Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Схеми на интерфейси за връзка с ECU

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Ще ги прегледам внимателно.Иначе флашката е форматирана като "хард диск", с FAT32, с един главен/мастър/ буут пъртишън. BIOS/DOS си го разпознават като нормално C: устройство... Често казано не мисля, че дори теоретично е възможно това да е проблем. Ако имаш някакъв линк да прочета, който твърди обратното...Ето и снимки на куплунзите за които се чудя (за ECU и Airbag) дали са диангостични:За връзка с ECU пробвах този с номер 3 (до VIN номера), но не съм пробвал куплунзите 1 и 2 до кутията с предпазителите. На последните 2 снимки се вижда набеденият от мен диаг. куплунг за AirBag, който го пробвах с UniDiagKWP2000.exe и KWP71Diag.exe
    Прикачени файлове
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    Коментар


      #92
      В нов пост пиша, за да е по-прегледно.Самата схема я поизтествах още малко, но не съм сигурен дали това е вярното поведение:При захранване на схемата с +12V на К-линията се появява констатен +12V, а консумацията на ток е 0А. Ако само се свърже платката с кабела към серийният порт, без да се пускат програми или някакви специални настройки (под Windows) напрежението леко пада до около +11.80V и остава така без промяна, а консумацията нараства до 10мА. През цялото време кабела към колата (К-линията) разбира се не е свързан, а само замервам с мултимер.При пускане на KWP2000Test.exe и натискане на бутона Start Comm2000 на мултимера се отчита промяна в напрежението (пада за кратко до 10-на волта, но понеже не цифров осцилоскоп немога да преценя какво става и какви реални стойности са били достигнати).За това написах една малка програма на Perl за комуникация по серийният порт и в зависимост от това което изпращам мога да варира напрежението между 2 и 12 волта (от това което тествах).Въпросът ми е, към тези които сами са си сглобавали платката - дали това е нормалното поведение на VISA-та и К-линията респективно?П.П. Всичко от ръководството е така и при мен, разбира се с разликата, че нямам втори COM порт и, че ползвам схема само с 1 порт
      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

      Коментар


        #93
        Странно, защото мисля че куплунга за ЕКУ-то на ЖТД двигателите, трябва да е с К и Л линий. В сервизните мануали е описано подробно, кой куплунг какво тества. Да не би да бъркаш куплунзите спрямо това което тестваш. Виж, за еърбега е ясен. Той си е с жълт шлаух на кабелите. Пробвай там да се закачиш и така ще си сигурен дали ти работи тестера или проблема е другаде. Във Визата, раздела за еърбег е друг, а не тоя за двигателя. Пишеше мисля ABG - signal което за една възглавница и два патрона на коланите, ABG 2f... e за две възглавници и т. н. П.П. Интересно как си измерил консумация по ток, след като не си вързвал К линията.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #94
          Иначе напреженията не съм ги мерил и това е малко объркващо. Само бях забелязъл, че по времето на връзка с ЕКУ-то, като бях се допрял пръста на щеката за К-линия и се усещаше гъделичкане от по високо променливо напрежение- сигнал. Аз и за това сложих диоди за трансфера, за да съм наясно какво се случва. Резисторите на диодите са със 1.5Килоома съпротивление и са към TX и RX на MAX чипа към маса.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #95
            С две жици е.. почти 100% съм сигурен. Преди време в един сервиз я закачахме на VISA но с 2 порта и нормален настолен компютър. Помня от разговора, че се ползва само 1 жица, но за съжаление не помня изобщо на кой куплунг беше свързана. Друго което помня бегло, че монтьора спомена, че е сбъркано местоположението на диагностичният куплунг на картинката и това ми дава основания да си мисля, че може би VISA се свързва някъде около кутията с бушоните, но това ще го пробвам вероятно утре през деня."ABG - signal" - това нещо не се сещам да съм го виждал някъде, НО след като избереш марка автомобил от менюто и намеря "Marea..." JTD 105, след като минат другите модификации "Marea" има ред "Mare Airbag [99]" или нещо подобно.. така има и за другите модели. Предполагам, че там трябва да избера за да стигна до възможност за диагностика.Хубаво е, че си сигурен за куплунга за AirBag поне ще опитам това да тествам Консумацията на тока го измервам.... имам един захранващ блок, който показва на дисплей напрежението и консумираният ток. Тъй като ползвам този блок за симулация на + от батерията (12V) и - (земя), то той ми отчита (приблизително) консумацията. Самият трансийвър, според datasheet има слийп режим и очевидно като кабела не е свързан към PC-то, консумацията му става толкова малка (микроампера), че моят уред не го отчита изобщо. Изобщо не помня от друга страна какви са нивата на изхода на серийният порт по подразбиране и защо това активира схемата, но е факт, че се променя консумацията
            FIAT Marea 1.9 JTD HLX

            Коментар


              #96
              Колега, най добре ела утре (неделя) на срещата и ще погледнем къде е проблема. В багажника ми седи един лаптоп и платка която е изпробвана и работи.След 11.30-12 часа ще съм там.

              Коментар


                #97
                Скоро закачах Марея ТД100 с Виза на настолен компютър с 2 КОМ порта. На нея се оказа не знам защо, че са разделени буксите за К и Л линиите.Двете букси се намират на дясното бомбе, където е номера на рамата. Първо реших, че си е само по К линия като моята кола, но се оказа че се използват и двете букси - на едната е К линия и маса, а на другата Л линия и маса Тук става въпрос за ЖТД но може и да е същото. На тази Марея пробвах да се свържа и с ЕКУ-то за възглавниците, но не можах. Под жабката намерих букса подобна на тази на снимката на колегата, но без тази жълта изолация. Възможно ли е там да има и букса за друго нещо и да я бъркам? Друга букса освен тази под жабката не намерих.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #98
                  На всички снимки се вижда, че жиците на всички куплунзи са 2 - една черна (вероятно маса) и още една, вероятно К-линия. Както и споменах, колата е тествана преди година-две с двупортова VISA, но само свързана с К линия.Куплунга под жабката го напипах на сляпо, с ръка, като бръкнах под пластмасите Разбира се не съм изкубвал нищо, НО си личи, че има пластмасова щипка, която би трябвало да държи здраво кабела, по същият начин както е например куплунг отбелязан на снимките с 1 или 2 (захванати за Fuse кутията). При мен обаче не беше закрепен - може би някой, някога го е разкачил за да е по-лесно достъпно. Обаче днес като пробвах не успях да направя нищо - вероятно или платката нещо не е наред или например серийният порт на лаптопа не работи както трябва... кой знае какво Самият обвиващ кабел е жълт и други колеги споменаха, че също е жълт, което може би значи, че си хванал друг кабел или просто не си избрал подходящият вариант от менюто във Виза. Аз имам 5 варианта за AirBag, но при мен не се получава тъй или иначе нищо Иначе утре ще гледам да дойда на срещата и да погледнем какво е положението, че много се изнервих П.П. Паркинга на който се събирате, не е този на самата Била, а друг - на самото заведение?
                  FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                  Коментар


                    #99
                    ilko-gd написа:
                    Скоро закачах Марея ТД100 с Виза на настолен компютър с 2 КОМ порта. На нея се оказа не знам защо, че са разделени буксите за К и Л линиите.Двете букси се намират на дясното бомбе, където е номера на рамата. Първо реших, че си е само по К линия като моята кола, но се оказа че се използват и двете букси - на едната е К линия и маса, а на другата Л линия и маса Тук става въпрос за ЖТД но може и да е същото. На тази Марея пробвах да се свържа и с ЕКУ-то за възглавниците, но не можах. Под жабката намерих букса подобна на тази на снимката на колегата, но без тази жълта изолация. Възможно ли е там да има и букса за друго нещо и да я бъркам? Друга букса освен тази под жабката не намерих.
                    Хм. Странно. На моята марея, също TD100 има също две букси на дясното бомбе. Но аз се закачам само на едната с К линия и нямам проблем. Доколкото знам другата букса, зад нея е за климатика и на нея въобще не можах да се закача. Колкото за Еърбега под жабката има пак две букси. Тая с кабелите с жълто е еърбег а другата пак не отчита нищо. В един мануал пише че тя е за ABS-a. Колега, след като си се закачал за ТД100, можеш ли да ми кажеш какво ти изписа за аванса(Injection Timing) при изключен мотор.(на контакт) При мен ми отчита някакви си -10* а като запаля мотора отчита 3.2* И при теб ли е било така? Погледни ми поста по тая тема за повече инфо http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=42034 Ще съм ти много благодарен защото отдавна се чудя дали теста е верен. Че тия -10* на контакт и незапален мотор ми се виждат странни. Колкото и странно е това, че потенциомртъра за газта отчита 7.8%. И при теб ли се получиха същите данни. Много съжалявам че питам тук но ми е важно!
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      [quote="perlsite"]С две жици е.. почти 100% съм сигурен. Преди време в един сервиз я закачахме на VISA но с 2 порта и нормален настолен компютър. Помня от разговора, че се ползва само 1 жица, но за съжаление не помня изобщо на кой куплунг беше свързана. Друго което помня бегло, че монтьора спомена, че е сбъркано местоположението на диагностичният куплунг на картинката и това ми дава основания да си мисля, че може би VISA се свързва някъде около кутията с бушоните, но това ще го пробвам вероятно утре през деня."ABG - signal" - това нещо не се сещам да съм го виждал някъде, НО след като избереш марка автомобил от менюто и намеря "Marea..." JTD 105, след като минат другите модификации "Marea" има ред "Mare Airbag [99]" или нещо подобно.. така има и за другите модели. Предполагам, че там трябва да избера за да стигна до възможност за диагностика.Хубаво е, че си сигурен за куплунга за AirBag поне ще опитам това да тествам Да, точно там трябва да избереш. Но предварително трябва да знаеш с колко възглавници си за да влезеш в правилната опция.
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        syscop написа:
                        В единия файл: леко преработена схемата на колегата ilkor - един съединител DB9, в другия - изглед на една примерна платка. Ако някой има интерес ще кача и gerber-те, който иска да си я прави :D , само да хвърли едни поглед на схемата, да не съм пропуснал нещо.
                        Някой пробвал ли е схемата.Нали с 1.83Ц работи тая схема?Какво имаш в предвид да качиш "gerber-те".

                        Коментар


                          В сравнение с тази на колегата ilkor, съм използвал само един съединител - по малко място се заема за платката. Опитал съм да я прерисувам без грешки, ама е добре още един чифт очи да погледне. http://en.wikipedia.org/wiki/Gerber_File - тук може да видиш за какво става дума. В общия случай тава са файловете, които даваш в платкаджийницата и от тях ти правят платката.
                          Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

                          Коментар


                            syscop написа:
                            В сравнение с тази на колегата ilkor, съм използвал само един съединител - по малко място се заема за платката. Опитал съм да я прерисувам без грешки, ама е добре още един чифт очи да погледне. http://en.wikipedia.org/wiki/Gerber_File - тук може да видиш за какво става дума. В общия случай тава са файловете, които даваш в платкаджийницата и от тях ти правят платката.
                            Ахам ясно.Аз си ги правя ръчно.принтирам схемата на печатната платка и си ги рисувам Тая вечер ще прегледам платката и ще направя една.Аааа забравих да попитам има ли значение че моите чипове SI9241EY/SO а са SI9241AEY

                            Коментар


                              cherveniq_biker написа:
                              syscop написа:
                              В сравнение с тази на колегата ilkor, съм използвал само един съединител - по малко място се заема за платката. Опитал съм да я прерисувам без грешки, ама е добре още един чифт очи да погледне. http://en.wikipedia.org/wiki/Gerber_File - тук може да видиш за какво става дума. В общия случай тава са файловете, които даваш в платкаджийницата и от тях ти правят платката.
                              Ахам ясно.Аз си ги правя ръчно.принтирам схемата на печатната платка и си ги рисувам Тая вечер ще прегледам платката и ще направя една.Аааа забравих да попитам има ли значение че моите чипове SI9241EY/SO а са SI9241AEY
                              Няма значение: по данни от производителя има - Si9241AEY-T1 и Si9241AEY-T1--E3(безоловен)
                              Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

                              Коментар


                                Днес пробвахме платката с Илко и тя се оказа, че си работи перфектно Още веднъж искам да му благодаря, както и на всички които помагаха В крайна сметка проблема май е с моят лаптоп - пробвах какви ли не варианти, но очевидно DOS поддръжката на серийният порт не е наред
                                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                                Коментар

                                Working...
                                X