Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    BO написа:
    А бе какво спорите за глупости.Има си мярка за мощност и това е ват. Ако един уред е 2 вата, както и да го свързваш, за да работи той ще си бъде 2 вата. Дали ще работи на 1 волт или 2390 волта, ако харчи 2 вата, той ще си е 2 вата.
    Момчета, я кажете (понеже доста съм позабравил електротехниката), а това което написа ВО ме обърка, та кажете къде бъркам. Ако уреда при 1 волт прави 2 вата, то значи през него тече 2 ампера и съпротивлението му е 0,5 ома.I=P/U=2/1=2 AR=U/I=1/2=0,5 омаАко същия уред захраним с 2390 V, тоI=U/R=2390/0,5=4780 A =>P=UI=2390*4780=11424200 WКажете, къде бъркам. По логика (доколкото помня), на нещо като му сложиш по-голямо напрежение, по него почва обикновено да тече по-голям ток, а мощността е функция на тока и напрежението, така че и тя нараства.Сори за оффтопика Yellow_Flash_Colorz_PDT_41
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #47
      Точно така е Освен ако не изгори . Колегата е имал предвид, ако самия уред е направен да работи за съответното наптрежение, и съответно съпротивлението у е различно.Браво на Илко!
      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
      FIAT UNO 1.5

      Коментар


        #48
        vsd написа:
        Момчета, я кажете ...
        Ами ти си си отговорил ... но да обобщя Ако уреда е направен да работи на 1 Волт и харчи 2 Вата, то неговото вътрешно съпротивление е 0,5 Ома. Ако този уред се включи обаче не на 1Волт а на 2 Волта той ще харчи два пъти повече но едва ли ще работи нормално, особено ако се захрани с 2390 Волта ... Това означава че за да работи на по високо захранващо напрежение трябва преди него да има някакво устройство което от 2390 Волта да му направи 1. И уредът ще продължи да си харчи 2 Вата ...Колко ще харчи обаче въпросното устройство - никой не знае преди да го проектира ... Именно в него се генерират допълнителните загуби а самият уред си консумира неизменна мощност. Примерно крушка за 12 Волта не може да работи на 220 Волта ако нещо преди нея не и осигури нужните 12 Волта за да работи нормално.Ако обаче въпросният уред е направен да работи както на 1 така и на 2390 Волта значи че въпросния преобразувател е вграден в самия него и тогава консумираната мощност при различни захрнаващи напрежения ще е различна.Същата работа е и със светодиодите. За да свети през него трябва да се пропусне ток 20 Милиампера. при което върху него се отлага 3,6 Волта. Ако искаме да го включим избщо на някакво захранване трябва да му осигурим през него да текат тези 20 Милиампера. Тъй като захранващите източници са обикновено с ниско вътрешно съпротивление те не могат да ограничат изходящия си ток, затова се добавя резистор който го прави. Така този резистор се явява въпросното устройство, само че регулирането се извършва по ток а не по напрежение. От там ще дойдат и различните загуби ако при една схема се ползва един резистор а при друга - друг.Смяат се пак по производната формула от закона на Ом - P= I * I * R (P=I^2*R)

        Коментар


          #49
          Днес най-сетне се сетихме да щракнем и останалите светодиоди, които тествахме (за стопове и за мигачи). Общото ни мнение е, че светят по-слабо, а петното е по-концентрирано в сравнение със стандартните 21-ватови крушки (на снимките - вляво крушки, вдясно диоди). Тези за плафоните също светят слабо (за плафоните евентуално решение - с блокчета от 9 диода).
          Прикачени файлове
          ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

          Коментар


            #50
            Следвайки подетия почин
            Прикачени файлове
            ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

            Коментар


              #51
              [quote:c5cf508c3b="Pecho"]Следвайки подетия почин
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #52
                BO написа:
                :P това ми прилича нещо като от седморката на Блейк
                -Зен, курс Р23-85! -Джена, телепортирай ме! :DМежду другото, за да стане светлината от диодите по-разсята е добре да се отделят леко от пластмасовото стъкълце. Освен това може да се пилнат така, че да се матират, а най-лесно е да се изреже парче оризова хартия и да се сложи, като дифузор между диодите и пластмасовото стъкло (пластмасово стъкло звучи, като дунапренена стомана, ама това е положението).
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #53
                  Засега модулът за телепортация не е активен, но се работи по въпроса. @Vladim: Светодиодите са отделени от филтъра - просто светлината им е насочена. За оризовата хартия: ако отвориш плафона, сам ще се увериш, че в случая няма да има особен ефект - филтърът и така е много плътен и разсейващ (и поглъщаш голяма част от) светлината. Оригинално проблемът е решен като крушките светят нагоре към рефлектор с особена форма, който връща светлината надолу. В случая със светодиодите това не е приложимо, защото блоковете диоди ще оставят неприятни сенки върху филтъра, а и светлината със сигурност ще е мнооого по-слаба.
                  ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                  Коментар


                    #54
                    @Pecho, че ще се намали светлината с филтърче от оризова хартия, спор няма. Но, че ще играе добре ролята на дифузор мога да гарантирам! :P Между другото откъде и по, колко ги купи тези диоди? Защото и аз замислям да преработя плафона, че да се отърва от пластмасовия рефлектор. В освободеното място ще вградя радар детектора.
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #55
                      Оризовата хартия не че много ще намали светлината - мисля, че няма да има особен ефект (пластмасовото стъкло наистина е много плътно :D). Е не пречи да се пробва (не съм залепил диодите за филтъра), ама няма да е тия дни (пък и честно казано едва ли ще седна да зяпам нагоре дали е равномерна светлината или е на точки ).Диодите ги купих от Световния търговски център Илиянци :D, от същото място, откъдето взехме неотдавна блокчетата от по 9 диода (вж. по-горе в същата тема; ако не се ориентираш, пиши ще ти пратя снимка - вчера се сетих да щракна с телефона). Всъщност и тези са в блок - на печатна платка са налепени диодите и резисторите, отпред има нещо като светлоотразителчета пред всеки диод - всичко това в кутийка (която в случая съм махнал, защото иначе не се събират в плафона). Водят се дневни светлини (само не знам защо в комплекта има и реле - като се вържат през него - мигат ). По принцип цената е 10 лв. (за чифта), ама за хора от Фиат форума е 7,50 лв. Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
                      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                      Коментар


                        #56
                        Ок, мерси за инфото! А за оризовата хартия си помисли, използваме я в телевизията за дифузор! :D
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #57
                          а тез диотчета де могат да се намерят във варна някой може ли да каже мерси

                          Коментар


                            #58
                            светодиоди

                            днесот магазина до нас си избрах сведодиоди много по добри от тези където вчера ги взех а и цената им е поносима смених някой лампички на осветлението около врътките на парното лампичките светят много по малко и греят утре продължавам с правенето ще пробвам да сложа един от 6 лв за габарит малко трудно ще влезе ама даностане
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #59
                              НИКОГА не се занимавайте да правите това, което съм направил в първия си пост. Напълно ненадеждно е. Един ден посвети в продължение на час, подложено на 14.4, и 2 от трите групи изгоряха. Сега съм го направил по нов начин, пак ненадежден (грешен).

                              Коментар


                                #60
                                Оня ден се чудех кво да си купя за колата и от мега-ултра известният китайски магазин ДийлЕкстрийм си поръчах ето това:T10 1.5W 75-Lumen White LED Light Bulb for Vehicles - Aluminum Shell (DC 12V) 2-PackS25-BAY 15D 4.5W 120LM Red 3+24 27-LED Vehicle Brake Light Bulb - Stainless Steel (DC 12V) 2-PackS25 4.5W 150-Lumen White 3+24 27-LED Turning Signal Light Bulbs - Stainless Steel (DC 12V) 2-Pack

                                Коментар

                                Working...
                                X