Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Контактна система на пета врата на брава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Контактна система на пета врата на брава

    Здравейте колеги, откако имам моята кола постоянно имам проблеми със ел. елементите по петата, я чистачката няма да тръгне или пък няма да ми светия третия стоп, или пък подгряването на задното стъкло не ще. Въпросът ми е: има ли най често срещан проблем със контактната система на 5тата врата и какъв е той?Ще съм ви плагодарен ако ми кажете коя пластина на схемата на контактната система за къде подава ток.
    Прикачени файлове
    FIat brava 1.6 16V 1999г.

    #2
    Това вдясно е, или за реотана, или по-скоро за третия стоп. В PDF файловете със сервизното ръководство има описание на тези контакти. Аз съм ги позабравил В началото също имах проблеми, защото колата ми е удряна отзад и контактите не пасваха добре. Положението се оправи, като ги понапаснах и повдигнах тази част закачена на петата врата с шайби. Най-лесно можеш да видиш, какво се случва, като се завреш в багажника и видиш, кое как контактува.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Ето снимка за дясното.Сега ровя в ръководството и за лявото.С един мултицет и още един човек ще разбереш бързо кое за какво е.
      Прикачени файлове
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Vladim написа:
        . Положението се оправи, като ги понапаснах и повдигнах тази част закачена на петата врата с шайби.
        Ето това е точното лечение на проблема! аз вместо шайби, повдигах с картончета, при мен не работеше само третия стоп, който се захранва през двете десни контакти. 4-те леви са: 1 обща маса, един + за реотаните, едно посточнно захранване на моторчето, и едно за импулси от лоста. Също трябва да се почистят повърхностите от боклуци и нагар с шкуркичка и контактен спрей, и периодично да се проверяват за добро контактуване. Най-лесно се вижда дали лягат добре като махнеш кората на багажника и гледаш през стъклото.

        Коментар


          #5
          Ето малко схемички
          Прикачени файлове
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            ...и периодично да се проверяват за добро контактуване. Най-лесно се вижда дали лягат добре като махнеш кората на багажника и гледаш през стъклото.
            Не знам какво се вижда отстрани, ... но със сигурност няма как визуално да се определи дали има или не необходимия контактен натиск. Щото при недостатъчен натиск - там ще се загрява и може да разтопи/деформита пластмасовите части на куплунга. По-скоро като се натискат навътре пластините да се гледа дали се движат свободно, без задържане ... и дали всички пластини еднакво се подават навън или някоя стои по-навътре.Може да се изрежат две ленти от тънка хартия и индиго. Тая от индигото - с около 1 см. по къса и я залепвам с тиксо в двата края към хартиената.После тоя "сандвич" залепвам с тиксо така че да покрие куплунга ... и нежно затварям капака. После го отворям и като махна индигото - лесно се вижда по отпечатъка върху хартията къде контактувало и къде не.Ама щом някъде не контактува, все тая - трябва да се оправи, а за това трябва да се свали куплунга. Вероятно някоя от контактните пластини (дето са на куплунга във вратата) не се движи свободно и затова правя следното:Не подлагам шайби, а свалям горната (дето е на вратата) част от купунга. Лесно се разглобява и обикновенно има замърсяване и/или единия от средните контакти леко се е деформирал (от загряване поради лош контакт и сравнително големия ток). Следва почистване на мърсорията и оправяне на деформацията така че контактните елементи лесно да се движат в жлебовете/каналите. Пружините са поуморени и може леко да се разтегнат че да се увеличи контактния натиск.После следва леко почистване на контактите с шкурка 800-1000, ... пръсване с малко контактен спрей, монтираш обратно и т’ва е ... и вече втора година нямам никакви ядове.... Цялото упражнение става за няма половин час, вкл. и свалянето на кората на багажника/задната врата.ПП/Кабелите са вързани към куплунга с обикновенни клеми. Там също е добре да се почисти и пръсне с конт.спрей. И преди да откачите кабелете - добре е да ги бележите за да знаете кой кабел къде е отивал.
            Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

            Коментар

            Working...
            X