Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Схеми на интерфейси за връзка с ECU

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Попадна ми усб към компорт конвертор и има някакви проблясъци.А в биоса как да проверя,не съм много наясно?Преди 2-3 месеца ми загина записвачката и автоматично влизаше там ,но сега не знам как.Като се замисля май бърниках там нещо.А схемата тези дни ще я пробвам с нови транзистори
    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

    Коментар


      Здравейте колеги, моля за малко помощ с работата с Виса. Сглобих адаптора от 1вата страница за К и Л линиите. Извадих от брака един стар компютър с 2 ком порта и Подкарах ланчата към гаража ( Lancia Dedra 1.8 LE, 835A2.046). Закачих кабелите и нищо не стана. Първото нещо, което според мен не е наред е, че когато избера марка, модел, двигател и ми излезе менюто в което да избирам дали да се чистят грешки или живи данни, трябва поне 2 пъти да избера какво искам да направя, за да тръгне да се свързава към еку-то. След което ми изписва "Different ISO code! Proceed Anyway?", натискам F1, за да продължи и ми изписва "Echo not received" и ме връща в менюто за избор за чистене на грешки и живи данни. В менюто за този двигател излизат 6 вида еку-та. Пробвах с всичките и отново се повтаря този проблем. Пробвах да разменя ком портовете, да не съм ги объркал при надписването, но тогава излиза само грешката "Echo not received". При един от всичките опити натиснах нещо, но не рабрах какво и ми изкара един прозорец в който пишеше:"Iso code db 55 xx xx xx xx xx Iso code 77 xx xx xx xx xx"Не запомних другите числа. Тогава махнах капака на екуто и видях, кой вариант трябва да избирам IAW 04U - 61600.200.00, но и когато го избера, пак е същото. Дайте идеи къде бъркам? Благодаря предварително на отзовалите се!

      Коментар


        Според мен имаш проблем със схемата. Щом програмата, казва, че няма ехо, значи със сигурност имаш проблем със схемата.К линията е двупосочна. Каквото изпратиш, трябва да го получиш като ехо.Свали си някоя програма за терминал. Аз използвам тази.Вържи устройството (кабела за К линията) и изпрати нещо. Би трябвало да го получиш обратно.Същото нещо се получава и с ККЛ адаптера.
        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

        Коментар


          Замислих се за проблем със схемата, но след като получавам ISO кода на компютъра значи върви комуникация. Или аз бъркам? Има ли ограничение в дължината на кабелите? От страната на компютъра съм го направил 30см, но от страната на колата ми идва почти 2 метра. Възможно ли е това да е проблем. А за теста с терминала, аз го разбирам да пусна 12V на схемата и К линията да я дам на маса и да изпратя нещо от терминала или бъркам?П.п. Може ли някой да ми прати работеща версия 183c на Виса-та, че се съмнявам и в програмата. Също така има ли изисквания към настройката на DOS-а? Аз само зареждам дискета от windows 98 и пускам програмата.

          Коментар


            Идеята с терминала е следната:1. Свързваш само COM порта (който е за К линията) към компютъра. - Serial Port 1 от схемата.2. Пускаш терминална програма - скоростта и другите настройки нямат значение. - по принцип скоростта с ECU-то е 10,400 bps. пусни на 9600 терминала.3. Изпрати нещо от терминала. - каквото и да изпратиш, то ще мине през U3, ще стигне до К линията и ще се въърне обратно пак през U3 до COM порта.Не подавай никакви напрежения на К линията.Щом се убедиш, че хардуера работи, тогава търси проблема другаде.
            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

            Коментар


              vgeorgiev написа:
              Идеята с терминала е следната:1. Свързваш само COM порта (който е за К линията) към компютъра. - Serial Port 1 от схемата.2. Пускаш терминална програма - скоростта и другите настройки нямат значение. - по принцип скоростта с ECU-то е 10,400 bps. пусни на 9600 терминала.3. Изпрати нещо от терминала. - каквото и да изпратиш, то ще мине през U3, ще стигне до К линията и ще се въърне обратно пак през U3 до COM порта.Не подавай никакви напрежения на К линията.Щом се убедиш, че хардуера работи, тогава търси проблема другаде.
              Аз малко късно пиша, но смених позицията в работата и нямах много време за колата. Много ти благодаря колега за помощта! Не стана точно както си го написал. Трябваше да пусна 12 волта на схемата и К линията започна да пее на терминала. Тогава пробвал и Л линията и установих, че тя не отговаря. Започнах да меря всичко и установих, че на СИ чипът съм обединил вместо 2ри и 3ти крак 3ти и 4ти. След като оправих смехата и Л линията започна да пее. При първа възможност ще тествам и на колата какво ще се случи. Отново БЛАГОДАРЯ за помощта!!!

              Коментар


                Здравейте колеги, тесвах схемата след преработката и пак нищо. Което и еку да избера за ланчата ми казва "Different ISO code, do you want to proceed?" и като продължи ми изписва "Echo not received". Може ли някой да ми даде линк за версия 183ц или да ми я прати на lord__demon@abv.bg? Има ли ограничение в дължината на кабела от адаптора до колата? Понеже ползвам стационарен компютър, че не мога да се преборя с PCMCIA ком картите и кабелите са около 2-3 метра. Благодаря предварително на отзовалите се!П.п. Ако може някой да ми услужи с работеща Виса по схемата от 1вата страница ще съм много благодарен. Готов съм да оставя разумен депозит.

                Коментар


                  ocultist написа:
                  П.п. Ако може някой да ми услужи с работеща Виса по схемата от 1вата страница ще съм много благодарен. Готов съм да оставя разумен депозит.
                  Аз ли нещо не вдявам или целта е просто да си направиш диагностика. Ако екуто е IAW08F или Bosch motronic 1.7 се ползва обикновен ваг ком кабел,преходник 16 към 3 пина и МЕС 2.3.Първия компютър е на 1.8 а втория на 1.6. Правя разни кабелаци за комуникация и съм горе долу наясно. Ако искаш може да питаш и на лично.
                  Play Golf ,but not drive golf!!!
                  Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                  C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                  Коментар


                    Здравейте, Екуто на колата е IAW 04U и за мое най-голямо съжаление не се чете от МЕС. Проблемът с колата е, че не работи добре. Няма мощност във всички режими, но най-вече в ниските преди да е загряла, освен това много рядко пали от първият път. По време на движение ми светва лампата за ламбда сондата, но установих, че при мен няма нищо закачено на чек лампата, а когато изключа тпс-а или датчика за температурата на въздуха светва същата лампа за ламбдата. Затова ми трябва Висата. След насоките от vgeorgiev установих, че съм допуснал грешка при правенето на схемата, но след като я отстраних пак няма промяна. Когато пусна +12V на схемата и закача ком порта на К или Л линията на компютър и пратя нещо през терминала, получавам отговор, но не иска да се закачи за колата. Един колега ми прати на мейла друга Виса 183ц и днес ще пробвам с нея. Също така ще скъся максимално кабелите след адаптора, защото сега са около 2-4 метра. Но поне досега, единственото нещо, което получавам е "Different ISO code, do you want to proceed?" и като продължи ми изписва "Echo not received". Почвам вече доста да се отчайвам. Благодаря на всички за помощта!

                    Коментар


                      ocultist написа:
                      Първото нещо, което според мен не е наред е, че когато избера марка, модел, двигател и ми излезе менюто в което да избирам дали да се чистят грешки или живи данни, трябва поне 2 пъти да избера какво искам да направя, за да тръгне да се свързава към еку-то.
                      Това е нормално. Имам работеща Виза и се държи точно така при първия избор само, после всичко е ОК. За останалото незнам, никога не ми е давало такова съобщение. Понякога изкарва нещо такова в менюто за актуализация и тест, че дадена част е заменена с неоригинална като я тестваш и с F1 си продължава нормално. Забелязал съм че на стъпковия мотор на Hoffer вади такива съобщения. Кабелите на моята и те са към 2м.
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        Здравейте, вече мога да се похваля, че се свързвам към екуто. Отново, който и вариант да избера на 04U ми дава същата грешка "Different ISO code, do you want to proceed?" , но след това се свързва. Проблът се оказа в кабелът от адаптора към колата. Скъсих го и сега работи, но след 5-10мин работа се разкача и след това не тръгва известно време или тръгва, но почти мигновенно се разкача. Утре ще скъся още кабелите. Също така ми направи впечатление, че много грее адаптора. Не съм му отварял кутииката, но вътре освен 78L05 няма какво да грее. Дали да не го заменя с 7805 и да му сложа радиатор? Възможно ли е разкачането да е от прегряване на транзисторът? Благодаря отново на всички за помощта!

                        Коментар


                          Някой може ли да ми даде/прати работещата версия на програмата,че всички линкове са изтекли. Благодаря предварително.

                          Коментар

                          Working...
                          X