. Захранването на консуматора се праща на 87-ми извод, а директен ток от акумулатора се пуска на 30-ти. На 85-ти се слага този кабел по който оригинално се захранва консуматора, а 86-ти се свързва към маса. На веригата (30 - 87) се слага предпазител със стойност Imax на баласта, или следващия по сила - например Imax ако ти е 13.2 А, слагаш 15 амперов предпазител. Ако предпазителя е 15 или повече ампери, е добра идея да използваш кабели 2.5 кв. мм. При теб горе - долу инсталацията изглежда като отдясно, и нещата които пише в горния параграф са безсмислени, защото колата ти е модерна - 2000 година или по-късно.
-
ogi28b написа:Колега, мисля че имаш прекъсване на тока някъде в лоста, при самото му движение напред за дълги, прекъсва за миг. Ако ще и шалтер да сложиш - в лоста пак ще прекъсва. Някакво решение е да добавиш кондензатор. Но аз бих се опитал да открия причината, а не да излекувам следствието. Потърси някой познат с осцилоскоп и виж какво става с тока в лоста - дали се губи там, и къде се губи. Ако намериш уред, ще ти помогна да изследваме проблема подробно и да открием дефекта, преди да си монтирал един куп неща които не е сигурно че ще помогнат.Все пак ще ти драсна 1 схемичка как се слага реле на ксенона.(Драскам схемичка.)NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Замислих се и не мога да си отговоря на един въпрос. Как с нормални крушки проблем няма, а при ксенона има... Уж ксеноновите крушки използват по-малко ток. А всичко минава през баластите, за да може да свети толкова силно.NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Нормалните са с нажежаема жичка и характера на работата им е съвсем друг. И там го има проблема, но докато ти примигне, вече си превключил, и не забелязваш мигването. Даже може и да не го забележиш с просто око. Но при ксенона - явно му е достатъчно стотна от сек. да прекъсне тока някъде, и баласта гаси лампата. Може би е вид защита, кой знае...При стария модел инсталации има примигване което се вижда ясно и с просто око, и това става когато тока се пренасочи от лоста, през релето, като цъкнеш дълги. Но при теб тока винаги е през релето, а не през лоста и затова конкретно този проблем е избегнат. Но имаш друг, за съжаление.
Коментар
-
От вчера и аз съм с ксенон и аз имам същия приблем. И според мен проблема е в глупавия ключ за къси дълги на фиат. Още едно време старата ми регата имаше много ядове с тоя ключ. Тогава си направих с копче да включвам къси и с друго дълги. Беше малко кофти но работеше за разлика от оригиналната врътка. Май сега нещата ще трябва да ги мисля пак в тази посока, отделно ключ за къси и дългите да се включват само от врътката. Но не знам дали е възможно да се направи на тази инсталация.
Коментар
-
Scorpion_BV написа:....
Коментар
-
А някаква насока да ми даде някой, когато отворя лостчето, какво да гледам? Защото то май трябва да се гледа там, където превключва от къси на дълги. Scorpion_BV,Батка, а при теб как е положението. При мен като включих фаровете, можеше да ми свети на дълги, както и къси-дълги-къси и т.н. Но около 10 секунди по-късно гаснеше. А и като изключа и включа и дам на дъгли за постоянно, след 10 сек пак гасне. при теб този ефеткт има ли го?NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
ogi28b написа:Scorpion_BV написа:....
Коментар
-
svetkos_ написа:А някаква насока да ми даде някой, когато отворя лостчето, какво да гледам? Защото то май трябва да се гледа там, където превключва от къси на дълги. Scorpion_BV,Батка, а при теб как е положението. При мен като включих фаровете, можеше да ми свети на дълги, както и къси-дълги-къси и т.н. Но около 10 секунди по-късно гаснеше. А и като изключа и включа и дам на дъгли за постоянно, след 10 сек пак гасне. при теб този ефеткт има ли го?
Коментар
-
Scorpion_BV написа:svetkos_ написа:А някаква насока да ми даде някой, когато отворя лостчето, какво да гледам? Защото то май трябва да се гледа там, където превключва от къси на дълги. Scorpion_BV,Батка, а при теб как е положението. При мен като включих фаровете, можеше да ми свети на дълги, както и къси-дълги-къси и т.н. Но около 10 секунди по-късно гаснеше. А и като изключа и включа и дам на дъгли за постоянно, след 10 сек пак гасне. при теб този ефеткт има ли го?NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Scorpion_BV написа:Явно проблема е в ключа. Ако не го пипам всичко си работи.
Коментар
-
ogi28b написа:Scorpion_BV написа:Явно проблема е в ключа. Ако не го пипам всичко си работи.ogi28b написа:Възможно е в лоста да имаш лека повреда, и когато бутнеш лоста напред или назад, за миг да прекъсва захранването, от там ксенона гасне. Ако има такова нещо, в момента на бутане на лоста напред или назад, задните светлини за мъгла също ще губят ток, и ще примигват леко. Прикрепването на релета почти сигурно няма да ти помогне, нито някакво пипане по "ключето" . При теб релето е прикрепено още в завода, а ключето е "пипнато" фабрично, пак там.NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Колега svetkos_ - при теб нещата са различни от това как е при колегата Scorpion_BV. При него инсталацията е старата и там е ясно защо, къде, и кога се губи тока. Той трябва да си приведе инсталацията към новия тип. При теб инсталацията си е готова и е от новия тип. Не се налага да правиш никаква преработка. Проблемът е сходен - и при теб някъде по някаква причина се губи ток, но не е ясно къде и защо. Начини за порверка - много, но най-точно с осцилоскоп. Е, и с мултицет ще стане. Един от начините е косвено - чрез задните светлини за мъгла. Те губят ток по същата верига по която губят ток и късите светлини. И затова може би леко ще примигват.
Коментар
-
ogi28b написа:Колега svetkos_ - при теб нещата са различни от това как е при колегата Scorpion_BV. При него инсталацията е старата и там е ясно защо, къде, и кога се губи тока. Той трябва да си приведе инсталацията към новия тип. При теб инсталацията си е готова и е от новия тип. Не се налага да правиш никаква преработка. Проблемът е сходен - и при теб някъде по някаква причина се губи ток, но не е ясно къде и защо. Начини за порверка - много, но най-точно с осцилоскоп. Е, и с мултицет ще стане. Един от начините е косвено - чрез задните светлини за мъгла. Те губят ток по същата верига по която губят ток и късите светлини. И затова може би леко ще примигват.NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар