Явно че да
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Схеми на интерфейси за връзка с ECU
Collapse
X
-
Да ако на колата няма Л линия може да не се включват елементите които я управляват.В допълнение е добре да се свърже 2 и 6 извод на DB9 конектора (J1). Не знам дали е нужно но в оригиналната схема на визата е така.Днес успях да отделя малко време и подкарах ELM327 адаптора Чете всичко което чете и Unidiag софтуера. Чете и всичко друго за което си признава ECU-то но в момента търся инфо какво е значението на параметрите които връща.Управлявам го през обикновен терминален емулатор.За да тръгне обаче се нуждае от малко тунинговане - трябва да се пратят няколко команди които да го конфигурират за работа според спецификацията на Fiat.Странното е че почти същото го правих преди и с един клонинг на ELM323 но без успех - явно не е бил добре копиран ...Оказа се че моето ECU частично поддържа OBD2 спецификациите - поне в частта за четене и триене на грешки, така че специализираните тестери би трябвало да се справят с него.Сега имам една молба: Има ли желаещ да се заеме да нахвърля една програмка която да комуникира с ELM327.Комуникацията става на скорост 9600 bps и формат 8N1 без flow control - общо взето съвсем стандартна комуникация ...Програмата трябва да прави следното:1.След стартиране да изпраща по серийният порт последователност от ascii символи които се задават предварително и служат за инициализация на ELM327.Хубаво е да се четат риспонс съобщенията за да се гарантира че всикчо е ОК но това не е задължително. Комникацията е AT подобна - примерно праща му се ATZ той се рисетва и отговаря с ELM327 v1.2a Повече инфо за набора от команди има тук -> http://www.elmelectronics.com/DSheet....pdf2.След инициализацията се праща команда която стратира връзката с ECU-то.Следи се за риспонс код и ако той е ОК се изпращат команди за четене на параметрите.Списъкът с командите е добре да се чете от външен файл. Риспонсите на всяка заявка се парсват за да се извади от тях пейлода. Той се обработва по предварително зададена формула и се визуализира.Пример: за четене на оборотите се изпраща 21 30 и се получава отговор 61 30 00 00.61 30 е позитивен отговор на заявката, а 00 00 е стойността на оборотитеЦялата комуникация отново е в ascii като значението на всяка двойка символи се интерпретира като 16 тично число т.е. оборотите са 0х00 00По сложното тук е в това че дължината на пейлода може да варира. От 1 до 61 байта, като няма индикатор колко е точно.Възможно е да се извади инфо за дължината чрез разрешаване на дебъг информация от ELM327 или чрез предварително задаване във файла с командите.Общо взето е това ... Разбира се след като се види че всичко става и се изтества на повече модели може да се мисли за нещо по сериозно - графики, статистики, ъплоуд/даунлоуд на софтуер в ECU-то ...Ако някой иска да се вкючи - да ми пише ...За сега ще тествам през терминален емулатор ... освен ако не се опитам аз да напиша нещо ... но не съм програмист и ще стане дървено
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар