Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Схеми на интерфейси за връзка с ECU

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Явно че да
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    Коментар


      #32
      Да ако на колата няма Л линия може да не се включват елементите които я управляват.В допълнение е добре да се свърже 2 и 6 извод на DB9 конектора (J1). Не знам дали е нужно но в оригиналната схема на визата е така.Днес успях да отделя малко време и подкарах ELM327 адаптора Чете всичко което чете и Unidiag софтуера. Чете и всичко друго за което си признава ECU-то но в момента търся инфо какво е значението на параметрите които връща.Управлявам го през обикновен терминален емулатор.За да тръгне обаче се нуждае от малко тунинговане - трябва да се пратят няколко команди които да го конфигурират за работа според спецификацията на Fiat.Странното е че почти същото го правих преди и с един клонинг на ELM323 но без успех - явно не е бил добре копиран ...Оказа се че моето ECU частично поддържа OBD2 спецификациите - поне в частта за четене и триене на грешки, така че специализираните тестери би трябвало да се справят с него.Сега имам една молба: Има ли желаещ да се заеме да нахвърля една програмка която да комуникира с ELM327.Комуникацията става на скорост 9600 bps и формат 8N1 без flow control - общо взето съвсем стандартна комуникация ...Програмата трябва да прави следното:1.След стартиране да изпраща по серийният порт последователност от ascii символи които се задават предварително и служат за инициализация на ELM327.Хубаво е да се четат риспонс съобщенията за да се гарантира че всикчо е ОК но това не е задължително. Комникацията е AT подобна - примерно праща му се ATZ той се рисетва и отговаря с ELM327 v1.2a Повече инфо за набора от команди има тук -> http://www.elmelectronics.com/DSheet....pdf2.След инициализацията се праща команда която стратира връзката с ECU-то.Следи се за риспонс код и ако той е ОК се изпращат команди за четене на параметрите.Списъкът с командите е добре да се чете от външен файл. Риспонсите на всяка заявка се парсват за да се извади от тях пейлода. Той се обработва по предварително зададена формула и се визуализира.Пример: за четене на оборотите се изпраща 21 30 и се получава отговор 61 30 00 00.61 30 е позитивен отговор на заявката, а 00 00 е стойността на оборотитеЦялата комуникация отново е в ascii като значението на всяка двойка символи се интерпретира като 16 тично число т.е. оборотите са 0х00 00По сложното тук е в това че дължината на пейлода може да варира. От 1 до 61 байта, като няма индикатор колко е точно.Възможно е да се извади инфо за дължината чрез разрешаване на дебъг информация от ELM327 или чрез предварително задаване във файла с командите.Общо взето е това ... Разбира се след като се види че всичко става и се изтества на повече модели може да се мисли за нещо по сериозно - графики, статистики, ъплоуд/даунлоуд на софтуер в ECU-то ...Ако някой иска да се вкючи - да ми пише ...За сега ще тествам през терминален емулатор ... освен ако не се опитам аз да напиша нещо ... но не съм програмист и ще стане дървено

      Коментар


        #33
        Намерих нещо (пак от добри хора) на външния си хард което може да е интересно.Весели празници на всички.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #34
          Нов DEF файл за EDC15C7 - JTD100 - Bravo/Brava и др.За Unidiag KWP2000
          Прикачени файлове
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #35
            Даже и го изпробвах DEF файла
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #36
              Направих си платка с МС33199, но не съм го изтествал напълно. Много готин чип и се намира лесно имаго в ПАСАТ-електроникс.
              Fiat Brava 1.9 TD

              Коментар


                #37
                Неиска да се закачи, бравото е 96г., но имам 3 кабела на буксата за диагностика???
                Fiat Brava 1.9 TD

                Коментар


                  #38
                  Dido_D написа:
                  Неиска да се закачи, бравото е 96г., но имам 3 кабела на буксата за диагностика???
                  Това е защото си с К и Л линии. УниДиаг-а работи само с К линия. Трябва ти Виза на 2 кома.
                  BRAVO 1.6 16V

                  Коментар


                    #39
                    Аз си мислех, че след 98г. са с К и Л, но явно съм сгрешил. Така 2-та кома задължителни ли са? В темата гледах мнение с К и Л само от един порт?
                    Fiat Brava 1.9 TD

                    Коментар


                      #40
                      за К+L , ти трябват 2 ком-а
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #41
                        Май няма система коя година какво се ползва ...Наскоро с адаптер направен по последната схема и Виза през 1 сериен порт успешно се закачихме за Brava 1,8/16V. Колата беше 96-та година.На конектора за диагностика имаше само два кабела ...

                        Коментар


                          #42
                          Аз пробвах платката и на кола само с К(на NikMar - бравата),но не се закачи бях забравил да закъся 2 и 6 на DB9, след това не съм пробвал.Да няма нещо по висата? Настройки или знам ли може да пропускам нещо?
                          Fiat Brava 1.9 TD

                          Коментар


                            #43
                            Благодаря на колеги които удариха по едно рамо. Всичко си тръгна!
                            Fiat Brava 1.9 TD

                            Коментар


                              #44
                              Хайде народе на новата версия на Unidiag Прясна, прясна.
                              Прикачени файлове
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                #45
                                Качих я тук -> http://www.fiat-bg.org/Downloads/Fia...00_0_4_0_3.zip

                                Коментар

                                Working...
                                X