Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

При Мъгла - какви лампи е най-добре да сложа на халогените?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    При Мъгла - какви лампи е най-добре да сложа на халогените?

    Какви лампи е хай-добре да сложа на халогените при каране в мъгла?Мисля за ксенон 4300К, но не съм сигурен дали лампите не трябва да са с още по-ниска цв.температура (3000К) ???Въобще ксенона подходящ ли е или има други лампи, които добре да "пробиват" в мъгла?
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    #2
    правилно си се ориентиралтрябва светлината да е жълтеникава - 3000трудно се намират, но имамакар че за 5 часа в годината не знам дали има смисъл да се инвестира в ксенон
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Със сигурност е добре, по силна светлина,всичко е по яко при ксенона.И аз мисля да си купя .

      Коментар


        #4
        bravosx написа:
        Със сигурност е добре, по силна светлина,всичко е по яко при ксенона.И аз мисля да си купя .
        Не става въпрос за ярка светлина, а за специфичен цвят! Колкото по-ниска цветна темперетура имат, толкова по-добре. Т.е. 3000-3600 келвина са екстра за целта. Не знам дали помните някога по гъзарските лади, какви жълти халогени бяха накичени... самите фарчета бяха с жълти стъкла.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          Колеги мисля че светлината от ксенон крушката макар и с друга темература и цвят ще е по добрия вариянт за мъгла ... тъй като самия сноп светлина е 3 пъти по ярък и смятам че доста добре ще пробива и много гъста мъгла. Но за 5 часа в годината ... всеки си преценява сам дали иска да инвестира ... и дурго ... ако фаровете на късите и на халогените са ксенон .. тогава картинката пред колата ще е друга....макар че го има и момента със заслепяването от капчиците на мъглата .. но мисля че при добре регулирани фарове този ефект ще е сведен до минимум
          Красота - http://www.youtube.com/watch?v=Fe-w2TdG0Qo

          Коментар


            #6
            kazan: В грешка си за цветните температури, а също и за това, че ксенона ще е супер ефикасен/ефективен в мъгла - просто мъглата като структура от водни капки има гадното свойство да отразява светлината. И нали се сещаш, колко добре ще ти "блестят" супер-пробивните ксенони? За мъглата трябват или специални ниско насочени светлини или специални UV очила, които да елиминират колкото може повече пречупването на светлината от мъглата. Повярвай ми - застигал съм супер скъпи лимузини каращи едва-едва зад едно ярко бяло хало...
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #7
              Светлината е моят най-добър приятел от 13 години. Тогава учих, но от 8 години работя с нея. Не искам да се повтарям, само ще спомена, че по-силната светлина не е предимство, а напротив, както отбеляза jenshen73. Съгласен съм с него, че и, колкото по-ниско разположени са светлините, толкова по-добре. За очилата също, съм съгласен, но не знам, къде ги продават честно казано, защото стъклата им трябва да имат точно опредено пропускане на спектър лъчи, т.е. те са един добре изчислен филтър. Колкото по-жълто, толкова по-жълто! Това е спасението в мъгла.
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                аз съм сложил халогенни кружки на осрам all season super струват 12 лв. броиката светят жълто с лилав отенък и въпреки това в мъгла се представят доста добре. Те са конструирани за работа в мъгла. Мисля че е компромисен вариант при положение че един ксенон е 100-120 лв.P.S. Попаднеш ли в мъгла винаги недовиждаш каквото и да правиш. А лошо настроен ксенон може да ти изиграе лоша шега в мъглата(все едно си пуснал дългите)направо стена.

                Коментар


                  #9
                  В крайна сметка няма да караме с 200км/ч в мъглата ... идеята е нас да ни виждат добре като едно приближаващо кълбо светлина и да се пазят ... щото господата с големите камиони не знаят какво правят .... така че всичко на макс отпред и отзад пък аз ще отворя прозореца да гледам пътя и маркировката ....
                  Красота - http://www.youtube.com/watch?v=Fe-w2TdG0Qo

                  Коментар


                    #10
                    Колега Skip_01, мисля че знаеш английски, затова ако искаш прочети това:За какво в действителност служат фаровете за мъгла? , както иКакво точно е специално-подбраният жълт цвят?От вторият линк се надявам да стане ясно че жълтите светлини не пробиват мъглата повече от белите или синеещите, а просто човешкото око ги възприема по-добре от онези цветове, откъдето идва и заблудата за "пробиването".

                    Коментар


                      #11
                      Vladim написа:
                      Светлината е моят най-добър приятел от 13 години. Тогава учих, но от 8 години работя с нея. Не искам да се повтарям, само ще спомена, че по-силната светлина не е предимство, а напротив, както отбеляза jenshen73. Съгласен съм с него, че и, колкото по-ниско разположени са светлините, толкова по-добре. За очилата също, съм съгласен, но не знам, къде ги продават честно казано, защото стъклата им трябва да имат точно опредено пропускане на спектър лъчи, т.е. те са един добре изчислен филтър. Колкото по-жълто, толкова по-жълто! Това е спасението в мъгла.
                      Аз шофирам с такива очила,излязоха ми 25 лева-поръчка.Дадох рамки от едни стари цайси върху които бях сядал :D и ми направиха стъклата за 2-3 дни.А си ги поръчах от оптиката в пряката над ИСУЛ,би трябвало да ги правят навсякъде
                      Fiat Punto 1.1 6Speed

                      Коментар

                      Working...
                      X