В случая кондензатора ще позволи да се запази номиналната стойност на напрежението което е необходимо за нормалното заработване на баласта.Самият баласт представлява импулсен високоволтов инвертор който е капризен към входното захранващо напрежение. В случай на "светкавица" или на комутация към дълги светлени стойноста на пада на напрежение който се отлага върху баласта намалява(тоест стойноста на напрежението което захранва баласта намалява),а от там спира и работата на инвертора,който всъщност е самият баласт(не зная кой е измислил думата баласт). Кондензатора е елемента който ще компенсира този момент в който напрежението намаля,вследствие на повишената консумация от включването на дъгите светлини.Колкото по голям е капацитета на този кондензатор толкова е по добре.А самият кондензатор е обикновен електронен елемент който се продава в всеки магазин за електронни елементи и струва около 1,00-1,50 лв.Има поляритет като (+) на кондензатора се свързва с (+) на захранването на баласта,а (-) на кондензатора с (-) на захранващият кабел. Тоест паралелно на захранването. Този проблем е много често срещан и в други марки коли,където компютъра следи за изгорели лампи или проблеми с инсталацията.Това се налага,защото при първоначално включване ксеноновата система черпи от 8 до 10 ампера,докато запали лампите и те достигнат номинална температура на работа.Това е в зависимост от мощноста на ксенона.При нормална работа консумацията е между 3,5 и 4 ампера.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ксенонът гасне на дълги, хайде да го оправим
Collapse
X
-
В този иначе интересн пост, така и не намерих отговор на първият въпрос:1. Как този кондензатор ще помогне в частта - при присветване със светлинен клаксон, да не светват късите. На вторият въпрос отговорът е добре описан и кондензаторът върши работа за това. Но няма отговор и на третия въпрос: Как кондензаторът помага за разтоварване на контактния ключ и конзолата с лостовете, за да не минава голям ток през тях, което води до горенето им - нерядко срещан проблем.
Коментар
-
По никакъв начин кондензатора няма да повлияе върху разтоварването на комутаторният ключ.Така или иначе натоварването върху него остава такова каквото е зададено в оригиналната схема на изпълнение.Това което се опитах да дам като съвет е заради масовият проблем който се среща при всички марки автомобили на който се монтира допълнително ксенон.Една от шините(кабелите)който захранват фаровете е обща за късите и дългите светлини и всяко премигване или комутация ще е фатално за работата на баластите(особенно когато са по евтини).Да не забравяме и голямата дължина на проводниците който минават от купето към двигателният отсек.А ако съм разбрал правилно единият от въпросите беше относно че при присветване със светкавица на дългите късите светлини светват...Мислия че ако всичко е наред с инсталацията и няма нагари в комутатора(ключа)зад волана този ефект не трябва да се проявява.Инсталирането на ксенона по никакав начин не променя обстоятелствата по управлението и дефиренцирането на късите и дългите светлини.Ако аз не сам разбрал и ако ксенона гасне при светкавица,то тогава това ще се избегне с поставянето на кондензатора. Този вторият проблем както казах се забелязва и при други марки коли,както и премигването на един от фаровете при едновременна работа на къси и дълги.Затова си позволих да опиша ползата от кондензатор с голям капацитет.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар